2005-02-09 d. INFORMACIJA apie Kaimo reikalų komiteto posėdį Nr.4(9)

EN  FR

Seimo Kaimo reikalų komitetas, kaip pagrindinis, posėdyje apsvarstė Žemės reformos įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. IXP-3886). Kadangi Žemės reformos įstatymas susiaurina žemės pardavimą privačion nuosavybėn valstybiniuose parkuose, šiuo nutarimo projektu siekiama suvienodinti Žemės reformos įstatymo 8 straipsnio 6 dalį su Saugomų teritorijų įstatymo 31 straipsnio 7 dalimi.

Atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Vyriausybės ir SeimoValstybės valdymo ir savivaldybių komiteto išvadas, Komitetas pritarė patobulintam įstatymo projektui ir nusprendė siūlyti Seimui jam pritarti (balsavimo rezultatai: “už” - 6, “prieš” – 2).

Seimo Kaimo reikalų komitetas, kaip papildomas, svarstydamas Administracinių teisės pažeidimų kodekso 224 ir 2591 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 1101 ir 16314 straipsniais įstatymo projektą (XP-147), nusprendė siūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui:

1)pritarti įstatymo projektui, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus;

2) numatyti kodekso 1101 straipsnyje “Žemės ūkio produktų gamybos, perdirbimo ar tiekimo į rinką tvarkos pažeidimas” mažesnę maksimalią baudą fiziniams asmenims, nei siūloma: iki penkių šimtų, o ne iki dviejų tūkstančių litų.    

Seimo Kaimo reikalų komitetas, Teisės ir teisėtvarkos komiteto prašymu pagal savo veiklos kryptis apsvarstęs Administracinių teisės pažeidimų kodekso projektą (nauja redakcija) (IXP-3939), nusprendė pasiūlyti jam:

1. apsvarstyti galimybę labiau diferencijuoti atsakomybę už administracinius teisės pažeidimus smulkiems ir stambiems ūkininkams, perdirbėjams ar kitiems subjektams, atsižvelgiant į produkto kiekį, kurį realizuojant buvo padarytas pažeidimas (pvz., 132 straipsnis), padarytos žalos dydį (pvz., 319 straipsnis), pažeidimą padariusio subjekto padėtį rinkoje (pvz., 133, 195 straipsniai) ar kitas konkrečias aplinkybes;

2. apsvarstyti galimybę sukurti naują (ar tobulinti esamą) baudų skyrimo sistemą, nustatant ne minimalų ir maksimalų piniginės nuobaudos dydį, bet procentinę baudos išraišką nuo pažeidėjo gautos neteisėtos naudos ar kito pasirinkto kriterijaus. 

Komitetas svarstė Europos Komisijos 2005 metų programą ir atsižvelgiant į joje numatomų pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų dokumentų aktualumą Lietuvai, kiekvieną teisės aktą priskyrė vienai iš trijų kategorijų – labai aktualūs, aktualūs ir nelabai aktualūs.

Aktualiausi Lietuvai klausimai bus cukraus sektoriaus reforma, Bendrosios žemės ūkio politikos finansavimas, Europos žemės ūkio kaimo plėtros ir Europos žuvininkystės fondų reglamentavimas, Strateginių Bendrijos gairių kaimo plėtrai 2007 – 2013 m. programavimo laikotarpiui nustatymas.

Seimo Kaimo reikalų komitetas, atsižvelgdamas į ES paramos svarbą žemės ūkio ir kaimo plėtrai, taip pat siekdamas užtikrinti efektyvų ir skaidrų ES lėšų įsisavinimą, 2005 m. vasario 2 d. išplėstiniame posėdyje išklausė Žemės ūkio ministrės Kazimiros Prunskienės informaciją apie Europos Sąjungos paramos lėšų įsisavinimą, bet sprendimo nepriėmė. Apibendrinęs visus gautus pasiūlymus, šiandien Komiteto posėdyje bendru sutarimu buvo priimtas sprendimas “Dėl Europos Sąjungos lėšų įsisavinimo”,  kuriame pritariama  Žemės ūkio ministerijos veiksmams, tobulinant ES administravimo sistemą ir įsisavinimo tvarką bei sąlygas,  tačiau atsižvelgdamas į šios paramos svarbą žemės ūkio ir kaimo plėtrai, taip pat siekdamas užtikrinti efektyvų ir skaidrų ES lėšų įsisavinimą, Kaimo reikalų komitetas nusprendė:

1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1.1. Keičiant 2005 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, užtikrinti, kad:

1.1.1 2005 metais būtų išmokėtos visos papildomos tiesioginės išmokos už kvotinio pieno toną bei skirti papildomi asignavimai tiesioginėms išmokoms už žemės ūkio naudmenų plotus; 

1.1.2 Dar šiais metais būtų padidinti savivaldybėms skiriami finansiniai ištekliai ES bendrajai žemės ūkio ir kaimo plėtros politikai ir kitoms žemės ūkio funkcijoms įgyvendinti;

1.1.3 Nuo 2005 m. liepos 1 d. būtų numatytas finansavimas žemės ūkio specialistų seniūnijose etatams, įsteigti;

1.1.4 Padidinus Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – NMA) finansavimą, būtų pasiektas paramos administravimui reikalingas darbuotojų skaičius.

