Lietuvos Respublikos Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos ir opozicinės Tėvynės sąjungos frakcijos
SUSITARIMAS
2006 m. liepos 4 d.
Vilnius
Šis susitarimas pasirašomas, atsižvelgus į susiklosčiusią politinę padėtį Lietuvoje ir ieškant geriausios išeities iš valdžios krizės bei atsižvelgus į Respublikos Prezidento Valdo Adamkaus nuostatas, siekiant sudaryti galimybę suformuoti ir dirbti Kairės ir centro mažumos vyriausybei.
Susitarimo šalys:
Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija
Tėvynės sąjungos frakcija
I. Šalių įsipareigojimai:
I. Tėvynės sąjungos frakcija, išlikdama opozicine, įsipareigoja:
- Šio susitarimo galiojimo laikotarpiu Kairės ir centro koalicijai netrukdyti sudaryti mažumos Vyriausybę (paskirti Ministrą pirmininką ir patvirtinti Vyriausybės programą).
- Netrukdyti 2007 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo, iš anksto derinto su TS frakcija, priėmimui Seime.
- Neteikti ir nepalaikyti ne Vyriausybės teikiamų įstatymų projektų, kurie esmingai didina valstybės biudžeto išlaidas ar mažina pajamas.
- Remti tų Vyriausybės pateiktų įstatymų priėmimą Seime, dėl kurių Kairės ir centro koalicijos atstovai pasieks atskirus sutarimus su TS frakcija
- Nereikšti interpeliacijos Ministrui Pirmininkui bei nepasitikėjimo Vyriausybei.
II. Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija įsipareigoja:
- Ministrų ir kitų aukštas pareigas užimančių pareigūnų veiklos ir jų klaidų ar nusižengimų vertinimui kelti pačius griežčiausius politinės atsakomybės reikalavimus.
- Nepasirašyti jokių susitarimų su Darbo ir Tvarkos ir teisingumo partijomis ar jų frakcijomis Seime, kuriais būtų sprendžiamas jų dalyvavimas sudarant ar remiant centro ir kairės mažumos koaliciją, nesiūlyti Respublikos Prezidentui ir neskirti į vyriausybės narių bei kitas vykdomosios valdžios politines pareigas minėtų partijų atstovų.
- Į Vyriausybės programą įtraukti TS siūlomas nuostatas, kuriose numatomos ryžtingos permainos kovoje su korupcija, taip pat nuostatas, užtikrinančias ES struktūrinės paramos skirstymo skaidrumą bei valstybei svarbių nacionalinių projektų finansavimą taip pat pagrindines TS parengto Paramos šeimai pagrindų įstatymo projekto nuostatas bei sutarimą, kad valstybės gautos pajamos, pardavus Mažeikių naftosakcijas bus panaudotos valstybės skoliniams įsipareigojimams savo piliečiams padengti: visų pirma indėlių kompensavimui bei kompensacijoms už negražintą nuosavybę.
- Parengti ir priimti Seimo Statuto nuostatas, jog Seimo komitetams ir komisijoms, kurių veiklos tikslas išimtinai yra parlamentinės kontrolės vykdymas (Audito komitetas, Antikorupcijos komisija, Etikos ir procedūrų komisija), vadovaus opozicijos atstovai. Šis pataisų projektas turi būti pateiktas Seimui iki 2006 m. rugsėjo 15 dienos.
II. Susitarimo galiojimo nuostatos:
1. Šis Susitarimas galioja iki 2007 m. Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo priėmimo Seime.
2. Po 5 punkte nurodyto įstatymo priėmimo šio Susitarimo galiojimas abiejų pusių susitarimu gali būti pratęstas.
3. Jeigu bet kuriuo metu abiejų šalių sutarimu būtų konstatuota, kad tolesnis mažumos Vyriausybės veikimas yra neefektyvus arba susidarius naujai Seimo daugumai, tokiu atveju abi pusės įsipareigoja siekti neeilinių Seimo rinkimų.
4. TS frakcija turi teisę nutraukti šį Susitarimą perspėjusi Koaliciją prieš 7 darbo dienas, jeigu TS frakcijos manymu Ministro Pirmininko arba visos Vyriausybės konkretūs veiksmai ar veikla yra žalingi Lietuvai arba jeigu LSDP frakcija nesilaiko šiame susitarime nustatytų įsipareigojimų.
5. Socialdemokratų frakcija turi teisę šį Susitarimą nutraukti tinkamu būdu iš anksto informavus TS frakciją apie pasirengimą nutraukti šį Susitarimą.
6. Šis Susitarimas, jo veikimo metu, abiejų pusių įgaliotų atstovų sprendimu gali būti keičiamas.
7. Šio Susitarimo veikimo metu abi pusės paskiria įgaliotus atstovus, kurie nagrinėtų ir aiškintųsi ginčus, galinčius kilti tarp abiejų pusių dėl šio Susitarimo įgyvendinimo.
