
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
IGNALINOS
ATOMINĖS ELEKTRINĖS REGIONO PROBLEMOMS KOMISIJA
KOMISIJOS VEIKLOS ATASKAITA UŽ
2006 M.
I. KOMISIJOS SUDĖTIS,
PAGRINDINIAI KOMISIJOS NARIŲ
VEIKLOS RODIKLIAI
LR Seimo
nuolatinė Ignalinos atominės elektrinės regiono problemoms komisija 2006 metus
pradėjo sekančios sudėties (LR Seimo 2004 m. gruodžio 16 d. nutarimas Nr.X-51):
1. Andrius Baranauskas - (pirmininkas, LR Seimo 2005 m. sausio 20
d. nutarimas Nr.X-99)
2. Julius Veselka
- (pirmininko pavaduotojas, LR Seimo 2005 m. vasario 15 d. nutarimas Nr.X-274)
3. Petras
Auštrevičius - narys iki 2006.05.29.
LR Seimo 2006 m. gegužės 30 d. nutarimas Nr.X-631;
4.
Kęstutis Glaveckas - narys nuo 2006.05.30. LR Seimo 2006 m. gegužės 30 d.
nutarimas Nr.X-631;
5.
Kazimira Danutė Prunskienė - narė;
6.
Vytautas Saulis narys nuo 2006.12.12. LR Seimo 2006 m. gruodžio 12
d.nutarimas Nr.X-977;
7. Kazys
Starkevičius - narys;
8. Birutė
Vėsaitė - narė iki 2006.12.11. LR Seimo 2006 m. gruodžio 12 d. nutarimas
Nr.X-977;
9.
Manfredas Žymantas - narys.
Per ataskaitinį laikotarpį (2006 metus) Seimo Ignalinos atominės
elektrinės regiono problemoms komisija dirbo vadovaudamasi patvirtintais
nuostatais bei komisijoje aptartu ir patvirtintu planu ir surengė 16 posėdžių
t. sk. 4 išvažiuojamuosius posėdžius:
Elektrėnuose AB Lietuvos elektrinė vaidmuo Lietuvos energetikos sistemoje
po Ignalinos AE antrojo bloko uždarymo, Visagine Dėl Ignalinos
AE regiono specialiosios programos priemonių įgyvendinimo, AB Lietuvos
energijaNaujos atominės elektrinės
statybos Lietuvoje galimybių studijos rezultatai, Radiacinės saugos centre
Radiacinės saugos centro 2005 metų veiklos ataskaita.. Komisija apsvarstė 18 klausimų, tarp jų 6 įstatymų
projektus ir pateikė jiems išvadas.
Per 2006
metų ataskaitinį laikotarpį Komisija atliko šiuos darbus (chronologine tvarka):
1. Mažo ir vidutinio
aktyvumo trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų paviršinio kapinyno vietos parinkimo eiga. (2006.01.18)
Ignalinos
AE regionas yra vertinamas kaip labiausiai tinkama teritorija įrengti talpyklą.
Šiame regione tinkamiausios Apvardų, Galilaukės ir Stabatiškės aikštelės.
