2007-0626
Nr.101-I-30
Vilnius
Komisijos
posėdyje dalyvavo:
Komisijos
nariai: Remigijus Ačas, Jonas Juozapaitis, Romualda Kšanienė, Saulius Lapėnas,
Antanas Napoleonas Stasiškis, Dalia Teišerskytė, Manfredas Žymantas
Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:
2007 m. kovo 13 d. grupė Seimo narių
Seimo posėdžių sekretoriate užregistravo Lietuvos Respublikos Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo
ir papildymo 171 straipsniu įstatymo projektą Nr. XP 2009(2)
(toliau Įstatymo projektas XP 2009(2)).
Seimo
statuto 136 straipsnyje nurodomi veiksmai, kurie turi būti atlikti
užregistravus įstatymo projektą. Šio straipsnio 3 dalyje numatyta, kad Seimo
Teisės departamentas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo gavimo datos
parengia išvadas, ar tas projektas atitinka Konstituciją, įstatymus, teisėkūros
principus ir juridinės technikos taisykles.
Seimo statuto 138 straipsnio 2 dalyje nurodoma jeigu Teisės
departamentas pateikia išvadą, kad projektas prieštarauja Lietuvos Respublikos
Konstitucijai, Teisės ir teisėtvarkos komitetas privalo preliminariai
apsvarstyti šį projektą.
Teisės departamentas 2007 m. kovo 28 d.išvadoje Dėl Lietuvos Respublikos
Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 171
straipsniu nurodė, kad pirma, projektas neatitinka
Konstitucijos, joje įtvirtinto operatyvinės veiklos subjektų nepriklausomumo
principo, ta apimtimi, kuria nenustato kriterijų, kuriais remiantis
operatyvinės veiklos subjektai turi teisę motyvuotai atsisakyti pateikti
operatyvinę informaciją. Antra, projektas neatitinka Konstitucijos ta apimtimi,
kuria numato tik vieną pagrindą operatyvinės veiklos subjektams reikalauti, kad
šios informacijos naudojimui Seime būtų taikomi kokie nors kiti apribojimai
jei toks jos panaudojimas gali padaryti didelę žalą asmens konstitucinėms
teisės ir laisvėms. Pagal minėtą doktriną tokie apribojimai turėtų būti
nustatomi ir tais atvejais, kai dėl jų netaikymo galėtų būti pažeistos kitos
Konstitucijoje įtvirtintos, jos ginamos ir saugomos vertybės.
Trečia, projektas neatitinka
Konstitucijos nuostatų ta apimtimi, kuria nenumato, kad operatyvinės veiklos
subjektas turi motyvuoti apribojimų naudoti operatyvinę informaciją nustatymą.
Ketvirta, projektas neatitinka
Konstitucijos nuostatų ta apimtimi, kuria nesuteikia Seimui teisės prašyti
pateikti informaciją esančią operatyvinio tyrimo byloje.
2007
m. gegužės 2 d. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas, vadovaudamasis Seimo
statuto 138 straipsnio 2 dalies nuostata, numatančia, kad Seimo Teisės
departamentui savo išvadoje nurodžius, kad projektas prieštarauja Lietuvos
Respublikos Konstitucijai, Teisės ir teisėtvarkos komitetas privalo preliminariai
apsvarstyti šį projektą, išvadoje dėl Įstatymo projekto XP 209(2) paskelbė
savo sprendimą, kad Lietuvos
Respublikos operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo
171 straipsniu įstatymo projektas Nr. XP-2009(2) prieštarauja Konstitucijoje
įtvirtintam teisinės valstybės principui.
Seimo
statuto 139 straipsnio 1 dalyje sakoma, kad Seimo Pirmininkas neteikia
svarstyti Seime įstatymų projektų, jeigu Teisės ir teisėtvarkos komitetas
padaro išvadą, kad jie prieštarauja Konstitucijai ir nėra nustatyta tvarka
pateikto Konstitucijos pataisų projekto.
Lietuvos Respublikos Seimas,
tvirtindamas 2007 m. birželio 26 d. Seimo plenarini posėdžių darbotvarkę,
priėmė sprendimą, kad Įstatymo projektas XP 2009(2) būtų įtrauktas į Seimo
plenarinių posėdžių darbotvarkę.
Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:
1. Remiantis Seimo statuto 139 straipsnio 1 dalies
nuostata, Lietuvos Respublikos
operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 171
straipsniu įstatymo projektas Nr. XP-2009(2) neturi būti teikiamas svarstyti.
Balsavimo
rezultatai: pritarta už 6, prieš ‑0, susilaikė 1.
Komisijos pirmininkė Romualda
Kšanienė