2005-03-04

EN  FR

Seimo Užsienio reikalų komitetas pritarė

Konsulinio mokesčio įstatymo 3, 6 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo  projektui

Nr. XP-222

 

Seimo Užsienio reikalų komitetas apsvarstė šiuos klausimus:

Konsulinio mokesčio įstatymo 3, 6 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-222. Komiteto nariai vienbalsiai pritarė patobulintam įstatymo projektui. Įstatymo projektą pristatė Komiteto išvadų rengėjas Rimvydas Turčinskas ir Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento direktorius Vaidotas Verba.Įstatymo projekto tikslas – užtikrinti, kad konsulinio mokesčio įstatymas atitiktų dabarties sąlygas. Galiojantis įstatymas nebeatitinka reikalavimų, keliamų ES acquis,  Bendrųjų konsulinių instrukcijų prieduose numatytų reikalavimų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir Lietuvos Respublikos įstatymų. Pažymėtina, kad 2004 m. balandžio 13 d. redakcijos Mokesčių administravimo įstatymas numato, kad išimtys dėl  mokesčio bazės turi būti  nustatomos tik  įstatymo. Įtraukus naujas teisinio reguliavimo nuostatas, įstatymas bus suderintas su  ES acquis, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.Europos Sąjungos direktyva Nr. 73/148/EEK numato, kad Europos Sąjungos valstybės narės piliečio arba valstybės, dalyvaujančios Europos ekonominės erdvės susitarime, piliečio šeimos nariams vizos išduodamos nemokamai, todėl būtina papildyti įstatymą teisės norma, numatančia nemokamą vizų išdavimą nurodytai asmenų grupei.Taip pat į įstatymą reikia įtraukti nuostatą, kad už supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumento išdavimą neimamas konsulinis mokestis, nes taip nustato 2003 m. birželio 20 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Rusijos Federacijos susitarimas  dėl supaprastinto tranzito geležinkeliu dokumentų išdavimo tvarkos.Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. A1-189 patvirtinta darbo grupė pasiūlė Valstybės paramos teikimo nepilnamečiams Lietuvos Respublikos piliečiams iš užsienio valstybių parvežti į Lietuvos Respubliką tvarką, numatančią, kad už konsulinių veiksmų, kurių reikia užsienio valstybėje likusio be tėvų globos nepilnamečiui Lietuvos Respublikos piliečiui ir vaikui, kurio tėvai (ar turimas vienintelis iš tėvų) yra Lietuvos Respublikos piliečiai, parvežti į Lietuvos Respubliką atlikimą neimamas konsulinis mokestis. Norint įgyvendinti minėtąją tvarką būtina pakeisti Konsulinio mokesčio įstatymą.

Seimo nutarimo “Dėl Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo nutarimo “Dėl Lietuvos Respublikos piliečio paso ir Lietuvos Respublikos diplomatinio paso” ir jį papildžiusio nutarimo pripažinimo netekusiais galios projektą Nr. XP-234. Komiteto nariai vienbalsiai pritarė patobulintam Seimo nutarimo projektui. Įstatymo projektą pristatė Komiteto išvadų rengėjas Rimvydas Turčinskas ir Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento direktorius Vaidotas Verba. Seimo nutarimo projekto tikslas – užtikrinti, kad būtų išvengta teisinės kolizijos, kai vienu metu galioja Vyriausybės ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo nutarimai, nustatantys kitokį diplomatinio paso pavyzdį. Šiuo metu diplomatinio paso formą nustato Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo 1991 m. rugsėjo 18 d. nutarimas Nr. I-1803 „Dėl Lietuvos Respublikos piliečio paso ir Lietuvos Respublikos diplomatinio paso“ ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo 1991 m. lapkričio 28 d. nutarimas Nr. I-2053 „Dėl Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumo 1991 m. rugsėjo 18 d. nutarimo Nr. I-1803 papildymo“ (Žin., 1991, Nr. 36-987). Priėmus nutarimą bus išvengta galimo klaidingo teisės aktų taikymo ir išlaikyta tvarkinga teisinė sistema.

            Komiteto nariai išklausė Lietuvos požiūrį į Europos Sąjungos patvirtintą Veiksmų planą su Ukraina, kurį pristatė Užsienio reikalų ministras Antanas Valionis.

 

Vaida Tupčiauskaitė (6799)

Užsienio reikalų komiteto patarėja



 
 © Seimo kanceliarija, 2008