Komisijos nariai bendru sutarimu nusprendė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1.1. įpareigoti Ūkio
ministeriją pradėti konsultacijas su Ignalinos rajono ir Visagino miesto
savivaldybėmis dėl galimo paviršinio radioaktyviųjų atliekų kapinyno statybos
šių savivaldybių teritorijose;
1.2. įpareigoti
Užsienio reikalų ministeriją kartu su Aplinkos ir Ūkio ministerijomis,
Valstybinę atominės energetikos saugos inspekciją (VATESI) teikti informaciją
ir galimybę susipažinti Latvijos ir Baltarusijos Respublikų suinteresuotoms
institucijoms apie Ignalinos AE regione
paviršinio radioaktyviųjų atliekų kapinyno poveikio aplinkai vertinimo
rezultatais ir atliekamais darbais;
1.3. numatyti
organizacines priemones nuolatiniam visuomenės informavimui, kurios apimtų
platų mokslo tiriamųjų darbų, tarptautinių organizacijų kontrolės rezultatų
skelbimą per masines informavimo priemones ir būtų sudarytos palankios sąlygos betarpiai
visuomenei vietoje susipažinti su vykdomais darbais:
- visuomenės tarpe
skleidžiama informacija turi
pasitarnauti tam, kad
susidarytų objektyvi
nuomonė apie branduolinės energetikos
objektų saugą;
- teikiama
informacija turi padėti visuomenei suvokti branduolinių objektų saugos
standartus, o taip pat ir nepriklausomų
tarptautinių ekspertų atliekamus įvertinimus;
- statytojas, vykdantis statybos montavimo
darbus branduolinės energetikos objektuose, turi užtikrinti visuomenės informavimą
apie vykdomas statybas taip, kad žmonėms nekiltų nei mažiausios abejonės dėl
statybinių organizacijų atliekamų darbų kokybės ir ilgaamžio saugumo;
- numatyti regionui atitinkamą kompensavimo
mechanizmą (socialines, finansines priemones) už jų teritorijoje saugomas
radioaktyvias atliekas.
Komisija 2006-03-02 d. posėdyje
svarstė 2.VĮ Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo pratęsimo
įstatymo projektą XP-662(2).
Komisija pasiūlė pagrindiniam
komitetui Ignalinos AE antrojo bloko darbo pratęsimo įstatymo projektą XP-662(2) tobulinti, atsižvelgus į Seimo
kanceliarijos Teisės departamento išvadoje pateiktas pastabas bei Seimo
Ignalinos AE regiono problemoms komisijos pasiūlymus:
- Pakeisti 1 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
1
straipsnis. Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo pratęsimas
Suderinus su
ES valdžios ir valdymo struktūromis ir valstybėmis ES narėmis, vadovaujantis
Stojimo Akto 4 Protokolo 4 straipsnio ir Stojimo Akto 37 straipsnio 1 dalies
nuostatomis, pratęsti Ignalinos atominės
elektrinės antrojo bloko darbą iki tarptautinių branduolinės energetikos
ekspertų nustatytų techniškai saugių terminų ir, atsižvelgus į TATENA
rekomendacijas, Europos Sąjungos bei kitų šalių praktiką.
- Pakeisti 2 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
2 straipsnis. Pasiūlymai
Lietuvos Respublikos Vyriausybei
1. Informuoti ir suderinti su ES valdžios ir valdymo struktūromis
bei valstybėmis ES narėmis Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo
pratesimą iki tarptautinių branduolinės energetikos specialistų nustatytų
techniškai saugių terminų ir, atsižvelgus į TATENA rekomendacijas, Europos Sąjungos bei kitų šalių praktiką.
2. Iki 2006 m. pabaigos organizuoti
tarptautinių branduolinės energetikos specialistų darbą Ignalinos atominės
elektrinės antrojo bloko darbo techniškai saugiems terminams nustatyti ir
nustatyti jų darbo apmokėjimo
šaltinius.
3. 2007
m. parengti ir pasiūlyti Seimui priimti teisės aktus būtinus branduolinės
energetikos Lietuvoje perimamumui ir tęstinumui užtikrinti ir naujo atominės
elektrinės bloko ar turimų blokų modernizavimo darbams garantuoti.
Komisija 2006-03-15d. svarstė klausimą Kodėl
Lietuvai nereikia atominės elektrinės?
Prof. KTU Energetikos technologijų instituto direktorius Jonas Gylys
pasakė, kad finansiniu požiūriu, nauja atominė elektrinė yra pranašesnė už naują
kombinuoto ciklo dujų turbinų elektrinę. Atominėje elektrinėje gaminama elektra
būtų pigesnė.
