2008-03-01 - 2008-03-31

EN  FR

SEIMO LIBERALŲ IR CENTRO SĄJUNGOS FRAKCIJOS VEIKLOS APŽVALGA

2008 m. KOVAS

 

 

 

FRAKCIJOS PRANEŠIMAI SPAUDAI IR STRAIPSNIAI

 

 

Tradicinis Liberalų ir centro sąjungos taurės krepšinio turnyras – neprietaringiems politikams 2008 03 04

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74699&p_k=1;

 

Vilniaus valdžios darbo stilius: nei ES milijonų, nei dviračių takų 2008 03 05

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74698&p_k=1;

 

A.Čaplikas: ilgalaikei mokytojų atlyginimų didinimo programai garantijas galėtų duoti ne tik Vyriausybė, bet ir Seimas 2008 03 05

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74700&p_k=1;

 

Liberalų ir centro sąjungos taurės krepšinio turnyre žada rungtyniauti premjeras, ministrai, Seimo ir Europos parlamento nariai 2008 03 07

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74759&p_k=1;

 

LiCS frakcija susitiks su pedagogų streiko vadovais 2008 03 12

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74931&p_k=1;

 

LiCS frakcija: mokytojų atlyginimų didinimo programą turi garantuoti Seimas 2008 03 12

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74932&p_k=1;

 

V. Bogušis: “Komisijų paradas Seime - toliau devalvuojami parlamentinės kontrolės instrumentai” 2008 03 13

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74934&p_k=1;

 

LiCS rado sąjungininkų savo iniciatyvoms dėl politinių partijų finansavimo 2008 03 17

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74933&p_k=1;

 

Valdančiosios Seimo frakcijos – už realų pedagogų atlyginimų didinimą 2008 03 17

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=75163&p_k=1;

 

LiCS frakcija surinko parašus leidžiančius Seimui inicijuoti referendumą dėl Ignalinos AE darbo pratęsimo 2008 03 18

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=74935&p_k=1;

 

A.Lydeka: Žmogaus teisių komitetas konkrečiomis priemonėmis kovos su šalyje atsirandančiomis rasinės ir tautinės netolerancijos apraiškomis 2008 03 20

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=75208&p_k=1;

 

Seimas pritarė LiCS iniciatyvai rengti referendumą dėl Ignalinos AE darbo pratęsimo 2008 03 20

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=75209&p_k=1;

 

R.Šukys: V.Muntianas bando išvengti Konstitucinės atsakomybės 2008 03 28

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=75378&p_k=1;

 

A.Čaplikas: gražių žodžių bankrotas 2008 03 31

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=75379&p_k=1;

 

 

FRAKCIJOS POSĖDŽIAI

 

Kovo mėnesį Liberalų ir centro sąjungos frakcija surengė 3 posėdžius,  ir 2 susitikimus. Frakcijos posėdyje lankėsi kandidatai į Konstitucinio teismo teisėjus: A.Taminskas, P.Kuconis, E.Šileikis bei Lietuvos švietimo profsąjungos atstovai: A.Bružas, A. Navickas, R.Šileikienė.

 

 

Kovo  12 d. Frakcijos posėdis

Frakcijos posėdyje dalyvavo: V.Bogušis, A.Čaplikas, S.Lapėnas, R.Remeika, H.Žukauskas, R.Palaitis.Frakcijos posėdyje aptarta  Seimo plenarinio posėdžio 2008 m. kovo 13 d. darbotvarkė.

Bendru frakcijos narių sutarimu nuspręsta nepalaikyti XP-2837 Seimo nutarimo “Dėl Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl galimų grėsmių Lietuvos valstybės konstitucinei sandarai sudarymo” projektui, o XP-2882 Seimo nutarimo “Dėl švietimo darbuotojų atlyginimų” projekto balsuoti laisvai.

 

Kovo 13 d. Frakcijos posėdis 

Frakcijos posėdyje dalyvavo :  V.Bogušis, A.Čaplikas, J.Čekuolis, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, R.Palaitis. Posėdžio metu aptarta Seimo plenarinio posėdžio 2008 m. kovo 18 d. darbotvarkė. Frakcijoje lankėsi Lietuvos švietimo profsąjungos atstovai A.Bružas, A.Navickas, R.Šileikienė bei  prisistatė kandidatai į Lietuvos Konstitucinio Teismo teisėjus: A.Taminskas, P.Kuconis, E.Šileikis.

 Lietuvos profesinės sąjungos atstovai Liberalų ir centro sąjungos frakcijos nariams išdėstė šiandienines švietimo problemas ir motyvus, kodėl iki šiol vyksta pedagogų streikai. Svečiai minėjo apie pedagogų trūkumą, didelius darbo krūvius, ugdymo kokybės stoką, saugumo trūkumą. Akcentuotos mažo veiksmingumo prevencinės programos. Išreiškė nepasitikėjimą Vyriausybės programa, apgailestavo dėl valdžios institucijų abejingumo šioms problemoms.

Pristatę švietimo situaciją Lietuvoje, profsąjungos atstovai atsakė į frakcijos narių klausimus.

 

 Lics frakcijos nariams prisistatė kandidatai į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjus: Egidijus Šileikis, Algirdas Taminskas, Pranas Kuconis. Kiekvienas kandidatas prisistatė bei atsakė į frakcijos narių klausimus.

 Frakcijos pozicija – neskubėti priimti sprendimo, o nuspręsti prieš balsavimą.

Į pasitarimą vyksiantį 2008 03 18 d. Švietimo reikalų komitete “Dėl mokslo ir studijų įstatymo projekto nuspręsta deleguoti frakcijos narį Rimantą Remeiką.

 

Kovo 18 d. Frakcijos posėdis

Frakcijos posėdyje dalyvavo :  V.Bogušis, A.Čaplikas, J.Čekuolis, S.Lapėnas, V.Volčiok, R.Žukauskas R.Šukys.

Frakcijos posėdžio metu aptarta seimo plenarinio posėdžio 2008 03 20 d. darbotvarkė.

 

 

 

FRAKCIJOS TEISĖS AKTŲ LEIDYBA

 

PASIŪLYMAS Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektui (XP-2662)

- Internetinis puslapis: XP-2662 2008-03-12

- Teikia LR Seimo narys R. Palaitis ir Etela Karpickienė;

            - Projekto tikslas: siūloma, jog valstybės biudžeto dotacijos būtų laikomos ir kaupiamos atskiroje valstybės biudžeto dotacijų sąskaitoje, Valstybės biudžeto dotacijos kintamoji dalis paskirstoma toms politinėms partijoms, kurios yra gavusios ne mažiau 3 procentus visų rinkėjų balsų. Taip pat siūloma įtvritinti, jog Vyriausioji rinkimų komisija nustato didžiausią galimą kompensuoti politinėms partijoms pastarųjų metų nekompensuotą politinių kampanijų išlaidų sumą. Neviršydama šios sumos Vyriausioji rinkimų komisija išskirtų iki 20 procentų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete nustatytų asignavimų politinėms partijoms sumos, kuri skiriama daliai politinės kampanijos išlaidų kompensuoti. Likusi asignavimų dalis būtų skiriama kasmetiniam politinių partijų finansavimu;

-  Registracija  2008-03-12

 

 

Seimo NUTARIMO "Dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo" PROJEKTAS (XP-2893)

- Internetinis puslapis: XP-2893 2008-03-13

- Teikia LiCS Frakcijos nariai A. Čaplikas ir grupė Seimo narių;

            - Projekto tikslas: paskelbti privalomąjį referendumą dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo iki 2015 metų;

-  Registracija  2008-03-13

 

 

Seimo NUTARIMO "Dėl pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio ilgalaikio didinimo" PROJEKTAS (XP-2882(2A))

- Internetinis puslapis: XP-2882(2A) 2008-03-17

- Teikia LR Seimo nariai A. Čaplikas ir R. Remeika  bei grupė Seimo narių;

            - Projekto tikslas: paankstinti pedagoginių darbuotojų tarnybinių atlyginimų koeficientų didinimą, pradedant nuo 2008 m. balandžio 15 d. vidutiniškai 5 procentais, o nuo 2008 m. rugsėjo 1 d. dar 20 procentų;

-  Registracija  2008-03-17

 

 

Civilinio proceso kodekso 83 straipsnio papildymo ĮSTATYMO PROJEKTAS (XP-2939)

- Internetinis puslapis: XP-2939 2008-03-27

- Teikia LR Seimo nariai V. Volčiok, R. Palaitis, J. Čekuolis, S. Lapėnas, R. Remeika ir Seimo narių grupė;

            - Projekto tikslas: siūloma Civilinio proceso kodekso 83 straipsnio 1 dalies 1 punktą, kuris nustato, kad ieškovai (darbuotojai) yra atleidžiami nuo žyminio mokesčio mokėjimo bylose dėl visų reikalavimų, kylančių iš darbo teisinių santykių, papildyti ir jį išdėstyti taip: “ieškovai (darbuotojai) – bylose dėl visų reikalavimų, kylančių iš darbo teisinių santykių, taip pat ieškovai (autoriai, atlikėjai ir jų teisių paveldėtojai) – bylose dėl visų reikalavimų, kylančių iš autorių ir atlikėjų teisių gynimo teisinių santykių;”

-  Registracija  2008-03-27

 


PAREIŠKIMAS dėl Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko Viktoro Muntiano atleidimo (XP-2943)

- Internetinis puslapis: XP-2943 2008-03-28

- Teikia LR Seimo narys H. Žukauskas ir Seimo narių grupė;

            - Tikslas: pareikšti nepasitikėjimą Seimo Pirmininku Viktoru Muntianu ir siūlyti atleisti jį iš užimamų Seimo Pirmininko pareigų.

-  Registracija  2008-03-28

 

 

FRAKCIJOS NARIŲ PASISAKYMAI PER SEIMO POSĖDŽIUS

 

Seimo posėdis Nr.387 (2008-03-13, rytinis)

Seimo rezoliucijos „Dėl Lietuvos kariuomenės organizavimo principų“ projektas Nr.XP-2752(2) (priėmimo tęsinys)

A.ČAPLIKAS (LCSF). Aš sveikinu Seimą, žengus pirmą žingsnelį profesionalios kariuomenės link, bet tai nėra geras didelis žingsnis. Tai yra tik žingsnelis. Ir nėra ko čia savintis kiekvienam tų iniciatyvų. Tiek valstiečiai liaudininkai, tiek socialdemokratai, tiek Liberalų sąjūdis, tiek Liberalų ir centro sąjunga – visi apie tą daug metų kalbėjome.

