Seimo Kaimo reikalų komitetas, kaip pagrindinis, posėdyje apsvarstė Žemės
reformos įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. IXP-3886).
Kadangi Žemės reformos įstatymas susiaurina žemės pardavimą privačion
nuosavybėn valstybiniuose parkuose, šiuo nutarimo projektu siekiama
suvienodinti Žemės reformos įstatymo 8 straipsnio 6 dalį su Saugomų teritorijų
įstatymo 31 straipsnio 7 dalimi.
Atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Vyriausybės ir
SeimoValstybės valdymo ir
savivaldybių komiteto išvadas, Komitetas pritarė patobulintam įstatymo
projektui ir nusprendė siūlyti Seimui jam pritarti (balsavimo rezultatai: už
- 6, prieš 2).
Seimo Kaimo reikalų komitetas, kaip papildomas, svarstydamas Administracinių teisės pažeidimų kodekso
224 ir 2591 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 1101
ir 16314 straipsniais įstatymo projektą (XP-147), nusprendė siūlyti
pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui:
1)pritarti įstatymo projektui,
atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus;
2) numatyti kodekso 1101 straipsnyje Žemės ūkio produktų
gamybos, perdirbimo ar tiekimo į rinką tvarkos pažeidimas mažesnę maksimalią
baudą fiziniams asmenims, nei siūloma: iki penkių šimtų, o ne iki dviejų
tūkstančių litų.
Seimo Kaimo reikalų komitetas, Teisės ir teisėtvarkos komiteto prašymu
pagal savo veiklos kryptis apsvarstęs Administracinių teisės pažeidimų
kodekso projektą (nauja redakcija) (IXP-3939), nusprendė pasiūlyti jam:
1. apsvarstyti galimybę labiau diferencijuoti atsakomybę už
administracinius teisės pažeidimus smulkiems ir stambiems ūkininkams,
perdirbėjams ar kitiems subjektams, atsižvelgiant į produkto kiekį, kurį
realizuojant buvo padarytas pažeidimas (pvz., 132 straipsnis), padarytos žalos
dydį (pvz., 319 straipsnis), pažeidimą padariusio subjekto padėtį rinkoje
(pvz., 133, 195 straipsniai) ar kitas konkrečias aplinkybes;
2. apsvarstyti galimybę sukurti naują (ar tobulinti esamą) baudų skyrimo
sistemą, nustatant ne minimalų ir maksimalų piniginės nuobaudos dydį, bet procentinę
baudos išraišką nuo pažeidėjo gautos neteisėtos naudos ar kito pasirinkto
kriterijaus.
Komitetas svarstė Europos Komisijos 2005 metų programą ir
atsižvelgiant į joje numatomų pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų
dokumentų aktualumą Lietuvai, kiekvieną teisės aktą priskyrė vienai iš trijų
kategorijų labai aktualūs, aktualūs ir nelabai aktualūs.
Aktualiausi Lietuvai klausimai
bus cukraus sektoriaus reforma, Bendrosios žemės ūkio politikos finansavimas,
Europos žemės ūkio kaimo plėtros ir Europos žuvininkystės fondų
reglamentavimas, Strateginių Bendrijos gairių kaimo plėtrai 2007 2013 m.
programavimo laikotarpiui nustatymas.
Seimo Kaimo reikalų komitetas, atsižvelgdamas į ES paramos svarbą žemės
ūkio ir kaimo plėtrai, taip pat siekdamas užtikrinti efektyvų ir skaidrų ES
lėšų įsisavinimą, 2005 m. vasario 2 d. išplėstiniame posėdyje išklausė Žemės
ūkio ministrės Kazimiros Prunskienės informaciją apie Europos Sąjungos
paramos lėšų įsisavinimą, bet sprendimo nepriėmė. Apibendrinęs visus gautus
pasiūlymus, šiandien Komiteto posėdyje bendru sutarimu buvo priimtas sprendimas
Dėl Europos Sąjungos lėšų įsisavinimo,
kuriame pritariama Žemės ūkio
ministerijos veiksmams, tobulinant ES administravimo sistemą ir įsisavinimo
tvarką bei sąlygas, tačiau
atsižvelgdamas į šios paramos svarbą žemės ūkio ir kaimo plėtrai, taip pat
siekdamas užtikrinti efektyvų ir skaidrų ES lėšų įsisavinimą, Kaimo reikalų
komitetas nusprendė:
1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1.1. Keičiant 2005 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymą, užtikrinti,
kad:
1.1.1 2005 metais būtų išmokėtos visos papildomos
tiesioginės išmokos už kvotinio pieno toną bei skirti papildomi asignavimai
tiesioginėms išmokoms už žemės ūkio naudmenų plotus;
1.1.2 Dar šiais metais būtų padidinti savivaldybėms skiriami finansiniai ištekliai ES bendrajai žemės
ūkio ir kaimo plėtros politikai ir kitoms žemės ūkio funkcijoms įgyvendinti;
1.1.3 Nuo 2005 m. liepos 1 d. būtų numatytas finansavimas žemės ūkio
specialistų seniūnijose etatams, įsteigti;
1.1.4 Padidinus Nacionalinės mokėjimo agentūros
prie Žemės ūkio ministerijos (toliau NMA) finansavimą, būtų pasiektas paramos
administravimui reikalingas darbuotojų skaičius.