Seimo
Ignalinos atominės elektrinės regiono problemoms komisija,
atsižvelgdama į
Lietuvos Respublikos Seimo 2005 m. rugsėjo 29 d. rezoliuciją Dėl branduolinės
energetikos tęstinumo ir Nacionalinės energetikos strategijos atnaujinimo;
akcentuodama 2006-02-27
Trakuose pasirašytą Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų Pirmininkų
Komunikatą;
pritardama 2006-02-27 Trakuose priimtai Estijos, Latvijos ir Lietuvos Ministrų
Pirmininkų Deklaracijai Dėl saugaus energijos tiekimo Baltijos valstybėse ir
Europos bendrosios energetikos politikos;
atkreipdama dėmesį į Lietuvos
Respublikos branduolinės energijos įstatymo 8 straipsnį, kad Lietuvos
Respublikos Vyriausybė įstatymų nustatyta tvarka priima sprendimus dėl
branduolinės energetikos objektų statybos,
pasiūlė Lietuvos
Respublikos Vyriausybei:
- iki 2006 m. pabaigos parengti ir teikti Lietuvos Respublikos Seimui įstatymo projektą dėl naujos atominės
elektrinės statybos Lietuvoje;
- iki 2006 m. pabaigos parengti studiją dėl Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko pratęsimo, įvertinant
technologinius, aplinkosauginius, teisinius ir ekonominius tokio projekto
aspektus ir jo pagrįstumą;
- skatinti ir remti visas
priemones, siekiant sumažinti priklausomybę nuo vieno pirminės energijos
šaltinio;
- aktyviai dalyvauti
įdiegiant Europos Komisijos Žalioji knyga dėl Europos energetikos politikos
nuostatas bei remti bendrosios Europos energetikos politikos iniciatyvą,
kuriant pagrindus tvariam, konkurencingam ir saugiam energetikos sektoriui.
Komisija 2006-04-07 ir 2006-04-26 d. išvažiujamajame posėdyje AB
Lietuvos elektrinėje svarstė klausimą AB Lietuvos elektrinė vaidmuo Lietuvos
energetikos sistemoje po Ignalinos AE antrojo bloko uždarymo. Lietuvos elektrinė, nustojus dirbti
Ignalinos AE, turės deginti dujas, mazutą ir orimulsiją ar kitokį kurą.
Organinio kuro kainos dalis šiluminėse elektrinėse gaminamos elektros kainoje
sudaro apie 70-90%, kai tuo
tarpu atominėse elektrinėse branduolinio kuro kainos dalis siekia 13-15%.
Artėjant Ignalinos AE antrojo bloko uždarymo terminui, Lietuvai labai
svarbu išlikti valstybe, gaminančią dalį elektros energijos šiuolaikinius saugos
reikalavimus atitinkančioje atominėje elektrinėje bei dėti pastangas pakeisti
Lietuvos stojimo į ES sutarties punktą, įpareigojantį 2009 metų pabaigoje
uždaryti Ignalinos AE antrąjį reaktorių ir nusprendė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir atsakingoms institucijoms remtis 2006
m. Europos Vadovų Tarybos išvada,
kurioje pabrėžiamas valstybės narių suverenumas pasirenkant pirminius energijos
išteklius ir plėtojant tam tikras energijos rūšis;
2. atnaujintoje
Nacionalinės energetikos strategijoje nustatyti preliminarius terminus, kuriais
metais bus pastatytas naujas atominės elektrinės blokas Lietuvoje, kokie bus
numatyti naujos atominės elektrinės elektros gamybos kaštai, kiek kainuos 1 kWh
vartotojams ir iš kokių šaltinių bus finansuojama naujo atominio bloko statyba,
kaip bus skatinamos investicijos naujo atominio bloko statybai;
3. parengti
Ignalinos AE antrojo bloko uždarymo ir jo pratesimo, jį modernizuojant,
lyginamąją analizę, siekiant elektros rinkos konkurencingumo bei elektros
energijos teigiamos įtakos Lietuvos ekonomikos konkurencingumui;
4. aiškiai
nustatyti Lietuvos elektrinės modernizavimo finansavimo lėšų šaltinius, kad
Lietuvos elektrinė po 2009 metų pabaigos galėtų stabiliai dirbti pilnu pajėgumu,
o paleidus naują Ignalinos AE bloką, būtų pigios rezervinės galios šaltinis;
5. pakviesti iki
2006 metų pabaigos TATENA ir kitus tarptautinius branduolinės specialistus
nustatyti techniškai saugius darbo terminus Ignalinos AE antrajam blokui.