Mane stebina vienas dalykas: kaip kažkokiu revoliucijos laikotarpiu… Aš viena supratau iš Tėvynės sąjungos narių kalbų: mūsų krašto apsaugos ministrą J.Oleką šiandien pat reikia suimti ir uždaryti į cypę, nes jis yra tėvynės išdavikas. Aš taip supratau visas jūsų kalbas, nes nėra šiandien didesnio priešo, pasirodo, Lietuvoje, jūs jau naują suradote, senus jau pamiršote, kaip J.Olekas, kuris dabar išdavinėja tėvynę. Žinote, tokios paranojos Seime šiandien dar nebuvo.

 

Vyriausybės valanda

A.DUMČIUS (TSF). Ačiū. Norėčiau paklausti kultūros ministrą. Reikia pasakyti, kad labiausiai pamiršti tapo kultūros srities darbuotojai ir jų įstaigos, tai reikia labai gerai žinoti. Ministre, jūsų darbe tyla. Mes stebime jus tokį gražų, malonų, bet ta tyla nėra gera byla. Mes nejaučiame atkaklumo ir gerų idėjų ginant kultūros darbuotojų socialines ir kitas teises. Štai Vyriausybė šiek tiek padidino, sakykime, jų darbo užmokestį, bet kieno sąskaita? Taigi dabar pasirodyti savivaldybėse sunku, nes dalį savivaldybių biudžetų lėšų teko panaudoti jų atlyginimams padidinti. Tokiu atveju nukenčia kitos bendruomenės narių grupės. Ir man teko susipažinti su tuo. Kodėl, ministre, nėra strategijos ir atitinkamos kultūros politikos? Norėčiau sužinoti.

J.JUČAS. Labai ačiū, gerbiamasis Seimo nary, už laiku pateiktą ir labai įdomų klausimą. Visų pirma norėčiau pasakyti, kad kultūros darbuotojams, jeigu pažvelgtume į atlyginimus prieš šių metų sausio 1 d. ir prieš 2006 m. spalio 1 d., atlyginimai didėjo tik 1999 m. birželio 30 dieną. Iki 2006 metų kultūros srities darbuotojų atlyginimai buvo visiškai įšaldyti. Nuo 2006 m. nuo spalio 1 d. (tiesa, man jau teko šiek tiek aiškintis Seime, kad mano įsakymas buvo šiek tiek pavėluotas) kultūros srities darbuotojų atlyginimai padidėjo vidutiniškai 14 %, kaip žinote, nuo šių metų sausio 1 d. – 11,3 %. Aš buvau vienas iš tų ministrų, kurie Vyriausybės posėdyje pasisakė, kad atlyginimai būtų didinami tolygiai visoms sritims, bet suprantama, kad to nepakanka.

Jeigu tokios informacijos dabar nėra ir jūs įsivaizduojate, kad ministras sėdi sudėjęs rankas, tai yra visiška neteisybė. Tik aš nemanau, kad šiuos darbus reiktų viešinti, nes tada būtų galima pasiekti neigiamą rezultatą.

Jau buvo trys premjero sudarytos darbo grupės, kurios vadovas esu aš, posėdžiai su įvairių kultūros sričių tiek profsąjungom, tiek asociacijom, kurios aprėpia visiškai visas kultūros sritis – tiek bibliotekas, tiek muziejus, tiek kultūros namus, tiek kitus kultūros darbuotojus, teatrus ir koncertines organizacijas. Kaip tik vakar vyko posėdis, buvo Finansų ministerijos pasiūlymai dėl atlyginimų didinimo strategijos trejiems metams į priekį. Buvo keturi pasiūlymai. Kultūros darbuotojai išsirinko jiems palankiausią. Gal dėl to reikės pakovoti. Turint omeny tai, kiek valstybė bus pajėgi rasti lėšų, nebūtinai pagal vieną projektą didės atlyginimai visiems kultūros darbuotojams. Patys mažiausi šiandien yra muziejų ir bibliotekų srityje, be to, muziejininkai ir bibliotekininkai neturi jokios galimybės užsidirbti, todėl jiems bus keliami didesniu procentu, o kitiems šiek tiek mažesniu. Turbūt vadovams bus paliekami panašūs, didės ne tiek daug. Bus naikinamos šakutės apatinės ribos. Taigi šis darbas yra vykdomas nuosekliai, normaliai, tvarkingai, be nereikalingo politikavimo ir įvairių viešųjų akcijų.

A.DUMČIUS. Jūs neatsakėte, kodėl paskutinis padidinimas, tie keliolika procentų, iš savivaldybių biudžetų?

PIRMININKAS. Ne, pone Dumčiau, ministras atsakė.

J.JUČAS. Ne, reikia atsakyti į klausimą, jeigu galima.

PIRMININKAS. Ne, ačiū, ministre. Jūs atsakėte.

J.JUČAS. Jeigu galima, aš norėčiau atsakyti į klausimą. Ne iš savivaldybių biudžeto 11,3 %. Valstybė suskaičiavo, kiek gali padidinti atlyginimus visiems darbuotojams, ir savivaldybėms prie dotacijų šie pinigai buvo pridėti.

 

Seimo posėdis Nr.388 (2008-03-13, vakarinis)

Seimo nutarimo „Dėl Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl grėsmių Lietuvos valstybės interesams, nacionaliniams projektams ir valstybės nacionaliniam saugumui“ projektas Nr.XP-2890 (pateikimas)

J.ČEKUOLIS (LCSF). Dėkoju. Gerbiamieji kolegos, norėčiau pasakyti Liberalų ir centro sąjungos frakcijos poziciją. Mūsų nariai nepasirašė nė po viena iniciatyva dėl komisijų kūrimo. Mes manome, kad tai yra beprasmiška, kad tai yra neefektyvu ir netgi kelia daug abejonių dėl konstitucingumo. Todėl norėčiau, pone posėdžio pirmininke, paklausti jūsų patarimo kaip kolega kolegos. Iki kiek visa tai truks, kad mes žinotume, kada grįžti į salę normaliam parlamentiniam darbui? Dėkoju.

PIRMININKAS. Prašom. Paskutinę repliką – A.Čaplikas.

A.ČAPLIKAS (LCSF). Gerbiamieji Seimo nariai, mano manymu, mes tampame panašūs į medžiotojų būrelį, kuris išvažiavo į medžioklę ir pasiėmė tuščius šovinius. Dabar toks vaizdas, kad pradedame šaudyti į debesis. Kažkas įsivaizduoja, kad pamatys taikinį. Abi šios komisijos ir abu nutarimai, atleiskite man, švelniai tariant, – kliedesiai, tai yra tik politinė kova, deja. Tai yra medžiotojų būrelis, kuris nepaėmė šovinių, bet kuris pasiėmė daug daug kito turinio. Susėdome ir dabar bandome kažką nušauti. Nei viena komisija, nei antra komisija nieko nenušaus. Žmonės pavargo ir jiems nusibodo. Niekas netiki, kad mūsų komisijos gali nustatyti tiesą. Tas beprasmiškas žaidimas mūsų frakciją stumia nedalyvauti šiame žaidime, nes nelabai solidžiai mes atrodome.

 

Seimo nutarimo „Dėl švietimo darbuotojų atlyginimų“ projektas Nr.XP-2882 (pateikimas)

R.REMEIKA (LCSF). Gerbiamieji kolegos, jūs savo pristatyme pateikėte begales skaičiavimų, įvairių procentinių išraiškų ir t. t., bet tam žmogui, mokytojui, kuriam reikia atlyginimo, tai nelabai ką sako. Gal jūs galėtume pasakyti pinigine išraiška? Vyriausybė siūlo nuo rugsėjo 1 d. didinti atlyginimus ir jūsų siūlymas nuo šio balandžio 1 d., netgi nuo kovo 1 d. didinti. Kiek finansine išraiška žmogus gautų į rankas daugiau rudenį padidinus Vyriausybės siūloma tvarka ir jūsų siūloma tvarka. Žmogus, kuris išdirbęs trejus metus arba mažiau kaip trejus metus, ir žmogus, kuris išdirbęs mokykloje daugiau kaip 15 metų. Kaip tai atrodytų finansine išraiška?

R.J.DAGYS. Gerbiamieji kolegos, mūsų siūlomas projektas būtų toks. Palyginti su praėjusių metų baze, palyginti su praėjusių metų atlyginimu, Vyriausybė siūlo dabar nuo sausio 1 iki rugsėjo 1 d. atlyginimus kelti 15 %, nuo rugsėjo 1 d. atlyginimus pakelti 35 %. Mūsų siūlymas yra nuo balandžio 1 d. kelti 40 % iki metų pabaigos. Jeigu jūs turite omenyje 2000 litų atlyginimą popieriuje, tai 40 % galite suskaičiuoti labai nesunkiai.

R.REMEIKA. Gerbiamieji kolegos, aš iš karto atsiprašau už savo jausmingą kalbą, nes esu mokytojas ir kitaip negaliu kalbėti. O kalbėsiu prieš.

Gerbiamieji, prieš mane padėta Lietuvos švietimo reformos antro etapo tikslų ir uždavinių įgyvendinimas. Reforma buvo pradėta įgyvendinti 1997–1998 m. valdant Konservatorių partijai. Šioje reformoje nė vienu žodžiu nebuvo užsiminta apie žmogų, apie tą pedagogą, kuris dirba mokykloje. Jau tada ši ydinga reforma sukėlė tam tikrą ažiotažą tarp darbuotojų ir pedagogų. Ką mes turime šiandien, tai mes valgome tos nevykusios reformos vaisius, nes nesutvarkyti krūviai, nesutvarkytos programos, darbo sąlygos ir t. t., tuo labiau atlyginimai. Todėl šiandien aš klausausi atsakymo ir šio projekto pateikimo ir jaučiuosi kaip tam tikrame hienų, kurios susirinko prie tam tikros nelaimės tam, kad pasišildytų arba gautų peno savo politinei veiklai, būryje. Negalima žaisti su žmonėmis. Negalima tokiais kokiais nors epizodiniais iš kur nors paimtų pinigų išmetimais, negalima būti gerais Kalėdų seneliais, negalima manipuliuoti žmonių jausmais. Šios problemos mes taip neišspręsime. Šią problemą reikėjo spręsti dar 1997–1998 metais. Iš tikrųjų mes pavėlavome, todėl reikia tai daryti labai labai atsargiai. Reikia daryti pagal programas. Manau, kad kitą savaitę susibūrusios visos partijos parengs tam tikras programines nuostatas, tam tikrus finansavimo etapus, kad tas žmogus vėl neliktų apgautas. Negalima iš niekur paimti pinigų, negalima nežinant, kiek fiziškai padidės tas atlyginimas, apeliuoti į tam tikrus procentus. Ir vėl žmonės bus apgauti. Todėl siūlau, nors ir labai skaudu, nes mokytojų atlyginimas yra labai subtilus dalykas, šį kartą nepritarti po pateikimo arba bent susilaikyti, kad galėtume kvalifikuotai parengti dokumentą ir padėti žmonėms, kuriems to labai reikia.

