VNDS frakcijos seniūno pavaduotojas Valdemaras Tomaševskis kviečia neišduoti mirusio Popiežiaus Jono Pauliaus II idealų ir įgyvendinti jo skelbtas idėjas.
„Vien tik Šventojo Tėvo garbinimas - tai per mažai, suvokiant, kokį didingą paveldą paliko pasauliui Jonas Paulius II. Šio pasaulio galingieji privalo padaryti viską, kad pagreitintų užsibrėžtų užduočių vykdymą, ypač socialinės politikos srityje, bei įtvirtinant moralinę visuomenės darną. Jeigu dabartiniai valstybių vadovai visa tai atmes arba traktuos abejingai, tai reikš Popiežiaus skelbiamų mokslų ir idealų išdavystę", - sakė Lietuvos lenkų rinkimų akcijos lyderis V. Tomaševskis.
Jo nuomone, religijos mokymas, krikščioniškųjų vertybių ir tradicijų gynimas turėtų tapti gyvenimo ir valstybės politikos norma, juolab dabar, kai tam netrukdo jokios jėgos ir ateistinės doktrinos.
Pasak V. Tomaševskio, reikia ne tik atitinkamo įstatymo dėl religijos mokymo, bet ir privalomo religijos egzamino, ypač valstybėse su ilgaamže krikščioniškąja tradicija. LLRA, anot jos lyderio, pasinaudodama įstatymų leidybos teisėmis, ketina siekti, kad mokyklose būtų patvirtintas privalomas religijos egzaminas.
V. Tomaševskis taip pat sakė, kad LLRA jau pradėjo rengti įstatymo dėl pradėtos gyvybės gynimo projektą, kuris bus įregistruotas ir pasiūlytas nagrinėti Seimui.
„Popiežius gynė žmogaus teisę į gyvybę, skelbdamas "meilės civilizaciją". Jis ne kartą pabrėždavo, jog pats mirties bausmės panaikinimas, dėl kurio sutiko dauguma valstybių, - tai dar per mažai: gyvybę reikia ginti visą - nuo pat pradėjimo iki mirties, tariant ryžtingą „ne" abortams ir eutanazijai", - sakė politikas.
Pasak V. Tomaševskio, gindamas žmogaus gyvybę, Popiežius nuolat primindavo apie taiką ir taikų konfliktų sprendimą, karų pabaigos būtinybę, bet kokios militaristinės prievartos atmetimą. "Deja, pastaruoju metu, nepaisant Vatikano pozicijos, buvo kitaip", - sakė parlamentaras.
Pastarosios savaitės įvykiai, anot jo, sureikšmino Šventojo Tėvo žodžius apie Europos sugrįžimą prie savo krikščioniškųjų šaknų ir parodė, kaip klaidingai pasielgė politikai, neįtraukę to įrašo į Europos Konstituciją.
„Galima tvirtinti, jog Jonas Paulius II kaip asmenybė savo mokslais aplenkė laiką, nukreipdamas savo mintis į tolesnę ateitį. Tokio galingo autoriteto, kaip Popiežius Jonas Paulius II, atmetimas šiandien parodo tik dviveidį požiūrį į vykdomą politiką, kai žodžiais kuriamas apgaulingas pagarbos tam žmogui vaizdas, o iš tikrųjų nevykdomi jo mokslo principai", - teigė parlamentaras.
Vertindamas amžinybėn iškeliavusį didžiausią mūsų laikų Humanistą - Šventąjį Tėvą Joną Paulių II, V. Tomaševskis sakė, kad tai „žmogus, kuris II ir III tūkstantmečių sandūroje pakeitė istorijos eigą, tapdamas neginčytinu moraliniu ir dvasiniu autoritetu, kiekvieno žmogaus teisės laisvai ir oriai gyventi gynėju".
Jono Pauliaus II mokslas buvo skiriamas, anot parlamentaro, ne tik katalikų religiją išpažįstantiems, bet ir visų tikėjimų bei politinių pažiūrų žmonėms. „Remdamasis visuomeniniu Bažnyčios mokslu, jis drąsiai ragino šio pasaulio galinguosius pakeisti požiūrį į žmones priespaudoje" , - teigė jis.
Parlamentaro pastebėjimais, nevisiškai ir ne visų buvo suprasti santvarkos pokyčiai, dėl kurių turime būti dėkingi Jono Pauliaus II pontifikatui ir kurie sąlygojo tolesnius geopolitinius ir nuosavybės pokyčius, ypač Rytų Europos ir Trečiojo pasaulio šalyse.
"Popiežiaus, kuris pirmas nurodė, jog totalitarizmo ir komunizmo griuvimas neišvengiamas, o, kita vertus, drąsiai gynė vargingiausius, dėka kasdien žmonių sąmonėje didėja suvokimas, jog tie pokyčiai buvo vienintelis kelias į demokratiją bei į tikrąją laisvę", - sakė VNDS frakcijos seniūno pavaduotojas V. Tomaševskis.