SEIMO LIBERALŲ IR CENTRO SĄJUNGOS FRAKCIJOS VEIKLOS APŽVALGA
2008 m. SPALIS
FRAKCIJOS PRANEŠIMAI SPAUDAI IR STRAIPSNIAI
Ar įmanoma Centro dešinės koalicija? 2008 10
21
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=80713&p_k=1;
LiCS programinės nuostatos derybose su
galimais koalicijos partneriais 2008 10 27
https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=80714&p_k=1;
FRAKCIJOS
POSĖDŽIAI
Spalio mėnesį Liberalų ir centro sąjungos
frakcija surengė 4 posėdžius.
Spalio
6 d. Frakcijos posėdis
Frakcijos posėdyje dalyvavo V.Bogušis,
A.Čaplikas, J.Čekuolis, S.Lapėnas, R.Remeika, H.Žukauskas, A.Lydeka
Kiti: I.Martusevičienė, R. Bielinskas, L.Navickaitė, A.Laktionkinas,
I. Milašiūtė
Posėdyje buvo aptarta spalio 6 d. plenarinio
posėdžio darbotvarkė.
Spalio
14 d. Frakcijos posėdis
Frakcijos posėdyje dalyvavo V.Bogušis,
A.Čaplikas, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, H.Žukauskas, V.Volčiok,
J.Čekuolis.
Kiti: A.Laktionkinas, R.Bielinskas,
I.Martusevičienė
Aptarta Seimo 2008 m. spalio 14 d plenarinio posėdžio. darbotvarkė. .
Spalio
20 d. Frakcijos posėdis
Frakcijos posėdyje dalyvavo V.Bogušis,
A.Čaplikas, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, H.Žukauskas, J.Čekuolis,
R.Palaitis.
Kiti: I.Martusevičienė
Aptarta Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkė.
Spalio 28 d.
Frakcijos posėdis
Frakcijos posėdyje dalyvavo: V.Bogušis,
A.Čaplikas, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, H.Žukauskas, V.Volčiok,
J.Čekuolis. Aptarta Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkė
FRAKCIJOS TEISĖS AKTŲ LEIDYBA
Elektroninių ryšių įstatymo 7 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO
PROJEKTAS
XP-3385 2008 10 02
Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo narių
grupė;
Registracija 2008 10 02
Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 16 ir 19
straipsnių pakeitimo įstatymo projekto LYGINAMASIS VARIANTAS
XP-3386 2008 10 02
Teikia LR Seimo narys Vytautas Bogušis ir
Seimo narių grupė;
Registracija 2008 10 02
Ligos ir
motinystės socialinio draudimo įstatymo 16 ir 19 straipsnių pakeitimo ĮSTATYMO
PROJEKTAS
XP-3386 2008 10 02
Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo narių
grupė;
Registracija 2008 10 02
Seimo
STATUTO "Dėl Seimo statuto 15(1) straipsnio 1 dalies pakeitimo ir
papildymo" PROJEKTAS
XP-3112(2) 2008 10 06
Teikia LR Seimo narys Rimantas Remeika ir
Seimo narių grupė;
Registracija 2008 10 06
Aukštojo
mokslo įstatymo papildymo 68 straipsniu ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3393 2008 10 06
Teikia LR Seimo narys Rimantas Remeika ir
Seimo narių grupė;
Registracija 2008 10 06
Seimo
REZOLIUCIJOS "Dėl nevyriausybinio sektoriaus plėtros Lietuvoje"
PROJEKTAS
XP-3402 2008 10 08
Teikia LR Seimo narys Vytautas Bogušis ir
Seimo narių grupė;
Registracija 2008 10 08
Valstybinės
darbo inspekcijos įstatymo 6 ir 8 straipsnių pakeitimo ir papildymo ĮSTATYMO
PROJEKTAS
XP-3131(2) 2008 10 14
Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo
narių grupė;
Registracija 2008 10 14
Nelaimingų
atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo 1, 2, 19, 28,
