Posėdžio pirmininkas Julius
Sabatauskas.
Protokolą rašė Birutė Kovalenkienė.
Dalyvavo:
Komiteto nariai Vytautas Sigitas
Draugelis, , Aldona Staponkienė, Vidmantas Žiemelis, , Albertas Sereika, Vilija
Aleknaitė-Abramikienė, Raimondas Šukys, Jonas Pinskus, Česlovas Juršėnas,
Nijolė Steiblienė, Petras Baguška,
Komiteto patarėjai - A.Kabišaitis,
D.Latvelienė, D.Komparskienė, L.
Zdanavičienė.
Komiteto padėjėjos B. Kovalenkienė, A.
Jankauskaitė.
Kviestieji asmenys: Teisingumo viceministras
G.Švedas, Notarų rūmų konsultantė Laima Mikiparavičienė, Ūkio ministerijos
Vidaus rinkos koordinacijos departamento direktorius Saulius Kolyta, Ūkio
ministerijos Vidaus rinkos koordinacijos departamento vyr.specialistė Aurelija
Žulkutė, Lietuvos antstolių rūmų valdytoja Asta Karužienė, Lietuvos
Advokatūros, ES teisės konsultantas Edmundas Budvytis, LR Generalinio prokuroro
pavaduotojas Gintaras Jasaitis, Generalinės prokuratūros prokuroras Virginijus
Sabutis.
D A R B O T V A R K Ė
2005-06-01
|
Eil.
Nr.
|
Data,
Laikas,
Vieta
|
Projekto Nr.
|
Svarstomi klausimai
|
Stadija
|
Komiteto išvadų rengėjai
|
|
1.
|
2005-06-01
10.00
val.
I rūmų
452 A
salė
|
|
Pasiūlymas
priimti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje
|
Svarstymas
|
Vilija Aleknaitė Abramikienė,
Nijolė Steiblienė
Patarėjas
Julius Dirma
|
|
2.
|
2005-06-01
10.20
val.
|
XP-470
|
Įstatymo Dėl Protokolo, iš dalies pakeičiančio
Europos konvenciją dėl kovos su terorizmu, ratifikavimo projektas
URK-pagrindinis,
TTK, NSGK-papildomi
|
Svarstymas
|
Vidmantas Žiemelis
Petras Baguška
Patarėjas
Julius Dirma
|
|
3.
|
2005
06 01
10.25
val.
|
XP-400
|
Asmenų, nukentėjusių nuo 1939-1990 metų okupacijų,
teisinio statuso įstatymo 5(1) straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS
|
Pasirengimas svarstymui
|
|
|
4.
|
2005
06 01
10.25
val.
|
XP-131
|
Kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį
turtą dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat garantijų ir
lengvatų, numatytų
Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį
turtą atkūrimo įstatyme, įstatymo 8 straipsnio papildymo įstatymo projektas
|
Pasirengimas svarstymui
|
|
|
5.
|
2005-06-01
10.30 val.
|
|
Lietuvos
Respublikos prokuratūros 2004 metų veiklos ataskaita
|
Svarstymas
|
Julius Sabatauskas,
Aldona Staponkienė,
Vidmantas Žiemelis,
Jonas Pinskus,
Patarėja D. Latvelienė
|
|
|
|
|
|
|
|
1.SVARSTYTA:
Pasiūlymas priimti Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje.
Komiteto
patarėjas A.Kabišaitis pasakė, kad Lietuvoje direktyvos projektas svarstomas LR
Ūkio ministerijoje, Vidaus rinkos koordinavimo departamento suformuoto Paslaugų
pogrupio posėdžiuose. Paslaugų direktyva 2005 m. sausio 19 d. buvo svarstyta LR
Seimo Ekonomikos, Europos reikalų bei Sveikatos reikalų komitetų posėdžiuose.
Direktyva dėl paslaugų ES vidaus rinkoje siekiama sukurti prielaidas
glaudesniems ryšiams tarp šalių narių bei jų gyventojų, kas prisidėtų prie
ekonominio ir socialinio progreso.Direktyva nenagrinėja nei paslaugų,
patenkančių į bendrąjį ekonominį interesą ir teikiamų privačių institucijų,
liberalizavimo. Bendrojo intereso srityje direktyva apima tik paslaugas, patenkančias
į bendrąjį ekonominį interesą. Ar valstybės finansuojamos arba teikiamos
paslaugos gali būti interpretuojamos kaip paslaugos turi būti peržiūrima
individualiai pagal jų charakteristikas, konkrečiai pagal tai, kaip jos
teikiamos, organizuojamos ir finansuojamos.
Antstolių rūmų
valdytoja A.Karužienė pasakė, kad
direktyva turės įtakos antstolių sistemos veiklai bei raidai Lietuvoje.
Norėtume atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:
14 str.
Draudžiami reikalavimai 1 p. nustato, jog valstybės narės savo teritorijoje
naudojimuisi paslaugomis arba jų teikimui savo teritorijose netaiko
diskriminacinių reikalavimų, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai grindžiami
pilietybe
ypač: 1p. a) reikalavimo turėti tos šalies pilietybę teikėjui, jo
darbuotojams
- atsižvelgiant į tai priėmus direktyvą turėtų būti keičiamas
Antstolių įstatymo 4, 28 straipsniai.
