Kaimo reikalų komitetas, kaip papildomas, svarstė Miškų įstatymo 4
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XP-901). Šiuo metu Miškų
įstatymo 4 straipsnio 3 dalis nustato, kadprivačių miškų valdos neskaidomos į dalis, jei valda yra arba tampa mažesnė
kaip 5 ha. Įstatymo
projektu Seimo narys A. Kašėta šią nuostatą siūlo išbraukti (pripažinti
netekusia galios). Seimo teisės departamentaspateikė pastabą, kad toks privačių
valdų skaidymas iki neribojamo minimumo neužtikrintų racionalaus miško ir jo
išteklių naudojimo, atkūrimo ir gausinimo.
Kaimo reikalų komitetas, apsvarstęs Miškų įstatymo
pataisą, siūlančią naikinti apribojimus šalies gyventojams valdyti nedidelius
miškų plotus, nusprendė daryti
svarstymo komitete pertrauką iki Konstitucinis Teismas priims nutarimą dėl
Miškų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies atitikimo Konstitucijai (ši byla šiuo metu
yra pirma eilėje, planuojama svarstyti kitų metų sausio mėnesį).
Kaimo reikalų
komitetas svarstė 2006 m. EuroposKomisijos teisėkūros ir
darbo programą, kuriojeKomisija nustatė politinius prioritetus ir
priemones ateinantiems metams.
Žemės ūkio srityje Komisija numato pateikti šias priemones: vyno, vaisių ir
daržovių bei bananų sektorių reformos,kuriomis bus siekiamalabiau
orientuoti šiuos sektorius į rinką; taip pat Komunikatą dėl biodegalų bei su maisto saugasusijusias
priemones.
Kaimo reikalų komitetas įvertinęs Europos Komisijos 2006 m. teisėkūros ir
darbo programoje numatytų pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir
kitus dokumentus aktualumą Lietuvai,
prie labai aktualių klausimų priskyrė Komisijos Komunikatą dėl biodegalų,
prisidėsiantį prie atsinaujinančių energetikos šaltinių vartojimo skatinimo, ir
šviežių ir perdirbtų vaisių bei daržovių rinkos
sektoriaus reformą. Lietuvai ypač svarbu, kad būtų įvestos naujos
skatinimo priemonės gamintojų organizacijų kūrimuisi, sudarančios palankesnes
sąlygos šių organizacijų steigimuisi ir ES lėšų įsisavinimui. Likusius teisės
aktų projektus Komitetas priskyrė aktualių kategorijai.
Komitetas išklausė Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos
reguliavimo agentūros generalinio direktorius Aristydo Kulvinsko informacija
apie intervencinių rinkos reguliavimo priemonių taikymą.
Taip pat buvo išklausytos
Joniškio rajono ūkininkų atstovų pastabos dėl to, kad vis labiau įsigali praktika, kai grūdus gerokai žemesnėmis nei
intervencinėmis kainomis superka tarpininkai ir vėliau juos perparduoda
Agentūrai. Neįvertinama tai, kad žemdirbiai neturi sąlygų saugoti javų iki
intervencinių pirkimų pradžios, t.y. lapkričio
1osios. Taip pat nepalanki
žemdirbiams sugriežtinta grūdų priėmimo
į intervencinius sandėlius tvarka, kai
ilgai derinama su grūdų pardavėju dėl
grūdų pristatymo tvarkaraščio
ir buvo pateikti faktai, kad
praeina net 20 dienų kol grūdų pardavėjams nurodomas intervencinis sandėlis į kurį reikia vežti grūdus. Intervenciniams pirkimams teikiami grūdai
iš Latvijos, dėl to pasienio zonoje susidaro
eilės priimant grūdus
intervenciniuose sandėliuose.
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas apibendrindamas pateiktą
informaciją pažymėjo, kad
intervenciniai pirkimai yra skirti ne vien tik nupirkti grūdus bei išvežti juos
už Europos Sąjungos ribų, bet taip pat teikti paramą mūsų šalies ūkininkams.
Kaimo reikalų komitetas nusprendė siūlyti Žemės ūkio ministerijai imtis
priemonių padėčiai gerinti.