Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcija, kartu su koalicijos partneriais, atsižvelgdami į neigiamas pastarųjų rinkimų kampanijų tendencijas, kuomet forma akivaizdžiai dominavo prieš turinį, dar kartą siūlys Seimui svarstyti pataisų kompleksą dėl esminių permainų Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymuose.
Šiandien Seimui teikiamų pataisų tikslas maksimaliai išskaidrinti partijų ir rinkimų kampanijų finansavimą. Šio tikslo bus siekiama panaikinant galimybę juridiniams asmenims finansuoti politines partijas, sumažinant fizinių asmenų paramos partijoms dydį bei visiškai uždraudžiant politinę reklamą per televiziją, kartu suteikiant galimybę gyventojams pasirinktai partijai skirti 2 proc. nuo gyventojų pajamų mokesčio.
Vieša paslaptis, kad daugiau nei 2/3 partijos rinkimų kampanijos lėšų suvalgo TV reklamų gamyba ir transliavimas. Esant silpnai politinei kultűrai, supaprastinto reklaminio pasaulio vaizdo kűrimas iđkreipia politines kampanijas. Už šimtus tūkstančių per TV kuriamas partijos ar jos lyderio ávaizdis tampa svarbesnis nei argumentai, nyksta politinės diskusijos, o pati politika tampa popkultűros dalimi. Be to, vis labiau didėjančios išlaidos TV reklamoms, skatina populistines, vienadienes partijas slėpti realius transliacijų kaštus, o tai rodo, kad politinë reklama tampa tiesiogiai susijusi su korupcija. Įdomiausia, kad pagal atliktus sociologinius tyrimus aiškėja, kad politinė reklama turėjo arba turėtų įtakos apsisprendžiant, už kurią partiją balsuoti, tik 12 proc. rinkėjų, - pastebi Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos seniūnas Raimundas Palaitis.
Pasak vieno iš įstatymų pataisų rengėjo Seimo nario Jono Čekuolio, mokama politinë reklama televizijoje yra draudţiama Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancűzijoje, Airijoje, Norvegijoje, Danijoje, Đvedijoje bei kitose Vakarř demokratijos đalyse, taip pat ir kai kuriose postkomunistinėse valstybėse Čekijoje, Slovakijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje. Parlamentaras taip pat atkreipia dėmesį, kad ir fizinių asmenų paramos lubos kaimyninėse Baltijos šalyse taip pat yra gerokai žemesnės nei Lietuvoje.
Liberalcentristų įsitikinimu, uždraudus, daugiausia išlaidų partijoms kainuojančią TV reklamą, būtų galima atsisakyti ir paramos iš verslo, paliekant vien tik biudžetinį partijų finansavimą.
Liberalcentristai taip pat mano, kad būtina suteikti galimybę gyventojams paremti ne tik visuomenines organizacijas, įvairias bendruomenes, bet ir partijas leidžiant skirti 2 procentus nuo gyventojų pajamų mokesčio pasirinktai politinei partijai. Taip piliečiai būtų skatinami aktyviau domėtis politiniu gyvenimu ir atsakingiau priiminėti sprendimus.
Liberalcentristai pabrėžia, kad siūlomas pataisų projektas neturėtų būti skaidomas, o priimtas visas, nes kitu atveju, keliami tikslai - maksimaliai išskaidrinti partijų ir rinkimų kampanijų finansavimą, nebus pasiekti.
Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas
Daugiau informacijos:
Raimundas Palaitis
8698 42195
Jonas Čekuolis
8699 42167