Viešai dar tik svarstydama mokesčių reformos metmenis iš tiesų valdančioji dauguma jau pradėjo mokesčių didinimą. Šiandieniame Vyriausybės posėdyje priėmė nutarimą, kuris leis valdžiai kelis kartus padidinti transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestį. Šio mokesčio dydis palyginus jį su 2004 metais priklausomai nuo transporto priemonės kategorijos turėtų padidėti nuo 1,5 iki 2,5 karto, o nuo 2006 metų – nuo 2,5 iki 5 kartų.
Neoficialiais skaičiavimais, po tokio Vyriausybės sprendimo biudžeto pajamos iš transporto priemonių mokesčių, palyginti su 2004 m. surinktais 54 mln. Litų, 2006 m. galėtų padidėti iki 200 mln. Litų.
“Skandalingiausia yra tai, kad jau dabar didindama mokestį Vyriausybė neatsisako planų vėl gražinti pervadintą kelių mokestis. O juk būtent šiuo padidinimu buvo galvojama kompensuoti kelių mokesčio panaikinimą. Tokiu būdu apie mokesčių mažinimą kalbanti Vyriausybė iš tiesų juos sparčiai ir ženkliai didina”, - teigia Seimo Liberalų ir centro frakcijos seniūnas Algis Čaplikas.
Liberalcentristo teigimu, konkrečiai toks paslėptas mokesčių didinimas vyksta taip.
Priimant nuo 2005 m. įsigaliojusią Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo redakciją, Seimas, siekdamas užtikrinti programos finansavimą ir atsižvelgdamas į tai, kad įstatymas numatė, jog nuo 2005 m. liepos 1 dienos yra panaikinami atskaitymai nuo pajamų (vadinamasis kelių mokestis), padidino transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio ribinius dydžius (pavyzdžiui, N2 kategorijos krovininės kelių transporto priemonės naudotojo mokesčio ribiniai dydžiai iki 2005 m. buvo nuo 300 iki 600 litų, o nuo 2005 01 01 – nuo 700 iki 2400 litų). Pagal įstatymą konkrečius naudotojo mokesčio dydžius nustato Vyriausybė.
Iki 2005 m. Vyriausybė nustatydama naudotojo mokesčio dydžius tenkindavosi Seimo patvirtintų ribinių dydžių minimumu (pvz. N2 kategorijos krovininės kelių transporto priemonės naudotojas už metus privalėjo mokėti 300 litų mokestį). Tuo tarpu šiandien Vyriausybėje naudotojo mokesčius padidino maksimaliai - minėtos N2 kategorijos krovininės kelių transporto priemonės savininkas 2005 metais privalės vietoj 300 litų mokėti 800 litų, o 2006 m. – 1600 litų.
“Vyriausybė net nesiruošia imtis veiksmų siekiant bent kiek amortizuoti benzino kainų šuolį, kurio keliama infliacijos augimo grėsmė gali neigiamai atsiliepti euro įvedimo perspektyvoms. Maža to, ji tiesiog provokuoja kainų didėjimą dar labiau didindama pervežimo veikla užsiimančių įmonių išlaidas.”, - aiškina A.Čaplikas.
Liberalų ir centro frakcijos sekretoriatas
Kontaktinis asmuo:
Algis Čaplikas 8 658 42167