2008-10-01 - 2008-10-31

EN  FR

SEIMO LIBERALŲ IR CENTRO SĄJUNGOS FRAKCIJOS VEIKLOS APŽVALGA

2008 m. SPALIS

 

 

FRAKCIJOS PRANEŠIMAI SPAUDAI IR STRAIPSNIAI

 

Ar įmanoma Centro dešinės koalicija? 2008 10 21

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=80713&p_k=1;

 

LiCS programinės nuostatos derybose su galimais koalicijos partneriais 2008 10 27

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=3347&p_d=80714&p_k=1;

 

 

 

FRAKCIJOS POSĖDŽIAI

Spalio mėnesį Liberalų ir centro sąjungos frakcija surengė 4 posėdžius.

 

 

Spalio 6 d. Frakcijos posėdis

Frakcijos posėdyje dalyvavo V.Bogušis, A.Čaplikas, J.Čekuolis, S.Lapėnas, R.Remeika, H.Žukauskas, A.Lydeka

Kiti: I.Martusevičienė,  R. Bielinskas, L.Navickaitė, A.Laktionkinas, I. Milašiūtė

Posėdyje buvo aptarta spalio 6 d. plenarinio posėdžio darbotvarkė.

 

Spalio 14 d. Frakcijos posėdis 

Frakcijos posėdyje dalyvavo V.Bogušis, A.Čaplikas, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, H.Žukauskas, V.Volčiok, J.Čekuolis.

Kiti: A.Laktionkinas, R.Bielinskas, I.Martusevičienė

Aptarta Seimo 2008 m. spalio 14  d plenarinio  posėdžio. darbotvarkė. .

 

 

Spalio 20 d. Frakcijos posėdis

Frakcijos posėdyje dalyvavo V.Bogušis, A.Čaplikas, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, H.Žukauskas, J.Čekuolis, R.Palaitis.

Kiti: I.Martusevičienė

Aptarta Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkė.

 

Spalio 28 d.  Frakcijos posėdis

Frakcijos posėdyje dalyvavo: V.Bogušis, A.Čaplikas, S.Lapėnas, A.Lydeka, R.Remeika, R.Šukys, H.Žukauskas, V.Volčiok, J.Čekuolis. Aptarta Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkė

 

 

 

FRAKCIJOS TEISĖS AKTŲ LEIDYBA

 

 

 Elektroninių ryšių įstatymo 7 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3385 2008 10 02

Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 02

 

 

 Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 16 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto LYGINAMASIS VARIANTAS
XP-3386 2008 10 02

Teikia LR Seimo narys Vytautas Bogušis ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 02

 

Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 16 ir 19 straipsnių pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3386 2008 10 02

Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 02

 

Seimo STATUTO "Dėl Seimo statuto 15(1) straipsnio 1 dalies pakeitimo ir papildymo" PROJEKTAS
XP-3112(2) 2008 10 06

Teikia LR Seimo narys Rimantas Remeika ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 06

 

Aukštojo mokslo įstatymo papildymo 68 straipsniu ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3393 2008 10 06

Teikia LR Seimo narys Rimantas Remeika ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 06

 

Seimo REZOLIUCIJOS "Dėl nevyriausybinio sektoriaus plėtros Lietuvoje" PROJEKTAS
XP-3402 2008 10 08

Teikia LR Seimo narys Vytautas Bogušis ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 08

 

Valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 6 ir 8 straipsnių pakeitimo ir papildymo ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3131(2) 2008 10 14

Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 14

 

Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo 1, 2, 19, 28, 29 straipsnių pakeitimo ir papildymo ĮSTATYMO PROJEKTAS
XP-3130(2) 2008 10 14

Teikia LR Seimo narys Jonas Čekuolis ir Seimo narių grupė;

Registracija 2008 10 14

 

PASIŪLYMAS 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui
XP-3420 2008 10 29

Teikia LR Seimo narys R.Palaitis

Registracija 2008 10 29

 

PASIŪLYMAS 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui
XP-3420 2008 10 29

Teikia LR Seimo narys R.Palaitis

Registracija 2008 10 29

 

PASIŪLYMAS 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui
XP-3420 2008 10 29

Teikia LR Seimo narys R.Palaitis

Registracija 2008 10 29

 

 

FRAKCIJOS NARIŲ PASISAKYMAI PER SEIMO POSĖDŽIUS

 

Seimo posėdis Nr.457 (2008-10-06, rytinis)

Seimo nutarimo „Dėl A. J. Marčiulionio atleidimo iš Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėjo pareigų“ projektas Nr.XP-3371 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)

H.ŽUKAUSKAS (LCSF). Ačiū. Gerbiamasis pranešėjau, jūsų sprendimas yra labai geras, nes jūs iš esmės išsprendžiate tą problemą, kurios niekas niekaip negalėjo išspręsti. Dabartiniu metu Aukščiausiojo Teismo komanda bus nepilna, taigi, man atrodo, ir ponas V.Greičius lieka kaip laikinai einantis pirmininko pareigas. Pasakykite, ar toks buvo tikslas šio jūsų pasiūlymo? Ar taip išspręsite šitą neišsprendžiamą problemą tarp Prezidento ir Seimo? Kiek suprantu, ilgai ilgai bus nepaskirtas teisėjas, V.Greičius liks laikinuoju ir t. t.

