“Geltonųjų” autobusiukų spindesys skurdas

EN  FR

 

“Geltonųjų” autobusiukų spindesys skurdas

Nenustačius racionalios mokinių pavėžėjimo “geltonaisiais” autobusais tvarkos, ši dovana tampa “Trojos arkliu” palengva griaunančiu savivaldybių biudžetus, teigia Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos narys Saulius Lapėnas.

“Paradoksas, tačiau dovanų gauti „geltonieji“ autobusai yra nelengva našta savivaldybės biudžetui, nes pagal švietimo įstatymą, savivaldybės kompensuoja visas važiavimo išlaidas, mokinius vežant reguliaraus susisiekimo autobusais. „Geltonieji“ autobusai nebuvo priskirti šiai kategorijai, todėl savivaldybė už specialius reisus turi skirti lėšas kelionės išlaidų kompensavimui, remontui, vairuotojų darbo užmokesčiui, autobusų draudimui. Gavus autobusus prarandama ir galimybė pasinaudoti valstybės skiriamomis kelionės išlaidų kompensacijomis, kurios yra mokamos už maršrutiniais reisais pervežamus mokinius. Specialūs reisai tampa savivaldybių rūpesčiu ir yra kompensuojami iš savivaldybių biudžetų.”, - pastebi parlamentaras S.Lapėnas.

Pasak liberalcentristo, situaciją blogina ir tai, kad pagal Švietimo ministerijos parengtą “geltonųjų” autobusiukų panaudojimo metodiką savivaldybės turi atsiskaityti už vieną ridos kilometrą (nepriklausomai nuo važiuojančių moksleivių skaičiaus autobuse). O tokia padėtimi neretai piktnaudžiaujama.

“Pavyzdžiui 30 mokinių reikia pavežti 20 km atstumu. Skirtas 14 vietų „geltonasis” autobusiukas, turėtų važiuoti 2 reisus, nes vežti stovinčius mokinius draudžia kelių eismo taisyklės ir tai kelia pavojų mokinių saugumui. 2 reisai pirmyn – atgal, nuvažiuojama 80 km. Apmokėti reikia už kiekvieną ridos kilometrą, t. y. už visus 80 km. Tiek pat reikia nuvažiuoti ir po pamokų. Dienos rida yra 160 km. Tačiau realiai vairuotojas sugeba “sutalpinti” į 14-kos vietų mikroautobusą visus 30 vaikus, tačiau savivaldybei deklaruoja, kad vietoj 2 jis atliko 8 reisus.” – pastebi S.Lapėnas.

Be to, pasak liberalcentristo, ne paslaptis, kad mokykliniai autobusiukai dažniau tampa ne mokinių pervežimo, o papildoma transporto priemone mokyklos administracijai.

Atsižvelgdamas į susiklosčiusią blogą “geltonųjų” autobusų panaudojimo praktiką, S.Lapėnas ragina Švietimo ministeriją peržiūrėti dabar galiojančią tvarką ir pasinaudoti Jurbarko rajono savivaldybės patirtimi. Pastaroji paskelbė konkursą pagal Koncesijų įstatymą ir pavedė koncesininkui eksploatuoti mokyklinius „geltonuosius” autobusiukus. Visi „geltonieji“ autobusai išliko mokyklų balanse ir yra apskaitomi kaip valstybės turtas. Koncesininkui pavesta tik jį eksploatuoti. Pasak S.Lapėno, tokio sprendimo nauda yra akivaizdi: tiksli apskaita, taupiai naudojamos lėšos, nereikia rūpintis autobusų remontu ir eksploatacija, visus autobusus nuo autoavarijų ir vairuotojų civilinę atsakomybę apdraudė koncesininkas, pagal iš anksto numatytas sąlygas taip pat apdrausti visi vaikai 10 000 Lt. sumai nuo nelaimingų atsitikimų. Preliminarūs skaičiavimai taip pat rodo, kad tokiu būdu iš rajono biudžeto per metus sutaupoma apie 350-400 tūkst. litų. Šios lėšos gali būti skiriamos kitiems tų pačių mokyklų poreikiams tenkinti.

Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas

Kontaktinis asmuo:

Saulius Lapėnas

8 698 42123



 
 © Seimo kanceliarija, 2008