Apie 2007-04-18 TTK posėdį

EN  FR

1.SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo pratęsimo įstatymo projektas XP- 662(4) prieštarauja LR Konstitucijos 138 straipsnio 3 daliai.

Teikėjas- Seimo narys J.Veselka.

 

NUSPRĘSTA: Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo pratęsimo įstatymo projektas XP- 662(4) neprieštarauja LR Konstitucijai.

(balsuojant dėl sprendimo varianto „Lietuvos Respublikos Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo pratęsimo įstatymo projektas Nr. XP-662(4) prieštarauja Konstitucijos 138 straipsnio 3 daliai“): „už“ – 2 , „prieš“ – 4 , „susilaikė“ – 3 .

 

 

2.SVARSTYTA: Patentų įstatymo 59(2) straipsnio ir priedo pakeitimo ir papildymo 38(1) straipsniu įstatymo projektas XP-1971 ES

Teikėjas- Vyriausybė.

Projekto tikslas ir uždaviniai:

1. Įgyvendinti 2006 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 816/2006 dėl patentų, susijusių su farmacijos produktų, eksportuojamų į šalis, turinčias problemų sveikatos apsaugos srityje, gamyba priverstinio licencijavimo.

2.      Sudaryti galimybę Lietuvos Respublikos mokesčių už pramoninės nuosavybės objektų registravimą įstatyme numatyti mokestį už Europos patento paraiškos apibrėžties vertimo paskelbimą. Lietuvos Respublikos patentų įstatymo  59(2) straipsnio 2 dalyje numatyta, kad paskelbtai Europos patento paraiškai suteikiama laikina teisinė apsauga nuo tos dienos, kurią paskelbtos Europos patento paraiškos apibrėžties vertimas buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos valstybinio patentų biuro oficialiame biuletenyje. Tačiau nei Patentų įstatyme, nei Mokesčių už pramoninės nuosavybės objektų registravimą įstatyme mokestis už Europos patento paraiškos apibrėžties vertimo paskelbimą nėra numatytas.Teikiamame projekte numatoma, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskirs kompetentingą institucija, išduodančią priverstines licencijas pagal 2006 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 816/2006 dėl patentų, susijusių su farmacijos produktų, eksportuojamų į šalis, turinčias problemų sveikatos apsaugos srityje, gamyba priverstinio licencijavimo. Kompetentinga institucija turėtų būti paskirta ir veikti vadovaudamasi minėtu reglamentu bei savo iniciatyva. Dėl kompetentingos institucijos paskyrimo siūloma apsispręsti Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimu.

Komiteto nariai,  išnagrinėjęs ir apsvarstęs įstatymo projektą, nusprendė jam pritarti, tačiau patobulino jį pagal  Seimo Teisės departamento  bei  komiteto narių pastabas.

NUSPRĘSTA: Pritarti komiteto patobulintam   Patentų įstatymo 59(2) straipsnio ir priedo pakeitimo ir papildymo 38(1) straipsniu įstatymo projektui XP-1971 .

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “ Už”.

 

 

3. SVARSTYTA: Įstatymo  dėl Tarptautinės konvencijos dėl kovos su branduolinio terorizmo veiksmais ratifikavimo projektas XP-1980

TTK papildomas,

URK pagrindinis

 

NUSPRĘSTA: Pritarti Įstatymo  dėl Tarptautinės konvencijos dėl kovos su branduolinio terorizmo veiksmais ratifikavimo projektui XP-1980.

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “Už”.

 

 

4.SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas ar Asmenų draudimo valstybės lėšomis ir kompensacijų mokėjimo jų žūties ar sveikatos sutrikimo ryšium su tarnyba atvejais įstatymo projektas XP-1921 atitinka LR Konstituciją

Teikėjas- R.Šukys/Vyriausybė

 

NUSPRĘSTA: Asmenų draudimo valstybės lėšomis ir kompensacijų mokėjimo jų žūties ar sveikatos sutrikimo ryšium su tarnyba atvejais įstatymo projektas XP-1921 atitinka LR Konstituciją.

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu ‘ Už”.

 

5.SVARSTYTA: Administracinių bylų teisenos įstatymo 2, 3 18, 19, 20, 22, 33,  35, 46 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-1920

Teikėjas - R.Šukys/Vyriausybė

TTK pagrindinis

Projekto tikslas suderinti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo pagrindines sąvokas su Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo  pagrindinėmis sąvokomis.

Suderinus Administracinių bylų teisenos įstatymo sąvokas su naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymo sąvokomis, bus užtikrinta vienoda teisės aktų terminologija, sukurtas harmoningas teisės aktų sąvokų supratimas bei užtikrintas teisės sistemos darnumas ir taip išvengta teisinių kolizijų.

Komitetas, išnagrinėjęs ir apsvarstęs projektą, nusprendė jam pritarti, tačiau patobulino atsižvelgdamas į Seimo Teisės departamento pastabas.

 

NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu pritarti  komiteto  patobulintam Administracinių bylų teisenos įstatymo 2, 3 18, 19, 20, 22, 33,  35, 46 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui XP-1920

 

 

6.SVARSTYTA: Baudžiamojo kodekso 162, 166, 167, 196, 197, 198, 198(1), 198(2), 214, 215, 262, 309 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 257(1) straipsniu įstatymo projektas XP-977

Teikėjai- A.Sadeckas, A.Kašėta, R.Bašys, I.Šiaulienė ir kt.

