Komisijos išvada „Dėl Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 29 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projekto Nr. XP – 2688 ir Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 2, 7, 11, 12, 16, 17, 18, 26, 29, 33, 34, 35 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios ir 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP – 2689 svarstymo procedūrų Seimo Sveikatos reikalų komitete“

EN  FR

2008-01-11 Nr.101-I-01

Vilnius

 

Komisijos posėdyje dalyvavo:

Komisijos nariai: Remigijus Ačas, Jonas Juozapaitis, Saulius Lapėnas, Antanas Matulas, Skirmantas Pabedinskas, Algimantas Salamakinas, Nijolė Steiblienė.

Kviestieji asmenys: Seimo narys Eligijus Masiulis.

 

Į Lietuvos Respublikos Seimo Etikos ir procedūrų komisiją (toliau – Komisija) kreipėsi Seimo nariai Eligijus Masiulis ir Gintaras Šileikis prašydami įvertinti, ar Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininko Antano Matulo veiksmai, dėl kurių Seimo statuto nustatyta tvarka negali būti Seime svarstomi Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 29 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo (Nr. XP – 2688) (toliau – Projektas XP – 2688) ir Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 2, 7, 11, 12, 16, 17, 18, 26, 29, 33, 34, 35 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios ir 14 straipsnio pakeitimo įstatymo (Nr. XP – 2689) (toliau – Projektas XP – 2689) projektai, nepažeidžia Seimo statuto 18 straipsnio 2 dalyje nustatytos Seimo nario prievolės nekelti abejonių jo sąžiningumu ir ar tokie jo veiksmai nėra tiesioginės įtakos, jam daromos asmenų, siekiančių besąlygiškai uždrausti bet kokią alkoholio reklamą, ir tokių asmenų interesų gynimo išraiška.

            Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

            2007 m. lapkričio 20 d. Projektas XP ‑ 2688 ir Projektas XP ‑ 2689 buvo pateikti Seimo plenariniame posėdyje. Po pateikimo nuspręsta pradėti projektų svarstymo procedūrą pagrindiniu komitetu paskiriant Ekonomikos komitetą, o papildomais Sveikatos reikalų komitetą ir Švietimo, mokslo ir kultūros komitetą, numatant, kad Projektas XP – 2688 ir Projektas XP – 2689 turi būti apsvarstyti šioje sesijoje.

            Po Projekto XP – 2688 ir Projekto XP – 2689 pateikimo Seimo plenariniame posėdyje įvyko 4 Sveikatos reikalų komiteto posėdžiai. Gruodžio 5 d. ir gruodžio 12 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžių darbotvarkėse buvo numatyta svarstyti šiuos įstatymų projektus, tačiau projektai nebuvo apsvarstyti.

            2007 m. gruodžio 5 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžio darbotvarkėje pirmais klausimais buvo numatyta svarstyti Projektą XP – 2688 ir Projekto XP – 2689. Šios dienos Sveikatos reikalų komiteto posėdžio protokole užfiksuota, kad „Komiteto pirmininkas A. Matulas pristatė posėdžio darbotvarkę ir pasiūlė Alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 29 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projektą Nr. XP – 2688 ir Alkoholio kontrolės įstatymo 2, 7, 11, 12, 16, 17, 18, 26, 29, 33, 34, 35 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios ir 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XP – 2689 svarstyti kitame posėdyje. Pasiūlymui pritarta.“ Šie įstatymų projektai nesvarstyti dėl to, kad posėdyje nedalyvavo daugiau kaip pusė visų komiteto narių (Seimo statuto 53 straipsnio 4 dalis).

2007 m. gruodžio 5 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžio Nr. 34 dalyvių sąraše pasirašė 6 komiteto nariai. Viso komitete yra 7 Seimo nariai. Dokumentaliai niekur neužfiksuota, kad komiteto posėdyje pirmieji darbotvarkės klausimai nesvarstyti dėl to, kad nebuvo reikiamo komiteto narių skaičiaus.

Išklausius 2007 m. gruodžio 5 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžio garso įrašą nustatyta, kad komiteto posėdyje, kai buvo numatyta svarstyti Projektą XP – 2688 ir Projektą XP – 2689 nebuvo reikiamo komiteto narių skaičiaus, bet tuo laiku, kai turėjo prasidėti sekančių darbotvarkės klausimų svarstymas, atvyko posėdžio pradžioje nedalyvavę Seimo nariai.

