Liberalų ir centro sąjungos pirmininko pavaduotojas, buvęs partijos rinkimų štabo vadovas Žilvinas Šilgalis stebisi, kad Vyriausiajai rinkimų komisijai, priimant sprendimus dėl įstatymuose numatytos kompensacijos partijoms už rinkimuose išleistas lėšas, nekilo klausimų dėl tų lėšų skyrimo Darbo partijai, nors įtarimai dėl galimo neskaidraus šios partijos rinkimų kampanijos finansavimo iki šiol neišsklaidyti.
Pasak Ž. Šilgalio, po rinkimų žiniasklaidoje daug kartų buvo akcentuota, jog didžiausių įtarimų specialistams ir konkurentams sukėlė milijonieriaus Viktoro Uspaskich Darbo partijos rinkimų kampanijos finansavimo skaidrumas. Ši partija gerokai daugiau už varžovus reklamavosi per elektroninę žiniasklaidą (TV, radijas), nors jos deklaruotos išlaidos reklamos kampanijai tokių skirtumų nepagrindžia. Derėtų prisiminti, jog Darbo partijos lyderis V. Uspaskich vienam šalies dienraščių yra prisipažinęs, kad jam pastaroji rinkimų kampanija kainavo apie 8 milijonus litų. Įtarimus, kad dalis rinkimų kampanijos galėjo būti finansuojama neskaidriai, patvirtina ir tyrimus atliekančios bendrovės SIC Gallup media po rinkimų atlikta analizė, kurioje buvo konstatuoti milžiniški skirtumai tarp rinkoje esančių reklamos kainų ir deklaruotų Darbo partijos reklaminių įkainių. Šių duomenų sugretinimas akivaizdžiai perša mintį, kad už Darbo partijos deklaruotas rinkimų išlaidas buvo neįmanoma suorganizuoti tokios kampanijos. Praėjusiais metais Ž. Šilgaliui teko aktyviai dalyvauti organizuojant tris rinkimų kampanijas, todėl jam gerai žinoma situaciją rinkoje, įvairių paslaugų paketų kainos. Darbo partijos pateikti oficialūs duomenys apie rinkimų kampanijos metu padarytas išlaidas negali nekelti abejonių jų rinkimų kampanijos finansavimo skaidrumu. Lieka neaišku, kodėl tuo deramai nesidomėjo ir nesidomi bei neatlieka tyrimų institucijos, kurios privalėtų tai daryti. Vien V. Uspaskich vieši samprotavimai, jog transliuotojams buvo siūlomi dideli paketai ir ne vien politinė agitacija, bet ir ilgalaikė su Darbo partijos nariais susijusių įvairių bendrovių reklama, kelia pagrįstų įtarimų, ar pasinaudojimas privačių bendrovių galimybėmis, kurių dėka atpigo reklamos kaštai Darbo partijai, neturėtų būti traktuojama kaip parama. Jei tai parama, tai kodėl neįforminta įstatymų nustatyta tvarka. Ž. Šilgalio nuomone, prieš tvirtinant kompensaciją iš biudžeto Darbo partijai, pirmiausiai VRK ir kitoms atsakingoms institucijoms derėjo išsklaidyti pagrįstas abejones dėl neskaidraus Darbo partijos rinkimų kampanijos finansavimo.
Liberalų ir centro sąjungos sekretoriatas
Kontaktinis asmuo:
Žilvinas Šilgalis 8 698 21483