S.Lapėnas: Naujasis Farmacijos įstatymas gali mažinti konkurenciją ir sukurti vaistinių monopolijas
Seimui pateiktas naujasis Farmacijos įstatymo projektas bei jam jau suformuluoti papildomi siūlymai gali atvesti prie monopolinės vaistinių rinkos sukūrimo, teigia Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos narys Saulius Lapėnas.
Parlamentaras atkreipia dėmesį, kad pateiktuose projektuose be kita ko siūloma leisti steigti vaistinę tik tuo atveju, jeigu vienai vaistinei ar filialui tenka ne mažiau kaip 3000 savivaldybės teritorijoje užregistruotų gyventojų, neleisti steigti vaistinės tame pačiame pastate ar tuo pačiu adresu, jeigu jau yra išduota licencija verstis vaistinės veikla, mažmeninei kompensuojamųjų vaistų kainai taikyti vienodas priemokas arba vienodus jų sumažinimus visose vaistinėse, drausti vaistinės ar jos filialo reklamą už jos ribų.
Liberalcentristo nuomone, jeigu Seimas pritartų tokiems siūlymams galėtų būti apribota ūkio subjektų veikla ir susilpninta konkurencija farmacijos rinkoje. Parlamentaro S.Lapėno nuogąstavimams pritaria ir Konkurencijos taryba.
Pavyzdžiui, žinant, kad daugelyje kaimiškų vietovių bei miesteliuose gyvena mažiau negu 3000 gyventojų, toje teritorijoje pagal naują įstatymą galės veikti tiktai viena vaistinė. Neabejotinai farmacinė rinka toje teritorijoje gali būti monopolizuota., - mano S.Lapėnas.
Parlamentaro įsitikinimu, vienodų priemokų ar jų vienodų sumažinimų taikymas mažmeninei kompensuojamųjų vaistų kainai, visose vaistinėse sudarytų prielaidas panaikinti konkurenciją kainomis, nuolaidomis, antkainiais.
Rinkos ekonomikoje šie veiksniai laikomi svarbiausiais konkurencijos svertais ir vartotojams duoda didžiausią naudą. Ekonomikos doktrina jau seniai yra įrodžiusi, kad konkurencija, ypač kainomis, skatina įmones veikti efektyviai ir siūlyti vartotojams didesnį prekių ir paslaugų pasirinkimą ir mažesnėmis kainomis, nei nesant konkurencijos., - teigia Seimo narys S.Lapėnas.
Liberalcentristas taip pat atkreipia dėmesį, kad rinkos ekonomikoje reklama yra ko gero pagrindinė priemonė naudingai ir svarbiai informacijai vartotojams pateikti. Reklama stimuliuoja rinkos mechanizmo veikimą, nes perduodama naudingą informaciją vartotojams padidina jų pasirinkimo galimybes, o taip pat suteikia ūkio subjektams galimybes skatinti savo prekių ir paslaugų pardavimus, tuo būdu veiksmingiau tarpusavyje konkuruoti. Todėl S.Lapėno nuomone, draudimas vaistinėms reklamuoti farmacinę veiklą už vaistinės ribų apribotų vartotojų teisę gauti informaciją, tokiu būdu ir vaistinių tarpusavio konkurencija būtų ribojama.
Liberalcentristo įsitikinimu, naujai priimamas Farmacijos įstatymas turėtų ne riboti ar silpninti konkurenciją farmacijos rinkoje, o atvirkščiai, kiek įmanoma liberalizuoti įėjimo į rinką galimybes, skatinti kuo intensyvesnę konkurenciją tarp vaistininkų, tuo užtikrinant didžiausią naudą vartotojams.
Liberalų ir centro sąjungos frakcijos sekretoriatas
Kontaktinis asmuo:
Saulius Lapėnas
8 698 42123