SEIMO LIBERALŲ IR CENTRO SĄJUNGOS FRAKCIJOS VEIKLOS APŽVALGA
2007 m. LIEPA
FRAKCIJOS PRANEŠIMAI SPAUDAI IR STRAIPSNIAI
Seimas pritarė liberalcentristų kompleksinėms įstatymų pataisoms prieš daugiabučių šiukšlintojus 2007 07 03
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=68748&p_k=1;
Lietuvos politikas padarė tarptautinę karjerą 2007 07 11
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=68905&p_k=1;
Rimantas Remeika: "Kas apsaugos žmones nuo "kvapnių bombų grėsmės"? 2007 07 27
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=69039&p_k=1;
Kuršių nerijos aplinkosaugininkų veiklos stilius: vietoj konkretaus darbo - nemotyvuotai užgaulūs pareiškimai 2007 07 30
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3349&p_d=69057&p_k=1;
R.Remeika: Tragišką situaciją keliuose galėtų pakeisti konkretūs darbai, o ne emociniai pagraudenimai 2007 07 31
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3349&p_d=69058&p_k=1;
FRAKCIJOS POSĖDŽIAI
Liepos mėnesį pratęstos Seimo pavasario sesijos metu Liberalų ir centro sąjungos frakcija surengė 1 posėdį, liepos 3-ią dieną, kuriame apsvarstė trečiadienio plenarinio posėdžio darbotvarkę ir apsikeitė nuomonėmis apie neigiamą visuomenės reakciją sukėlusį, rentų buvusiems Seimo nariams skyrimo įstatymą.
Nuo liepos 5 Seimas išėjo neformalių atostogų iki rudeninės sesijos.
FRAKCIJOS TEISĖS AKTŲ LEIDYBA
PASIŪLYMAS Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų statuso įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui (XP-2351(2))
- Internetinis puslapis: XP-2351(2) 2007 07 02
- Teikia LR Seimo narys S. Lapėnas;
- Pasiūlymo tikslas: apriboti buvusių Seimo narių rentos gavimo laiką, priklausomai nuo Seimo kadencijų skaičiaus;
- Registracija 2007 07 02
PASIŪLYMAS Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinio dydžio, taikomo 2008 metais, įstatymo projektui (XP-2297 (3))
- Internetinis puslapis: XP-2297(3) 2007 07 02
- Teikia LR Seimo narys R. Remeika;
- Pasiūlymo tikslas: nustatyti, kad valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinis dydis 2008 metais 70 proc. Vyriausybės patvirtintos minimalios mėnesinės algos (MMA);
- Registracija 2007 07 02
Seimo PROTOKOLINIO NUTARIMO Asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybių institucijas įstatymo projektui PROJEKTAS (XP-2086)
- Internetinis puslapis: XP-2086 2007 07 03
- Teikia LR Seimo narys H. Žukauskas;
- Projekto tikslas: atkreipti Lietuvos Respublikos Vyriausybės dėmesį, kad atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos įstatymą dėl asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybių institucijas Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra įpareigota iki 2007 m. spalio 1 d. parengti ir priimti teisės aktus, reikalingus šio įstatymo įgyvendinimui;
- Registracija 2007 07 03
Civilinio kodekso 6.750, 6.751, 6.754 ir 6.865 straipsnių papildymo ir pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS (XP-2389)
- Internetinis puslapis: XP-2389 2007 07 05
- Teikia LR Seimo narys S. Lapėnas ir LR Seimo narių grupė;
- Projekto tikslas: suderinti kelionių organizavimo reglamentavimą Lietuvos Respublikos Civiliniame kodekse su Europos Sąjungos Tarybos Direktyva dėl kelionių, atostogų ir organizuotų išvykų paketų (90/314/EEC) siekiant padidinti Lietuvos turizmo sektoriaus plėtrą ir konkurencingumą ES turizmo rinkoje. Įstatymo projektu taip pat siekiama pakeisti viešbučių materialinės atsakomybės reglamentavimą atsižvelgiant į 1962 m. Konvencijos dėl viešbučių valdytojų materialinės atsakomybės už svečių turtą, prie kurios Lietuvos Respublika yra prisijungusi, nuostatas;
- Registracija 2007 07 05
Kredito unijų įstatymo pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS (nauja redakcija) (XP-2403)
- Internetinis puslapis: XP-2403 2007 07 10
- Teikia LR Seimo narys R. Palaitis ir LR Seimo narių grupė;