 

 

Seimo posėdis Nr.458 (2008-10-06, vakarinis)

Teisėjų atlyginimų įstatymo projektas Nr.XP-3117(2*). Teismų įstatymo 96 ir 101 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3118(2*). Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo pavadinimo, 1, 2, 3, 4, 5, 7 straipsnių bei Įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3119(2*). Konstitucinio Teismo įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3120(2*) (svarstymas)

J.ČEKUOLIS (LCSF). Dėkoju, gerbiamieji kolegos. Nebūčiau užsirašęs kalbėti dėl motyvų, bet tiesiog reikia patikslinti dėl to, dėl ko yra klaidinama arba neteisingai kalbama. Gerbiamasis Juliau, šių metų liepos mėnesį mes pataisėme… Minutėlę! …mes pataisėme Valstybės tarnybos įstatymą ir Valstybės tarnybos įstatyme atsirado naujas 24 straipsnis, reglamentuojantis pareiginės algos nustatymą valstybės tarnyboje. Ta pati, identiška, formulė, dėl kurios jūs čia piktinotės, kad teisėjams darome išimtį, yra taikoma ir nustatant valstybės pareigūnų atlyginimus valstybės tarnyboje. Aš skaitau Valstybės tarnybos įstatymą, o jūs tikrinkite pagal šitą tekstą ir rasite tą pačią formuluotę vienas su vienu. Valstybės tarnautojams, bazinį dydį įvertinus valstybės tarnautojams atstovaujančių profesinių sąjungų pasiūlymus (tas pats ir čia), įvertinęs praėjusių metų vidutinę metinę infliaciją, skaičiuojant nacionalinį vartotojų kainų indeksą ir kitų vidutinio darbo užmokesčio viešajame sektoriuje dydžiui ir kitimui poveikį turinčių veiksnių įtaką, tvirtina Seimas iki Seimo pavasario sesijos pabaigos. Tas pats ir su teisėjų atlyginimu. Siūloma identiška formuluotė, todėl norėčiau jus pataisyti. Kolegos, tikrai nesuklyskime, nes jokių išimčių atskirai kategorijai nėra daroma. Į tai aš turėjau atkreipti dėmesį. Ačiū.

 

 

Seimo posėdis Nr.460 (2008-10-14, vakarinis)

Vidaus tarnybos statuto 29, 31, 36 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3391 (pateikimas) (siūloma svarstyti skubos tvarka)

R.ČIUPAILA. Gerbiamasis pirmininke, gerbiamieji Seimo nariai, leiskite jums pateikti Vidaus tarnybos statuto keleto straipsnių pakeitimo įstatymo projektą. Tai jau trečiasis iš bendro komplekso įstatymo projektas, susijęs su teisingo atlygio už darbą valstybės tarnyboje ir ypač statutinėje tarnyboje nustatymu. Ne taip seniai buvo pateiktas pats Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimų paketas ir Valstybės saugumo departamento statuto tam tikrų straipsnių pakeitimo įstatymo trečiasis projektas, kuris taip pat kompleksiškai reguliuoja statutinių pareigūnų darbo užmokestį.

Kaip žinote, Konstitucinis Teismas yra pasisakęs dėl teisingo atlygio už darbą, todėl siekiant šių abiejų tikslų – tiek suderinti Statuto nuostatas su Valstybės tarnybos įstatymu, tiek spręsti teisingo apmokėjimo už darbą pareigūnams problemą, yra teikiamas įstatymo projektas. Kaip sakiau, siekiant suderinti yra nustatoma, kad kai viršijama nustatyta darbo laiko trukmė, apmokama yra Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka, o ne taip, kaip buvo anksčiau parašyta – už viršvalandinį darbą. Priemokos būtų mokamos už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, už papildomų užduočių atlikimą ir už darbą kenksmingomis sąlygomis. Prašytume pritarti šiam įstatymo projektui, o po to sujungus juos į vieną svarstyti Seime kompleksiškai.

A.SYSAS. …kuo aš dar esu.