29 straipsnių pakeitimo ir papildymo ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3130(2) 2008 10 14
Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo
narių grupė;
Registracija 2008 10 14
PASIŪLYMAS
2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektui
XP-3420 2008 10 29
Teikia LR Seimo narys R.Palaitis
Registracija 2008 10 29
PASIŪLYMAS
2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektui
XP-3420 2008 10 29
Teikia LR Seimo narys R.Palaitis
Registracija 2008 10 29
PASIŪLYMAS
2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektui
XP-3420 2008 10 29
Teikia LR Seimo narys R.Palaitis
Registracija 2008 10 29
FRAKCIJOS
NARIŲ PASISAKYMAI PER SEIMO POSĖDŽIUS
Seimo posėdis
Nr.457 (2008-10-06,
rytinis)
Seimo nutarimo
Dėl A. J. Marčiulionio atleidimo iš Lietuvos Aukščiausiojo Teismo
teisėjo pareigų projektas Nr.XP-3371 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
H.ŽUKAUSKAS
(LCSF). Ačiū. Gerbiamasis pranešėjau,
jūsų sprendimas yra labai geras, nes jūs iš esmės išsprendžiate tą problemą,
kurios niekas niekaip negalėjo išspręsti. Dabartiniu metu Aukščiausiojo Teismo
komanda bus nepilna, taigi, man atrodo, ir ponas V.Greičius lieka kaip laikinai
einantis pirmininko pareigas. Pasakykite, ar toks buvo tikslas šio jūsų
pasiūlymo? Ar taip išspręsite šitą neišsprendžiamą problemą tarp Prezidento ir
Seimo? Kiek suprantu, ilgai ilgai bus nepaskirtas teisėjas, V.Greičius liks
laikinuoju ir t. t.
Seimo posėdis
Nr.458 (2008-10-06,
vakarinis)
Teisėjų
atlyginimų įstatymo projektas Nr.XP-3117(2*). Teismų įstatymo 96 ir 101
straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3118(2*). Valstybės politikų,
teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo pavadinimo, 1, 2, 3,
4, 5, 7 straipsnių bei Įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas
Nr.XP-3119(2*). Konstitucinio Teismo įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektas Nr.XP-3120(2*) (svarstymas)
J.ČEKUOLIS
(LCSF). Dėkoju, gerbiamieji kolegos.
Nebūčiau užsirašęs kalbėti dėl motyvų, bet tiesiog reikia patikslinti dėl to,
dėl ko yra klaidinama arba neteisingai kalbama. Gerbiamasis Juliau, šių metų
liepos mėnesį mes pataisėme
Minutėlę!
mes pataisėme Valstybės tarnybos
įstatymą ir Valstybės tarnybos įstatyme atsirado naujas 24 straipsnis,
reglamentuojantis pareiginės algos nustatymą valstybės tarnyboje. Ta pati,
identiška, formulė, dėl kurios jūs čia piktinotės, kad teisėjams darome išimtį,
yra taikoma ir nustatant valstybės pareigūnų atlyginimus valstybės tarnyboje.
Aš skaitau Valstybės tarnybos įstatymą, o jūs tikrinkite pagal šitą tekstą ir
rasite tą pačią formuluotę vienas su vienu. Valstybės tarnautojams, bazinį dydį
įvertinus valstybės tarnautojams atstovaujančių profesinių sąjungų pasiūlymus
(tas pats ir čia), įvertinęs praėjusių metų vidutinę metinę infliaciją,
skaičiuojant nacionalinį vartotojų kainų indeksą ir kitų vidutinio darbo
užmokesčio viešajame sektoriuje dydžiui ir kitimui poveikį turinčių veiksnių
įtaką, tvirtina Seimas iki Seimo pavasario sesijos pabaigos. Tas pats ir su
teisėjų atlyginimu. Siūloma identiška formuluotė, todėl norėčiau jus pataisyti.