 

Seimo nutarimo „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų atlyginimų“ projektas Nr.XP-2882A (pateikimas)

R.PALAITIS (LCSF). Profesoriau, aš gerbiu jūsų įsitikinimą, kad mūsų biudžetas turės porą šimtų milijonų viršplaninių pajamų metų gale ir stebiuosi, kaip jūs, turėdamas tokį prognozavimo sugebėjimą, kol kas nesat milijardierius, nes jeigu žinotum maždaug metus į priekį, kas bus pinigų rinkoje, tai lengvai galėtum juo tapti. Dabar neprisimenu, ar jūs konkrečiai, man atrodo, jūs ar kažkas iš jūsų frakcijos kalbėjo, kad biudžeto pajamų planas yra šiek tiek viršytas, ypač pridėtinės vertės mokesčio. Ir kažin ar tas biudžetas bus įvykdytas. Klausimas toks: ar esate nuoširdus dabar, kai staiga matote viršplanines pajamas, ar buvote nuoširdus, kai kritikavote valstybės biudžetą? Ačiū.

K.GLAVECKAS. Taip, visų pirma noriu pasakyti, kad bloga ta valdžia arba Vyriausybė, arba finansų ministras, kuris negali matyti finansinės perspektyvos artimiausius trejus metus. Paprastai tokiam žmogui nereikėtų vadovauti Vyriausybei, nes bet kokie dalykai, ypač programiniai, yra susiję su finansavimu. Dabar dėl mokesčių, dėl biudžeto įvykdymo ir mano perdėto optimizmo, tai aš remiuosi pirmųjų dviejų mėnesių skaičiais. Kaip minėjau, pirmus du mėnesius nacionalinės biudžeto pajamos yra viršytos 81 mln. litų, tarp jų valstybės biudžeto pajamos – 34 milijonais. Tikėtina, kad metų pabaigoje, kaip visuomet, jeigu ekonomikos augimo tempas išsilaikys apie 5–6 %, tas dydis sudarys tikrai ne mažiau kaip 200–300 mln. litų. Tikėtina. Ir aš manau, kad tokios prognozės yra iš tikro gana pagrįstos. Ne (…) ar numatymas ateities be jokio pagrindo.

R.PALAITIS. Aš manau, nereikėtų šiam nutarimui pritarti dėl paprastos priežasties. Yra nurodytas ne tas lėšų šaltinis, o tokio šaltinio rodymas aiškiai prieštarauja mūsų pačių priimtam Fiskalinės drausmės įstatymui, kuriame pasakyta, kad viršplaninės pajamos turi būti skirtos valstybės skolai padengti. Valstybės skolai, kurios dabar yra apie 15 mlrd. litų. Jeigu būtų kiti šaltiniai, aišku, reikėtų spręsti šią problemą. Bet vien dėl šio šaltinio nurodymo šitam nutarimui nebūtų galima pritarti. Siūlau balsuoti prieš.

A.ČAPLIKAS (LCSF). …ponas A.Salamakinas čia taip nuoširdžiai stebisi, kaip čia taip bus. Pone Algimantai, jūs gi puikiai žinote, kad niekas čia iš teikiančių nutarimo projektą mokytojams nenori padidinti atlyginimų, todėl ir teikimai yra skirtingi. Visa tai, kas čia vyksta, yra politinis šou ir turgus. Jūs gi puikiai suprantate, nes priešingu atveju būtų rimtai pasvarstytas pats nutarimo turinys ir tekstas. Tai šiuo atveju aš tik galiu pakartoti, kad, matyt, kitą savaitę mums, valdančiosioms frakcijoms, teks įregistruoti savo nutarimo projektą, teks surasti kompromisą su profsąjungomis ir žengti realų žingsnį jų atlyginimams didinti. Kitos išeities šiame balagane nėra.

O tai, ką čia daro publika, tai daro tik tai šou. (Plojimai) Dabar jie ploja. Kaip jūs manote, dėl ko jie ploja? Jie gi ploja ne todėl, kad idėjai pritarė, jie jai prieštaraus balsavimo metu. Jie prieštaraus jai, bet jie ploja todėl, kad turėtų pasirodyti per kameras kaip mokytojų gynėjai. (Balsai salėje)

 

Seimo nutarimo „Dėl švietimo darbuotojų atlyginimų“ projektas Nr.XP-2882(2) (pateikimas)

R.REMEIKA (LCSF). Gerbiamasis pranešėjau, aišku, tokią dieną svarstyti, kai žmonės išėję į gatves, jiems rūpimus klausimus yra labai skaudu. Bet jūs išvardijote keletą šaltinių, iš kur galima paimti papildomų pinigų. Tik aš nesuprantu dviejų skaičių, jų tam tikrų neatitikimo. Jūs minite sumą 119 mln. litų, papildomai gauti, kitas skaičius yra 25 % nuo balandžio 1 dieną. Mes, susirinkę ir su profsąjungų atstovais, ilgai svarstėme, žiūrėjome, dėliojame tam tikrą biudžetą, ir jeigu rastume šimtą milijonų, tai būtų maždaug 5 %, o jūs kažkaip su 190 siūlote 25 % pakelti. Kaip? Ar tai nevisiškai paskaičiuota, ar dar kažkur kažkokie kiti rezervai yra numatomi pagal jūsų šį nutarimą? Aš čia nesuprantu.

A.KUBILIUS. Aš noriu jums, valdančiosios koalicijos atstovams, priminti, kad nuo rugsėjo 1 d. 20 % jūs patys esate jau įdėję į biudžetą su mūsų palaiminimu. Taigi esminis klausimas yra nuo balandžio 1 dienos iki rugsėjo 1 dienos padidinti 25 % ir nuo rugsėjo 1 dienos iki gruodžio 31 dienos rasti dar 5 procentus. Kiek mes skaičiavome, mūsų biudžeto specialistai, Seimo biudžeto specialistai, štai tokia suma – 190 mln. –tam yra reikalinga, ir mes parodome, kaip ją galima sudėlioti. Aš pamiršau dar vieną šaltinį, kurį minėjome, – tai 15 mln. litų asignavimų, skirtų Žemės ūkio ministerijos administraciniam pastatui rekonstruoti. Štai šitaip susideda 190 mln. litų. Šiuo požiūriu galime diskutuoti dėl tų skaičių. Kiek mes esame diskutavę su Seimo ir Vyriausybės finansų specialistais, tos sumos (190) mln. pakaktų, kad šią programą nuo balandžio 1 dienos 25 % galėtume realizuoti.

 

Seimo posėdis Nr.389 (2008-03-18, rytinis)

Seimo nutarimo „Dėl pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio ilgalaikio didinimo" projektas Nr.XP-2882(2A) (pateikimas)

PIRMININKAS (Č.JURŠĖNAS, LSDPF). Mielieji kolegos, gerbiamieji svečiai, tęsiame posėdį. Dabar darbotvarkės 1-4c klausimas – Seimo nutarimo „Dėl pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio ilgalaikio didinimo“ projektas, registracijos Nr.XP-2882(2A). Pateikimas. Grupės Seimo narių vardų – kolega A.Čaplikas. Prašom. 10 minučių, ne ilgiau.

A.ČAPLIKAS (LSCF). Gerbiamieji mokytojai, gerbiamieji kolegos Seimo nariai, aš tikiuosi (kreipiuosi į mokytojus), kad pirmininkaudamas aš jūsų labai stipriai nesugniuždžiau, nes dabar stovėdamas šioje tribūnoje aš galiu kalbėti laisviau.

Aš neturėjau tikslo nei pažeminti jūsų, nei įžeisti. Aš tiesiog priminiau kolegoms, kad yra tvarka, elementari tvarka nepaisant to, kad ateina rinkimai. Tos tvarkos visi turime laikytis čia, salėje, kartu, nes taip mes atrodome ir viešai. Man tik keista, kad kai kurių kolegų elgesį arba sveiką protą aptemdė artėjantys rinkimai.

Dabar apie skaičius ir labai trumpai. A.Kubilius, būdamas tikras valstybininkas, gerai pastebėjo: norint įgyvendinti (prisiminkite, mokytojai, ką A.Kubilius pasakė) mokytojų atlyginimų didinimo programą reikalinga teigiama Vyriausybės pozicija. Visa kita, jeigu nėra surasta kompromiso arba sutarimo su Vyriausybe, yra tik politinės deklaracijos. Jums tą pasakė (…) kalbą A.Kubilius. Jis visiškai teisus, jis protingas žmogus, jis buvęs premjeras, jis suvokia, kas čia vyksta.

Tai štai ar mes turime sutarimą dėl prieš tai dviejų registruotų nutarimų projektų su Vyriausybe? Atsakymas – ne. Ar turime sutarimą dėl mūsų teikiamo nutarimo projekto? Būtų per drąsu pasakyti taip. Bet mes jau žengėme žingsnį į priekį, mes turime jau realius skaičiavimus iš Švietimo ministerijos, turime skaičiavimus iš Finansų ministerijos, turime, nors ne visai, bet palankų ir premjero požiūrį. Mes norime išspręsti algų padidinimą. Nepolitikuoti, nes priešingu atveju, aš pažadu, aš jums ir mitinge sakiau, ir susitikime pas Seimo Pirmininką, baigsis niekuo – taip, kaip baigėsi šiame Seime. Mes siūlome protingą sprendimą: skaičius, apie kuriuos čia visi šneka.

Štai šiandien mūsų skaičiavimais, jeigu pradėsime didinimo programą… paankstinsime 5 % nuo balandžio 1 dienos, tą tvirtina ir Švietimo bei Finansų ministerijos, mums reikės papildomai 100 mln. litų. Prie dabartinių įsipareigojimų, ką A.Kubilius netiksliai pasakė, padidinti nuo rugsėjo 1 dienos 20 %, mums trūksta dar 46 mln. Taip, šiandien biudžete yra 116 mln. litų. Jie yra, bet yra 15 % padidinimas nuo rugsėjo 1 dienos. Iš viso mums reikia turėti 146, galbūt 147 mln. litų.