Gerbiamasis ministre, mano klausimas dėl šio ir prieš tai buvusio įstatymo. Aš gavau tokių signalų ir nuogąstavimų iš eilinių valstybės tarnautojų arba statutinių tarnautojų, kaip bus vykdoma kontrolė. Jie nuogąstauja, kad dažniausiai aukštesnes pareigas einantis viršininkas rašys sau tuos priedus, priemokas už didesnį darbą, o ar jis dirbs jį, ar ne, niekas lyg ir per daug nekontroliuoja, o tie, kurie tikrai rimtai dirba ir kuriems tikrai reikėtų už tą darbą atlyginti, gali likti nuskriausti? Aš norėčiau jūsų paklausti, koks bus kontrolės mechanizmas, kad neatsirastų piktnaudžiavimų kai kurių vadovų, ne paties aukščiausio rango, bet žemesnių, kurie moka iš visko padaryti verslą? Ačiū.

R.ČIUPAILA. Dėkui. Pats didžiausias paradoksas būtų, jeigu prie kiekvieno policininko galėtume pastatyti policininką ir tada vieni kitus prižiūrėtų. Iš tikrųjų yra pildomi tabeliai. Kokia tvarka apskaičiuojamos darbo valandos, jūs geriausiai Lietuvoje, matyt, žinote. Tas dalykas ir neturėtų keistis priklausomai nuo šio įstatymo priėmimo.

Kita vertus, mokos fondas riboja ir tuos aukštesnius, ir žemesnius vadovus, tam tikra prasme kontrolė yra privaloma, būtina. Priešingu atveju tas mokos fondas bus pernelyg greitai pereikvotas ir savaime nebus galimybės įgyvendinti įstatymą. Tam tikra prasme lyg ir būtų įstatymo pažeidimas. Taigi aš atkreipsiu savo statutinių įstaigų pareigūnų, vadovų dėmesį į šį klausimą, bet šiaip – bendra tvarka.

 

Įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos ir Ispanijos Karalystės susitarimo dėl bendradarbiavimo išaiškinant, tiriant ir užkardant nusikaltimus ratifikavimo“ projektas Nr.XP-3313 (pateikimas)

R.ČIUPAILA. Dėkui, gerbiamasis pirmininke. Gerbiamieji Seimo nariai, pernai, gruodžio 7 d., Madride buvo pasirašytas Lietuvos Respublikos ir Ispanijos Karalystės susitarimas dėl bendradarbiavimo išaiškinant, tiriant ir užkardant nusikaltimus. Šiuo susitarimu abiejų valstybių kompetentingų institucijų bendradarbiavimas būtų plėtojamas siekiant išaiškinti, tirti ir užkardyti nusikaltimus, ypatingą dėmesį skirti tiems nusikaltimams, su kuriais kovojant reikalinga efektyvi abiejų valstybių kompetentingų institucijų pagalba vienų kitoms, t. y. suderinta veikla.

Susitarimas yra ratifikuotinas. Jis veiktų šalims bendradarbiaujant, pasikeičiant informacija, nustatant nusikalstamas veikas, užkertant kelią nusikalstamoms veikoms ar grėsmei viešajam saugumui ir visuomenės tvarkai, sudarant jungtines tyrimo grupes bei komandiruojant ryšių palaikymo pareigūnus į vieną ir kitą šalį. Prašytume pritarti teikiamam įstatymo projektui.

 

 

Seimo posėdis Nr.461 (2008-10-20, rytinis)

Aukštojo mokslo įstatymo 60 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-3234(3*) (priėmimas)

H.ŽUKAUSKAS (LCSF). Labai ačiū, gerbiamasis posėdžio pirmininke. Na, iš pagarbos jubiliatui nereikėtų jam replikuoti, bet kalbėdamas ponas Vytautas iš viso kiaušinienę padarė.

Esmė yra labai paprasta. Man atrodo, čia toliau pinasi du dalykai: politika ir ekonomika. Ekonomika – tai pinigai, o politika – tai visų mūsų rinkimai. Ir šių dalykų nereikėtų painioti.

Esmė yra paprasta. Premjeras pasakė, yra pažadėta, kad bus taip, vadinasi, pinigus reikia rasti; ne tampyti antklodę nuo geriau besimokančių prie blogiau, bet rasti tuos pinigus ir baigti šią problemą.

Kitas ekonominis dalykas ir aiškus dalykas – turi būti labai paprasti ir aiškūs kriterijai, tada mes galėsime kalbėti.