Komisija 2006-05-10 ir 2006-06-07 d. svarstė klausimą Dėl Ignalinos AE regiono
specialios programos priemonių įgyvendinimo, Bronis
Ropė pasakė, kad Ignalinos AE regiono plėtros taryba pasisako už tai, kad
Ignalinos AE regionui, siekiant sušvelninti Ignalinos AE eksploatavimo
nutraukimo pasekmes, tikslinga būtų numatyti regionui specialiąją programą ar
atskirą eilutę finansuoti priemonių įgyvendinimą.
Komisijos nariai nusprendė pasiūlyti
Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1.1. apsvarstyti
galimybę Ignalinos AE specialioje programoje nurodytas priemones numatyti
įgyvendinti iš Lietuvos 2007-2013 m. ES
struktūrinės paramos pagal atskiras veiksmų programas, atrenkant
projektus ne konkurso tvarka;
1.2. IAE regioną kaip nacionalinės regioninės
politikos įgyvendinimo, taip ir 20072013 m. ES struktūrinės paramos
panaudojimo požiūriu vertinti kaip papildomą vienuoliktą teritorinį darinį,
kuriame regioninės politikos įgyvendinimo funkcijas atlieka IAE regiono plėtros
taryba. Numatyti regiono struktūrų Ignalinos AE regiono plėtros tarybos ir
Ignalinos AE regiono plėtros agentūros vaidmenį projektų bei priemonių atrankos ir įgyvendinimo procese;
1.3. Ignalinos
AE specialiojoje plėtros
programoje numatytoms priemonėms bendrąjį finansavimą skirti iš Valstybės
biudžeto didesniu procentiniu santykiu lyginant su kitais regionais
(savivaldybėmis);
2.
Pasiūlyti Seimo Biudžeto ir finansų komitetui, svarstant 2006 m. valstybės
biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo
įstatymo pakeitimo įstatymo projektą XP-1440:
2.1. pakeisti įstatymo 10 priedelio 2006
metų VĮ Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų
sąmata 3.7 punktą papildomai skiriant 3 000 tūkst. Lt. sušvelninti
neigiamiems socialiniams ir ekonominiams padariniams Ignalinos atominės elektrinės regione sušvelninti, nutraukus VĮ
Įgnalinos atominės elektrinės eksploatavimą, sumažinant ta pačia suma lėšų
likutį VĮ Įgnalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fonde 2007 m.
sausio 1 d.
Komisija 2006-05-24 d. svarstė 1. Valstybės įmonės Ignalinos
atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2, 6, 11 straipsnių
papildymo įstatymo projektas XP-822.
2. Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo
nutraukimo fondo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XP-822 A.
Komisija bendru sutarimu nusprendė:
1. Valstybės įmonės Ignalinos
atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2, 6, 11 straipsnių
papildymo įstatymo projektą XP-822 atmesti, kadangi Lietuvos
Respublikos Vyriausybė pateikė Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės
eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą XP-822 A,
kurio nuostatos labiau atitinka Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės
atlikto audito 2005 m. liepos 19 d. Nr. 2020-9-88 Dėl Ignalinos atominės
elektrinės eksploatavimo nutraukimofondo lėšų naudojimas ataskaitoje pateiktas
pastabas ir rekomendacijas.
2. Pritarti Valstybės įmonės
Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo pakeitimo
įstatymo projektui XP-822 A, atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės
departamento išvadoje pateiktas pastabas.
3. Prašyti Ūkio ministerijos pateikti Seimo Ignalinos
atominės elektrinės regiono problemoms komisijai naujus Fondo nuostatus iki jie
bus pateikti tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
Komisija 2006-06-09 d. svarstė Lietuvos Respublikos valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės
pertvarkymo į uždarąją akcinę bendrovę įstatymo pripažinimo netekusiu galios
įstatymo projektą XP-1425.
Komisija nusprendė pritarti Lietuvos Respublikos V Į Ignalinos
atominės elektrinės pertvarkymo į uždarąją akcinę bendrovę įstatymo pripažinimo
netekusiu galios įstatymo projektui XP-1425.