Mes siūlome sprendimą (aš nesakau, kad jis tikrai bus priimtas) eiti kompromiso keliu ir ieškoti sutarimo, nes puikiausi skaičiai, Finansų ministerijos skaičiai, kuriuos reikėtų išgirsti tiems politikams, kurie planuoja arba šiandien garsiai kalba, kad jie kitais metais po rinkimų formuos Vyriausybę, „2009 metais įvykdžius mūsų įsipareigojimą, tai yra mūsų teikiamą įsipareigojimą – 5 % pakelti atlyginimus (nors jis šiandien daugeliui yra nepriimtinas), kitais metais valstybės nacionaliniame biudžete mums reikės surasti 1 mlrd. 260 mln. litų.

Klausykite, brangieji, ateinantys į valdžią arba žadantys ateiti. Ką tada sakysime mes, arba sakysite jūs, būdami valdžioje? Kad tai yra nerealu, kad tai neįvykdoma? Dar kartą žmonės nusivils valdžia. Mes siūlome realų įgyvendinimą, turėdami omeny, kad ne vien tik mokytojai sudaro mūsų visuomenę, apie ką ir kalbame. Yra socialiniai darbuotojai, yra kultūros darbuotojai, yra paslaugų srities darbuotojai, yra policininkai. Visuomenė brandi tuo, kad ji suranda sutarimą, suranda kompromisą.

Aš suprantu, kad daliai Seimo narių, jūs man atleiskite, toks įspūdis susidarė, na, jiems nereikia to sprendimo. Kuo ilgiau šitas marmalas tęsiasi, tuo jiems geriau. Išėjęs į jūsų mitingą, ką aš girdžiu? Pasirodo, aš prieštarauju, aš niekingai tyčiojuosi iš mokytojų. Kodėl aš pasiūliau 5 %? Na, nereikia? Gerai. Derėkitės su tais, kurie siūlo 50 %. Nereikia – aš atsiimsiu šitą nutarimą, aš jums sakiau, nebus ir tų penkių. Pažadai. Sako, jeigu nepakeisime tvarkos, tai pakeisime Vyriausybę. Tai pakeiskite, ko jūs nekeičiate? Politinis blefas. Drąsūs esate, formuokite. V.Uspaskichas, R.Paksas, A.Kubilius. Formuokite Vyriausybę ir tvarkykitės, kaip reikia. Kas dabar trukdo? Štai jūsų yra visa dauguma. Tai kodėl dabar tą darote? (Balsai salėje)

Aš kalbu labai atvirai, paprastai, nenorėdamas… Pats puikiausiai suprantu, kad šis mano kalbėjimas supykdys dalį Seimo narių. Bet būti žmogumi arba Seimo nariu su ausimis, kuriose yra kamštukai, ir negirdėti, ir nematyti yra blogiausias atvejis. Aš gi ne prieš tuos politikus, kurių pavardes paminėjau. Aš paminėjau, sudarykite tokią sąjungą. Ar įmanoma tokia sąjunga, nauja Vyriausybė: Seimo Pirmininkas – A.Kubilius, Ministras Pirmininkas – R.Paksas, ūkio ministras – V.Uspaskichas? Tai imkite tą valdžią. Tai emocijos. Gerai.

Baigiu. Aš dar kartą siūlau… Mano manymu, yra siekiamybė surasti kompromisą, kuris brangiai kainuoja. Mes nurodėme ir galimą šaltinį, vėlgi suprasdami, kad stadioną reikia statyti ir greičiausiai tęsime jo statybas. Tačiau mūsų siūlymas, dėl to vėlgi yra daug nuomonių, bent mano, kad stadioną galima atidaryti ir ne 2009 metais. Galime jį atidaryti ir 2010, ir 2011 metais, dalį pinigų investuodami ne į betoną, kaip mes ir sakėme, o į žmonių gerovę. Ačiū.

PIRMININKAS. Dėkoju. Prašom nepabėgti iš tribūnos. Jus nori paklausti net 11 Seimo narių. Tam skiriama taip pat 10 minučių. Prašom operatyviai. E.Klumbys pirmasis.

E.KLUMBYS (TTF). Gerbiamasis pranešėjau, jūs savo nutarimo projektu siūlote neduoti 100 mln. litų stadiono statybai. Mes suprantame, kad tai yra vienas iš galimų sprendimo būdų. Bet 2009 metai yra Lietuvos tūkstantmetis, kiek žinau, niekas neatšaukė Dainų ir šokių šventės. Sakykite, ar, jūsų nuomone, taip rimtai pažiūrėjus į biudžetą net iš pozicijos pozicijų, nebūtų galima kitoje vietoje rasti tų 200 mln., tuo labiau kad mes ir siūlėme, kur juos galima surasti. Ir ar jūs nemanote, kad po to, kai buvo pritarta ankstesniajam, jums galbūt reikėtų iš viso atsiimti šitą nutarimo projektą?

A.ČAPLIKAS. Egidijau, jūsų valia atmesti jį. Bent iki balsavimo aš jo tikrai neatsiimsiu. O dėl stadiono aš dar kartą pabrėžiu – mes už tai, kad Vilniuje būtų nacionalinis stadionas. Tačiau aš jums kaip statybininkas ir buvęs statybos ministras galiu pasakyti, ir tuo esu tikras, kad tokios pinigų sumos šiais metais iš esmės jau nepanaudosime. Neįmanoma. Tokia realybė. Tai galima spręsti labai normaliai, tvarkingai, kalbant su tais pačiais statybininkais. Dešimtis metų dainavome ir šokome Vingio parke, netgi 17 nepriklausomybės metų šokome ir dainavome, galime dar dvejus metus pašokti. Tokie objektai, tokio dydžio, kai neaiški nei galutinė to paties stadiono kaina, nei finansavimo šaltiniai, nei tas pats atsiradimas, yra, žinokite, mano manymu, svarstytini, bet vėlgi aš už tai, kad statytume. Miestas, manau, turi paieškoti lėšų tam stadionui statyti, ir jis turi prisidėti, kūrybingai ieškoti.

PIRMININKAS. Dėkoju. Dabar R.Ačas.

R.AČAS (TTF). Gerbiamasis kolega, kai šios kadencijos metu mes pradėjome kartu dirbti Audito komitete ir pats buvai opozicijoje, aš labai žavėjausi paties tokiu tikrai pragmatišku darbu. Algi, pats dabar sakai nepolitikuoti. Aš manau, kad tu pats labiausiai politikuoji tuo klausimu. Aš suprantu, kad yra skaudu, kad jūs per tiek metų nepastatėte to stadiono, ir mes esame viena Europos sostinė, kuri jo neturi. Bet mano klausimas būtų toks: gal jums reikėtų teikti Seimui ir Vyriausybei kitokį siūlymą, nes aš žinau, kad yra susiklosčiusi tradicija jau keletą metų vis išpūsti visų ministerijų valdymo išlaidas. Kodėl taip yra? Nesurandu atsakymo, nes Vyriausybė yra priėmusi nutarimą, pagal kurį tas visas sutaupytas lėšas metų gale išsimoka kaip tryliktąjį atlyginimą ir kaip priedus. Praeitais metais, kaip skelbia žiniasklaida, buvo išsidalyti 200 milijonų. Ar jums, kaip pragmatiškam ir kaip nepolitikuojančiam žmogui, nereikėjo siūlyti Vyriausybei panaikinti tą Vyriausybės nutarimą ir tas lėšas skirti mokytojams?

A.ČAPLIKAS. Na, čia keli klausimai. Dėl stadiono aš esu visiškai ramus, nes reikia prisiminti vieną dalyką – kad pagal dabartinę finansavimo schemą stadioną stato ne Vilniaus miesto meras, ne Vilniaus miesto taryba, o mūsų valdančioji dauguma, t. y. Vyriausybė skiria lėšų stadionui, o miestas net nesugeba atlikti aptarnavimo funkcijų.

Dėl pragmatiškumo. Aš gi neužsispiriu, kad būtent šis šaltinis. Na, žiūrėkime. Tačiau valdymo išlaidų mažinimas yra susijęs su biudžeto peržiūrėjimu. Jūs puikiai žinote, yra formalios procedūros, kai pradedame peržiūrėti biudžetą, nes reikės perskirstyti eilutes. Tai užtruks mažiausiai pusantro mėnesio. Gerbiamieji mokytojai, vadinasi, mes baigsime peržiūrėti biudžetą… geriausiu atveju nutarimą priimsime maždaug birželio viduryje. Apie kokį pakėlimą nuo balandžio 15 d. tada mes kalbame? Mes siūlome, sakau, ne visai iki galo suderintą, bet panašų į realų gyvenimą sprendimą. Štai mano labai pragmatiškas, Remigijau, atsakymas. O kaip išspręsime? Biudžetą peržiūrėti – gerai, valdymo išlaidas – gerai. Pasiruoškime, rudenį grįžkime, sutaupykime, pažiūrėkime, kaip galima iš tikro sutaupyti. Tai užima laiko. Laikas, turint omenyje, kad artėja rinkimai, mums reikės būti geriems savo apygardose… Pajudinsime biudžetą – tų pataisų bus ne dvi, ne trys. Puikiai žinome, ką mes čia dabar… Bus maždaug 200–300 pataisų. Tai toks gyvenimas yra. Aš nei smerkiu, nei kaltinu. Tiesiog taip būdavo ir taip bus. Tai labai natūralu, bet tam reikia laiko. Štai ir visas atsakymas.

PIRMININKAS. Ačiū. R.Remeika. Prašom, kolega.

R.REMEIKA (LCSF). Gerbiamasis pranešėjau, aš manau, kad jūsų teikiamas projektas yra bene vienas iš vėliausių šiandien. Manau, tie žmonės, kurie yra susirinkę, mąsto ir supranta tai. Bet norėjau jūsų paklausti, ar, rengiant šį projektą, teko diskutuoti, kalbėti su atskiromis pedagogų profesinėmis sąjungomis, nes tie žmonės, kurie iš tikrųjų atstovauja mokytojų interesams, irgi moka skaičiuoti, jie žiūri, jie tikisi. Mano nuomone… Ar buvo koks nors deramas jų žvilgsnis, jų atsakymas į tą jūsų projektą?

