Siūloma mažinti baudas už vienkartinius Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir neterminuotai atimti teises iš sistemingai ir šiurkščiai jas pažeidinėjančių

EN  FR

Liberalų sąjūdžio frakcijos nariai Vytautas Čepas ir Gintaras Šileikis užregistravo Administracinių teisės pažeidimų kodekso ir Baudžiamojo kodekso pakeitimų projektus, kuriais siūloma pertvarkyti sankcijų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą.

 

Esminė naujovė įstatymų projektuose – sumažinti nuobaudas už vienkartinius Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir padidinti jas tiems, kurie taisykles pažeidinėja sistemingai ir šiurkščiai. Siūlymas grindžiamas tuo, jog bausmių  už Kelių eismo taisyklių pažeidimus tikslas ne  biudžeto  papildymas, o eismo saugumas.

 

“Asmeniui nepiktybiškai pažeidusiam taisykles net nedidelė bauda yra pamoka, kuri skatina toliau būti atidesniam, o elementariausio supratimo apie būtinybę paisyti taisykles neįdiegs ir dešimttūkstantinės  baudos”,  - teigia Liberalų sąjūdžio frakcijos atstovai.

 

Viena iš svarbiausių siūlomų nuostatų - neterminuoto teisės vairuoti transporto priemones atėmimo taikymas piktybiškai nustatytuosius reikalavimus pažeidinėjantiems asmenims.

 

“Teisė vairuoti nėra prigimtinė. Tai, kad tokios teisės negali įgyti tik asmenys, kurie neatitinka minimalaus amžiaus bei sveikatos reikalavimų, yra nonsensas. Asmuo, kuris akivaizdžiai netelpa elementariausio padorumo rėmuose turi užmiršti apie tokios teisės turėjimą”, - pažymi pataisų iniciatorius V.Čepas.

 

Pagal projektus terminuoto teisės vairuoti transporto priemones atėmimo taikymas yra numatytas už sistemingą taisyklių pažeidinėjimą. Siūloma numatyti, kad visi Kelių eismo taisyklių pažeidimai būtų vertinami balais, už kuriuos paskirtų balų sumai per vienerius metus viršijus 11 arba  per tris metus – 23 pirmą kartą asmuo būtų baudžiamas teisės  vairuoti transporto priemones atėmimu vieneriems metams, antrą kartą per penkis metus - penkeriems metams, o per dešimt metų dar kartą arba po to kai vairuojant buvo padarytas nusikaltimas - neterminuotu teisės vairuoti transporto priemones atėmimu. Taip pat neterminuotą specialiosios teisės atėmimą siūloma taikyti ir asmenims, kurie vairuoja nepaisant to, kad jiems teisė vairuoti buvo atimta tam tikram terminui.

 

Įstatymų projektais taip pat sprendžiama neblaivių asmenų keliuose problema. Siūloma numatyti administracinio arešto iki 15 parų taikymo galimybę asmenims vairavusiems  kai jiems buvo nustatyta didesnė nei 1,5 promilių alkoholio koncentracija. Ypač griežtai siūloma bausti asmenis, kurie  vairavo apsvaigę antrą kartą per penkis metus – jiems numatytas trisdešimties parų administracinis areštas su neterminuotu teisės vairuoti transporto priemones atėmimu.

“Esama nuobaudų sistema nėra efektyvi – nustatytas baudų dydis pažeidėjams neturi esminės reikšmės dėl to, kad kai kuriems iš jų yra finansiškai nereikšmingas, arba dėl to, kad dėl sunkios pažeidėjo finansinės padėties dažniausiai mažinamas, baudos mokėjimas išdėstomas ilgame laikotarpyje arba asmuo visai atleidžiamas nuo baudos. Nemažiau svarbu ir tai, kad neretai bauda tampa našta ne tiek pažeidėjui, kiek jo šeimos nariams. Perspektyva pabūti areštantu ir pašluoti keletą parų gatves turėtų tapti geru įspėjimu stikliuko mėgėjams”, – pabrėžia V. Čepas.

Kita svarbi siūloma naujovė – atsisakyti šiuo metu nustatytų baudų “žirklių” fiksuojant skiriamos baudos dydį.

Pasak V.Čepo, daugeliu atvejų pažeidimo pavojingumas yra nulemtas to, koks konkretus Kelių eismo taisyklių reikalavimas yra pažeistas ir eismo saugumo prasme visai nesvarbu ar ilgai kelio dulkėse atsiprašinėjo policininkų pažeidėjas ir ar turėjo jis gerų pažįstamų ar ne.

 “Poelgiai turi būti vertinami tiksliai, tada ir policininkams bus mažiau pagundų”, – teigia V. Čepas.

Taip pat įstatymų projektais siūloma iki 0,2 promilių sumažinti leistiną alkoholio koncentraciją asmenims vairuojantiems neturint 2 metų stažo ar sunkiasvores transporto priemones,  numatyti atsakomybę už važiavimą transporto priemonėje žinant, jog vairuojantis asmuo yra apsvaigęs ar neturi teisės vairuoti, uždrausti atleisti nuo baudos ar arešto, kuris turi būti skiriamas asmeniui vairavusiam apsvaigus, numatyti 7 parų areštą už greičio viršijimą daugiau nei 50 kilometrų per valandą, numatyti baudžiamąją atsakomybę už pabėgimą iš eismo įvykio vietos, jei dėl to negalima buvo įvertinti ar  asmuo tokio įvykio metu buvo apsvaigęs, taip pat už vairavimą po to kai buvo neterminuotai atimta teisė vairuoti, tėvų ar globėjų atsakomybę už jų vaikų nuo 14 iki 16 metų padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, numatyti administracinę atsakomybę už dalyvavimą kelių eisme apsvaigus vairuojant dviračius, mopedus ar vadeliojant ir kt.

 

  

           

Liberalų sąjūdžio frakcijos sekretoriatas

Kontaktiniai asmenys:

V.Čepas 8 698 42138

G.Šileikis 8 698 42680

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008