Kaimo reikalų komitetas posėdyje svarstėCukraus
įstatymo ir jį keitusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto (Reg.Nr.XP-937) svarstymo parengiamuosius darbus.
Cukraus
įstatymas ir jį keitę įstatymai pripažįstami netekusiais galios, nes
siekiama išvengti dvigubo reglamentavimo, Lietuvai tapus ES nare ir tiesiogiai
įsigaliojus ES Tarybos reglamentui dėl bendro cukraus sektoriaus rinkų
organizavimo.
Kaimo reikalų komitetas nusprendė išvadų
rengėjais paskirti Komiteto narius Gintautą Mikolaitį ir Kazį Starkevičių,
klausymų nerengti. Pasiūlymų ir pastabų įstatymo projektui Kaimo reikalų
komitetas laukia iki 2005 m. gruodžio 20 d. Nuspręsta Cukrausįstatymo ir jį keitusių įstatymų
pripažinimo netekusiais galios įstatymo
projektą komitete svarstyti 2005 m.gruodžio 21 d.
Posėdyje taip pat buvo svarstytiŽemės reformos įstatymo 16 straipsnio
pakeitimo įstatymo projekto (Reg.Nr. XP-930) bei
Žemės įstatymo 41 straipsnio pakeitimo
įstatymo projekto (Reg.Nr.XP-931) svarstymo
parengiamieji darbai.
Atsižvelgiant į ES reikalavimus, siekiama
numatyti galimybę fiziniams asmenims ir Lietuvos Respublikoje įsteigtiems ES
valstybių narių ir kitų Europos
ekonominės erdvės susitarimą pasirašiusių valstybių įmonių filialams
rengti žemės reformos žemėtvarkos
projektus.
Kaimo reikalų komitetas nusprendė išvadų
rengėjais paskirti Komiteto narius Joną Juozapaitį ir Petrą Gražulį. Pasiūlymų
ir pastabų įstatymo projektui Kaimo reikalų komitetas laukia iki 2005 m.
gruodžio 27 d. Žemės
reformos įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo bei Žemės įstatymo 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektus komitete svarstyti 2006 m. sausio 18 d.
Komitetas svarstė Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį
nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4, 5, 12, 13 ir 16 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą (Regt.Nr.XP-737) irjį lydintį Žemės reformos įstatymo 13 ir 14 straipsnių pakeitimo
įstatymo
projekto (Reg.Nr.XP-738).
Šiais įstatymų projektais siūloma: panaikinti
apribojimus buvusiems savininkams ar jų nuosavybės teisių paveldėtojams atkurti
nuosavybės teises grąžinant natūra miškus, priskirtus miško parkams; leisti
valstybiniuose parkuose ir valstybiniuose draustiniuose perduoti neatlygintinai
ūkininko ūkį įregistravusiems asmenims laisvą valstybinę žemės ūkio paskirties
žemę, besiribojančią su nuosavybės teise turimais žemės ūkio paskirties žemės
sklypais, taip pat namų valdų žemės sklypus jų naudotojams tokia pat tvarka,
kaip ir kitose kaimo vietovėse, nepriskirtose saugomoms teritorijoms; valstybės
išperkamai žemei priskirti ir miestuose esančius gyventojų poilsiui ir
rekreacijai naudojamus žmogaus įveistus parkus, kurie pagal Miškų įstatymą
nelaikomi miestų miškais, tačiau reikalingi bendriems gyventojų poreikiams
tenkinti; įteisinti žemę žirgynams ir specializuotą
veislininkystės ir sėklininkystės veiklą vykdančioms valstybės kontroliuojamoms
akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, kuriose valstybei
priklauso daugiau kaip ½ akcijų; taip pat nustatyti, kad mokymo ir studijų
institucijų įsteigtos viešosios įstaigos, organizuojančios praktinį mokymą ir
tyrimus, galėtų turėti žemės.
atsižvelgiant į posėdžio
dalyvių siūlymus, į tai, kad neatlikta šio projekto nuostatų poveikio analizė ir nepateikta įstatymo
nuostatas pagrindžianti statistika, KRK bendru sutarimu nusprendė įstatymo
projektų Nr.XP-737 irNr.XP-738
svarstyme komitete daryti pertrauką iki Lietuvos Konstitucinis teismas priims
nutarimą.
Kaimo reikalų komitetas svarstėŽemės mokesčio įstatymo 6 ir 11 straipsnių
papildymo ir pakeitimo įstatymo
projektą (Reg.Nr.XP-938).
Šio įstatymo esmė: žemės savininkai, kurių mokėtinas žemės mokestis
neviršija 5 litų, atleidžiami nuo žemės mokesčio (taip būtų palengvintas žemės
mokesčio administravimas ir sutaupyta valstybės lėšų); žemės mokestis apskaičiuojamas
ir žemės mokesčio deklaracija pateikiama iki kalendorinių metų spalio 1 dienos,
o žemės mokestis sumokamas iki kalendorinių metų lapkričio 1 d.; kai žemės
savininkai turi teisę į žemės mokesčio lengvatą ir turi ne vieną žemės sklypą,
taikoma didžiausia lengvata vienam žemės sklypui.
Kaimo reikalų komitetas nusprendė pritarti
Vyriausybės pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų komitetui apsvarstyti
galimybę nustatyti žemės mokesčio sumokėjimo terminą iki kalendorinių
metų gruodžio 1 d. arba iki kitų metų balandžio 30 d. Kadangi šiuo įstatymo
projektu siūloma nustatyti
pastovius ir vieningus žemės mokesčio mokėjimo terminus, jie turėtų būti
siejami su žemės savininkams patogesne atsiskaitymams data.
Kaimo reikalų komitetas svarstė Lietuvos Respublikos poziciją dėl
Europos Komisijos pasiūlymo dėl Tarybos reglamento, nustatančio 2006 metams tam
tikroms žuvų rūšims ir rūšių grupėms žvejybos galimybes ir atitinkamas sąlygas,
taikomas Bendrijos vandenyse ir Bendrijos laivams vandenyse, kuriuose
taikomi sugavimų limitavimai ir Lietuvos Respublikos poziciją dėl Europos
Komisijos pasiūlymo dėl Tarybos reglamento, nustatančio 2006 metams žvejybos
galimybes ir atitinkamas sąlygas žuvų ištekliams Baltijos jūroje.
Atsižvelgdamas į tai, kad siekiant išsaugoti žuvų išteklius, būtina mažinti
žvejybos pastangas, nustatant didžiausius leistinus žuvų kiekius ir atitinkamas
žvejybos sąlygas, Kaimo reikalų komitetas pritarė LR Vyriausybės pateiktoms
Lietuvos Respublikos pozicijoms dėl šių teisės aktų projektų.