- Projekto tikslas: stiprinti Lietuvos Respublikos finansinių paslaugų sistemos konkurencingumą, stabilumą ir skaidrumą, nustatyti teisinį pagrindą naujų finansinių paslaugų vartotojams teikimui, nes esamas reglamentavimas neatitinka modernių Europos ir pasaulinių reikalavimų ir užkerta kelią finansinių paslaugų plėtrai;
- Registracija 2007 07 10
PASIŪLYMAS Žemės įstatymo 7, 10, 19 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui (XP-2403)
- Internetinis puslapis: XP-2410 2007 07 23
- Teikia LR Seimo narys H. Žukauskas;
- Pasiūlymo tikslas: prieš projekte naudojamus žodžius privatizuojamam nekilnojamajam turtui įrašyti žodžius pagal paruoštus ir patvirtintus detalaus planavimo projektus, taip kiek sugriežtinant reikalavimus tokiam privatizuojamam nekilnojamam turtui;
- Registracija 2007 07 23
FRAKCIJOS NARIŲ KLAUSIMAI IR PASISAKYMAI VYRIAUSYBĖS VALANDOS METU
Seimo posėdis Nr. 318 (2007 07 03, rytinis)
Lietuvos Respublikos Seimo narių interpeliacija švietimo ir mokslo ministrei Romai Žakaitienei (Nr.XP-2359). Lietuvos Respublikos Seimo narių interpeliacija aplinkos ministrui Arūnui Kundrotui (Nr.XP-2360). Lietuvos Respublikos Seimo narių interpeliacija socialinės apsaugos ir darbo ministrei Vilijai Blinkevičiūtei (Nr.XP-2362)
H. ŽUKAUSKAS (LCSF). Labai ačiū. Gerbiamoji pranešėja, aš turėčiau pateikti klausimą visiems, bet kadangi jūs pirmoji esate tribūnoje ir moteriškė, aš suprantu, kad ne visiems dabar yra lengva. Vis dėlto klausimą aš jums pateiksiu, galbūt paskui, jeigu atsimins, ir kiti į jį atsakys. Kadangi atsakymo, išvados tekstas, arba, sakysim, punktai, yra identiški, vienodi, tai mano klausimas toks: ar jūs taupėt laiką, mintis, sveikatą, ar kaip studentai rašėte sėdėdami prie vieno stalo? Mano klausimas yra paprastas: tai kas yra šio teksto autorius ir ar jūs nemanote, kad vis dėlto atsakant į Seimo narių klausimus reikėtų atsakinėti savaip, bet ne vienodu, visiškai identišku tekstu? Ačiū.
R.ŽAKAITIENĖ. Labai ačiū. Kadangi interpeliacijos tekstas mums, visiems keturiems, yra absoliučiai identiškas, visiškai vienodas, keičiasi tik pareigos ir keičiasi pavardė, visa kita yra vienoda, mes manome, kad ir atsakymas turėtų aiškinti tam tikrus privatizavimo momentus, kurie mums, kaip Vyriausybės nariams, atstovaujantiems ne ūkio sričiai, o kitoms svarbioms sritims
Toks atsakymas, mums atrodė, bus lengvesnis ir suprantamesnis Seimo nariams, pareiškusiems interpeliaciją.
Seimo posėdis Nr. 319 (2007 07 03, vakarinis)
Finansų ministro R.Šadžiaus informacija (dėl Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinio dydžio, taikomo 2008 metais, įstatymo projekto Nr.XP-2297(3*)
R. REMEIKA (LCSF). Gerbiamasis ministre, jūs iš tikrųjų kalbate labai gražiai. Atsakinėjate į klausimus ir dažnai bandote apeliuoti į tam tikras žmonių grupes. Kalbėdamas apie tą įstatymą dėl bazinio atlyginimo didinimo, jūs pradedate kalbėti apie paslaugiečius, apie pedagogams reikiamus pinigus, kurie bus kažkada padarant etatą ir t. t. Bet iš esmės jūs neatsakote į šį klausimą ką daryti. Šiuo atveju valstybės tarnautojai pasidarė tam tikrais įkaitais, prašytojais. Jūs keliate minimalų mėnesinį atlyginimą kasmet, kitąkart ir du kartus per metus, sakykime, o valstybės tarnyboje atlyginimas nekyla jau, rodos, penkeri metai. Jie yra pasidarę tam tikrais prašytojais: būsi geras koeficiento žirklutes padidins, būsi geras priedą tau išmokės, bet esmės ir stimulo nėra. Infliacijai kylant jie yra priklausomi nuo Vyriausybės arba Seimo geros valios. Ar nebūtų logiška, gal nesiginčykime dėl tų pinigų, nes profesorius K.Glaveckas labai abstrakčiai, bet nurodė jums tam tikras nišas, kur jų galima gauti, ar nebūtų logiška ir ar jau seniai nereikėjo to padaryti: vis dėlto procentiškai bazinį atlygį susieti su minimalia mėnesine alga, kad Vyriausybė, keldama minimalią algą, galėtų paskaičiuoti visą tą frontą ir žmonėms nereikėtų eiti prašyti. Pakėlė minimalią pakilo ir jų bazinis lygis.