III. Susitarimo įsigaliojimas
1. TS frakcija pagal šio Susitarimo 1 punktą įsipareigoja netrukdyti Ministro Pirmininko paskyrimui, jeigu iki balsavimo dėl Ministro Pirmininko paskyrimo bus pasirašytas šis Susitarimas ir jo Priedas, kuriame susitarimą dėl LSDP frakcijos įsipareigojimo įgyvendinti TS frakcijos pasiūlytų programinių nuostatų.
2. Šis susitarimas pilna apimtimi įsigalioja kai šalys pasirašys ir Priedą dėl Vyriausybės programos nuostatų ir Vyriausybės kabineto sudėties.
Tėvynės sąjungos frakcijos seniūnė I.Degutienė Socialdemokratų frakcijos seniūnas J. Olekas
PRIEDAS
Lietuvos Socialdemokratų partijos ir Tėvynės Sąjungos frakcijų
Lietuvos Respublikos Seime suderintas
Darbų sąrašas
2006 m. liepos 4 d.
ES paramos skirstymas ir kova su korupcija
- Priimamos Valstybės tarnybos įstatymo pataisos, kurių esminė nuostata - draudimas dirbti valstybės tarnyboje asmenims, nesugebantiems savo turto pagrįsti pajamomis;
- Partijų finansavimo ir politinės reklamos kontrolės įgyvendinimas, pavedant šią kontrolę atlikti įgaliotai institucijai;
- Politikų, valstybės tarnautojų, teisėjų etikos kodeksų priėmimas, numatant ir teisinę, ir moralinę atsakomybę;
- Tarnybinių privilegijų naikinimas valstybės tarnyboje.
Ūkio politika ir ES paramos pinigai
- Ryžtingai kuriami pamatai moderniai žinių ekonomikai, tam efektyviai ir prioritetiškai panaudojant ES paramos pinigus, juos skiriant prioritetiniams Nacionaliniams projektams, už kurių realizavimą atsakomybę prisiima Vyriausybė( speciali programa aukštųjų technologijų klasterių, speciali programa Du Lietuvos Universitetai - tarp Europos Top-100, speciali programa, skirta jauniems doktorantams ir profesoriams, įgyjusiems išsilavinmą Vakaruose sugražinti į Lietuvą ir t.t. );
- Skaidrumo, skirstant ES paramos pinigus, užtikrinimas, į projektų svarstymą pritraukiant ir visuomenės organizacijų atstovus, visus paramos gavėjus ir informaciją apie jų pateiktus projektus skelbiant internete. Skaidrumas užtikrinamas, atsižvelgiant geriausią kitų ES valstybių patirtį;
- Ne mažesnės kaip trečdalio ES paramos skirstymas remiantis regioniniu principu, siekiant mažinti regionų atsilikimą nuo Vilniaus gyvenimo lygio.
Socialinė, šeimos ir bendruomenių politika
- Įgyvendinama nauja paramos šeimai politika;
- Įsipareigojimų žmonėms įgyvendinimas. Iki 2008 m. pabaigos įvykdomas valstybės įsipareigojimas kompensuoti gyventojų turėtus rublinius indėlius bei išmokėti kompensacijas už negrąžintą nuosavybę;
- Gyventojų pajamų kilimo užtikrinimas, priimant specialų įstatymą, kuriame būtų nustatyta, kad pensijų ir atlyginimų, kurie mokami iš valstybės savivaldybių biudžetų, didėjimas negali atsilikti nuo bendrojo vidaus produkto augimo;
2007 m. biudžeto projekto principinės nuostatos, ypač sprendžiant sveikatos ir švietimo sistemos problemas
- Nacionalinio biudžeto pajamos turi būti planuojamos taip, kad įgyvendinant biudžetą jos nebūtų viršijamos milijardinėmis perteklinėmis pajamomis;
- Lėšos, skiriamos sveikatos apsaugai, turi būti didinamos radikaliai, siekiant artimiausiu metu priartėti prie 5 nuošimčių nuo BVP ribos, kartu diegiant realaus draudiminio sveikatos apsaugos finansavimo įgyvendinimą.
- Bendrojo lavinimo mokyklų ir ugdymo įstaigų renovavimui turi būti numatytas toks lėšų kiekis iš įvairių šaltinių, kad būtų renovuojama ne mažiau, kaip po 100 įstaigų per metus;
Lėšų, gautų už parduotas Mažeikių Naftos akcijas, teisingas ir sąžiningas paskirstymas
- Lėšos, gautos už parduotas Mažeikių Naftos akcijas, skiriamos visų pirma valstybės neįvykdytų įsipareigojimų žmonėms įgyvendinimui, numatant, kad už šias lėšas iki 2008 m. pabaigos įvykdomas valstybės įsipareigojimas kompensuoti gyventojų turėtus rublinius indėlius bei išmokėti kompensacijas už negrąžintą nuosavybę;
Susitarimo priežiūra:
- Konkretus darbų grafikas derinamas abiejų pusių įgaliotų atstovų.
Vyriausybė iki 2006 m. gruodžio 15 d. priima sprendimus dėl šių darbų vykdymo ir pateikia informaciją Tėvynės sąjungos frakcijai.
|