Taip pat turės
būti įvertintas specifinis antstolių veiklos reglamentavimas, kurios gali būti
traktuojamos kaip diskriminaciniai reikalavimai direktyvos projekto 15
straipsnio prasme, taikomos:
antstolio
steigimosi ir veiklos teritorijoms (Direktyvos 15 str. 2 d. a p.). Pažymėtina, jog dėl antstolio veiklos
Lietuvoje daugialypiškumo (ne tik teisminis skolų išieškojimas, bet iš esmės ir
kita teisinė bei ekonominė veikla, apribojimas steigti antstolio kontorą (o juo
labiau - skyrių) tik tam tikrose teritorinėse ribose gali būti pripažintas
diskriminaciniu, nes neatitinka Direktyvos 15 str. 3 p. nustatytų ribojančiam
reikalavimui keliamų sąlygų;
nustatytiems maksimaliems teikiamų paslaugų
(sprendimų vykdymo) tarifams (Direktyvos 15 str. 2 d. g p.);
draudimui savo nuožiūra didinti ar mažinti
paslaugų (sprendimų vykdymo) tarifus (Direktyvos 15 str. 2 d. h p.)
3. Manome,
ypatingai svarbus (ir kartu ginčytinas) kilmės šalies principo reglamentavimas
Direktyvos 16 str., kurios 2 p. nustato pareigą kilmės valstybei prižiūrėti
paslaugų teikėją ir jo veiklą, įskaitant ir veiklą bei paslaugas, kuri
vykdoma (paslaugos-teikiamos) kitoje valstybėje narėje. Direktyvos 18 straipsnis
numato, jog galimybei išieškoti skolas teisminiu būdu pereinamuoju laikotarpiu
kilmės šalies principas netaikomas, t.y., nustatyta laikina išimtis.
Pažymėtina, jog
vertinant Direktyvos 17 str. įtvirtintą nuolatinių kilmės šalies principo
išimčių sąrašą akivaizdu, jog į jį įrašytos paslaugos, kurios savo pobūdžiu
nesiskiria nuo
teisminio skolos išieškojimo paslaugų (17 str. 14, 15 punktai), todėl neaišku,
kuo remiantis teisminio skolų išieškojimo veiklą siekiama santykinai greičiau
liberalizuoti bei užtikrinti laisvą paslaugos judėjimą šioje srityje.
Pažymėtina, jog
turint omenyje, kad antstoliai Lietuvoje teikia ne tik teisminio skolų
išieškojimo, bet ir kitas paslaugas (neteisminį skolos išieškojimą, faktinių
aplinkybių konstatavimą, dokumentų įteikimą ir kt.), išimties nustatymas tik
konkrečiai veiklai (teisminiam skolų išieškojimui), neriboja antstolio kaip
kitų paslaugų teikėjo galimybių teikti kitas paslaugas remiantis šia Direktyva.
Tuomet šių paslaugų atžvilgiu būtų pilnai taikomas kilmės šalies principas, o
taip pat ir įpareigojimai kilmės šalies atsakingoms priežiūros institucijoms.
Todėl manome, jog Direktyvos nuostatų skirtingas reglamentavimas daliai
antstolių teikiamų paslaugų turi būti keičiamas, nustatant, kad Direktyvoje
įtvirtintos nuostatos būtų vienodai taikomos tiek teisminiam skolų
išieškojimui, tiek ir kitoms antstolių teikiamoms paslaugoms
Komitetas
pritarė antstolių rūmų valdytojos pastaboms ir nusprendė , kad antstoliai vykdo
viešosios funkcijos ir tuomet jiems nebetaikoma direktyva.
Ūkio
ministerijos atstovas S.Kolyta pasakė, kad jie derėsis dėl šios pastabos, bet
nežinia kuo baigsis.
Kalbėjo
N.Steiblienė, J.Sabatauskas.
NUSPRĘSTA: Komiteto svarstyme padaryti pertrauką.
2.SVARSTYTA: Įstatymo Dėl Protokolo, iš dalies pakeičiančio
Europos konvenciją dėl kovos su terorizmu, ratifikavimo projektas XP-470
URK-pagrindinis, TTK, NSGK - papildomi
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu
pritarti Įstatymo Dėl Protokolo, iš dalies pakeičiančio Europos konvenciją dėl
kovos su terorizmu, ratifikavimo projektui XP-470
Komiteto
pirmininkas pristatė naujų projektų esmę ir paskyrė projektų išvadų rengėjus.
3.SVARSTYTA: Lietuvos Respublikos prokuratūros 2004 metų
veiklos ataskaita.
NUSPRĘSTA: Komiteto svarstyme padaryti pertrauką iki kito komiteto
posėdžio.
Komiteto
pirmininkas JULIUS
SABATAUSKAS
Protokolą rašė
B.Kovalenkienė,
239-6794