R.ŠADŽIUS. Labai sudėtingas ir iš tikrųjų imlus klausimas. Aš pamėginsiu bent porą fragmentų atsakyti. Pirmas dalykas, jūs tikrai neteisus, kad bazinis dydis nekito. 2006 m. jis buvo 430 litų, šįmet 442 litai. Vadinasi, mes vis dėlto
Ši Vyriausybė pradėjo kelti šį bazinį dydį.
Dabar dėl jo susiejimo su kokiu nors dydžiu. Jeigu jūs prisiminsite istoriją, tai priėmus Valstybės tarnybos įstatymo pirmąją redakciją iš tikrųjų buvo nustatyta, kad bazė bus minimali mėnesinė alga. Tačiau jau skaičiuojant pirmąjį biudžetą po šio įstatymo priėmimo pasirodė, kad tokia valstybės tarnyba su tokiais atlyginimais mums paprasčiausiai yra per brangi, todėl buvo pritaikyti mažinantys koeficientai, kurie po to buvo didinami, didinami ir galiausiai Konstitucinio Teismo pripažinti neteisėtais, prieštaraujančiais Konstitucijai. Todėl aš manau, kad grįžti prie anos schemos būtų labai pavojinga, nes mes kai kuriais metais ir kai kuriom sąlygom, esant tam tikrom ekonominėm sąlygom, paprasčiausiai negalėsim sau leisti įgyvendinti tokį įstatymą. Todėl dabar esama sistema, kurią parėmė ir Konstitucinis Teismas, mano požiūriu, yra geresnė, kai sprendimai yra priimami remiantis tomis konkrečiomis sąlygomis, ta konkrečia ekonomine situacija, kokia yra dabar Lietuvoje.
Vyriausiosios rinkimų komisijos 2006 metų veiklos ataskaita
R. REMEIKA (LCSF). Gerbiamasis pirmininke, aišku, jūsų darbas gana sudėtingas ir jūsų ataskaitoje paminėjote, kad iš esmės įvairaus lygmens rinkimus lydi įvairaus lygio skandalai, nesusipratimai, įvairaus plauko pažeidimai, arba ketinimai pažeisti. Mane domina, kaip jūs užtikrinate žmogaus teisę į privatumą, t. y. negauti tam tikros reklamos. Įstatymuose yra sudaryta galimybė partijoms gauti rinkėjų sąrašus. Žmogui yra konstitucinė galimybė negauti nenorimos informacijos į namus. Kaip jums įstatymais pavyksta įgyvendinti tą žmogaus konstitucinę teisę? Ar gali žmogus ir kiek žmonių pasinaudojo savo teise? Nes po rinkimų buvo daugybė prieštaravimų, pykčių ir t. t. dėl tam tikros asmeninės reklamos gavimo į namus.
Z.VAIGAUSKAS. Aš žinau tą problemą. Politinės partijos turi teisę gauti bendruosius rinkėjų sąrašus, kuriuose yra tik rinkėjo vardas, pavardė ir gyvenamosios vietos adresas tam, kad jos galėtų vykdyti tarp rinkėjų politinę rinkimų agitaciją ir galėtų įsitikinti, kad rinkėjų sąrašai yra sudaryti sąžiningai ir tuose sąrašuose yra tikrai įrašyti rinkėjai.
Deja, ne visi rinkėjai patenkinti, kai gauna iš partijų pranešimus, kad balsuokite už vienokį ar kitokį kandidatą. Manyčiau, dabar esančią tvarką reikėtų svarstyti ir, ko gero, pakeisti taip, kad vis dėlto partijos turėtų teisę gauti tuos rinkėjų sąrašus, bet juos naudotų politinei reklamai, o į rinkėjus kreiptųsi tik tais atvejais, jeigu rinkėjai sutinka. Čia būtų tam tikras apribojimas, tam tikra galimybė partijoms turėti tuos sąrašus, bet mums, matyt, reikia skaitytis su dalies rinkėjų nuomone, kad jie nepatenkinti tais sąrašais.