Komisija 2006-06-30 d. svarstė Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo
lėšų panaudojimo eigą, užtikrinant tarptautinių įsipareigojimų įvykdymą bei
sumažinant neigiamas Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo pasekmes.
Posėdyje
buvo išklausyta informacija apie Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo
lėšų panaudojimo eigą, užtikrinant tarptautinių įsipareigojimų įvykdymą bei
sumažinant neigiamas Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo pasekmes ir
pasiūlymas šį klausimą apsvarstyti Komisijos posėdyje Seimo rudens sesijoje.
Komisija 2006-10-11 d. svarstė Paviršinio mažo ir vidutinio aktyvumo
trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų
kapinyno vietos parinkimo eigą.
Komisija nusprendė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1.1. įpareigoti Aplinkos ir Ūkio
ministerijas iki bus parengta poveikio aplinkai vertinimo ataskaita ir
suformuota galutinė išvada dėl
konkrečios vietos saugyklai informuoti Seimo Ignalinos atominės elektrinės
regiono problemoms komisiją apie priimtus sprendimus šiuo klausimu;
1.2. siekti, kad iki 2007 metų I ketvirčio pabaigos būtų suformuota galutinė
išvada ir parinkta vieta paviršinei trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų
saugyklai įrengti.
Komisija 2006-10-25 d. išvažiuojamajame posėdyje svarstė:
1. Radiacinės saugos centro
2005 metų veiklos ataskaita. (Pranešėjas Radiacinės saugos centro direktorius
A. Mastauskas)
Komisija nusprendė:
1.Pritarti Radiacinės saugos
centro 2005 m. veiklos ataskaitai.
2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos
Vyriausybei ir Seimo Biudžeto ir finansų komitetui, svarstant 2007 m. valstybės
biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo
projektą XP-1738:
2.1. skirti 2007 m. Radiacinės
saugos centrui papildomai 100 tūkst. litų biudžeto lėšų 3 etatams,
skirtiems Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo ir naujos
atominės elektrinės statybos valstybinės radiacinės saugos klausimams spręsti,
sukomplektuoti ir išlaikyti, siekiant tinkamai pasirengti naujos atominės
elektrinės Lietuvoje statybai;
2.2. skirti 2007 m. Radiacinės saugos centrui 80 tūkst. litų visuomenės informavimo
priemonėms vykdyti ir informacijai skleisti Latvijos ir Baltarusijos Respublikų
suinteresuotoms institucijoms apie Ignalinos AE regione atliekamą aplinkos ir
gyventojų radiologinę stebėseną, nutraukiant Ignalinos AE eksploatavimą, ir jo
rezultatus, sumažinant ta pačia suma lėšų likutį Valstybės įmonės Ignalinos
atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fonde 2008 m. sausio 1 d.;
2.3. vykdant 2005 m. vasario 2 d. Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 117 patvirtintą Valstybės įmonės Ignalinos
atominės elektrinės pirmojo ir antrojo blokų eksploatavimo nutraukimo programą
ir 2006 m. gegužės 16 d. Ūkio ministro įsakymu Nr. 4-168 patvirtintą Valstybės
įmonės Ignalinos atominės elektrinės pirmojo ir antrojo blokų eksploatavimo
nutraukimo programos įgyvendinimo priemonių planą, 2007 m. Radiacinės saugos
centrui iš valstybės biudžeto skirti 400 tūkst. litų kompleksiniams
tyrimams Ignalinos AE regione vykdyti, siekiant įvertinti ir prognozuoti
Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo poveikį žmonėms ir aplinkai, sumažinant
ta pačia suma valstybės skolos aptarnavimo išlaidas ar lėšų likutį Valstybės
įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fonde 2008 m.
sausio 1 d., ar numatant kitus
finansavimo šaltinius.
3. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
3.1. pakeisti
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 684 ,,Dėl
Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų
pareigybių, Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir
įstaigų prie ministerijų valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių sąrašo
patvirtinimo patvirtintą Ministerijų, Vyriausybės kanceliarijos, Vyriausybės
institucijų ir įstaigų prie ministerijų sąrašą pagal grupes, perkeliant
Radiacinės saugos centrą iš V įstaigų grupės į III įstaigų grupę;
3.2. apsvarstyti ir
spręsti klausimą dėl Aplinkos ministerijos vykdomų funkcijų aplinkos
radioekologinės stebėsenos srityje perdavimo Radiacinės saugos centrui.
