Seimo LSDP frakcijos posėdyje vyko diskusija apie Lietuvos geležinkelių transporto sektoriaus ateitį. Diskusijoje dalyvavęs AB Lietuvos geležinkeliai generalinis direktorius Jonas Biržiškis informavo Seimo narius apie situaciją Lietuvos geležinkeliuose, pasiektus rezultatus bei ateities planus.
Socialinių ekonominių tyrimų instituto (SETI) direktorius Vytenis Povilas Andriukaitis pristatė frakcijos nariams mokslinę studiją Lietuvos geležinkelių transporto sektoriaus liberalizavimo ekonominės ir politinės pasekmės, kurią atliko SETI analitikai. Atlikti mokslinę studiją paskatino ne tik formalus Lietuvos įsipareigojimas pagal stojimo į Europos Sąjungą sutarties sąlygas pradėti įgyvendinti Europos Tarybos direktyvas, bet ir būtinybė mėginti kompleksiškai pažvelgti į šią problemą dėl jos sudėtingumo,- kalbėjo V.Andriukaitis. Juk Lietuva, palyginus su visomis kitomis 24 ES valstybėmis, turi specifines geografines sąlygas, ko neturi netgi kaimyninės Lenkija, Latvija ar Estija. Per Lietuvą eina specifinė geležinkelio tranzito linija į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį, ši aplinkybė, pasak V.Andriukaičio, turėjo įtakos Lietuvos ir ES deryboms dėl Rusijos keleivių bei krovinių tranzito. SETI analitikai, išanalizavę galimas liberalizavimo pasekmes, rekomendavo keisti Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymą, Seimo nutarimą Dėl nacionalinio saugumo strategijos patvirtinimo, Geležinkelio transporto kodeksą. Neatlikus šių pakeitimų bei kitų parengiamųjų darbų, V.Andriukaičio nuomone, gali nukentėti Lietuvos interesai.
Frakcijos posėdyje dalyvavęs Susisiekimo ministras Petras Čėsna informavo, kad minėtos pataisos jau yra rengiamos, todėl paprašė Seimo narių aktyviai dalyvauti ir palaikyti, kai jos bus svarstomos ir priiminėjamos Seime.
LSDP frakcijos informacija