1.SVARSTYTA:
Dėl Konstitucijos 67, 119, 122 ir 124 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas
XP-786 A.
NUSPRĘSTA: Pritarti komiteto patobulintam projektui, papildomai
į jį įtraukiant ir Konstitucijos 141 ir 143 straipsnių, kurie yra tiesiogiai
susiję su projektu keičiamomis Konstitucijos nuostatomis, pakeitimus.
Balsavimo rezultatai: už 6, prieš 1,
susilaikė 0.
2.SVARSTYTA: Baudžiamojo
kodekso 227 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-1035
Teikėja- N.Steiblienė
NUSPRĘSTA: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui XP-1035(2)
3.SVARSTYTA: SEIMO
NUTARIMO "Dėl kreipimosi į Konstitucinį teismą su prašymu ištirti, ar 2002
m. spalio 21 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 1671 "Dėl
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 24 d. nutarimo Nr. 205
"Dėl žemės įvertinimo tvarkos" pakeitimo" 3 punktas
neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams" projektas
XP-2155
NUSPRĘSTA: SEIMO
NUTARIMO "Dėl kreipimosi į Konstitucinį teismą su prašymu ištirti, ar 2002
m. spalio 21 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 1671 "Dėl
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 24 d. nutarimo Nr. 205
"Dėl žemės įvertinimo tvarkos" pakeitimo" 3 punktas
neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams" projektą
XP-2155 grąžinti
iniciatoriams tobulinti
Grąžinimo
motyvai:
1. Konstitucinis Teismas 1998 m. birželio
18 d. nutarime šiuo klausimu buvo pasisakęs, kad Vyriausybės 1993 m. gruodžio 6
d. nutarimu Nr. 909 patvirtinta valstybės išperkamos žemės nominalios kainos
nustatymo metodika neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai.
2. Nėra
Vyriausybės nuomonės šiuo klausimu, o pakeitus kompensacijų apskaičiavimo būdą
(rinkos kaina), prireiktų papildomų valstybės lėšų. Seimas pateikimo metu Vyriausybės nuomonės nėra paprašęs.
3. Prašyme
ištirti teisės akto atitikimą Konstitucijai turi būti nurodyta pareiškėjo
pozicija dėl teisės akto atitikimo Konstitucijai ir tos pozicijos juridinis
pagrindimas su nuorodomis į įstatymus, pridedamų dokumentų sąrašas.
Atsižvelgiant į tai, Seimo nutarime ar jo sudėtinėje dalyje (priede) reikėtų
nurodyti teisinius motyvus, kuriais remiantis daroma prielaida, kad
paminėtu Vyriausybės nutarimu patvirtinta nustatymo metodika prieštarauja
Konstitucijai bei įstatymams, pateikti pridedamų dokumentų sąrašą. Pažymėtina,
kad Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnyje nustatytų reikalavimų
nesilaikymas gali sukelti Konstitucinio Teismo įstatymo 70 straipsnyje
nustatytas teisines pasekmes, t.y., prašymo grąžinimą pareiškėjui. Atsižvelgus
į tai, manytume, kad Seimo nutarimo projektas turėtų būti tobulintinas pagal
Konstitucinio Teismo įstatymo 66 straipsnio reikalavimus.
5.SVARSTYTA: Žemės
įstatymo 5, 7, 10 ir 32 straipsnių pakeitimo ir 11 straipsnio pripažinimo
netekusiu galios įstatymo 1 ir 4 straipsnių pripažinimo netekusiais galios ir
Žemės įstatymo 11 , 19 ir 46 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo
projektas XP-1906
NUSPRĘSTA:
Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į
pastabas ir pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė. Siūlytina
tobulinti projektu keičiamo Žemės įstatymo 11 straipsnio 2
dalies nuostatą, numatančią, kad valstybinės žemės mainų į savivaldybės ir
privačios žemės sklypų tvarką nustato Vyriausybė. Valstybinės žemės mainų į
savivaldybių ar privačios žemės sklypus aiškūs kriterijai ir išsamūs
reikalavimai turėtų būti
nurodomi įstatyme, o ne
Vyriausybės nutarime. Vyriausybė turėtų realizuoti įstatymu aiškiai jai
pavestas funkcijas, o valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo
tvarką turėtų nustatyti įstatymas. Įstatyminis šių teisinių santykių
reglamentavimas taip pat užtikrintų reguliuojamų teisinių santykių stabilumą
bei didesnį viešumą nustatant atitinkamas taisykles.
Be to, įstatymo
projekte turėtų būti specialios nuostatos dėl konsolidacijos proceso
priežiūros, kas turėtų sumažinti valstybės ir kitų asmenų turto mainų neskaidrumą
ir galimybes pasireikšti korupcijai ir piktnaudžiavimams.
6.SVARSTYTA: Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2006 metų
veiklos ataskaita .
NUSPRĘSTA: Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 metų veiklos
ataskaitai. (XV. Teisės ir teisėtvarkos politika; Nacionalinio saugumo būklės
ir plėtros 2006 metų ataskaita).
Balsavimo rezultatai: 5 - už; 0 - prieš; 2 - susilaikė.
Parengė Komiteto padėjėja
Birutė Kovalenkienė