2006-06-15

EN  FR

Seimo Užsienio reikalų komitetas pritarė

2005 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektui

 

Seimo Užsienio reikalų komitetas apsvarstė šiuos klausimus:

            2005 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-574. Klausimą Komiteto nariams pristatė Komiteto išvadų rengėjai Justinas Karosas, Petras Auštrevčius bei Užsienio reikalų ministerijos Finansų departamento direktorė Jolanta Tubaitė ir Krašto apsaugos viceministras Gintautas Šivickas. Po svarstymo Komiteto nariai pritarė Užsienio reikalų ministerijos ir Krašto apsaugos ministerijos prašymams skirti papildomų lėšų 2005 metais.

            Įstatymo “Dėl 1992 m. Helsinkio Konvencijos “Dėl Baltijos jūros baseino jūrinės aplinkos apsaugos IV priedo “Taršos iš laivų prevencija” pakeitimų ratifikavimo” projektą Nr. XP-512. Klausimą Komiteto nariams pristatė Komiteto išvadų rengėjas Egidijus Vareikis ir Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento Vandenų skyriaus vyriausioji specialistė Agnė Kniežaitė. Po svarstymo Komiteto nariai vienbalsiai pritarė įstatymo ratifikavimo projektui. Vadovaujantis 1992 m. Helsinkio konvencijos dėl Baltijos jūros aplinkos apsaugos 20 straipsnio 1 dalies c punktu, buvo priimtos rekomendacijos (21/2, 24/8), kurios keičia Helsinkio konvencijos IV priedo “Taršos iš laivų prevencija” taisykles. IV priedo pataisymai ir papildymai nustato, kad visuose laivuose, įskaitant ir pramoginius laivus, kuriuose įrengti tualetai, turi būti įrengiamos tualetų nuotekų susikaupimo sistemos, pritaikytos išleidimui į uosto priėmimo įrenginius. Prieš išplaukdami iš uosto, laivai į uosto priėmimo įrenginius turi išleisti visas laive susidariusias atliekas ir krovinių likučius, kurių pagal 1973 m. Tarptautinę konvenciją dėl teršimo iš laivų prevencijos, jos 1978 m. protokolą ir Helsinkio konvenciją neleidžiama išleisti į Baltijos jūrą. Nauji pakeitimai taip pat draudžia naikinti atliekas laivuose, plaukiojančiuose šalių teritoriniuose vandenyse. Visi laivai, įskaitant ir pramoginius laivus, kuriuose yra įrengti tualetai, privalo turėti nuotekų susikaupimo sistemas.

Įstatymo “Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Moldovos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl piliečių kelionių ratifikavimo projektą NR. XP-559. Klausimą Komiteto nariams pristatė Komiteto išvadų rengėjas Algirdas Paleckis ir Užsienio reikalų viceministras Zenonas Petrauskas. Po svarstymo Komiteto nariai vienbalsiai pritarė įstatymo ratifikavimo projektui. Įstatymo projekto tikslas – užtikrinti, kad ratifikavus Susitarimą ir jam įsigaliojus Lietuvos Respublikos piliečiai galėtų nevaržomi vykti į Moldovos Respubliką ir atgal, o Lietuvos Respublika gautų galimybę aktyviai prisidėti plečiant saugumo ir demokratijos erdvę už ES sienų. Šiuo metu su Moldovos Respublika nėra sudaryta sutarčių, reglamentuojančių piliečių kelionių tvarką,  todėl abiejų šalių piliečiai norėdami vykti į kitos šalies teritoriją privalo įsigyti vizas.Ratifikavus įstatymo projektą būtų sukurtas asimetrinis vizų režimas – Lietuvos Respublikos piliečiai vyktų į Moldovos Respubliką be vizų, o Moldovos Respublikos piliečiai į Lietuvos Respubliką vyktų su nemokamai ir be kvietimų išduodamomis vizomis. Susitarimo objektas apima tik trumpalaikes vizas, leidžiančias būti šalies teritorijoje iki 90 d. per pusės metų laikotarpį (Moldovos Respublikos piliečiams) arba iki 90 d. neapibrėžiant laikotarpio (Lietuvos Respublikos piliečiams). Toks abiejų valstybių piliečių kelionių palengvinimas padės skatinti Lietuvos Respublikos ir Moldovos Respublikos ekonominius, kultūrinius ir kitokius ryšius.