SVARSTYTA: 2. Dėl lėšų skyrimo Ignalinos AE pirmojo ir antrojo blokų eksploatavimo
nutraukimo programos ekonominių ir socialinių priemonių įgyvendinimui 2007 m.,
numatytų 2007 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte XP-1738.
Ignalinos rajono meras Bronis Ropė informavo, kad
Ignalinos atominės elektrinės regiono savivaldybės ir institucijos susiduria su
priemonių įgyvendinimo ir lėšų skyrimo problemomis. Todėl pageidavo, kad
svarstant 2007 m. VĮ Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo fondo sąmatos projektą,
išnagrinėti susidariusią situaciją ir skirti 9 mln. Lt. tik Ignalinos AE
regiono priemonėms vykdyti 2007 m.
Komisija nusprendė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Seimo Biudžeto ir finansų komitetui, svarstant 2007 m. valstybės biudžeto
ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektą XP-1738:
1.1. numatyti atskirą
valstybės biudžeto eilutę
bendrai finansuoti priemones
Ignalinos AE
socialinėms
ir ekonominėms problemoms spręsti;
1.2. skirti papildomai Ignalinos AE regionui 4.3 mln. Lt.
eksploatavimo nutraukimo programos socialinių ir ekonominių priemonių vykdymui,
sumažinant ta pačia suma lėšų likutį
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fonde
2008 m. sausio 1 d.;
Komisija 2006-11-29 ir 2006-12-06
d. išvažiuojamajame posėdyje kartu su Seimo Ekonomikos komitetu svarstė Naujos atominės elektrinės statybos Lietuvoje
galimybių studijos rezultatai.
Seimo Ekonomikos komitetas ir Seimo Ignalinos AE regiono problemoms komisija
nusprendė:
1. Pritarti projekto dėl naujos atominės elektrinės statybos
Lietuvoje galimybių studijos išvadoms, kurios sudaro prielaidas atominės
energetikos tęstinumui užtikrinti Lietuvoje ir įvertina būsimo darbo galimybes
ir rezultatus.
2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos
Vyriausybei:
2.1. pateikti iki 2006 m. pabaigos Lietuvos Respublikos Seimui
įstatymo projektą dėl naujos atominės elektrinės statybos Lietuvoje;
2.2. parengti Ignalinos atominės elektrinės antrojo bloko darbo
pratęsimo iki techniškai saugių terminų arba iki bus pastatyta nauja
branduolinė jėgainė Lietuvoje teisinį pagrindimą ir jį pateikti Europos
Sąjungos valdžios ir valdymo institucijoms bei valstybėms Europos Sąjungos
narėms, tuo užtikrinant veikiančiame Energetikos strategijos įstatyme numatytą
branduolinės energijos nepertraukiamumo principą;
2.3. numatyti, kad atominės elektrinės pajėgumai turi užtikrinti, kad
Lietuva išliktų rentabilios elektros energijos eksportuotoja;
2.4. siekti, kad naujojoje atominėje elektrinėje kontrolinis akcijų
paketas priklausytų Lietuvos bendrovėms ir išnagrinėti galimybę papildomai išleisti AB Lietuvos energija
akcijas arba obligacijas;
2.5.
atnaujinti branduolinės energetikos specialistų ruošimą Lietuvos aukštosiose
mokyklose;
2.6. padidinti VATESI pajėgumus, sudarant jiems
galimybę priimti daugiau specialistų ir skiriant papildomą finansavimą;
2.7. paspartinti regioninio bendradarbiavimo ir kooperacijos
procesus, kuriant bendrą Baltijos valstybių elektros energijos rinką,
integruotą į Vakarų Europos ir Skandinavijos rinkas;
2.8. paspartinti dialogą tiek su Vakarų, tiek ir su Rytų šalimis,
sprendžiant klausimą dėl naujos atominės elektrinės statybos Lietuvoje bei
kitus klausimus susijusius su branduoline energetika.
