KAIMO REIKALŲ KOMITETO 2008 M. PAVASARIO SESIJOS DARBO ATASKAITA (2008 m. kovo 10 d.- 2008 m. liepos 15 d.* )

EN  FR

                                                                                               Lietuvos Respublikos Seimo

                                                                                                 Kaimo reikalų komiteto

2008 m. rugsėjo 22 d.

                                                                                               sprendimu Nr.110- P- 30(148)

 

 

I. BENDROJI INFORMACIJA

 

1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas

1.1.

Seimo pavedimai komitetui:

             kaip pagrindiniam komitetui

             kaip papildomam  komitetui

                                                                                              Viso pavedimų:

 

14

16

30

1.2.

Svarstyta labai aktualių ir aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus pagal Europos Komisijos metinę teisėkūros ir darbo programą

 

1

1.3.

Kitų komitetų prašymu ir komiteto iniciatyva pateiktos išvados

-

1.4.

Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui

-

2. Posėdžiai ir klausymai

2.1.

Komiteto posėdžiai:

             išvažiuojamieji

             bendri posėdžiai su kitais komitetais

                                                                                   Viso posėdžių:

18

2

1

21

2.2.

Klausymai

10

3. Svarstyta parlamentinės kontrolės klausimų

5

4.  Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas

4.1.

Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų

 

211

4.2.

Parengta atsakymų ir raštų

                     

127

5. Renginiai

5.1.

Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų

4

5.2.

Kiti renginiai

-

6. Tarptautiniai ryšiai

6.1.

Surengta vizitų

1

6.2.

Priimta delegacijų

3

 

II. AKTUALIAUSI DARBAI

 

                                        1. priimti svarbiausi teisės aktai

 

1. Priimtas Žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymo pakeitimo įstatymas. Šio įstatymo tikslas - nustatyti žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros politikos tikslus, Lietuvos ir Europos Sąjungos paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui ir kaimo plėtrai  įgyvendinimo principus, priemones bei žemės ūkio politiką įgyvendinančias institucijas ir įstaigas. 

 

2. Nebuvo priimti svarbūs įstatymai

1. Augalų sėklininkystės įstatymo pakeitimo įstatymas;

2. Augalų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymas;

3. Pašarų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas;

4. Fitosanitarijos įstatymo pakeitimo įstatymą.

Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, Valstybinės augalų apsaugos tarnyba ir jos atliekamos funkcijos tapo reikšmingesnės. Dėl išaugusių produkcijos eksporto ir importo apimčių šios institucijos darbų apimtys padidėjo 2,5 karto, o nustatytoms funkcijoms užtikrinti reikalingas 61 papildomas darbuotojo etatas ir atitinkamos lėšos.

Priėmus šiuos įstatymus atsirastų galimybė pertvarkyti atskiras tarnybas ir Valstybinę sėklų ir grūdų tarnybą prijungti prie Valstybinės augalų apsaugos tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos. Tokiu būdu fitosanitarinę kontrolę ir sėklų valstybinę priežiūra vykdytų viena tarnyba, tuo pačiu būtų optimizuotos ir supaprastintos vykdomos funkcijos bei sutaupytos valstybės lėšos.

5. Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 16 straipsnio pakeitimo ir 21 straipsnio papildymo įstatymas, kuriuo įgyvendinamas 2007 m. liepos 5 d. LR Konstitucinio teismo nutarimas.

6. Žuvininkystės įstatymo papildymo 2, 26 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 3(1) straipsniu įstatymas;

7. Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymas.

Šių įstatymų tikslas - reglamentuoti žuvininkystės kontrolės pareigūnų teises ir pareigas vykdant Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytus įgaliojimus bei reglamentuoti jų gaunamų lėšų šaltinius ir šių lėšų panaudojimą.