A.ČAPLIKAS. Tai jeigu jūs pastebėjote, visą praeitą savaitę… Taip, aš nenoriu minėti čia pavardžių. Keista situacija. Mokytojų profsąjungos man nelabai patinka. Labai keista. Taip, mes bendravome su daugeliu profsąjungų atstovų, taip, mes neradome galutinio sutarimo, mes pateikėme savo pasiūlymą, taip, įvyko neoficialus susitikimas, dalyvavo švietimo ministrė ir kolegos Seimo nariai, taip, įvyko valdančiosios koalicijos kontaktai, kai valdančiųjų frakcijų atstovai… pas premjerą įvyko susitikimas, taip, mes bendravome su finansų ministru. Jeigu jūs pastebėjote, mes gi nebėgiojame su kameromis žiniasklaidai iš paskos. Niekas nežinojo, kad 10 dienų mes vedame tas derybas. Mes norėjome rezultato. Jeigu mes būtume norėję politinio šou, būtume atsitempę devynias galybes kamerų, kaip čia dažnai būna, žiniasklaida būtų komentavusi tuščius vėjus. Bet mes norėjome rezultato. Aš dar kartą sakau: jeigu tai yra nepriimtina ir aš esu tas, kuris, kaip čia kažkoks pilietis vakar viename interneto portale, berods A.Kubiliaus padėjėjas, pasakė, kad siūlydamas aš esu cinikas, tai klausykite tada. Aš nežinau, ką tada daugiau kalbėti. Na, bandykime tada eiti tuo keliu, bet, mano manymu, buvo konsultacijos su profsąjungomis, buvo konsultacijos su Vyriausybe, buvo konsultacijos su daugmaž valdančiosiomis politinėmis frakcijomis. Yra toks sprendimas, bet viskas priklauso nuo jūsų valios, ką padarysi.

PIRMININKAS. Ačiū. J.Ramonas. Prašom, kolega.

J.RAMONAS (TTF). Aš noriu paklausti gal iš pradžių ir ne jūsų, bet apskritai. Kai valstybėje yra vieno ar kito sektoriaus problema ir ją reikia spręsti, ypač jei ji finansinė, kai kurie save vadinantys valstybininkais tuojau sako: jeigu padėsime šiuo atveju mokytojams, nukentės kultūros darbuotojai, jeigu padėsime ten kokiems žemdirbiams, nukentės pensininkai. Jeigu yra valstybininkai, aš manau, neturi taip kalbėti. Visiems reikia spręsti problemą, visiems reikia padėti, nereikia priešinti mūsų žmonių. Iš esmės. Kodėl valdančioji dauguma, tarp jų ir, drįstu teigti, konservatoriai, nesprendė problemų, kai buvo svarstomas biudžetas? Jau tada buvo mokytojų problemos. Reikėjo jas spręsti iš esmės ir šiandien nebūtų reikėję apie tai diskutuoti.

A.ČAPLIKAS. Na, dabar aš nežinau, gal tegul konservatoriai atsako. Ką aš dabar galiu atsakyti? Aš tik galiu pakartoti: štai yra pasiūlytas sprendimas, mano manymu, jis realus. Mes galime šimtą kartų gręžiotis į praeitį, kas tą pasakė, kas aną pasakė, kodėl nepadarė, kaip ten buvo. Šiandien yra situacija, kaip ponas R.Ačas sakė… Aš labai praktiškas žmogus, „inžinerinio“ mąstymo žmogus, suprantu, kai ją reikia spręsti. Jeigu protingi žmonės nori susitarti, susitars, jeigu nenori susitarti, tai niekada nesusitars.

O dėl kitų socialinių grupių aš manau, kad tikrai niekas nespekuliuoja. Nepaisant visko, manau, reikės mums spręsti ir kultūros darbuotojų, ir socialinių darbuotojų atlyginimų problemas. Aš, pavyzdžiui, nesibaiminu streikų, aš nekeliu isterijos ir tikrai čia nedramatizuoju, tai yra normali savo nuomonės išraiškos forma demokratinėje valstybėje, taip turi būti, ir nėra čia ko gąsdintis, nėra ko čia bijoti. Žmonės gina savo interesus, jų pačių išrinkta valdžia žiūri ir galvoja, kaip protingiau subalansuoti. Taip, bet sakau, šiuo atveju galime gręžiotis, kaip buvo, nebuvo, prisiminti praeitį, dar ką nors. Šiandien yra tokia situacija. Tai ką darom? Toliau meluojame žmonėm, kad padarysim tą, ar bandome išspręsti? Jeigu toliau pasirenkame rinkimų taktiką, kaip man šiandien sakė mitinge, kad mūsų nerinks, nerinkite, ką dabar darysi! (Balsai salėje)

PIRMININKAS. Ačiū. J.Veselka. Prašom.

J.VESELKA (TTF). Gerbiamasis pranešėjau, jūs vis akcentuojate dėl atlyginimų, bet mano toks požiūris, kad Lietuva geriausiai reprezentuoja pasaulyje ir Europoje būtent mūsų kultūros darbuotojai ir sportininkai. Kaip įprasta, mūsų valstybė mažiausiai jiems skiria lėšų. Matydamas tai, padarau tokią išvadą, kad jeigu toliau taip eisime, tai Lietuvos perspektyva tokia: Lietuva su narkotikais, bet be kultūros ir be sporto. Ar jūs tikrai įsitikinęs ir turite įrodymų, kaip jūs sakėte, kad tų 100 mln., net jeigu jie ir bus skirti statybai, t. y. sportui plėtoti, statybininkai nepanaudos? Jeigu jūs tuo įsitikinęs, tai vienas dalykas, bet jeigu jūs tiktai norite, kad sportas ir toliau būtų neremiamas, o laikinai būtų išspręsta mokytojų problema, tai kitas variantas. Iš tikrųjų konservatoriai pasiūlė labai kompleksinį klausimo sprendimą. Jeigu Vyriausybė ir mes sutarsime, tą jūs akcentuojate, per dvi savaites būtų galima išspręsti. Ar nebūtų geriau pritarti konservatoriams, kad jeigu dar trūks pinigų, tai tada, tą konservatoriai siūlo, galbūt šiek tiek ir iš to stadiono paimti?

A.ČAPLIKAS. Galiu tik pakartoti. Aš ar mes tikrai neužsispiriame nurodydami finansavimo šaltinį. Ieškokite, žiūrėkime. Aš tik vėl… Pone Juliau, jūs tikrai puikiai suprantate, kad finansiniai įsipareigojimai, šiemet pažadėti mokytojams, kitais metais bus trigubi, tą reikia suvokti, todėl aš kalbu apie įsipareigojimų dydžius, šaltinius, kuriuos galime surasti. Sudarykime darbo grupę ir žiūrėkime, bet vėlgi reikia ir Vyriausybės palankumo norint gero, teigiamo požiūrio. Tai einu prie praktinio sprendimo, o dėl sporto, tai aš visada už sportą, dar kartą kartoju, aš už tai, kad būtų stadionas. Už tai, bet turėdamas statybos darbų patirties, manau, kad mes galime net ir politiniu sprendimu atidėti 2011 metams tą stadiono statybą. Juo labiau kad tai tikrai neeilinis objektas pagal jo finansavimo dydį, tokio Lietuvoje mes neturėjome.

 

 

Seimo posėdis Nr.390 (2008-03-18, vakarinis)

Seimo nutarimo „Dėl Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl galimų grėsmių Lietuvos valstybės konstitucinei sandarai sudarymo“ projektas Nr.XP-2837 (svarstymas)

V.BOGUŠIS (LCSF). … šitas jau svarstomas. Trys klausimai, kurių labai įdomūs pavadinimai: dėl nacionalinių grėsmių, dėl konstitucinių grėsmių ir iš principo dėl valstybės interesų ir vis tiek dėl grėsmių. Mes, kurdami komisijas, šiame Seime kaip niekad save diskreditavom. Mes visi, tautos atstovai ir politikai, išgyvename, kad Seimas pagal apklausas yra vos ne žemiausioje vietoje. Politinės partijos yra daug žemiau, bet mes irgi joms atstovaujame.

Gerbiamieji kolegos, o kas tą opiniją kuria? Ar ne mes patys? Po daugelio komisijų Seime atsirado (kritiškai žiūrėsiu ir į save) „abonentininkai“, teroristai, velnias žino, dar visokie kitokie. Bet kieno dėka? Mūsų. Gerbiamieji kolegos, aš suprantu, artėja rinkimai, tačiau, gerbiamieji kolegos, ar tikrai „darbiečiai“ yra konservatorių priešai? Ar tikrai liberalcentristai yra „Tvarkos ir teisingumo“ priešai? Ne. Mielieji, mes esame konkurentai. Mes – žmonės, kurie, teikdami savo programas, konkuruojame dėl rinkėjų, dėl tautos, dėl viso valstybės ūkio tvarkymo ir to, kiek geriau mes galėtume atstovauti savo kraštui, savo tautai. Tačiau jau šiandien taip nusirisdami prie tų komisijų… Trys komisijos. Jūs dar kartą įsiskaitykite pavadinimus. Kas tie priešai? Mes patys sau priešai? Anksčiau turėjom išorės priešus. Tai buvo aišku ir suprantama. Dėl išorės priešų yra labai aiškūs principai, ką mes ginam ir dėl ko kovojam. Dėl ko jūs šiandien kovojate?

Gerbiamieji kolegos, tuoj pat prasidės interpeliacijos, nepasitikėjimai, net ir apkaltos. Mes iš principo destabilizuojame visas valstybės grandis. Mes, kaip politinės kultūros formuotojai, tiek savo kraštui, tiek užsienio valstybėms sudarome labai prastą įvaizdį ir tokius signalus siunčiame net užsienio partneriams.

Gerbiamieji kolegos, Liberalų ir centro frakcija jokiu būdu nepritars ir nepalaikys nė vienos (aš sąmoningai kalbu dėl visų komisijų) komisijos. Mes iš principo suprantame, kad tai yra trumpalaikė, vienadienė naktinė peteliškė, kuri tik suplazda sparnais ir sudega, ir jos nėra. Mes to norim? Jūs manote, kad tai padės rinkimams? Ne. Gerbiamieji kolegos, nepadės. Mes truputį kitom akim pasižiūrėkim į gyvenimą, kuris yra štai už šių langų. Yra net tokia patarlė, kad net paukštis savo lizdo nedergia. Ką mes dabar čia bandome daryti?

Gerbiamieji kolegos, aš turiu dar kitą receptą ir galiu garantuoti, kad taip bus. Kadangi rinkimai bus spalio mėnesį, tai, sudėliojus visą darbų grafiką, galima kiekvieną savaitę rengti po vieną interpeliaciją, pradedant Seimo hierarchija, visu ministrų kabinetu. Žinoma, iš tų išgirstų balsų, kurie yra absoliučiai absurdas, galima eiti link apkaltos Prezidentui. Bet jūs atsakykite sau, savo vaikams, kur mes einam, kur mes vedam ir ko mes norim? Juk mūsų priedermė yra kitokia. Kiek mes sugaištame laiko? Aš manyčiau ir prašyčiau ir kairės, ir dešinės, ir centro pradėti dirbti darbus. Baikime šią kadenciją solidžiai ir garbingai ir bendru sutarimu šiandien braukime iš darbotvarkės velniop visas komisijas. Tai bus vienas racionaliausių ir protingiausių mūsų sprendimų.