Komisija 2006-12-06 d. svarstė Seimo nutarimo Dėl Nacionalinės energetikos
strategijos patvirtinimo projektą XP-1892.
Komisijos nariai nusprendė pritarti
iniciatorių pateiktam Seimo nutarimo Dėl Nacionalinės energetikos strategijos
patvirtinimo projektui XP-1892.
Komisija 2006-12-20 d. svarstė Upių naudojimo energetikai, laivybai,
žuvininkystei, rekreacijai ir kitoms reikmėms teisinis pagrindimas.
Seimo
Ignalinos atominės elektrinės regiono problemoms komisija nusprendė:
1. Sudaryti darbo grupę (vadovas
A. Kusta LMA, Vandens problemų tarybos narys) iš Seimo Ignalinos atominės
elektrinės regiono problemoms komisijos ir valstybės institucijų bei
visuomeninių organizacijų deleguotų narių parengti pasiūlymus Seime
įregistruotam Lietuvos Respublikos vandens įstatymo 14 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektui XP-1629.
2.
Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
2.1. suderinti esamus prieštaravimus
ir, esant reikalui, pašalinti teisinius,
administracinius ir kitus barjerus kompleksiniam upių vandens naudojimui,
derinant skirtingas teisės sistemas, tame tarpe ir ES Bendrosios vandens politikos direktyvos reikalavimus;
2.2. inicijuoti panaikinti LR Vandens įstatymo 14 straipsnio 3 dalį. Draudžiama statyti užtvankas Nemuno upėje
bei ekologiniu ir kultūriniu požiūriu vertingose upėse. Ekologiniu ir
kultūriniu požiūriu vertingų upių ar jų ruožų sąrašą patvirtina Vyriausybė iki
2004 m. liepos 1 d.
II. KITA KOMISIJOS NARIŲ VEIKLA
Komisijos nariai dalyvavo šiuose seminaruose:
1. 2006 m. sausio 26-27
d. Vilniuje ir
Ignalinoje organizuojamame Baltijos
Asamblėjos
Aplinkosaugos
ir energetikos komiteto posėdyje, kuriame buvo pakviesti ir dalyvavo atstovai
iš Baltijos Ministrų Tarybos, Šiaurės Tarybos ir Beneliukso Tarpparlamentinės
konsultacinės tarybos.
2. 2006 m. vasario 8 d. Komisijos nariai dalyvavo Seimo Europos klubo
diskusijoje Pasiūlymai Europos Sąjungos energetikos politikai.
3. 2006 m. balandžio 5 d. Komisijos nariai dalyvavo konferencijoje Europos
Sąjungos energetikos politikos metmenys.
4. 2006 m. balandžio 10-11 d. komisijos nariai dalyvavo seminare Energijos
tiekimo variantai ir energijos tiekimo patikimumas Baltijos šalyse bei bendra
Baltijos valstybių energetikos strategija.
5. 2006 m. spalio 5 d. Komisijos nariai dalyvavo susitikime su Kanados
kompanija AECL, kurie pristatė CANDU reaktorius naujam Ignalinos elektrinės
eaktoriui.
Per ataskaitinį laikotarpį komisijos nariai skelbė straipsnius spaudoje,
aktyviai dalyvavo įvairiose radijo bei TV laidose ir kituose
visuomenės informavimo priemonių organizuojamuose renginiuose.
Komisija svarbiais atominės energetikos klausimais
bendradarbiavo su Lietuvos Respublikos Vyriausybe, Ūkio ministerija, Socialinės
apsaugos ir darbo ministerija, Ignalinos AE regiono plėtros agentūra, regiono
savivaldybėmis, Utenos apskritimi, Ignalinos AE administracija ir profsąjungomis bei palaikė glaudžius ryšius su
energetikais mokslininkais ir atominės energetikos praktikais, visuomeninių
organizacijų atstovais, kurie buvo kviečiami būti ekspertais svarstomais
klausimais.
Ataskaita patvirtinta 2007- 03-14 d. Ignalinos AE
regiono problemoms komisijos posėdyje.
Komisijos pirmininkas
Andrius Baranauskas