Tarptautinių sutarčių įstatymo 1, 4, 6, 9, 15 ir 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą Nr. XP-555ES. Klausimą Komiteto nariams pristatė Komiteto išvadų rengėjas Emanuelis Zingeris ir Užsienio reikalų ministerijos Teisės ir tarptautinių sutarčių departamento direktorius Andrius Namavičius. Komiteto posėdyje buvo nuspręsta kreiptis į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento konstitucinės teisės specialistus ir prašyti jų išvados ar minėto įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos Konstituciją.

Įstatymo projektu pirmiausia siekiama patikslinti Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo reglamentavimą, atsižvelgiant į Europos bendrijų ir Lietuvos Respublikos, kaip Europos Sąjungos valstybės narės, atstovaujančių vienai tarptautinės sutarties šaliai, tarptautinių sutarčių su kitomis šalimis specifiką, taip pat, atsižvelgus į pasikeitusį teisinį reglamentavimą, įtvirtinti kai kuriuos kitus pakeitimus 1999 m. priimtame Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatyme. Remiantis parengtu įstatymo projektu, atsisakoma Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatyme numatytų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, įgaliojamųjų raštų ir susitarimų, sudaromų ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir kitų institucijų vardu, registrų. Jie pakeičiami informacijos apie tarptautines sutartis administravimo (kaupimo ir tvarkymo) koncepcija. Šį pakeitimą lėmė ta aplinkybė, kad Užsienio reikalų ministerijos kaupiama ir tvarkoma informacija apie įsigaliojusias, neįsigaliojusias ir nebegaliojančias Lietuvos Respublikos tarptautines dvišales ir daugiašales sutartis, informacija apie įgaliojamuosius raštus ir žinybinius ministerijų ir kitų įstaigų susitarimus neatitinka reikalavimų, keliamų valstybės registrui, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymas.

Įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-556. Klausimą Komiteto nariams pristatė Komiteto išvadų rengėjas Emanuelis Zingeris ir Užsienio reikalų ministerijos Teisės ir tarptautinių sutarčių departamento direktorius Andrius Namavičius. Komiteto posėdyje buvo nuspręsta kreiptis į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento konstitucinės teisės specialistus ir prašyti jų išvados ar minėto įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos Konstituciją.

Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto esmė – nustatyti, kad Europos bendrijų ir Lietuvos Respublikos, kaip Europos Sąjungos valstybės narės, atstovaujančių vienai tarptautinės sutarties šaliai, tarptautinės sutartys (toliau tekste - mišriosios tarptautinės sutartys), kurios yra skelbiamos lietuvių kalba Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje, nėra skelbiamos “Valstybės žiniose”.

Dabar galiojančio Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte yra nustatyta, kad „Valstybės žiniose” yra skelbiamos Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys. Pasiūlymas išbraukti mišriąsias tarptautines sutartis iš „Valstybės žiniose” skelbiamų tarptautinių sutarčių kategorijos yra grindžiamas tuo, kad mišriųjų tarptautinių sutarčių sudarymas iš esmės laikytinas Europos Sąjungos teisės aktų leidybos proceso sudėtine dalimi. Kaip ir kiti ES teisės aktai, mišriosios tarptautinės sutarys sudaromos visomis oficialiomis ES kalbomis, įskaitant lietuvių kalbą. Tokių sutarčių tekstus lietuvių kalba rengia Europos Sąjungos Taryba (jos Teisės tarnybos vertimo skyrius).

 

 

Vaida Tupčiauskaitė (6799)

Užsienio reikalų komiteto patarėja

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008