Dar kartą pabrėžiu – tokiame chaotiškame darbe, tokioje destrukcijoje Liberalų ir centro frakcija nedalyvaus, nerems šių projektų. Ačiū.

H.ŽUKAUSKAS. Labai ačiū. Jau ketverius metus kuriame komisijas, bet jų rezultatai, deja, yra tokie, kad be chaoso mūsų valstybėje daugiau nieko nėra. Iki Seimo rinkimų liko visai nedaug. Aš suprantu, kad tai yra geros viešos akcijos, nepasitikėjimai Vyriausybe, pažadai mokytojams ir t. t. Aš manau, kad bent jau šio Seimo kadencijos pabaigoje reikia susiturėti, reikia pažiūrėti vienas kitam į akis ir užbaigti šitą sesiją ramiai ir gražiai. Juolab kad kitame Seime galbūt ne visi bus, ne su visais bus galima atsiskaityti, ne visiems bus galima ir pakeršyti. Taigi sustokime ir, kaip ponas V.Bogušis sako, pasakykime vienas kitam – laba diena, baigiame su tom komisijom vieną kartą. Ačiū. (Balsai salėje)

 

Seimo nutarimo „Dėl Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl grėsmių Lietuvos valstybės interesams, nacionaliniams projektams ir valstybės nacionaliniam saugumui“ projektas Nr.XP-2890 (pateikimo tęsinys)

A.ČAPLIKAS (LCSF). Gerbiamieji kolegos, aš tai ir norėjau pasakyti. Lietuvių kalba toks sudėtingas dalykas, kad žodžius reikia perskaityti, o kita vertus, yra Seimo Pirmininko balsavimas. Pažiūrėkite, prieš tai mes pritarėme po svarstymo vienai komisijai. Ar nuo tos komisijos sudarymo pakilo Seimo reitingas, ar šitą komisiją sudarinėdami mes dar kartą keliame savo, savo kaip politikų, kaip žmonių reitingą? Nei viena, nei antra komisija. Ar kas nors galite pasakyti, kad yra kokia nors tiesos paieška sudarius šitas komisijas? Dar kartą prieš priėmimą aš kreipiuosi į jus. Atsikvošėkime! Mes visi dalyvausime rinkimuose, mes visi atrodom vienodai prastai, rinkėjai rinkimų dieną nutars, kas buvo teisus, kas ne. Dirbkime savo darbą, mokytojai laukia, socialiniai darbuotojai laukia, ką daryti? Ko jūs džiaugiatės? Jūs galvojate, konservatoriai, kad visą laiką liksite šventi. Aš jums ne kartą sakiau, ateis ir jūsų eilė.

 

Seimo posėdis Nr.391 (2008-03-20, rytinis)

Vyriausybės valanda

V.RINKEVIČIUS (VLF). Ačiū, gerbiamasis Pirmininke. Norėčiau paklausti vidaus reikalų ir kultūros ministrų, tačiau nematau kultūros ministro. Taip pat noriu paklausti ir premjero. Problema yra tokia. Valstybinė priešgaisrinės apsaugos tarnyba uždraudė eksploatuoti Biržų miesto kultūros centro pastatą. Jis statytas prieš 19 metų, paskutiniais tarybinių laikų metais. Priežastis, kad neveikia automatinė gaisro gesinimo sistema. Ji neveikė nuo pat kultūros centro pastatymo, neveikia ir šiandien. Ji buvo netobula ir nefunkcionali. Reikia montuoti naują, o tai kainuotų milijoną, o gal pusantro milijono. Kultūros centras mielai tai padarytų, bet reikia to milijono. Milijono savivaldybė neturi, valstybė irgi neduoda. Eksploatuoti būtų galima ir toliau, nes jis veikia jau 19 metų. Kaip išspręsti klausimą, kad toje pačioje valstybėje atskiros institucijos… Kultūros ministerija, aš suprantu, turėtų norėti ir, matyt, nori, kad būtų eksploatuojama, bet kita institucija uždraudė. Palikti rajoną be vienintelės salės, kur vyksta visi renginiai, nes kitur rajone nėra didesnių salių… Kaip išspręsti, kad kairė žinotų, ką dešinė, ir galimybes žinotų.

PIRMININKAS. Kolega, laikas.

V.RINKEVIČIUS. Kaip išspręsti klausimą, kad nebūtų daromi ne visai apgalvoti dalykai?

R.ČIUPAILA. Dėkoju už klausimą. Trumpai atsakant, yra duotas pavedimas išsiaiškinti, ar iš tikrųjų veiksmai yra adekvatūs ir proporcingi situacijai. Kiek žinau, ir salės normatyvas ten šiek tiek mažesnis, negu reikia. Kita vertus, tai, kas yra daroma, daroma visuomenės saugumui. Jeigu kas nors atsitiks, tai pirmiausia žiūrėsime, kas buvo neįvykdyta ir neįgyvendinta. Gana gerai žinome praėjusių metų įvykius, susijusius su festivaliu Rokiškyje „Vaidiname žemdirbiams“ (regis, taip anksčiau vadinosi). Šiemet irgi artėja šis festivalis ir priešgaisrinės apsaugos tarnybos yra nusiteikusios uždaryti tą centrą, nes jis taip pat neatitinka tokių reikalavimų. Tam tikra prasme jūs teisingai keliate problemą. Ji yra kompleksinė, tiktai šiuo atveju ne su Kultūros ministerija, o su Finansų ministerija dėl žinomo lėšų poreikio bet kuriame modernizacijos kelyje. Tam tikra prasme problema mums yra žinoma, šiek tiek platesnė, negu jūs minite, tačiau šiuo konkrečiu atveju mes pabandysim paieškoti kompromiso.

 

Seimo posėdis Nr.392 (2008-03-20, vakarinis)

Seimo nutarimo „Dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo“ projektas Nr.XP-2893 (pateikimas)

Kviečiu į tribūną V.Bogušį. Seimo nutarimas „Dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo“. Darbotvarkės 1-7 klausimas. Prašom. Pateikimas. 10 minučių pateikimui.

V.BOGUŠIS (LCSF). Gerbiamieji kolegos, noriu pateikti nutarimo „Dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo“ projektą. Aš perskaitysiu tik nutariamąją dalį, nes žinau, kad visi turite ir susipažinote.

Seimas nutaria. 1 straipsnis: „Paskelbti privalomąjį referendumą dėl Ignalinos atominės elektrinės darbo pratęsimo iki 2015 metų.“ 2 straipsnis: „Nustatyti, kad referendumas vykdomas 2008 m. antrąjį spalio sekmadienį kartu su Seimo rinkimais.“ 3 straipsnis: „Pateikti referendumui šio svarbaus valstybės bei tautos gyvenimo klausimo sprendimo tekstą: „Pritariu, kad Ignalinos atominės elektrinės darbas būtų pratęstas iki 2015 metų.“ Šis nutarimas įsigalioja nuo priėmimo datos.“

Kolegos, norėčiau iš karto padėkoti, kad pasirašė 48 Seimo nariai, tai yra parėmė absoliučiai visos esančios frakcijos Seime. Mes puikiai suprantame, koks svarbus mums yra atominės jėgainės darbo pratęsimas, mes puikiai žinome, kiek yra komplikuotų situacijų, puikiai žinome, kad kolegos rengia referendumą, bandoma surinkti parašus. Tačiau žinome, kad yra labai problemiška, nes vis dėlto reikia surinkti 300 tūkst. parašų, o tai nėra lengva. Nors jų rengiamame referendume irgi yra nuostata, kad būtų privalomasis balsavimas, o tai reiškia, reikėtų per milijoną balsuotojų, tai irgi gali būti problema. Kadangi mes 1 straipsniu skelbiame, kad būtų privalomasis referendumas, tačiau mes turime daug laiko ir, tarkime, birželio antroje pusėje galėtume pradėti svarstymą, o liepos ar net rugpjūčio mėnesį mes galėtume priimti galutinį variantą matydami situaciją, kaip sekasi rinkti parašus, matydami, kokia reakcija yra Europos Sąjungoje arba Europos Komisijoje, kaip mūsų derybininkams sekasi derėtis. Privalomąjį referendumą, privalomąją normą mes turime manevro laisvę pakeisti konsultaciniu referendumu, nes taip numato įstatymas: arba privalomasis, arba konsultacinis. Kitas dalykas, yra dar lengviau, nes tai vyktų kartu su Seimo rinkimais. Mes turime tokias manevro laisves. Jūs puikiai žinote iš Referendumo įstatymo, kad priėmus nutarimą ne vėliau kaip per tris mėnesius mes turime skelbti referendumą. Vadinasi, pagal datas mes galime gana gražiai susidėlioti ir, kaip minėjau, net rugpjūčio mėnesį galime priimti, kad sutaptų su Seimo rinkimais.

Aš suprantu, kad daug kas bandys kvestionuoti ir įrodinėti, kad mes stodami ir referendumu 2003 m. pasakėme savo verdiktą, bet nevisiškai taip. Pasikeitė situacija, pasikeitė energetiniai resursai, pasikeitė jų kainos. Puikiai žinote, kokios yra dujų kainos, kokios yra mazuto kainos, puikiai žinote, kas yra su „Družba“. Mes dabar turime tik vieną dujų arteriją, kur nebūtinai Rusija, bet gali ką nors padaryti ir Baltarusija persigalvojus, todėl atsiranda didelių problemų. Suprantate, kad jeigu mes dabar pradėsime uždarymo procedūrą, dėl energijos atsiras problemų, bus didelės kainos. Be to, mes įskaičiuokime dar vieną dalyką, kad branduolinio kuro iš esmės dabar dar turime ir visais pajėgumais galėtume drąsiai dirbti iki 2012 metų. Be to, mes nesame pasiruošę, kur tą branduolinį kurą palaidoti.

Galima surasti daugiau motyvų ir argumentų. Be to, per šį laikotarpį, kol mes svarstome, remdamiesi mūsų sutartimi galime pabandyti diskutuoti su Europos Sąjungos valstybių čia reziduojančiais ambasadoriais ir argumentuotai galime jiems įrodyti, kodėl mes norime referendumo galia pratęsti atominės jėgainės darbą. Be to, supraskime, kad ir Europos biurokratams, leisiu taip juos pavadinti, tautos valia yra labai svarbi. Pagaliau mes turime išnaudoti visas priemones ir visas galimybes. Mes, kaip tautos atstovai, turime duoti instrumentą mūsų derybininkams.

