Komisijos švada „Dėl Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 17(1) straipsniu įstatymo Nr. XP – 2009 projekto pateikimo procedūrų“

EN  FR

2007-06–26 Nr.101-I-30

Vilnius

 

Komisijos posėdyje dalyvavo:

Komisijos nariai: Remigijus Ačas, Jonas Juozapaitis, Romualda Kšanienė, Saulius Lapėnas, Antanas Napoleonas Stasiškis, Dalia Teišerskytė, Manfredas Žymantas

 

2007 m. birželio 20 d. Seimo plenariniame posėdyje kilo procedūrinis ginčas dėl Lietuvos Respublikos Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 171 straipsniu įstatymo projekto Nr. XP – 2009(2) pateikimo procedūrų. Pirmininkaujantis Seimo posėdžiui pavedė Etikos ir procedūrų komisijai pateikti išvadą dėl šio įstatymo projekto svarstymo eigos.

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2007 m. kovo 13 d. grupė Seimo narių Seimo posėdžių sekretoriate užregistravo Lietuvos Respublikos Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 171 straipsniu įstatymo projektą Nr. XP – 2009(2) (toliau Įstatymo projektas XP – 2009(2)).

            Seimo statuto 136 straipsnyje nurodomi veiksmai, kurie turi būti atlikti užregistravus įstatymo projektą. Šio straipsnio 3 dalyje numatyta, kad Seimo Teisės departamentas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo gavimo datos parengia išvadas, ar tas projektas atitinka Konstituciją, įstatymus, teisėkūros principus ir juridinės technikos taisykles.

Seimo statuto 138 straipsnio 2 dalyje nurodoma „jeigu Teisės departamentas pateikia išvadą, kad projektas prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, Teisės ir teisėtvarkos komitetas privalo preliminariai apsvarstyti šį projektą.“

Teisės departamentas 2007 m. kovo 28 d.išvadoje „Dėl Lietuvos Respublikos Operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 171 straipsniu nurodė, kad „pirma, projektas neatitinka Konstitucijos, joje įtvirtinto operatyvinės veiklos subjektų nepriklausomumo principo, ta apimtimi, kuria nenustato kriterijų, kuriais remiantis operatyvinės veiklos subjektai turi teisę motyvuotai atsisakyti pateikti operatyvinę informaciją. Antra, projektas neatitinka Konstitucijos ta apimtimi, kuria numato tik vieną pagrindą operatyvinės veiklos subjektams reikalauti, kad šios informacijos naudojimui Seime būtų taikomi kokie nors kiti apribojimai – jei toks jos panaudojimas gali padaryti didelę žalą asmens konstitucinėms teisės ir laisvėms. Pagal minėtą doktriną tokie apribojimai turėtų būti nustatomi ir tais atvejais, kai dėl jų netaikymo galėtų būti pažeistos kitos Konstitucijoje įtvirtintos, jos ginamos ir saugomos vertybės.

Trečia, projektas neatitinka Konstitucijos nuostatų ta apimtimi, kuria nenumato, kad operatyvinės veiklos subjektas turi motyvuoti apribojimų naudoti operatyvinę informaciją nustatymą.

Ketvirta, projektas neatitinka Konstitucijos nuostatų ta apimtimi, kuria nesuteikia Seimui teisės prašyti pateikti informaciją esančią operatyvinio tyrimo byloje.“

            2007 m. gegužės 2 d. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas, vadovaudamasis Seimo statuto 138 straipsnio 2 dalies nuostata, numatančia, kad Seimo Teisės departamentui savo išvadoje nurodžius, kad projektas prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, Teisės ir teisėtvarkos komitetas privalo preliminariai apsvarstyti šį projektą, išvadoje dėl Įstatymo projekto XP – 209(2) paskelbė savo sprendimą, kad „Lietuvos Respublikos operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 171 straipsniu įstatymo projektas Nr. XP-2009(2) prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintam teisinės valstybės principui.“

            Seimo statuto 139 straipsnio 1 dalyje sakoma, kad Seimo Pirmininkas neteikia svarstyti Seime įstatymų projektų, jeigu Teisės ir teisėtvarkos komitetas padaro išvadą, kad jie prieštarauja Konstitucijai ir nėra nustatyta tvarka pateikto Konstitucijos pataisų projekto.

            Lietuvos Respublikos Seimas, tvirtindamas 2007 m. birželio 26 d. Seimo plenarini posėdžių darbotvarkę, priėmė sprendimą, kad Įstatymo projektas XP – 2009(2) būtų įtrauktas į Seimo plenarinių posėdžių darbotvarkę.

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

1. Remiantis Seimo statuto 139 straipsnio 1 dalies nuostata, Lietuvos Respublikos operatyvinės veiklos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo ir papildymo 171 straipsniu įstatymo projektas Nr. XP-2009(2) neturi būti teikiamas svarstyti.

Balsavimo rezultatai: pritarta už – 6, prieš ‑0, susilaikė –1.

 

Komisijos pirmininkė                                                                                        Romualda Kšanienė



 
 © Seimo kanceliarija, 2008