1.2. Tobulinti ES struktūrinių fondų administravimą reglamentuojančius
dokumentus, supaprastinant paramos
administravimo taisykles, panaikinant prieštaravimus tą pačią sritį
reglamentuojančiuose dokumentuose; nenustatyti griežtesnių reikalavimų paramai
gauti, nei tą nustato ES teisės aktai.
1.3. Siekiant sklandaus ir
konstruktyvaus ES struktūrinių fondų administravimą reglamentuojančių dokumentų
rengimo, derinimo ir jų tobulinimo, užtikrinti glaudų bendradarbiavimą
tarp valstybės institucijų, atsakingų
už ES struktūrinių fondų įgyvendinimą.
1.4 Įgyvendinti
konkrečias priemones, kad ūkininkams
ir kitiems žemės ūkio bei verslo kaime subjektams būtų sudarytos palankesnės sąlygos kompiuterių įsigijimui, taip pat
galimybės naudotis naujausiomis informacijos technologijomis ir
telekomunikacijomis bei plėsti komunikavimą su valstybės ir savivaldybių
institucijomis.
2. Pasiūlyti
Žemės ūkio ministerijai:
2.1. Siekiant išvengti žemės matavimo netikslumų,
dvigubo pasėlių deklaravimo ir kitų 2004 m. pasitaikiusių klaidų, tobulinti
tiesioginių išmokų mokėjimo sistemą:
2.1.1. Užtikrinti teisingą išankstinių duomenų pateikimą pasėlių
deklaravimo dokumentuose, spręsti kadastrinius matavimus atliekančių asmenų
atsakomybės už matavimo tikslumą klausimą, reikalui esant parengti reikalingus
teisės aktus;
2.1.2 Parengti žemės reformos metu preliminariai išmatuotų žemės sklypų,
kurių matavimo tikslumas neatitinka nustatytų reikalavimų, ribų tikslinimo
tvarką ir spręsti šių darbų finansavimą.
2.2 Užtikrinti tinkamą veiksmų koordinavimątarp Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM ir NMA bei kitų
institucijų, dalyvaujančių tiesioginių išmokų administravime.
2.3 Iš anksto nustatyti galutinius ir aiškius
paraiškų teikimo 2005 metais bei paramos administravimo terminus, operatyviau
atlikti pakeitimus Gairėse pareiškėjams, teikiantiems projektus paramai gauti,
taip pat paspartinti projektų vertinimą.
2.4 Siekiant efektyviai ir laiku
informuoti paramos gavėjus, parengti priemones dėl konsultavimo paslaugų
kokybės didinimo ir plėtros, ypatingą dėmesį skiriant smulkiųjų ūkininkų
konsultavimui, pagerinti kitų kaimo gyventojų konsultavimo, švietimo ir mokymo
institucijų veiklos koordinavimą, tobulinti konsultantų darbo rezultatų
vertinimo tvarką.
2.5 Nuolat analizuoti ES struktūrinių fondų panaudojimo procesą, rengiant
ir svarstant 2007 2013 metų ES
finansinę perspektyvą, aiškiai nustatyti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo
plėtros prioritetus, atlikti daugiau
užsakomųjų mokslinių tyrimų dėl žemės ūkio ir kaimo plėtros tendencijų.
2.6 Stiprinti NMA administracinius gebėjimus, nustatant atitinkamus
kvalifikacinius reikalavimus naujai priimamiems darbuotojams ir keliant jų
kvalifikaciją, taip pat priskirtų funkcijų vykdymo ir racionalaus finansinių
bei materialinių išteklių naudojimo kontrolę.
2.7 Išnagrinėti galimybę tobulinti žemės ūkio
valdymo ir NMA struktūrą bei jos funkcijas dėl paraiškų priėmimo, projektų nagrinėjimo,
kontrolės ir audito, stiprinant rajoninę grandį.
2.8 Parengti konkretų ir išsamų
pasirengimo pereiti nuo supaprastintos tiesioginių išmokų schemos prie bendros
išmokos ūkiui priemonių planą.
3. Apie šio sprendimo įgyvendinimo eigą informuoti
Seimo Kaimo reikalų komitetą iki 2005 m. birželio 1 dienos.
KRK informacija