Aš labai prašau pateikimui pritarti. Dėl svarstymo, kaip minėjau, tarkimės, ar jis bus liepą, gegužę ar birželį, o priėmimą planuojam liepą arba rugpjūčio mėnesį, kad galėtume koreguoti datas. Ko gero, trumpai, kolegos, būtų tiek.

PIRMININKAS. P.Gražulis. Prašom.

P.GRAŽULIS (TTF). Gerbiamasis Vytautai, aš pasirašiau tą iniciatyvą ir tikėjausi, kad bus tik privalomasis referendumas. Kaip jūs žinote, jeigu mes jį paversime konsultaciniu referendumu, tai tas referendumas nieko nereikš. Ar tai nėra pagudravimas? Seime pasakysime, kad mes ruošiamės priimti įstatymą, žmonės, nevarkite, nerinkite parašų, po to pritarimo parašus bus rinkti sunkiau, o mūsų referendumas pavirs konsultaciniu. Manau, reikia, kad jis būtų privalomasis, o ne konsultacinis. Manau, kad nereikėtų keisti tos nuostatos. Turėtų išlikti ta nuostata, kurią pasirašė Seimo nariai. Ar jūs nepritartumėte šiai nuostatai?

V.BOGUŠIS. Šio nutarimo 1 straipsnyje dabar ir paskelbta: skelbti privalomąjį referendumą. Tačiau viskas yra Seimo valioje, Seimo galioje. Aš pakomentavau, kokios yra dvi galimybės ir kaip numato Referendumo įstatymas. Kaip Seimas nuspręs, taip ir bus, bet šiandien yra siūlomas privalomojo pobūdžio referendumas.

PIRMININKAS. J.Veselka. Nėra. E.Klumbys.

E.KLUMBYS (TTF). Gerbiamasis pranešėjau, sakykite, jeigu jūsų inicijuojamas referendumas sulauks pritarimo, tai kaip jūs ir jūsų frakcija prognozuojate Lietuvos Vyriausybės elgseną Briuselyje, nes mes esame įsipareigoję uždaryti šią atominę elektrinę?

Ir antra. Kaip jūs ir jūsų frakcija įsivaizduoja Europos Sąjungos atsaką, jeigu referendumas pavyktų?

V.BOGUŠIS. Mes esame tautos atstovai, gerbiamasis Egidijau. Pasirašė visos Seimo frakcijos. Mes galime nubrėžti tam tikras gaires ir Vyriausybei, duoti jai instrumentą, kad Seimo politinė valia yra tokia. Kita vertus, aš manau, kad ir Europos Komisija labai susirūpins mūsų tokia valia ir vienaip ar kitaip turės pakeisti tam tikras savo nuostatas arba, dar kartą sakau, išbandyti visas galimybes, kurias mes turime pagal Konstituciją. Puikiai žinote, kad darbo pratęsimas yra būtinas, ir kiek mes tai kvalifikuotai argumentuosime ir įtikinsime Europos Komisiją ir Europos biurokratus ir kaip mūsų derybininkai derėsis… O jei referendumas įvyks (duok Dieve, kad jis įvyktų), mano galva, dėl to mums visiems būtų tik geriau. Pagaliau tai būtų tautos valia.

PIRMININKAS. Toliau klausia A.Baranauskas. Nėra. Tada P.Vilkas.

A.BARANAUSKAS (PDF). Yra, yra.

PIRMININKAS. Yra? Atsiprašau. Prašom. A.Baranauskas.

A.BARANAUSKAS. Ačiū, posėdžio pirmininke. Gerbiamasis pranešėjau, žinoma, referendumas gerai, ir aš visa „dūšia“ pasisakyčiau už tai, tačiau ar ne per daug vėlai mes apie tai galvojam? Kodėl mes to nepadarėme, kai senojoje salėje Ignalinos atominės elektrinės komisijos iniciatyva buvo organizuota diskusija? Jeigu kitai darbo kadencijai neužsakome kuro, liepos mėnesį mes susidursime su tam tikrom labai stipriom techninėm problemom. Jeigu mes ir laimėsime referendumą, neturėsime kuro tolesniam darbui. Taip pat reikės atlikti daugybę darbų, kad tam pratęsimui gautume TATEN’os leidimus. Iš esmės ta iniciatyva gera, bet, gerbiamasis Vytautai, truputį pavėluota.

V.BOGUŠIS. Aš gal ir sutikčiau, bet, atvirai pasakius, geriau vėliau negu niekad. Tai viena.

Antra. Per tą seminarą dėl atominės jėgainės buvo aiškiai pasakyta, kad kuro mums pakanka iki 2012 metų. TATENA, kiek aš žinau ir kiek turiu informacijos, daugiau rūpinasi atominės jėgainės saugumu. Čia jau yra techninė saugos pusė, bet, kiek aš suprantu, net Europos Komisija nekelia problemų dėl mūsų atominės jėgainės saugumo. Ten yra padarytos labai didelės investicijos ir labai modernizuota. Pagaliau dar yra laiko ir per tą laiką žodį gali tarti ir ekspertai – tiek vietiniai, tiek užsienio, kokios yra techninės galimybės pratęsti darbą, kiek ji galės dirbti.

PIRMININKAS. Toliau klausia P.Vilkas. Prašom.

P.VILKAS (DPF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Kadangi kolega A.Baranauskas mano klausimą jau iš dalies paklausė, aš labai trumpai. Iš kur jūs turite informaciją, kad to kuro tikrai užtenka iki 2012 metų? Kodėl aš taip klausiu? Kadangi Ekonomikos komitete mes buvome ne kartą susitikę su atominės elektrinės vadovu, jis aiškiai pareiškė, kad to kuro… Jeigu iki šių metų vidurio nebus sprendimo, mes nebūsime pasirengę pratęsti šio reaktoriaus darbą.

V.BOGUŠIS. Visiškai teisingai, aš taip ir sakau. Taip, jeigu mes dabar duodame signalą ir ženklą, viskas yra sutarta ir sudarytos sutartys, kad tą kurą mes vis tiek turėsime turėti, nes turėsime mokėti baudas. Mane taip informavo, kad viskas yra parengta ir iki 2012 metų yra suplanuotas kuro tiekimas. Jei aš turiu klaidingą informaciją, tada atsiprašau. Tada galbūt…

PIRMININKAS. Toliau klausia R.Dagys.

R.J.DAGYS (TSF). Gerbiamasis pranešėjau, ar jums neatrodo, kad tokia pateikta referendumo formuluotė yra ganėtinai paini? Viena vertus, mes reikalaujame privalomojo referendumo, kita vertus, pats teiginys nėra niekam privalomas. Tai yra tiesiog nuomonė, kad mūsų piliečiai vienaip ar kitaip palaiko šiuos klausimus arba jų nepalaiko. Kam mes tada komplikuojame situaciją ir mėginame žaisti privalomuoju referendumu, kuris yra pavojingas dėl to, kad jeigu neateis balsuoti tiek, kiek reikia (o mes atsimename, kad ir už Konstituciją balsavo tik 53 %)… Jeigu mums reikia tos nuomonės, kuri, aš manau, turėtų tam tikrą svorį, iš karto nedviprasmiškai pasakykim. Mes surenkim tą konsultacinį referendumą. Dėl tokio klausimo galima surengti ir anksčiau. Turėkim tą savo nuomonę, o ne žaiskim tokius dvejopus žaidimus. Iš esmės formuluotė Vyriausybei neprivaloma, bet referendumas yra privalomasis.

V.BOGUŠIS. Gerbiamasis kolega, aš su viskuo sutikčiau, bet yra toks įstatymas, tokios įstatymo normos, ir yra tik dvi galimybės: arba imperatyvus, arba konsultacinis. Šiuo atveju pasirinkta imperatyvi norma skelbti privalomąjį referendumą. Jeigu Seimas nuspręs kitaip, bus kitaip. Kiek Seimo narių, tiek nuomonių. Dabar, pateikimo metu, yra gana sunku atsakyti. Pagaliau, jei pritarsite po pateikimo, bus galima sudaryti darbo grupę. Yra komitetai, yra Europos reikalų komitetas, kuris tikrai turės tarti savo žodį, Biudžeto ir finansų komitetas, Ekonomikos komitetas. Aš manau, mes tai galėsime padaryti.

PIRMININKAS. Klausia K.Starkevičius. Kortelę galite įsidėti? Kortelė kišenėje. Tada V.Žiemelis. Paskui K.Starkevičius. Prašom.

V.ŽIEMELIS (MSG). Ačiū, gerbiamasis posėdžio pirmininke. Prašom pasakyti, ką jūs darysite tokiu atveju: paskelbiame referendumą, jis privalomas, ir žmonės nutaria, kad reikia pratęsti atominės elektrinės darbą iki 2015 metų, o Europos Sąjunga nutaria: kadangi jūs nutarėte pratęsti, tai mes nebeskirsime jums lėšų, reikalingų uždarymui ir energetinės sistemos atnaujinimui. Mes negausime tų lėšų. Ar jūs ekonomiškai suskaičiavote, kad iki 2015 metų mums nenaudinga, mes pralošiame? Reikia kur kas ilgiau pratęsti. Ar jūs to neskaičiavote? Kodėl tada teikiate tokius projektus nieko neskaičiavę? Nežaiskite.

V.BOGUŠIS. Ne. Pone Vidmantai, mes tikrai nežaidžiame, nes yra įvairių skaičiavimų. Man atrodo, ir Ekonomikos komitete, ir tariantis pas premjerą buvo pasakyta, kad yra galimybė pratęsti iki 2015 metų. Be to, tokios formuluotės ir užduotys yra ir ponui A.Abišalai, kuris sako, kad yra tiktai 5 %. Ten irgi kalbama apie 2015 metus. Mūsų kolegos, Sąjūdis, kurie rengia referendumą ir renka parašus… Ten irgi ta pati nuostata ir norma – iki 2015 metų. Šiandien yra tik pateikimas. Kaip aš minėjau, mes turime visas galimybes derėtis dėl paties uždarymo, dėl kaštų ir dėl tų pačių pinigų. Pinigų uždarymui dar nėra.

PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos… K.Starkevičius, jeigu jau įsidėjęs, tai bus paskutinis klausimas.

K.STARKEVIČIUS (TSF). Gerbiamasis Vytautai, pavartosiu jūsų terminologiją – ar tai nebus politikavimas? Jūsų broliai renka parašus dėl elektrinės darbo pratęsimo, jūs organizuojate kitą formą. Ar čia ne… Ar žmonės paskui supras, kas vyksta tame Seime ir kas už ką renka? Ar po to rezultatas nebus lygus nuliui?