Dabar įvairių specialybių studentų vertinimas yra suplaktas į vieną krūvą. Šitaip negali būti. Turi būti aiškūs kriterijai. Ką reiškia 8 balai. Tai yra gerai besimokantis. O 7,9 balo jau blogai? Mes universitetams duosime galimybę visus studentus padaryti blogai besimokančius. Ir taip bus išspręsta problema. O vienas kitas galės būti ir pirmūnas.

Man regis, reikia rasti pinigų, surašyti aiškius kriterijus, kas yra siūloma šio 60 straipsnio pataisoje. Siūlau balsuoti už. Ačiū.

 

Medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 12, 13, 18, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas Nr.XP-3116(2*) (priėmimas)

H.ŽUKAUSKAS (LCSF). Ačiū, gerbiamasis posėdžio pirmininke. Jeigu pažiūrėtume į istoriją, Medžioklės įstatymas yra toks lakmusinis įstatymas. Paprastai jis arba jo pataisos pasirodo tada, kai baigiasi sesija. Kodėl taip yra, sunku suprasti. Man atrodo, kad tai yra dviejų grupių kova. Tai yra medžiotojų, kurie vaikšto su šautuvais, ir savininkų, kurie turi nuosavybę. Man regis, šios įstatymo pataisos šiandien absoliučiai nieko neišspręs, nors daugelis sako, kad susitarta, savininkai susitarė su medžiotojais. Deja, taip nėra. Savininkas visada yra teisus, nes jeigu mes turime pamatines konstitucines teises, teisę į privačią nuosavybę, tai jokie būreliai negali ateiti ir tau pradėti aiškinti, ką tu turi daryti. Nors, aišku, šernai knisa, viskas gerai, mokomos kompensacijos ir t. t. Pavyzdžiui, pats savininkas pasiėmęs šautuvą savo žemėje nieko negali daryti, nes priešingu atveju jis nesilaiko Medžioklės įstatymo. Vadinasi, jis turi būti priimtas į būrelį, tačiau į būrelį ne taip lengvai gali ir įstoti. Pavyzdžiui, į pono Algirdo Brazausko būrelį bet koks savininkas ir negali pretenduoti. Esmė yra tokia, kad kol yra pažeidžiamos savininkų teisės niekas negali įstatymu nurodyti ar pasakyti, kad aš galiu tavo žemėje daryti ką noriu. Aš siūlau nebalsuoti už šio įstatymo projektą ir kardinaliai išspręsti šių dviejų grupių klausimą. Tada, manau, problemų nebus. Ačiū.

 

 

Seimo posėdis Nr.464 (2008-10-28, vakarinis)

Akcinių bendrovių įstatymo 29, 34, 35, 37, 63, 64, 65, 70, 74, 75 straipsnių ir priedo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas Nr.XP-3202(3*)ES (priėmimas)

S.LAPĖNAS (LCSF). Gerbiamieji kolegos, iš tiesų keisdami žaidimo sąlygas žaidimo metu šitiems ūkio subjektams mes padarytume labai didelę žalą. Ekonomikos komitete buvo įvardinti ir konkretūs skaičiai, kalbama apie tai, kad verslas turėtų per 16 mln. papildomų ir niekam nereikalingų išlaidų persiregistruojant įstatus, keičiant registro duomenis ir t. t. Taigi pasisakau prieš ir siūlyčiau atmesti šią pataisą.

H.ŽUKAUSKAS (LCSF). Labai ačiū, gerbiamasis pirmininke. Nors šis Seimas baigia savo veiklą, bet vyksta labai įdomūs dalykai. Vienas Ekonomikos komiteto narys turi vieną nuomonę, pirmininkė turi kitą, ūkio ministras turi trečią nuomonę. Aš manau, kad realiausia būtų… prašyčiau frakcijos vardu padaryti priėmimo pertrauką ir komitete išsiaiškinti iki galutinio sprendimo. Mes tikrai negalime daryti tokių skubotų sprendimų, kaip sakė gerbiamasis ministras, kad visos akcinės bendrovės dabar pradėtų persiregistruoti dėl to, kad reikia pakeisti vieną straipsnį. Tai nelogiškas sprendimas. Reikia komitete iš naujo apsvarstyti, galbūt ministras pateiks kitokios formuluotės siūlymą ir tada galėsime balsuoti. Dabar mes balsuosime prieš visą įstatymą, o kai kurie šio įstatymo straipsniai yra gana geri. Frakcijos vardu prašau pertraukos.

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pirmasis pavaduotojas A. ČAPLIKAS posėdžiams  pirmininkavo:

2008 m. spalio 6 d. rytinis

2008 m. spalio 20 d. vakarinis

 

 

 

 

Veiklos apžvalgą parengė Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas



 
 © Seimo kanceliarija, 2008