L.Mogenienė: žlugdomas smulkusis ir vidutinis verslas

EN  FR

Valstiečių liaudininkų frakcijai priklausanti Seimo narė Laima Mogenienė teigia, jog iškreipus ES direktyvos esmines nuostatas, nepagrįstai didelis smulkiajame versle naudojamo krovininio transporto apmokestinimas žlugdo smulkųjį ir vidutinį verslą.

„Lietuvoje greta sunkaus krovininio transporto apmokestinimo yra numatyti mokesčiai už nesunkias krovinines transporto priemones, kurių bendroji masė yra iki 3,5 tonų, taip pat už vidutinio svorio krovinines transporto priemones, kurių bendroji masė yra nuo 3,5 tonų iki 12 tonų. Apmokestinamos ir transporto priemones, skirtos keleiviams vežti, kurių bendroji masė yra iki 5 tonų (vežant nuo 8 iki 22 keleivių) ir daugiau kaip 5 tonos (vežant daugiau kaip 22 keleivius)”, spaudos konferencijoje sakė parlamentarė.

Pasak L.Mogenienės, įstatymas dėl transporto apmokestinimo buvo priimtas praėjusios kadencijos Seime likus dviems dienoms iki Seimo kadencijos pabaigos, neišanalizavus kelių fondo lėšų naudojimo racionalumo, taupumo ir pagrįstumo, sunkia našta pradeda slėgti pačių smulkiausių verslininkų pečius.

Dabar veikiančiuose įstatyminiuose reglamentuose numatyta transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojų mokesčiu apmokestinti visas nesunkias krovinines transporto priemones iki 3,5 tonų (įskaitytinai) bendrosios masės ir nuo 3,5 tonų iki 12 tonų bendrosios masės. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje nesunkios krovininės transporto priemonės yra neapmokestinamos.

„Europos Sąjungoje tik nuo 2010 metų numatoma apmokestinti sunkesnius kaip 3,5 tonos bendrosios masės krovininius automobilius, o Lietuvoje jau dabar apmokestino net lengvesnius kaip 3,5 tonos, to ES nėra numatyta net tolimoje perspektyvoje”, teigė Seimo narė.

Spaudos konferencijoje dalyvavęs Kauno regiono smulkiųjų ir vidutiniųjų verslininkų asociacijos pirmininkas Artūras Mackevičius, sakė, kad parengta peticija Seimo pirmininkui, Vyriausybės vadovui bei Seimo ir Vyriausybės Peticijų komisijoms, reikalaujanti pakeisti įstatymą, kad nebūtų apmokestinamos mažesnės nei 12 t. bendrosios masės transporto priemonės. Pasak A.Mackevičiaus, „ norime išnaudoti visas teisines galimybes, tačiau, nepavykus deryboms, galimos ir verslininkų pasipriešinimo akcijos”.

Savo ruožtu parlamentarė L.Mogenienė pažadėjo parengti įstatymo pataisas, jeigu verslininkų peticijos svarstymas neduotų rezultatų



 
 © Seimo kanceliarija, 2008