            2007 m. gruodžio 12 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžio darbotvarkėje Projektas XP – 2688 buvo numatytas svarstyti antruoju klausimu, o Projektas XP – 2689 – trečiuoju. Posėdžio metu išklausytos visos suinteresuotos pusės, tačiau nutarta atidėti įstatymų projektų svarstymą. Atidėjus šių klausimų svarstymą komiteto posėdyje toliau buvo svarstomi sekantys poėdžio darbotvarkės klausimai bei priimami sprendimai.

2007 m. gruodžio 12 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžio Nr. 35 dalyvių sąraše pasirašė 4 Sveikatos reikalų komiteto nariai ir vienas komiteto nario pavaduotojas. Dokumentaliai niekur neužfiksuota, kad svarstant Projektą XP – 2688 ir Projektą XP – 2689 nebuvo kvorumo. Kad nebuvo reikiamo komiteto narių skaičiaus svarstant aukščiau minėtus įstatymų projektus galima spręsti išklausius 2007 m. gruodžio 12 d. Sveikatos reikalų komiteto posėdžio garso įrašą, kurio metu komiteto pirmininkas pasakė, kad klausimo svarstymą reikią atidėti, nes nėra kvorumo.

Sveikatos reikalų komiteto 2007 m. gruodžio 5 d. ir 2007 m. gruodžio 12 d. posėdžių protokoluose ir posėdžių dalyvių sąrašuose užfiksuota informacija neatitinka posėdžių garso įrašuose girdimos informacijos.

Komisijos nariai pastebėjo, kad Sveikatos reikalų komiteto 2007 m. gruodžio 12 d. posėdžio metu dėl nepakankamo komiteto posėdyje dalyvaujančių Seimo narių skaičiaus po Projekto XP – 2688 ir Projekto XP – 2689 svarstymo buvo nebalsuojama dėl komiteto išvados. Tačiau nebuvo balsuojama ir vėliau, kai buvo susirinkęs pakankamas, kad priimti sprendimus, komiteto narių skaičius. Taigi, Komisijos nuomone, Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas neužtikrino sklandaus komiteto darbo.

Seimo nariai kreipimesi į Komisiją išreiškia abejones, ar Sveikatos reikalų komiteto pirmininko A. Matulo veiksmai nepažeidžia Seimo statuto 18 straipsnyje 2 dalyje nustatytos Seimo nario prievolės nekelti abejonių jo sąžiningumu ir ar jo veiksmai svarstant aukščiau minėtus įstatymų projektus nėra tiesioginės įtakos, jam daromos asmenų, siekiančių besąlygiškai uždrausti bet kokią alkoholio reklamą, ir tokių asmenų interesų gynimo išraiška.

Lietuvos Respublikos Seimo statuto 18 straipsnio 2 dalyje teigiama , kad kiekvienas Seimo narys, eidamas Seimo nario pareigas, privalo vengti interesų konflikto tarp Seimo nario privačių interesų ir jo pareigų atstovauti visuomenės interesams, taip pat neturi elgtis taip, kad visuomenėje kiltų abejonių, kad toks konfliktas yra.

Privatūs interesai – tai asmeninis turtinis ar neturtinis suinteresuotumas, galintis turėti įtakos sprendimams atliekant tarnybines pareigas (Lietuvos Respublikos Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2 straipsnio 2 dalis).

Interesų konfliktas – situacija, kai valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo, atlikdamas pareigas ar vykdydamas pavedimą, privalo priimti sprendimą ar dalyvauti jį priimant, ar vykdyti pavedimą, kurie susiję su jo privačiais interesais (Lietuvos Respublikos Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2 straipsnio 4 dalis).

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

Remiantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 18 straipsnio 2 dalies nuostata darytina išvada, kad Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui nesvarstant ir delsiant priimti sprendimą dėl Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 29 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo (Nr. XP – 2688) ir Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 2, 7, 11, 12, 16, 17, 18, 26, 29, 33, 34, 35 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusia galios ir 14 straipsnio pakeitimo įstatymo (Nr. XP – 2689) projektų kilo abejonės dėl Seimo narių sąžiningumo.

 

Komisijos posėdžio pirmininkas                                                                                    Jonas Juozapaitis



 
 © Seimo kanceliarija, 2008