Apie 2007-05-09 TTK posėdį

EN  FR

1.SVARSTYTA: Dėl Konstitucijos 67, 119, 122 ir 124  straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-786 A.

 

NUSPRĘSTA: Pritarti komiteto patobulintam projektui, papildomai į jį įtraukiant ir Konstitucijos 141 ir 143 straipsnių, kurie yra tiesiogiai susiję su projektu keičiamomis Konstitucijos nuostatomis, pakeitimus.

Balsavimo rezultatai: “už” – 6, “prieš” – 1, “susilaikė” – 0.

 

2.SVARSTYTA: Baudžiamojo kodekso 227 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-1035

Teikėja- N.Steiblienė

 

NUSPRĘSTA: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui XP-1035(2)

 

3.SVARSTYTA: SEIMO NUTARIMO "Dėl kreipimosi į Konstitucinį teismą su prašymu ištirti, ar 2002 m. spalio 21 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 1671 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 24 d. nutarimo Nr. 205 "Dėl žemės įvertinimo tvarkos" pakeitimo" 3 punktas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams" projektas XP-2155

NUSPRĘSTA:  SEIMO NUTARIMO "Dėl kreipimosi į Konstitucinį teismą su prašymu ištirti, ar 2002 m. spalio 21 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 1671 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 24 d. nutarimo Nr. 205 "Dėl žemės įvertinimo tvarkos" pakeitimo" 3 punktas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams" projektą XP-2155    grąžinti iniciatoriams tobulinti

Grąžinimo motyvai:

1. Konstitucinis Teismas 1998 m. birželio 18 d. nutarime šiuo klausimu buvo pasisakęs, kad Vyriausybės 1993 m. gruodžio 6 d. nutarimu Nr. 909 patvirtinta valstybės išperkamos žemės nominalios kainos nustatymo metodika neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai.

2. Nėra Vyriausybės nuomonės šiuo klausimu, o pakeitus kompensacijų apskaičiavimo būdą (rinkos kaina), prireiktų papildomų valstybės lėšų.   Seimas  pateikimo metu  Vyriausybės nuomonės nėra paprašęs.

3. Prašyme ištirti teisės akto atitikimą Konstitucijai turi būti nurodyta pareiškėjo pozicija dėl teisės akto atitikimo Konstitucijai ir tos pozicijos juridinis pagrindimas su nuorodomis į įstatymus, pridedamų dokumentų sąrašas. Atsižvelgiant į tai, Seimo nutarime ar jo sudėtinėje dalyje (priede) reikėtų nurodyti  teisinius motyvus, kuriais remiantis daroma prielaida, kad paminėtu Vyriausybės nutarimu patvirtinta nustatymo metodika prieštarauja Konstitucijai bei įstatymams, pateikti pridedamų dokumentų sąrašą. Pažymėtina, kad Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnyje nustatytų reikalavimų nesilaikymas gali sukelti  Konstitucinio Teismo įstatymo 70 straipsnyje nustatytas teisines pasekmes, t.y., prašymo grąžinimą pareiškėjui. Atsižvelgus į tai, manytume, kad Seimo nutarimo projektas turėtų būti tobulintinas pagal Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnio reikalavimus.

 

 

5.SVARSTYTA: Žemės įstatymo 5, 7, 10 ir 32 straipsnių pakeitimo ir 11 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo 1 ir 4 straipsnių pripažinimo netekusiais galios ir Žemės įstatymo 11 , 19 ir 46 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projektas XP-1906

Teikėjas – Vyriausybė

 

NUSPRĘSTA: Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į pastabas ir pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė. Siūlytina tobulinti projektu keičiamo Žemės įstatymo 11 straipsnio 2 dalies nuostatą, numatančią, kad valstybinės žemės mainų į savivaldybės ir privačios žemės sklypų tvarką nustato Vyriausybė. Valstybinės žemės mainų į savivaldybių ar privačios žemės sklypus aiškūs kriterijai ir išsamūs reikalavimai turėtų būti nurodomi įstatyme, o ne Vyriausybės nutarime. Vyriausybė turėtų realizuoti įstatymu aiškiai jai pavestas funkcijas, o valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo tvarką turėtų nustatyti įstatymas. Įstatyminis šių teisinių santykių reglamentavimas taip pat užtikrintų reguliuojamų teisinių santykių stabilumą bei didesnį viešumą nustatant atitinkamas taisykles.

Be to, įstatymo projekte turėtų būti specialios nuostatos dėl konsolidacijos proceso priežiūros, kas turėtų sumažinti valstybės ir kitų asmenų turto mainų neskaidrumą ir galimybes pasireikšti korupcijai ir piktnaudžiavimams.

 

 

6.SVARSTYTA: Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2006 metų veiklos ataskaita .

 

NUSPRĘSTA: Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 metų veiklos ataskaitai. (XV. Teisės ir teisėtvarkos politika; Nacionalinio saugumo būklės ir plėtros 2006 metų  ataskaita).

 

Balsavimo rezultatai:  5 - “už”; 0 - “prieš”; 2 - “susilaikė”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė Komiteto padėjėja

Birutė Kovalenkienė

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008