Posėdis įvyko 2007-04-04.
Posėdžio pirmininkas Julius
Sabatauskas.
Posėdžio sekretorė Aidena Jankauskaitė.
Dalyvavo:
Komiteto nariai Jonas Pinsku; Nijolė Steiblienė, Aldona
Staponkienė, Vladimiras Volčiok, Raimondas Šukys, Vidmantas Žiemelis.
Komiteto patarėjai Dalia Latvelienė, Dalia Komparskienė, Jelena Voitkun.
Kviestieji asmenys Teisėjų tarybos pirmininkės
pavaduotojas Algis Norkūnas, Respublikos Prezidento kanceliarijos Teisės
departamento vadovė Aušra Rauličkytė, Respublikos Prezidento kanceliarijos
patarėjas Česlovas Atkočaitis.
1. SVARSTYTA: Vidaus tarnybos statuto 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-2022.
Įstatymo projektą parengė Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerija.
Įstatymo projektą paskatino
priimtas Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo ir Vidaus tarnybos statuto
pakeitimo įstatymas (Žin., 2006, Nr. 102-3936), kuriuo pakeisti Statuto 4
straipsnio 1 ir 2 punktas bei 13 straipsnio 4 dalis, taip pat Viešojo saugumo
tarnybos įstatymas (Žin., 2006, Nr. 102-3935).
Įstatymo projekto tikslas
patikslinti galiojančio Statuto nuostatas, siekiant užtikrinti aiškų ir vienodą
Statuto nuostatų ir principų praktinį taikymą visose vidaus reikalų sistemos
centrinėse įstaigose.
Įstatymo projekto uždaviniai
reglamentuoti generolo laipsnio suteikimą Viešojo saugumo tarnybos vadui.
NUTARTA: Pritarti Komiteto
patobulintam įstatymo projektui, nenumatant jame konkrečios įstatymo
įsigaliojimo datos. Įstatymas įsigalios bendra įstatymų numatyta tvarka.
Balsavimo rezultatai: už 6 , prieš - 1,
susilaikė 0.
2. SVARSTYTA: Teismų įstatymo 75, 76, 77,
79, 80 ir 81 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-2069.
Teismų įstatymo 75, 76, 77, 79, 80 ir
81 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą XP-2069 bei Teismų įstatymo pakeitimo
įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo 6 straipsnio pripažinimo
netekusiu galios įstatymo
projektą XP-2070 pateikė Seimo narys Julius Sabatauskas.
Projektų tikslai ir uždaviniai:
Šiuo metu galiojančios Lietuvos
Respublikos teismų įstatymo nuostatos, reglamentuojančios teismų pirmininkų, jų
pavaduotojų ir skyrių pirmininkų skyrimo tvarką, neužtikrina teismų
nepriklausomumo, atvirumo, veiklos efektyvumo ir organizacinio veiksmingumo
principų įgyvendinimo teismų sistemoje. Svarbiausi Lietuvos Respublikos teismų
įstatymo 75, 76, 77, 79, 80 ir 81 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
(toliau vadinama Įstatymo projektas) uždaviniai yra šie:
nustatyti tokį teisinį reguliavimą, kuris sudarytų
prielaidas teismų pirmininkų, jų pavaduotojų ir skyrių pirmininkų rotacijai bei
užkirstų galimybę tam pačiam asmeniui minėtas pareigas tame pačiame teisme
užimti daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės;
nustatyti, kad tuo atveju, jei teismų pirmininkai, jų
pavaduotojai ir skyrių pirmininkai iki šio įstatymo įsigaliojimo ėjo pareigas
kadencijos trukmės ar ilgesnį laikotarpį, šis laikotarpis prilyginamas pirmajai
jų kadencijai;
įtvirtinti tokį teisinį reguliavimą, kuris sukurtų
sąlygas teisėjams, vienam teismui vadovavusiems dvi kadencijas, savo
administracinius gebėjimus panaudoti dirbant kitame teisme;
suvienodinti teismų pirmininkų, jų pavaduotojų ir
skyrių pirmininkų įgaliojimų laiką;
įgyvendinti Lietuvos Respublikos
Konstitucinio Teismo 2006 m. gegužės 9 d. nutarimą, nustatant, kad dėl
Aukščiausiojo Teismo skyriaus pirmininko skyrimo ir atleidimo iš pareigų
Respublikos Prezidentui pataria Teisėjų taryba.
Svarbiausias Lietuvos Respublikos
teismų įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo 6
straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo
projekto uždavinys yra panaikinti nuostatą, kad kadencijų
skaičiaus apribojimas taikomas tik bendrosios kompetencijos ir specializuotų
teismų pirmininkams, pirmininkų pavaduotojams, skyrių pirmininkams, kurie į
šias pareigas paskirti po Teismų įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo
(2002-05-01).
Komitetas iš dalies pritarė Seimo narės A.
Staponkienės pasiūlymui:
1. Nutarta
pakeisti projekto 80 str. 4 d., nustatant, kad teisėjas į tos pačios pakopos
teismo pirmininko, pirmininko pavaduotojo ar skyriaus pirmininko pareigas gali
būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.
2. Taip
pat nuspręsta į projekto 80 str. 4
d. įtraukti nuostatą, kad asmuo, po
dviejų iš eilės kadencijų, į minėtas pareigas tos pačios pakopos teisme gali
būti skiriamas praėjus ne mažiau kaip 5 metams nuo jo antros kadencijos
pabaigos.
3.
Nepritarta pasiūlymui projekto 80 str. 4 dalyje įrašyti nuostatą, kad taikant
šiame straipsnyje nustatytus ribojimus kadencijos skaičiuojamos tokiu būdu:
jeigu teisėjas teismo pirmininko, pirmininko pavaduotojo ar skyriaus pirmininko
pareigas ėjo trumpiau nei kaip pusė kadencijos, ši kadencija neskaičiuojama,
jeigu teisėjas teismo pirmininko, pirmininko pavaduotojo ar skyriaus pirmininko
ėjo ilgiau kaip pusė kadencijos, ši kadencija skaičiuojama kaip visa kadencija.
NUTARTA: Pritarti komiteto
patobulintam Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 75, 76, 77, 79, 80 ir 81
straipsnių pakeitimo įstatymo projektui
XP-2069.
Balsavimo rezultatai: už- 6 , prieš -
0 , susilaikė - 1.
3. SVARSTYTA: Teismų įstatymo pakeitimo
įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo 6 straipsnio pripažinimo
netekusiu galios įstatymo
projektas XP-2070.
NUTARTA: Pritarti iniciatorių
pateiktam Lietuvos Respublikos teismų įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo
ir įgyvendinimo įstatymo 6 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui XP-2070.
Balsavimo rezultatai: Bendru sutarimu už.
4.
SVARSTYTA: Dėl Seimo valdybos pasiūlymo deleguoti Komiteto narį
dalyvauti Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos rengiamose apskritojo stalo
diskusijose.
NUTARTA: Deleguoti Teisės ir
teisėtvarkos komiteto Teisės pakomitečio pirmininką Vidmantą Žiemelį bei Teisės
ir teisėtvarkos komiteto Teisėtvarkos pakomitečio pirmininką Joną Pinskų
dalyvauti konfederacijos rengiamose apskritojo
stalo diskusijose.
Balsavimo rezultatai: Bendru sutarimu už.
Teisės ir teisėtvarkos
komiteto padėjėja
Aidena Jankauskaitė, 2396795