Komitetas siūlo griežčiau kontroliuoti socialinei paramai skirtų lėšų panaudojimą

EN  FR

 

Vykdydamas parlamentinę kontrolę, 2007 m. gegužės 9 d. ir 16 d. komitetas svarstė klausimą dėl socialinei paramai skirtų lėšų 2006 m. panaudojimo. Komitetas domėjosi, kiek panaudota lėšų socialinei  paramai pagal tiesioginę paskirtį ir kam savivaldybės skyrė finansuoti nepanaudotas specialias tikslines dotacijas. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai pateikė komitetui ataskaitą dėl 2006 m. valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų socialinės išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti nepanaudotų lėšų panaudojimo. Iš ataskaitos matyti, kad 2006 m. savivaldybės pagal tiesioginę paskirtį nepanaudojo 16 proc. skirtų lėšų. Komiteto nariams domėjosi, kodėl tiek daug lėšų nepanaudota, o jei panaudota kitai socialinei paramai – tai kodėl ne socialinio būsto finansavimui.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja socialiniais klausimais Audronė Vareikytė paaiškino, kad savivaldybėms yra sunku tiksliai nusistatyti lėšų poreikį. Socialinio būsto įsigijimas vyksta pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, kurį per IV ketvirtį sunku realizuoti. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai atkreipė dėmesį ir į tai, kad 2006 m. kito socialinių rodiklių dydžiai – tai apsunkino lėšų poreikio apskaičiavimą. Taip pat jie pripažino, kad buvusi lėšų apskaičiavimo metodika nebuvo tobula,  todėl buvo pakeista. 

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Ekonominės ir socialinės politikos grupės patarėja Violeta Toleikienė pabrėžė, kad panaudoti lėšas savivaldybėms trukdo nepakankama darbuotojų kvalifikacija. Jos nuomone, dėl šios priežasties daugiausia lėšų savivaldybės panaudoja lengviausiai administruojamai paramai, pvz. įsteigtoms ar steigiamoms socialinių paslaugų įstaigoms paremti.

Atsižvelgiant į tai, kad:

- 2006 m. iš skirtų 573,3 mln. litų specialių tikslinių dotacijų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti pagal tikslinę paskirtį nepanaudota 93,4 mln. litų, arba 16 procentų skirtų lėšų,

- 2006 m. nepanaudotos specialios tikslinės dotacijos socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti kitai socialinei paramai panaudotos devynioms sritims, daugiausiai – ne reikalingiausiai paramai  (piniginei socialinei paramai ar socialiniam būstui įsigyti bei jį remontuoti), o lengviausiai administruojamai paramai (globos įstaigoms, socialinėms paslaugoms finansuoti ar važiavimo keleiviniu transportu lengvatoms kompensuoti),

Komitetas nutarė pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

- peržiūrėti lėšų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti planavimo metodiką, kad lėšos būtų planuojamos kuo tiksliau, ir rengiant 2008 metų valstybės biudžeto projektą mažiau lėšų skirti toms savivaldybėms, kurių lėšų poreikis socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti 2004-2006 metais buvo per didelis;

- Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymą, kuriuo patvirtintas 2006 m. nepanaudotų specialių tikslinių dotacijų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti naudojimo kitai socialinei paramai finansuoti tvarkos aprašas, pakeisti į Vyriausybės nutarimą. Jame įtvirtinti nepanaudotų lėšų naudojimo kitai socialinei paramai finansuoti prioritetus, nustatytus pagal tam tikrus kriterijus;

- apsvarstyti tikslingumą vykdant biudžetą nepanaudotas specialias tikslines dotacijas socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti grąžinti į valstybės biudžetą, o ne naudoti kitai socialinei paramai finansuoti; šias grąžintas lėšas paskirstyti savivaldybėms kitoms reikmėms ar kitai socialinei paramai finansuoti pagal tam tikrus kriterijus.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008