1. SVARSTYTA: Seimo nutarimas Dėl pritarimo
A.Valantino skyrimui Lietuvos Respublikos generaliniu prokuroru projektas
XP-870.
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu pritarti Seimo nutarimo
projektui XP-870.
2. SVARSTYTA: 2005 m. lapkričio 3 d. Konstitucinio
Teismo nutarimas Dėl Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 21
straipsnio 2 dalies (2000 m. kovo 16 d. redakcija), 3 dalies (2002 m. birželio
11 d. redakcija), 4 dalies (1999 m. gegužės 11 d. redakcija), 7 dalies (2002 m.
birželio 11 d. redakcija) ir dėl šio įstatymo (2003 m. lapkričio 20 d.
redakcija) 26 straipsnio 5, 7, 14 dalių atitikties Lietuvos Respublikos
Konstitucijai.
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu kreiptis į Seimo
valdybą dėl darbo grupės sudarymo.
3. SVARSTYTA: 2005 m. lapkričio 3 d. Konstitucinio
Teismo nutarimas Dėl Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų
kodekso 1632 straipsnio (2002 m. liepos 5 d. redakcija) 5 dalies ir
šio straipsnio (2003 m. liepos 4 d. redakcija) 6 dalies atitikties Lietuvos
Respublikos Konstitucijai.
NUSPRĘSTA: Komiteto nariai buvo supažindinti, kad Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1632
straipsnio (2002 m. liepos 5 d. redakcija) 5 dalis ir šio straipsnio (2003 m.
liepos 4 d. redakcija) 6 dalis neprieštarauja LR Konstitucijai.
4. SVARSTYTA: Dėl pritarimo komiteto narių
komandiruotėms: A.Staponkienės į Rusijos Federacijos Valstybės Dūmą, V.Žiemelio
į Rusijos Federacijos Valstybės Dūmą, J.Sabatausko į Didžiąją Britaniją.
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu pritarti visoms šioms
komandiruotėms.
5. SVARSTYTA: Seimo atstovo Europos Parlamente
įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XP-832.
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu padaryti pertrauką
Komiteto svarstyme.
6. SVARSTYTA: Seimo statuto 6 ir 15 straipsnių pakeitimo ir papildymo projektas XP-675.
NUSPRĘSTA: Bendru sutarimu grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams
tobulinti, atsižvelgiant į komiteto siūlymus:
Aiškiai nustatyti
tokį teisinį reguliavimą, kad kiekvienu atveju, kai kiltų abejonės dėl to, ar
Seimo nario veikla neperauga į verslą, būtų galima išsiaiškinti visas faktines
aplinkybes, įvertinti tą veiklą ir nustatyti, ar minėta veikla nėra
nesuderinama su Seimo nario konstituciniu teisiniu statusu;
Aiškiai nustatyti
ir būdus, kurie sudarytų teisines prielaidas užkirsti kelią Seimo nario pareigų
nesuderinamumui su užsiimamu verslu, komercija, kita privačia veikla, kuria
siekiama pelno, atsirasti;
Nustatyti
veiksmingą Seimo nario pareigų nesuderinamumo su kitomis pareigomis bei darbu,
taip pat draudimo gauti kitą atlyginimą, išskyrus Konstitucijoje nustatytas
išimtis, kontrolę;
Tobulinant šį
projektą, paraleliai peržiūrėti ir Seimo Etikos ir procedūrų komisijos
funkcijas.
7. SVARSTYTA: Preliminarus įvertinimas, ar Valstybės tarnybos
įstatymo 24, 43 straipsnių ir priedėlio pakeitimo įstatymo projektas XP-773
atitinka LR Konstituciją.
NUSPRĘSTA: Vadovaudamasis LR Seimo statuto 67 str.
3 p. bei atsižvelgdamas į LR Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas
bei Komitete išdėstytus argumentus Komitetas preliminariai įvertino, kad
Projektas XP-773 savo turiniu prieštarauja Konstitucijos 48 straipsnyje
įtvirtintam teisingo apmokėjimo už darbą principui bei konstituciniam teisėtų
lūkesčių principui.
8. SVARSTYTA: Preliminarus
įvertinimas, ar Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo
apmokėjimo įstatymo 4 straipsnio ir Įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo
projektas XP-774 atitinka LR Konstituciją.
NUSPRĘSTA: Vadovaudamasis LR Seimo statuto 67 str.
3 p. bei atsižvelgdamas į LR Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas
bei Komitete išdėstytus argumentus Komitetas preliminariai įvertino, kad
Projektas XP-774 savo turiniu prieštarauja Konstitucijos 48 straipsnyje
įtvirtintam teisingo apmokėjimo už darbą principui bei konstituciniam teisėtų
lūkesčių principui.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto padėjėja
Birutė Kovalenkienė, 239-6794