 

3. organizuoti klausymai

Pavasario ir neeilinės sesijos metu buvo organizuoti klausymai dėl šių įstatymo projektų:

1. Dėl Sodininkų bendrijų įstatymo 6, 8, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 27, 28 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto;

2. Dėl Teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto;

3–4. Dėl Žemės įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto;

5. Dėl Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto;

6. Dėl Piliečių nuosavybės teisų į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 13 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto;

7. Dėl Augalų sėklininkystės įstatymo pakeitimo įstatymo projekto;

8. Dėl Augalų apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto;

9. Dėl Pašarų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto;

10. Dėl Fitosanitarijos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto.

 

4. Renginiai

Diskusija: "Lietuvos cukraus ūkio perspektyvos” 

Diskusijoje dalyvavo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas, Komiteto nariai, Lietuvos cukrinių runkelių augintojų asociacijos valdybos pirmininkas, Agroserviso įmonės valdytojas, ŽŪK “Suvalkijos cukriniai runkeliai” valdybos pirmininkė bei cukraus perdirbimo įmonių atstovai.

Šioje diskusijoje buvo bandyta derinti žemdirbių ir perdirbėjų interesus, pažvelgti kokios perspektyvos gali būti po keliolikos metų. Lietuvoje yra geros cukrinių runkelių tradicijos, ūkininkai auginantys cukrinius runkelius apsirūpino šiuolaikine techniką, yra įvaldę naujausias cukrinių runkelių auginimo technologijas.

Diskusija:  “Žemės ūkio politikos indėlis į vandentvarkos infrastruktūros gerinimą”

            Diskusijoje dalyvavo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas, Aplinkos apsaugos agentūros Upių baseinų valdymo departamento direktorius, Lietuvos Žemės ūkio universiteto atstovai bei Žemės ūkio ministerijos atstovai.

            Diskusijoje buvo kalbėta apie klimato kaitą ir kaip šiandieniniai globaliniai pokyčiai keičia visą vandentvarkos politiką. Vanduo gyvybiškai svarbus visiems, vandentvarkos infrastruktūra labai svarbi žemės ūkiui ir aplinkai. Geriamo vandens tiekimui bei nuotekų valymo sistemų įrengimui yra galimybė panaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, tačiau nėra pakankamos atsižvelgiant į realybę. Nors Sanglaudos fondo lėšos yra nemažos, bet gali atsitikti taip, kad didžioji dalis vandentvarkos sričiai skiriamų lėšų bus panaudotos miestuose, o kaimams liks mažai lėšų. Tikėtina, kad galima kaime pagerinti vandentvarką, ypatingai sutvarkyti vandens valymą, kad būtų galima kuo mažiau teršti aplinką.

Diskusija: “Socialinis draudimas ūkininkams dabar ir ateityje”

Diskusijoje dalyvavo Kaimo reikalų komiteto nariai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretorė bei žemdirbių visuomeninių organizacijų vadovai.

Šios diskusijos tikslas - kaip pasirinkti tinkamą ir teisingą kryptį formuojant ūkininkų socialinę politiką. Ar įteisinti privalomąjį socialinį draudimą, ar palikti esamą tvarką. Gal būt tikslinga išnagrinėti ES šalių patirtį šioje srityje ir bandyti tai pritaikyti mūsų šalyje. Kalbant apie privalomą draudimą vertėtų pasvarstyti ir apie įmokų dydį. Iki 2003 metų Valstybinio socialinio draudimo įstatyme buvo numatyta, kad ekonomiškai silpnų ūkių ūkininkams dalis valstybinio socialinio draudimo įmokų buvo dengiama iš valstybės biudžeto lėšų.

Diskusija: “Padėtis pieno sektoriuje”

Diskusijoje dalyvavo Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas, Komiteto nariai, Žemės ūkio rūmų ir pieno gamintojų atstovai, pieno įmonių direktorių bei prekybos įmonių atstovai.

Diskusijoje buvo aptarta padėtis pieno sektoriuje, kuri yra labai nepalanki tiek gamintojams tiek perdirbėjams. Priežastis – perdirbėjų sandėliai užkrauti nerealizuota produkcija, trūksta apyvartinių lėšų ir to pasekoje siekiama ženkliai mažinti pieno supirkimo kainas. Šios diskusijos tikslas išsamiai įvertinti susidariusią padėtį ir bendromis pastangomis surasti priemones, kaip šioje sudėtingoje situacijoje rasti išeitį ir nesužlugdyti taip ilgai ir kruopščiai kurtos pieno gamybos sistemos. 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                            Viktoras Rinkevičius

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008