Kolegos, tikrai nesuklyskime, nes jokių išimčių atskirai kategorijai nėra
daroma. Į tai aš turėjau atkreipti dėmesį. Ačiū.
Seimo posėdis
Nr.460 (2008-10-14,
vakarinis)
Vidaus tarnybos
statuto 29, 31, 36 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3391 (pateikimas)
(siūloma svarstyti skubos tvarka)
R.ČIUPAILA. Gerbiamasis
pirmininke, gerbiamieji Seimo nariai, leiskite jums pateikti Vidaus tarnybos
statuto keleto straipsnių pakeitimo įstatymo projektą. Tai jau trečiasis iš
bendro komplekso įstatymo projektas, susijęs su teisingo atlygio už darbą valstybės
tarnyboje ir ypač statutinėje tarnyboje nustatymu. Ne taip seniai buvo
pateiktas pats Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimų paketas ir Valstybės
saugumo departamento statuto tam tikrų straipsnių pakeitimo įstatymo trečiasis
projektas, kuris taip pat kompleksiškai reguliuoja statutinių pareigūnų darbo
užmokestį.
Kaip žinote, Konstitucinis
Teismas yra pasisakęs dėl teisingo atlygio už darbą, todėl siekiant šių abiejų
tikslų tiek suderinti Statuto nuostatas su Valstybės tarnybos įstatymu, tiek
spręsti teisingo apmokėjimo už darbą pareigūnams problemą, yra teikiamas
įstatymo projektas. Kaip sakiau, siekiant suderinti yra nustatoma, kad kai
viršijama nustatyta darbo laiko trukmė, apmokama yra Valstybės tarnybos
įstatymo nustatyta tvarka, o ne taip, kaip buvo anksčiau parašyta už
viršvalandinį darbą. Priemokos būtų mokamos už įprastą darbo krūvį viršijančią
veiklą, už papildomų užduočių atlikimą ir už darbą kenksmingomis sąlygomis.
Prašytume pritarti šiam įstatymo projektui, o po to sujungus juos į vieną
svarstyti Seime kompleksiškai.
A.SYSAS.
kuo aš dar esu.
Gerbiamasis ministre, mano
klausimas dėl šio ir prieš tai buvusio įstatymo. Aš gavau tokių signalų ir
nuogąstavimų iš eilinių valstybės tarnautojų arba statutinių tarnautojų, kaip
bus vykdoma kontrolė. Jie nuogąstauja, kad dažniausiai aukštesnes pareigas
einantis viršininkas rašys sau tuos priedus, priemokas už didesnį darbą, o ar
jis dirbs jį, ar ne, niekas lyg ir per daug nekontroliuoja, o tie, kurie tikrai
rimtai dirba ir kuriems tikrai reikėtų už tą darbą atlyginti, gali likti
nuskriausti? Aš norėčiau jūsų paklausti, koks bus kontrolės mechanizmas, kad
neatsirastų piktnaudžiavimų kai kurių vadovų, ne paties aukščiausio rango, bet
žemesnių, kurie moka iš visko padaryti verslą? Ačiū.
R.ČIUPAILA. Dėkui. Pats
didžiausias paradoksas būtų, jeigu prie kiekvieno policininko galėtume
pastatyti policininką ir tada vieni kitus prižiūrėtų. Iš tikrųjų yra pildomi
tabeliai. Kokia tvarka apskaičiuojamos darbo valandos, jūs geriausiai
Lietuvoje, matyt, žinote. Tas dalykas ir neturėtų keistis priklausomai nuo šio
įstatymo priėmimo.
Kita vertus, mokos fondas
riboja ir tuos aukštesnius, ir žemesnius vadovus, tam tikra prasme kontrolė yra
privaloma, būtina. Priešingu atveju tas mokos fondas bus pernelyg greitai pereikvotas
ir savaime nebus galimybės įgyvendinti įstatymą. Tam tikra prasme lyg ir būtų
įstatymo pažeidimas. Taigi aš atkreipsiu savo statutinių įstaigų pareigūnų,
vadovų dėmesį į šį klausimą, bet šiaip bendra tvarka.