V.BOGUŠIS. Sunku pasakyti. Tai priklausys nuo mūsų, gerbiamieji Seimo nariai, valios ir proto. Šios dvi iniciatyvos viena kitai netrukdo, tik tas procesas, kol surinks parašus, jeigu dar surinks, yra kur kas ilgesnis. Mums yra siūlomas lengvesnis kelias. Be to, aš manyčiau, ir Europos Komisijai, ir mūsų derybininkams yra labai stiprus signalas, kad Seimas pradeda svarstyti tokią iniciatyvą. Aš manyčiau, kad tai yra politinis žingsnis ir parodymas Europos partneriams, kad mes pasiryžę gana ryžtingai derėtis dėl atominės jėgainės darbo pratęsimo.

A.ČAPLIKAS (LCSF). Aš nežinau, kodėl mes taip truputėlį dirgliai žiūrim į šį paskelbimą. Tarkim, balsuodamas už pritarimą šiam nutarimui, aš nesu tikras, ar balsuosiu už atominės elektrinės pratęsimo darbą. Aš, tarkim, dar nesu tikras (…), ar teisingas kelias. Galbūt mes įklimpome iš tikrųjų į tuos vidinius debatus, padarėm šį darbinį klausimą politiniu klausimu, o, kiek aš žinau, tai vis tiek sprendimai uždaryti mūsų atominę jėgainę priimti ne emocijų pagrindu. Tai mums nereikia bijoti to referendumo. Mes išsakysim savo pozicijas, (…) vienas iš kito tėvynės priešo: kas bus už, kas prieš. Mes dažnai sakydavome, kad štai Šveicarija referendumus rengia, Liuksemburgas, įvairios šalys. Ir mes paklausim žmonių, galėsim visi be emocijų pasakyti savo nuomonę, kas už, kas prieš ir kur čia privalumai, kur minusai.

 

Notariato įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-2823. Notariato įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymo projektas Nr.XP-2824 (pateikimas)

V.VOLČIOK (LCSF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Gerbiamoji pranešėja, dabar kyla toks klausimas. Notariato įstatymo projektą rengė darbo grupė, bet darbo grupės nariai turbūt turėjo žinoti, kad mūsų valstybei buvo pareikšta Europos Bendrijos Komisijos nuomonė dėl privalomos pilietybės reikalavimo notarams. Dabar ta nuostata į jūsų teiktą įstatymo projektą neperkelta. Išeina, kad kitų Europos Sąjungos valstybių piliečiai negalės eiti notaro pareigų mūsų Lietuvos Respublikoje. Ar tokia nuostata neprieštaraus direktyvai? Jūs puikiai žinote, kad viršenybę turi Europos Sąjungos teisės aktai.

E.RADUŠYTĖ. Dėkoju už klausimą. Iš tiesų darbo grupė, kuri rengė šį įstatymo projektą, svarstė pilietybės klausimą ir apsisprendė, kad vis dėlto pilietybės sąlygos taikymas notaro profesijai yra susijęs su viešosios valdžios funkcijų perdavimu notarui, nes notaras yra valstybės įgaliotas asmuo. O dėl to, kad Lietuva nėra vienintelė valstybė, kuri stengiasi išlaikyti pilietybės kriterijų notaro karjeros siekiantiems asmenims, norėčiau paminėti, kad yra tokios valstybės kaip Čekija, Vengrija, Latvija, Malta, Lenkija, Slovakija, Slovėnija, Belgija, Vokietija, Graikija, Prancūzija, Liuksemburgas, Austrija. Šios valstybės taip pat yra išlaikiusios savo pilietybės reikalavimą notaro pareigybės siekiantiems asmenims.

 

Švietimo įstatymo 71 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas Nr.XP-2829 (pateikimas)

S.LAPĖNAS. Gerbiamasis pranešėjau, aš norėčiau paklausti. Vis dėlto mes šiandien svarstome tam tikrą galimybę palengvinti gyvenimą mokytojams. Kaip jūs vertintumėte tai, kad rajonų savivaldybėse gana dažnai vienas ar kitas pareigas įvairiose įstaigose atlieka socialinės globos ir rūpybos darbuotojai, sveikatos priežiūros, medikai, kultūros darbuotojai, jie važinėja dirbti iš miesto į kaimą arba iš kaimo į miestą. Ar nemanytumėte, kad būtų tikslinga, jog žmogus, dirbantis toliau kaip 5 km nuo gyvenamosios vietos, gautų normalų priedą prie atlyginimo, nuo kurio nebūtų atskaitomi mokesčiai? Anksčiau tai buvo vadinamieji lauko priedai.

A.BARANAUSKAS. Ačiū už klausimą. Jūsų klausimo logiką matau, bet šiandien kalbama apie tai, kad mes jau priėmėme įstatymą. Įstatymai jau yra priimti, ir viena mokytojų dalis gauna kompensacijas, kita negauna. Šio įstatymo tikslas – suvienodinti šiai grupei, kad turėtų vienodas sąlygas, o jūsų teikiami siūlymai yra kitų įstatymų pataisos. Per Švietimo įstatymą mes šių klausimų neišspręsime.

 

 

 

Seimo Pirmininko pavaduotojas A. ČAPLIKAS pirmininkavo

2008 m. kovo 13 d.

2008 m. kovo 18 d.

 

 

 

Individualūs Seimo narių susitikimai su gyventojais

Seimo nario S.Lapėno ataskaita

 

2008-03-06

Seimo narys Saulius Lapėnas dalyvavo  medienos vežėjų asociacijos pasitarime, dėl kylančių medienos pervežimo problemų Lietuvos keliuose. 

 

2008-03-09                                        

 Seimo narys Saulius Lapėnas dalyvavo  politinių partijų organizuojamame krepšinio turnyre. 

 

2008-03-11

Seimo narys Saulius Lapėnas dalyvavo  Kovo 11-osios organizuojamuose renginiuose, Vilniuje: Iškilmingame posėdyje Seime, Iškilmingame koncerte Nacionaliniame dramos teatre.

 

2008-03-17

Seimo narys Saulius Lapėnas priėmė gyventojus asmeniniais klausimais Jurbarko rajono savivaldybėje.

 

2008-03-19

Seimo narys Saulius Lapėnas priėmė Austrijos, Vengrijos ir Lietuvos pedagogų grupę Lietuvos Respublikos Seimo rūmuose.

 

2008-03-21

Seimo narys Saulius Lapėnas dalyvavo projekto “Bardų žygis per Lietuva 2008” koncerte, kuris įvyko Alytaus teatro salėje.

                                 

2008-03-27

Seimo narys Saulius Lapėnas  dalyvavo Strateginių tyrimų instituto (STI) ir Socialinių ekonominių tyrimų instituto (SETI) rengiamoje konferencijoje “Kodėl (ne)vykdomi rinkimų pažadai?”                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

        

2008-03-29

Seimo narys Saulius Lapėnas dalyvavo X-ojoje liaudiškų kapelų šventėje Jurbarko kultūros centre.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

 

 

Seimo nario A.Lydekos ataskaita

 

Kovo 1 d. Arminas Lydeka buvo išvykęs į Molėtuose vykusį susitikimą su Finansų ministerijos pareigūnais. A.Lydeka perskaitė pranešimą ir atsakė į klausimus.

 

Kovo 3 d. Arminas Lydeka Tauragėje susitiko su Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojais ir savivaldybės darbuotojais. Perskaitytas pranešimas ir atsakyta į klausimus.

 

Kovo 5 d. Arminas Lydeka vadovavo Pilietybės darbo grupės posėdžiui.

 

Kovo 5-7 d. Arminas Lydeka buvo išvykęs į Europos Parlamente Moterų teisių ir lyčių lygybės komiteto organizuotą konferenciją “Moterų vaidmuo tarpkultūriniame gyvenime”, kuria siekta pagilinti ryšį tarp skirtingų tautų kultūrų ir akcentuoti moterų dalyvavimo kultūrų dialogą.

 

Kovo 12 d. Arminas Lydeka vadovavo pilietybės darbo grupei.

 

Kovo 12 d. Arminas Lydeka dalyvavo TV laidoje apie ministro ir seimo nario pareigų sutapatinimą.

 

Kovo 13 d. Arminas Lydeka  dalyvavo susitikime su AISEC organizacijos vadovais ir nariais, atsakė į jų klausimus.

 

Kovo 14 d. Arminas Lydeka dalyvavo Seimo vykusiuose “LT tapatybe” apdovanojimuose.

 

Kovo 15 d. Arminas Lydeka pirmininkavo baigiamajam Pilietybės darbo grupės posėdžiui.

 

Kovo 18 d. Arminas Lydeka dalyvavo Seime vykusiame Pasaulinės vartotojų teisų dienos minėjime-konferencijoje. Renginio metu A.Lydeka perskaitė pranešimą, bendravo su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovais, nevyriausybinių organizacijų, ginančių vartotojų teises, nariais.

 

Kovo 19 d. Arminas Lydeka dalyvavo Šveicarijos ambasados ir LR Finansų ministerijos organizuotame Šveicarijos paramos Lietuvai projekto pristatyme. Pristatymo metu  A.Lydeka bendravo su Šveicarijos diplomatais ir verslininkais.

 

Kovo 21 d. Arminas Lydeka Trakuose konferencijoje bendravo su “Lietuvos dujų” atstovais. Perskaitytas pranešimas ir atsakyta į klausimus.

 

Kovo 27 d. Arminas Lydeka dalyvavo radijo laidoje apie egzistuojančią netoleranciją ir nepakantumą kitų rasių ir tautybių žmonėms.

 

Kovo 27 d. Arminas Lydeka dalyvavo Strateginių tyrimų instituto ir Socialinių ekonominių tyrimų instituto rengtoje konferencijoje apie rinkimų metu rinkėjams dalinamus pažadus ir jų laikymąsi.

 

Kovo 28 d. Arminas Lydeka dalyvavo Mykolo Romerio universiteto Teisės fakulteto organizuotoje konferencijoje apie Žmogaus teises ir dvigubą pilietybę. Konferencijoje A.Lydeka perskaitė pranešimą ir atsakinėjo į dalyvių klausimus.

 

Kovo 28 d. Arminas Lydeka dalyvavo Molėtuose vykusiame Valstybės tarnybos departamento išvažiuojamajame posėdyje.   Perskaitytas pranešimas ir atsakyta į klausimus.

 

Kovo 31 d. Arminas Lydeka susitiko su bankų atstovais, perskaitė jiems pranešima ir atsakė į jų klausimus.                            

 

 

 

Veiklos apžvalgą parengė Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas



 
 © Seimo kanceliarija, 2008