Apie 2007-10-10 TTK posėdį

EN  FR

2007 m. spalio 10 d. Teisės ir teisėtvarkos komitetas  posėdyje  apsvarstė Tarnautojų elgesio kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir  įgyvendinimo įstatymo projektą XP-1023(2) ir bendru sutarimu nusprendė siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Europos teisės departamento, ir LR Vyriausybės pareikštas pastabas įstatymo projektui.

Tobulinant projektą siūlytina:

- atkreipti dėmesį į Kodekso projekto 5 straipsnio 9 dalyje numatytą šiurkštaus Kodekso reikalavimų pažeidimo apibrėžimą. Žala padaryta visuomenės ar valstybės interesams kaip šiurkštų pažeidimą charakterizuojantis kriterijus nėra pakankamai aiškus, nes iš esmės bet kuriuo Kodekso reikalavimų pažeidimu būtų padaroma žala visuomenės ar valstybės interesams;

- patikslinti Kodekso taikymo ribas. Kodeksas reglamentuos tarnautojų elgesį ir ne tarnybos metu. Siūlytina apsvarstyti ar tikslinga vertinti ir tirti tarnautojų elgesį ne tarnybos metu ir nesusijusį su jų tarnybine veikla ir ar tai neprieštarautų pačiai tarnybinės (drausminės) nuobaudos esmei;

- suderinti Kodekso nuostatas dėl tarnybinės (drausminės) atsakomybės taikymo ir nuobaudų skyrimo subjektus su kitų įstatymų (Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo) nuostatomis, kuriose jau yra įtvirtina valstybės tarnautojų atsakomybė už jų nesilaikymą. Tinkamas nuostatų suderinimas būtinas siekiant išvengti dvigubo baudimo už tą patį pažeidimą ir tiksliai reglamentuoti subjektus, tiriančius pažeidimus bei skiriančius nuobaudas.

 

             Posėdyje pritarta iniciatorių pateiktam Administracinių teisės pažeidimų kodekso 173(16) straipsnio pakeitimo įstatymo projektui XP-2443.Šiuo įstatymo projekto pakeitimo  ketinama suteikti galimybę steigti naujus, iki šiol nereguliuotus juridinius asmenis – uždaro tipo investicines bendroves, kurios savo esme, teisėmis, pareigomis ir veiklos pobūdžiu, su tam tikromis išimtimis, prilygs šiuo metu veikiančioms investicinėms kintamojo kapitalo bendrovėms, įstatymo projektu siekiama suvienodinti šių juridinių asmenų teisinį reguliavimą, sukurti vienodas analogiškų subjektų veiklos ir konkurencijos sąlygas .

 

Paaiškėjus naujoms aplinkybėms ir siekiant patobulinti Administracinių teisės pažeidimų kodekso 264 ir 271 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą XP-2370 Komitete, Komitetas bendru sutarimu nusprendė Komiteto svarstyme padaryti pertrauką.

Komitetas apsvarstė Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 17(1) straipsniu įstatymo projektą XP-2009(2) ir su juo susiję Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo papildymo 23(1) straipsniu įstatymo projektą XP-2010(2) ir nusprendė  siūlyti pagrindiniam komitetui atmesti Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 171 straipsniu įstatymo projektą XP-2009(2) ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo papildymo 23(1) straipsniu įstatymo projektą XP-2010(2) kaip prieštaraujančius Konstitucijoje įtvirtintam teisinės valstybės principui.

 

Komitetas pradėjo Kremavimo įstatymo projekto IXP-2862 svarstymą, bet nusprendė svarstyme padaryti pertrauką ir jos metu surengti klausymus, apibendrinti gautas pastabas bei pasiūlymus.  Svarstymą pratęsti kituose komiteto posėdžiuose.

 

Komitetas bendru sutarimu nusprendė atmesti Įmonių bankroto įstatymo 10, 11, 14, 15, 17 ir 19 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą XP-1401 dėl šių motyvų:

a) Įtvirtinus Projektu siūloma teisinį reguliavimą, kad bankroto procedūros pradedamos vykdyti nuo nutarties iškelti bankroto bylą priėmimo, o ne įsiteisėjimo, tai neapsaugotų nei įmonės, nei darbuotojų interesų. Netgi priešingai ypač tuo atveju, kai aukštesnės instancijos teismas panaikintų nutartį dėl bankroto bylos iškėlimo: įmonės darbuotojai jau būtų atleisti – reikėtų ieškoti naujos darbo jėgos; įmonės valdymo organai netekę savo įgaliojimų ir nebūtų subjektų (įmonės valdymo organų) kam administratorius privalėtų grąžinti jam perduotą turtą; neaišku kas ir kokiu būdu turėtų atlyginti nuostolius, atsiradusius net ir dėl racionalių administratoriaus veiksmų, taip pat susidariusius dėl laiku įmonės nevykdytų finansinių bei kitokių įsipareigojimų.

b) Projekto autoriai teigia, kad šiuo metu nutartis iškelti įmonei bankroto bylą gali būti apskųsta ir tada jos įsigaliojimas nusitęsia net keletui mėnesių, o  siūlomu teisiniu reguliavimu (bankroto procedūras pradedant vykdyti nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą priėmimo, o ne nuo jos įsiteisėjimo) būtų išspręsta ši problema ir bankroto procedūra paspartinta. Tačiau šis teiginys nepagrįstas, nes galiojančiuose teisės aktuos nustatyti specialūs terminai bankroto procedūrai, pavyzdžiui, Įmonių bankroto įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje įtvirtinta, kad atskirasis skundas dėl nutarties iškelti bankroto bylą Lietuvos apeliaciniame teisme turi būti išnagrinėtas per pakankamai trumpą laiką, t.y. ne vėliau kaip per dvi savaites nuo jo padavimo dienos.

c) Projekto autoriai teigia, kad įmonės vadovai tik nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsigaliojimo netekdami savo įgaliojimų (ir tik nuo to momento atsirandant draudimui vykdyti visas įmonės finansines prievoles) turi galimybę netinkamai panaudoti tam tikras lėšas, daryti nepagrįstas išlaidas, nutraukti įmonei naudingas sutartis, sudaryti nenaudingas sutartis. Tačiau šis argumentas nepagrįstas, nes teisės aktuose įtvirtintas mechanizmas apsaugantis nuo tokios rizikos: Įmonių bankroto įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 5 punkte nustatyta teismo teisė gavus pareiškimą iškelti bankroto bylą, teismo arba suinteresuoto asmens iniciatyva taikyti laikinąsias apsaugos priemones Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka; 10 straipsnio 4 dalies 2 punkte, kad - priėmęs nutartį iškelti bankroto bylą, teismas ar teisėjas privalo uždėti įmonės nekilnojamajam turtui ir kitam ilgalaikiam materialiam turtui areštą, galiojantį iki nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos.

           

 

Parengė Komiteto biuro padėjėja

Birutė Kovalenkienė, 2396794.

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008