Įstatymo Dėl Lietuvos Respublikos ir Ispanijos Karalystės susitarimo
dėl bendradarbiavimo išaiškinant, tiriant ir užkardant nusikaltimus
ratifikavimo projektas Nr.XP-3313 (pateikimas)
R.ČIUPAILA. Dėkui, gerbiamasis
pirmininke. Gerbiamieji Seimo nariai, pernai, gruodžio 7 d., Madride buvo pasirašytas
Lietuvos Respublikos ir Ispanijos Karalystės susitarimas dėl bendradarbiavimo
išaiškinant, tiriant ir užkardant nusikaltimus. Šiuo susitarimu abiejų
valstybių kompetentingų institucijų bendradarbiavimas būtų plėtojamas siekiant
išaiškinti, tirti ir užkardyti nusikaltimus, ypatingą dėmesį skirti tiems
nusikaltimams, su kuriais kovojant reikalinga efektyvi abiejų valstybių
kompetentingų institucijų pagalba vienų kitoms, t. y. suderinta veikla.
Susitarimas yra
ratifikuotinas. Jis veiktų šalims bendradarbiaujant, pasikeičiant informacija,
nustatant nusikalstamas veikas, užkertant kelią nusikalstamoms veikoms ar
grėsmei viešajam saugumui ir visuomenės tvarkai, sudarant jungtines tyrimo
grupes bei komandiruojant ryšių palaikymo pareigūnus į vieną ir kitą šalį.
Prašytume pritarti teikiamam įstatymo projektui.
Seimo posėdis
Nr.461 (2008-10-20,
rytinis)
Aukštojo mokslo
įstatymo 60 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3234(3*) (priėmimas)
H.ŽUKAUSKAS
(LCSF). Labai ačiū, gerbiamasis posėdžio
pirmininke. Na, iš pagarbos jubiliatui nereikėtų jam replikuoti, bet kalbėdamas
ponas Vytautas iš viso kiaušinienę padarė.
Esmė yra labai paprasta. Man
atrodo, čia toliau pinasi du dalykai: politika ir ekonomika. Ekonomika tai
pinigai, o politika tai visų mūsų rinkimai. Ir šių dalykų nereikėtų painioti.
Esmė yra paprasta. Premjeras
pasakė, yra pažadėta, kad bus taip, vadinasi, pinigus reikia rasti; ne tampyti
antklodę nuo geriau besimokančių prie blogiau, bet rasti tuos pinigus ir baigti
šią problemą.
Kitas ekonominis dalykas ir
aiškus dalykas turi būti labai paprasti ir aiškūs kriterijai, tada mes
galėsime kalbėti.
Dabar įvairių specialybių
studentų vertinimas yra suplaktas į vieną krūvą. Šitaip negali būti. Turi būti
aiškūs kriterijai. Ką reiškia 8 balai. Tai yra gerai besimokantis. O 7,9 balo
jau blogai? Mes universitetams duosime galimybę visus studentus padaryti blogai
besimokančius. Ir taip bus išspręsta problema. O vienas kitas galės būti ir
pirmūnas.
Man regis, reikia rasti
pinigų, surašyti aiškius kriterijus, kas yra siūloma šio 60 straipsnio
pataisoje. Siūlau balsuoti už. Ačiū.