1.2. Tobulinti ES struktūrinių fondų administravimą reglamentuojančius dokumentus, supaprastinant paramos administravimo taisykles, panaikinant prieštaravimus tą pačią sritį reglamentuojančiuose dokumentuose; nenustatyti griežtesnių reikalavimų paramai gauti, nei tą nustato ES teisės aktai.

1.3. Siekiant sklandaus ir konstruktyvaus ES struktūrinių fondų administravimą reglamentuojančių dokumentų rengimo, derinimo ir jų tobulinimo, užtikrinti glaudų bendradarbiavimą tarp valstybės institucijų, atsakingų už ES struktūrinių fondų įgyvendinimą.

1.4  Įgyvendinti konkrečias priemones, kad ūkininkams ir kitiems žemės ūkio bei verslo kaime subjektams būtų sudarytos palankesnės sąlygos kompiuterių įsigijimui, taip pat galimybės naudotis naujausiomis informacijos technologijomis ir telekomunikacijomis bei plėsti komunikavimą su valstybės ir savivaldybių institucijomis.  

2. Pasiūlyti  Žemės ūkio   ministerijai:

2.1. Siekiant išvengti žemės matavimo netikslumų, dvigubo pasėlių deklaravimo ir kitų 2004 m. pasitaikiusių klaidų, tobulinti tiesioginių išmokų mokėjimo sistemą:

2.1.1. Užtikrinti teisingą išankstinių duomenų pateikimą pasėlių deklaravimo dokumentuose, spręsti kadastrinius matavimus atliekančių asmenų atsakomybės už matavimo tikslumą klausimą, reikalui esant parengti reikalingus teisės aktus; 

2.1.2 Parengti žemės reformos metu preliminariai išmatuotų žemės sklypų, kurių matavimo tikslumas neatitinka nustatytų reikalavimų, ribų tikslinimo tvarką ir spręsti šių darbų finansavimą.

2.2 Užtikrinti tinkamą veiksmų koordinavimątarp Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM ir NMA bei kitų institucijų, dalyvaujančių tiesioginių išmokų administravime.

2.3 Iš anksto nustatyti galutinius ir aiškius paraiškų teikimo 2005 metais bei paramos administravimo terminus, operatyviau atlikti pakeitimus Gairėse pareiškėjams, teikiantiems projektus paramai gauti, taip pat paspartinti projektų vertinimą.

2.4 Siekiant efektyviai ir laiku informuoti paramos gavėjus, parengti priemones dėl konsultavimo paslaugų kokybės didinimo ir plėtros, ypatingą dėmesį skiriant smulkiųjų ūkininkų konsultavimui, pagerinti kitų kaimo gyventojų konsultavimo, švietimo ir mokymo institucijų veiklos koordinavimą, tobulinti konsultantų darbo rezultatų vertinimo tvarką.

2.5 Nuolat analizuoti  ES struktūrinių fondų panaudojimo  procesą, rengiant ir svarstant 2007 – 2013 metų ES finansinę perspektyvą, aiškiai nustatyti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros prioritetus, atlikti daugiau užsakomųjų mokslinių tyrimų dėl žemės ūkio ir kaimo plėtros tendencijų.

2.6 Stiprinti NMA administracinius gebėjimus, nustatant atitinkamus kvalifikacinius reikalavimus naujai priimamiems darbuotojams ir keliant jų kvalifikaciją, taip pat priskirtų funkcijų vykdymo ir racionalaus finansinių bei materialinių išteklių naudojimo kontrolę.

2.7 Išnagrinėti galimybę tobulinti žemės ūkio valdymo ir NMA struktūrą bei jos funkcijas dėl paraiškų priėmimo, projektų nagrinėjimo, kontrolės ir audito, stiprinant rajoninę grandį.

2.8 Parengti konkretų ir išsamų pasirengimo pereiti nuo supaprastintos tiesioginių išmokų schemos prie bendros išmokos ūkiui priemonių planą. 

3. Apie šio sprendimo įgyvendinimo eigą informuoti Seimo Kaimo reikalų komitetą iki 2005 m. birželio 1 dienos.

 

KRK informacija

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008