TTK pagrindinis.

IVPK, NSGK, ŽTK, ŠVRK papildomi.

Projektų tikslas – užpildyti esamas teisinio reglamentavimo spragas, griežtinti atsakomybę už nusikaltimus, vykdomus elektroninėje erdvėje, sudaryti sąlygas efektyvesniam šių nusikaltimų atskleidimui ir ištyrimui.

 

NUSPRĘSTA: Pritarti Komiteto patobulintam Baudžiamojo kodekso 162, 166, 167, 196, 197, 198, 198(1), 198(2), 214, 215, 262, 309 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 257(1) straipsniu įstatymo projektui XP-977(3).

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “Už”.

 

 

7.SVARSTYTA: Kreipimasis į Lietuvos Respublikos Etikos ir procedūrų komisiją “ Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto pažeidimų priimant įstatymo projektą Nr. XP-522(3).”

Teikėjas Seimo narys J.Sabatauskas.

 

J.Sabatauskas  pasakė, kad Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2007 m. sausio 16 d. posėdyje  apsvarstė įstatymo projektą XP-522(3) ir nutarė, kad šis įstatymo projektas prieštarauja Lietuvos  Respublikos Konstitucijoje  įtvirtintiems teisinės valstybės, teisinio aiškumo ir proporcingumo principams, taip pat konstitucinei teisei  pasirinkti darbą bei verslą. Balsavimo komiteto posėdyje rezultatai: “už”-6, “ prieš”-1, “susilaikė’-1.

Nepaisant nurodytosios Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvados, įstatymo projekto XP-522(3) priėmimo procedūra buvo pradėta Lietuvos Respublikos Seimo 2007 m. sausio 16 d. rytiniame posėdyje. Tačiau tame posėdyje balsuojant dėl įstatymo  projekto XP-522(3) priėmimo užsiregistravo tik 54, o balsavo 50 Seimo narių, todėl įstatymo projektas XP-522(3) nebuvo priimtas.

Lietuvos Respublikos Seimo  2007 m. balandžio 17 d. rytiniame plenariniame posėdyje priimant LR įstatymo ‘ Dėl SSRS valstybės saugumo departamento (NKVD), NKGB, MGB, KGB ) vertinimo ir šios organizacijos  kadrinių darbuotojų dabartinės veiklos” 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XP-522(3)  taip pat nebuvo atsižvelgta į Lietuvos  Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto 2007 m. sausio 16 d. posėdyje priimtą sprendimą ir šis įstatymo projektas buvo priimtas nepaisant to, kad jo nuostatos prieštaravo LR Konstitucijai.

Atsižvelgdami į aukščiau išdėstytus argumentus,  manome, kad priėmus LR įstatymo” Dėl SSRS valstybės saugumo departamento (NKVD), NKGB, MGB, KGB ) vertinimo ir šios organizacijos  kadrinių darbuotojų dabartinės veiklos” 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XP-522(3) buvo iš esmės pažeista įstatymų leidybos procedūra ir LR  Konstitucijos 69 straipsnio 1 dalies nuostata, jog įstatymai Seime priimami laikantis įstatymo nustatytos procedūros.

 

NUSPRĘSTA: Pritarti kreipimuisi į Etikos ir procedūrų komisiją “ Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto pažeidimų priimant įstatymo projektą Nr. XP-522(3).”

 

Balsavimo rezultatai : “už’-6, “ prieš’-1, “ susilaikė”-1.

 

 

8.SVARSTYTA: Administracinių teisės pažeidimų kodekso 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-1778

Teikėjas – A.Salamakinas/29 Seimo nariai

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto pagrindinis tikslas – nustatyti atsakomybę darbdaviams ar jų įgaliotiems asmenims ne tik už darbo įstatymų, darbų saugos ir darbo higienos norminių aktų pažeidimus, bet ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų susijusių su darbo teise pažeidimus.

 

Komiteto patarėja J.Voitkun pažymėjo, kad atsižvelgiant į įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytą tikslą – nustatyti atsakomybę darbdaviui už Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo

22 straipsnio reikalavimų pažeidimą – bei atsižvelgiant į tai, kad sąvoka „normų, numatytų kituose teisės aktuose“ nėra apibrėžta, siūlytina:

1) atsakomybę darbdaviui už Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo 22 straipsnio reikalavimų pažeidimą nustatyti atskirame naujame ATPK straipsnyje,

2) taip pat papildyti kitus straipsnius, nurodant, kokios institucijos yra kompetentingos surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolus bei nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylas.

 

Komitetas, išnagrinėjęs ir apsvarstęs Seimo Teisės departamento bei Komiteto patarėjos pastabas, nusprendė  grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti, atsižvelgiant į pastabas, kurioms  komitetas pritarė.

 

NUSPRĘSTA: Grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti,  atsižvelgiant į pastabas, kurioms  komitetas pritarė.

Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “ Už’.

 

 

 

Parengė

Komiteto padėjėja

Birutė Kovalenkienė, 2396794.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008