Vyriausybės planai drastiškai didinti baudas vežėjams už formalius vadinamuosius darbo ir poilsio režimo pažeidimus yra akivaizdžiai neadekvatūs ir nukreipti ne verslui skatinti, o jam žlugdyti, įsitikinęs Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalcentristas Saulius Lapėnas.
Dešimteriopai planuojamos didinti baudos rodo, kad Vyriausybė nusprendė ne sugriežtinti tvarką, o tiesiog pasipinigauti. Tačiau toks valdžios baudų biznis gali sugrįžti bumerangu, kuomet pradės bankrutuoti drakoniškų baudų nebeatlaikantis pervežimų verslas, - mano S.Lapėnas.
Liberalcentristo teigimu, valdininkų argumentai neva baudas vairuotojams ir pervežimo įmonių savininkams reikia didinti, kad jos priartėtų prie ES nustatytų baudų dydžio, neatlaiko elementarios kritikos.
Formaliąją teisės aktų raidę fetišizuojantis valdininkai lengva ranka pamiršta, kad ir pagal pragyvenimo lygį, ir pagal atlyginimus nuo ES atsiliekama keliasdešimt kartų. Nejaugi esame tiek turtingi, kad su Europa susilygintumėme baudomis. Praktika dažnai rodo, kad ne baudos dydis, o jos neišvengiamumas skatina laikytis teisės normų, - teigia parlamentaras.
S.Lapėnas pritaria siekiui drausminti vežėjus, kad būtų saugiau važiuojama, vienodinamos konkurencinės sąlygos, tačiau ragina nepamiršti ir pervežimo verslo specifikos.
Prie formalių ES standartų pionieriškai Lietuvą pritaikantys valdininkai pamiršta, kad vežėjai važinėja ne tik po ES šalis, bet ir po postsovietinę erdvę, kur pagal ES reikalavimus privalomas sustojimas vairuotojui gali pasibaigti ne tik krovinio praradimu, bet ir mirtimi. Todėl prieš nustatydama itin griežtus reglamentus ir didžiules bausmes už jų pažeidimus, Vyriausybė ir Seimas turėtų labai gerai pasverti visus argumentus už ir prieš, - įsitikinęs liberalcentristas S.Lapėnas.
Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas
Kontaktinis asmuo:
Saulius Lapėnas
869842123