Medžioklės
įstatymo 7, 8, 11, 12, 13, 18, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas
Nr.XP-3116(2*) (priėmimas)
H.ŽUKAUSKAS (LCSF). Ačiū, gerbiamasis posėdžio
pirmininke. Jeigu pažiūrėtume į istoriją, Medžioklės įstatymas yra toks
lakmusinis įstatymas. Paprastai jis arba jo pataisos pasirodo tada, kai
baigiasi sesija. Kodėl taip yra, sunku suprasti. Man atrodo, kad tai yra dviejų
grupių kova. Tai yra medžiotojų, kurie vaikšto su šautuvais, ir savininkų,
kurie turi nuosavybę. Man regis, šios įstatymo pataisos šiandien absoliučiai
nieko neišspręs, nors daugelis sako, kad susitarta, savininkai susitarė su
medžiotojais. Deja, taip nėra. Savininkas visada yra teisus, nes jeigu mes
turime pamatines konstitucines teises, teisę į privačią nuosavybę, tai jokie
būreliai negali ateiti ir tau pradėti aiškinti, ką tu turi daryti. Nors, aišku,
šernai knisa, viskas gerai, mokomos kompensacijos ir t. t. Pavyzdžiui,
pats savininkas pasiėmęs šautuvą savo žemėje nieko negali daryti, nes priešingu
atveju jis nesilaiko Medžioklės įstatymo. Vadinasi, jis turi būti priimtas į
būrelį, tačiau į būrelį ne taip lengvai gali ir įstoti. Pavyzdžiui, į pono
Algirdo Brazausko būrelį bet koks savininkas ir negali pretenduoti. Esmė yra
tokia, kad kol yra pažeidžiamos savininkų teisės niekas negali įstatymu
nurodyti ar pasakyti, kad aš galiu tavo žemėje daryti ką noriu. Aš siūlau
nebalsuoti už šio įstatymo projektą ir kardinaliai išspręsti šių dviejų grupių
klausimą. Tada, manau, problemų nebus. Ačiū.
Seimo posėdis
Nr.464 (2008-10-28,
vakarinis)
Akcinių
bendrovių įstatymo 29, 34, 35, 37, 63, 64, 65, 70, 74, 75 straipsnių ir priedo
pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas Nr.XP-3202(3*)ES (priėmimas)
S.LAPĖNAS (LCSF). Gerbiamieji kolegos, iš tiesų keisdami žaidimo sąlygas
žaidimo metu šitiems ūkio subjektams mes padarytume labai didelę žalą.
Ekonomikos komitete buvo įvardinti ir konkretūs skaičiai, kalbama apie tai, kad
verslas turėtų per 16 mln. papildomų ir niekam nereikalingų išlaidų
persiregistruojant įstatus, keičiant registro duomenis ir t. t. Taigi
pasisakau prieš ir siūlyčiau atmesti šią pataisą.
H.ŽUKAUSKAS (LCSF). Labai ačiū, gerbiamasis
pirmininke. Nors šis Seimas baigia savo veiklą, bet vyksta labai įdomūs
dalykai. Vienas Ekonomikos komiteto narys turi vieną nuomonę, pirmininkė turi
kitą, ūkio ministras turi trečią nuomonę. Aš manau, kad realiausia būtų
prašyčiau frakcijos vardu padaryti priėmimo pertrauką ir komitete išsiaiškinti
iki galutinio sprendimo. Mes tikrai negalime daryti tokių skubotų sprendimų,
kaip sakė gerbiamasis ministras, kad visos akcinės bendrovės dabar pradėtų
persiregistruoti dėl to, kad reikia pakeisti vieną straipsnį. Tai nelogiškas
sprendimas. Reikia komitete iš naujo apsvarstyti, galbūt ministras pateiks
kitokios formuluotės siūlymą ir tada galėsime balsuoti. Dabar mes balsuosime
prieš visą įstatymą, o kai kurie šio įstatymo straipsniai yra gana geri.
Frakcijos vardu prašau pertraukos.
Lietuvos
Respublikos Seimo Pirmininko pirmasis pavaduotojas A. ČAPLIKAS
posėdžiams pirmininkavo:
2008 m. spalio 6
d. rytinis
2008 m. spalio
20 d. vakarinis
Veiklos apžvalgą parengė Seimo Liberalų ir centro sąjungos
frakcijos sekretoriatas