Pasireiškia, kad ir kaip keista, šis rinkėjų protestas labai menkai. Mes viso labo turime 12 rinkėjų prašymų, kad jiems neteiktų partijos informacijos. Bet spaudoje matome labai daug pastabų, ir teisininkų, kurie nenorėtų, kad partijos siųstų informaciją. Norėtų turbūt, kad siųstų tos partijos, kurios jiems patinka, ir visiškai būtų apriboti nuo tų partijų, kurios jiems nepriimtinos. Manyčiau, į tą rinkėjų pageidavimą irgi reikėtų įsiklausyti kartu išsaugant partijoms galimybę susipažinti su rinkėjų sąrašais gana nuodugniai. Neturime nė vieno signalo, kad rinkėjų sąrašai patektų kur nors į netinkamas rankas. O Duomenų apsaugos inspekcija, mano supratimu, turėtų būti įgaliota ne tik atlikti patikrinimą atgaline data, kaip dabar jie daro, bet ir patikrinti partijas iš anksto, nustatyti, ar partijos galės tinkamai saugoti rinkėjų duomenis, turės tam technines sąlygas ir tik tada sutikti su tuo, kad tos partijos galėtų gauti rinkėjų sąrašus. Tai, manau, nesunku padaryti.
Seimo posėdis Nr. 320 (2007 07 04, rytinis)
Švietimo įstatymo 7, 8, 10, 11, 15, 16, 29, 37, 38, 41, 42, 43, 44, 48, 49, 50, 51, 56, 58, 59, 60, 61, 66, 69, 70, 71, 72 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 28 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-2246* (priėmimas)
R. REMEIKA (LCSF). Gerbiamieji kolegos, jeigu aš nebūčiau mokytojas, iš tikrųjų palaikyčiau ir ponios I.Degutienės nuomonę. Mes ne tuo keliu einame, mes pavėluotai sprendžiame daugelį dalykų. Šios pataisos dar kartą parodo, kokia yra mūsų skurdo Lietuva. Tai yra ta nūdiena, tas verksmas, ką mes turime. Pedagogams reikėtų skatinimo sistemos, atlyginimų sistemos, reikėtų tobulinti vežimo į darbą kaimuose sistemą. Tada mums nereikėtų kalbėti, ar jis turi aukštąjį išsilavinimą, ar neturi, žmogus pats būtų suinteresuotas gauti pedagoginę kvalifikaciją, pats būtų suinteresuotas tobulėti, kad išlaikytų darbo vietą, kuri jam užtikrina pragyvenimą, bet šiandien yra taip, kaip yra. Aš tikiu, kad ministrė, galbūt jau šiek tiek pavėlavus teikdama daugiau pasiūlymų, užtikrinančių pedagogams socialinių garantijų paketus, išspręs daugelį problemų. Šiandien neišvengiamai reikia pratęsti šį terminą, nes tas terminas buvo nustatytas, rodos, iki 2001 metų rugsėjo mėnesio. Vadinasi, jeigu šiandien nepadarysime to pakeitimo, mes dar labiau sujauksime mūsų švietimo sistemą. Todėl prašau pritarti šiai pataisai.
Seimo posėdis Nr. 321 (2007 07 04, vakarinis)
Seimo nutarimo Dėl Individualaus konstitucinio skundo įtvirtinimo koncepcijos patvirtinimo projektas Nr.XP-2310(2*) (priėmimo tęsinys)
H. ŽUKAUSKAS (LCSF). Labai ačiū, Seimo Pirmininke. Man keista, šiandien mes jau antrą, atrodo, svarstome tokį klausimą, būtent koncepcinį klausimą, t. y. koncepcijos pateikimo, priėmimo dalyką, ir daugelis kolegų kalbėdami kažkaip pasimetę tarp koncepcijos ir įgyvendinimo. Tai yra principinis dalykas, dėl ko mes turime kalbėti. Jeigu kolegoms trūksta diskusijų, aš manau, kad jie tiesiog nedalyvavo diskusijose, kurios buvo Seime. Mes kalbėjome tose diskusijose apie galimybę pirmiausia rasti būdą, suderinus koncepciją, pataisyti Konstituciją ir tada kalbėti apie tuos mechanizmus, kaip galima viską padaryti. Bet pagrindas yra tas iš piliečių negalima atimti teisės, jeigu jie nori kreiptis į Konstitucinį Teismą.
Kitas dalykas, kaip veiks tas mechanizmas, kaip dirbs Konstitucinis Teismas. Jis taip pat turi savo pageidavimų, norų išplėsti mokestinę bazę ir galimybes, turėti daugiau personalo. Šitą dalyką mes padarysime, bet šiandien mes kalbame apie koncepciją. Man atrodo, koncepcijai reikia pritarti, nes tai yra galimybė mūsų piliečiams turėti teisę kreiptis tiesiai į Konstitucinį Teismą, be nieko. Ačiū.
Veiklos apžvalgą parengė Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas