Apie 2005-06-01 posėdį

EN  FR

Posėdžio pirmininkas – Julius Sabatauskas.

Protokolą rašė Birutė Kovalenkienė.

Dalyvavo:

Komiteto nariai –Vytautas Sigitas Draugelis, , Aldona Staponkienė, Vidmantas Žiemelis, , Albertas Sereika, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Raimondas Šukys, Jonas Pinskus, Česlovas Juršėnas, Nijolė Steiblienė, Petras Baguška,

Komiteto patarėjai - A.Kabišaitis, D.Latvelienė, D.Komparskienė,  L. Zdanavičienė.

Komiteto padėjėjos – B. Kovalenkienė, A. Jankauskaitė.

 

Kviestieji asmenys: Teisingumo viceministras G.Švedas, Notarų rūmų konsultantė Laima Mikiparavičienė, Ūkio ministerijos Vidaus rinkos koordinacijos departamento direktorius Saulius Kolyta, Ūkio ministerijos Vidaus rinkos koordinacijos departamento vyr.specialistė Aurelija Žulkutė, Lietuvos antstolių rūmų valdytoja Asta Karužienė, Lietuvos Advokatūros, ES teisės konsultantas Edmundas Budvytis, LR Generalinio prokuroro pavaduotojas Gintaras Jasaitis, Generalinės prokuratūros prokuroras Virginijus Sabutis.

 

D A R B O T V A R K Ė

2005-06-01

 

Eil.

Nr.

Data,

Laikas,

Vieta

Projekto Nr.

Svarstomi klausimai

Stadija

Komiteto išvadų rengėjai

1.

2005-06-01

10.00 val.

I rūmų

452 A salė

 

Pasiūlymas priimti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje

 

Svarstymas

Vilija Aleknaitė Abramikienė,

Nijolė Steiblienė

Patarėjas

Julius Dirma

 

2.

2005-06-01

10.20 val.

 

XP-470

Įstatymo „Dėl Protokolo, iš dalies pakeičiančio Europos konvenciją dėl kovos su terorizmu, ratifikavimo“ projektas

URK-pagrindinis,

TTK, NSGK-papildomi

Svarstymas

Vidmantas Žiemelis

Petras Baguška

Patarėjas

Julius Dirma

3.

2005 06 01

10.25 val.

XP-400

Asmenų, nukentėjusių nuo 1939-1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymo 5(1) straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS

Pasirengimas svarstymui

 

 

4.

2005 06 01

10.25 val.

XP-131

 

Kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat garantijų ir lengvatų, numatytų

Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatyme, įstatymo 8 straipsnio papildymo įstatymo projektas

Pasirengimas svarstymui

 

 

5.

2005-06-01

10.30 val.

 

 

 

Lietuvos Respublikos prokuratūros 2004 metų veiklos ataskaita

 

Svarstymas

 

Julius Sabatauskas,

Aldona Staponkienė,

Vidmantas Žiemelis,

Jonas Pinskus,

Patarėja D. Latvelienė

 

1.SVARSTYTA: Pasiūlymas priimti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje.

 

Komiteto patarėjas A.Kabišaitis pasakė, kad Lietuvoje direktyvos projektas svarstomas LR Ūkio ministerijoje, Vidaus rinkos koordinavimo departamento suformuoto Paslaugų pogrupio posėdžiuose. Paslaugų direktyva 2005 m. sausio 19 d. buvo svarstyta LR Seimo Ekonomikos, Europos reikalų bei Sveikatos reikalų komitetų posėdžiuose. Direktyva dėl paslaugų ES vidaus rinkoje siekiama sukurti prielaidas glaudesniems ryšiams tarp šalių narių bei jų gyventojų, kas prisidėtų prie ekonominio ir socialinio progreso.Direktyva nenagrinėja nei paslaugų, patenkančių į bendrąjį ekonominį interesą ir teikiamų privačių institucijų, liberalizavimo. Bendrojo intereso srityje direktyva apima tik paslaugas, patenkančias į bendrąjį ekonominį interesą. Ar valstybės finansuojamos arba teikiamos paslaugos gali būti interpretuojamos kaip “paslaugos” turi būti peržiūrima individualiai pagal jų charakteristikas, konkrečiai pagal tai, kaip jos teikiamos, organizuojamos ir finansuojamos.

 

Antstolių rūmų valdytoja  A.Karužienė pasakė, kad direktyva turės įtakos antstolių sistemos veiklai bei raidai Lietuvoje. Norėtume atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:

14 str. “Draudžiami reikalavimai” 1 p. nustato, jog valstybės narės savo teritorijoje naudojimuisi paslaugomis arba jų teikimui savo teritorijose netaiko diskriminacinių reikalavimų, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai grindžiami pilietybe …ypač: 1p. a) reikalavimo turėti tos šalies pilietybę teikėjui, jo darbuotojams…”- atsižvelgiant į tai priėmus direktyvą turėtų būti keičiamas Antstolių įstatymo 4, 28 straipsniai.

Taip pat turės būti įvertintas specifinis antstolių veiklos reglamentavimas, kurios gali būti traktuojamos kaip diskriminaciniai reikalavimai direktyvos projekto 15 straipsnio prasme, taikomos:

antstolio steigimosi ir veiklos teritorijoms (Direktyvos 15 str. 2 d.  a p.). Pažymėtina, jog dėl antstolio veiklos Lietuvoje daugialypiškumo (ne tik teisminis skolų išieškojimas, bet iš esmės ir kita teisinė bei ekonominė veikla, apribojimas steigti antstolio kontorą (o juo labiau - skyrių) tik tam tikrose teritorinėse ribose gali būti pripažintas diskriminaciniu, nes neatitinka Direktyvos 15 str. 3 p. nustatytų ribojančiam reikalavimui keliamų sąlygų;

 nustatytiems maksimaliems teikiamų paslaugų (sprendimų vykdymo) tarifams (Direktyvos 15 str. 2 d.  g  p.);

 draudimui savo nuožiūra didinti ar mažinti paslaugų (sprendimų vykdymo) tarifus (Direktyvos 15 str. 2 d.  h p.)

3. Manome, ypatingai svarbus (ir kartu ginčytinas) kilmės šalies principo reglamentavimas – Direktyvos 16 str., kurios 2 p. nustato pareigą kilmės valstybei prižiūrėti paslaugų teikėją ir jo veiklą, įskaitant ir veiklą bei paslaugas, kuri vykdoma (paslaugos-teikiamos) kitoje valstybėje narėje. Direktyvos 18 straipsnis numato, jog galimybei išieškoti skolas teisminiu būdu pereinamuoju laikotarpiu kilmės šalies principas netaikomas, t.y., nustatyta laikina išimtis.

Pažymėtina, jog vertinant Direktyvos 17 str. įtvirtintą nuolatinių kilmės šalies principo išimčių sąrašą akivaizdu, jog į jį įrašytos paslaugos, kurios savo pobūdžiu

nesiskiria nuo teisminio skolos išieškojimo paslaugų (17 str. 14, 15 punktai), todėl neaišku, kuo remiantis teisminio skolų išieškojimo veiklą siekiama santykinai greičiau liberalizuoti bei užtikrinti laisvą paslaugos judėjimą šioje srityje.

Pažymėtina, jog turint omenyje, kad antstoliai Lietuvoje teikia ne tik teisminio skolų išieškojimo, bet ir kitas paslaugas (neteisminį skolos išieškojimą, faktinių aplinkybių konstatavimą, dokumentų įteikimą ir kt.), išimties nustatymas tik konkrečiai veiklai (teisminiam skolų išieškojimui), neriboja antstolio kaip kitų paslaugų teikėjo galimybių teikti kitas paslaugas remiantis šia Direktyva. Tuomet šių paslaugų atžvilgiu būtų pilnai taikomas kilmės šalies principas, o taip pat ir įpareigojimai kilmės šalies atsakingoms priežiūros institucijoms. Todėl manome, jog Direktyvos nuostatų skirtingas reglamentavimas daliai antstolių teikiamų paslaugų turi būti keičiamas, nustatant, kad Direktyvoje įtvirtintos nuostatos būtų vienodai taikomos tiek teisminiam skolų išieškojimui, tiek ir kitoms antstolių teikiamoms paslaugoms

 

Komitetas pritarė antstolių rūmų valdytojos pastaboms ir nusprendė , kad antstoliai vykdo viešosios funkcijos ir tuomet jiems nebetaikoma direktyva.

 

Ūkio ministerijos atstovas S.Kolyta pasakė, kad jie derėsis dėl šios pastabos, bet nežinia kuo baigsis.

 

Kalbėjo N.Steiblienė, J.Sabatauskas.

 

NUSPRĘSTA:  Komiteto svarstyme padaryti pertrauką.

 

2.SVARSTYTA: Įstatymo „Dėl Protokolo, iš dalies pakeičiančio Europos konvenciją dėl kovos su terorizmu, ratifikavimo“ projektas XP-470

URK-pagrindinis, TTK, NSGK - papildomi

 

NUSPRĘSTA:  Bendru sutarimu pritarti Įstatymo „Dėl Protokolo, iš dalies pakeičiančio Europos konvenciją dėl kovos su terorizmu, ratifikavimo“ projektui XP-470

Komiteto pirmininkas pristatė naujų projektų esmę ir paskyrė projektų išvadų rengėjus.

 

3.SVARSTYTA: Lietuvos Respublikos prokuratūros 2004 metų veiklos ataskaita.

 

NUSPRĘSTA: Komiteto svarstyme padaryti pertrauką iki kito komiteto posėdžio.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                            JULIUS SABATAUSKAS

 

 

 

 

 

Protokolą rašė

B.Kovalenkienė, 239-6794



 
 © Seimo kanceliarija, 2008