Apie Ekonomikos komiteto 2005-03-16 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2005-03-16 posėdyje:

1. SVARSTYTA:

Seimo nutarimo “Dėl Seimo II (pavasario) sesijos darbų programos” projektas XP-311.

NUSPRĘSTA (“už” – 9, “prieš” – nėra, “susilaikė” - 1):

  1. Pritarti Seimo nutarimo projektui.
  2. Pasiūlyti papildyti nutarimo projektą įtraukiant į Seimo II (pavasario) sesijos darbų programą šiuos įstatymo projektus:

- Seimo statuto “Dėl Seimo statuto 9, 10, 11, 78 straipsnių pakeitimo ir statuto papildymo 15(1), 15(2), 15(3), 15(4) straipsniais “projektą XP – 331;

- Gamtinių dujų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą XP – 69;

- Mokesčių už valstybinius gamtos išteklius įstatymo 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XP – 338;

- Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymo 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą XP – 339;

- Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 3 straipsnio įstatymo projektą XP – 340.

3. Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Navickas.

2. SVARSTYTA:

Europos Komisijos pasiūlymai dėl Trečiojo geležinkelių paketo atitikimo subsidiarumo principui ES – 9.

NUSPRĘSTA (pritarta bendru sutarimu):

    1. Atsižvelgiant:
      • į Teisės departamento 2005-03-15 nuomonę, kad Trečiasis geležinkelių paketas ir jį sudarantys dokumentai teisės požiūriu subsidiarumo principui neprieštarauja, kartu pabrėžiant, kad subsidiarumo kriterijai apima daugiausia ne teisinius aspektus,
      • taip pat įvertinant ES Regionų komiteto 2004-11-17 nuomonėje dėl Komisijos komunikato “Tolimesnė Europos geležinkelių sistemos integracija: trečiasis geležinkelių paketas”išdėstytą abejonę, susijusią su subsidiarumo principo taikymo aspektais - efektyvumo ir naudingumo pagrindu, t.y. kad Bendrijos veikimas šioje srityje, ypač dėl Europos Komisijos pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl kompensacijų tais atvejais, kai nesilaikoma krovinių vežimo sutartyse nustatytų krovinių vežimo geležinkeliais paslaugų kokybės reikalavimų nėra akivaizdžiai naudingas, todėl svarstytinas,
      • pritariant AB “Lietuvos geležinkeliai” argumentams, kad Europos Komisijos teikiamų pasiūlymų reglamentams normos dubliuoja šiuo metu galiojančias Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutarties (COTIF) nuostatas, o jų įgyvendinimas pareikalaus papildomų investicijų bei sąnaudų, kurios bus įtrauktos į vežimo kaštus ir padidins paslaugos kainą, dėl ko sumažės AB “Lietuvos geležinkeliai” konkurencingumas, pažymėti, kad: Europos Komisijos pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl tarptautinių traukinių keleivių teisių ir pareigų ir Europos Komisijos pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl kompensacijų tais atvejais, kai nesilaikoma krovinių vežimo sutartyse nustatytų krovinių vežimo geležinkeliais paslaugų kokybės reikalavimų nuostatose galimas prieštaravimas Europos Bendrijos steigimo sutarties 5 straipsnyje apibrėžto subsidiarumo principui.

    2. Pažymėti, kad Europos Komisijos pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, iš dalies pakeičiančios Tarybos direktyvą 91/440/EEB dėl Bendrijų geležinkelių plėtros ir .Europos Komisijos pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl traukinių mašinistų, dirbančių lokomotyvuose ir traukiniuose Bendrijų geležinkelių tinkle, sertifikavimo subsidiarumo principui neprieštarauja.
    3. Atsižvelgiant į tai, kad Seime posėdžiai vyksta Lietuvos Respublikos valstybine kalba, pasiūlyti Europos reikalų komitetui iki pavedimo specializuotiems komitetams apsvarstyti ES teisės aktus (ar jiems teikiamus pasiūlymus) pagal Seimo Statuto 180 str. nuostatas suformulavimo užtikrinti pavedamų apsvarstyti dokumentų vertimą į lietuvių kalbą.
    4. Pasiūlyti Europos reikalų komitetui bendradarbiauti su Lietuvos atstovais ES Regionų komitete svarstant ES klausimus, susijusius su ES Regionų komiteto veiklos kompetencija.

5. Komiteto paskirti pranešėjai: V.Navickas, R.Garbaravičius.

3. SVARSTYTA:

Europos Sąjungos 2007 – 2013 m. finansinė perspektyva ES – 3.

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

I. Pritarti Finansų ministerijos nuomonei, kad Europos Sąjungos 2007-2013 m. finansinės perspektyvos politiniai prioritetai, ES biudžeto struktūra iš esmės atitinka Lietuvos interesus.

II. Sudarant Europos Sąjungos 2007-2013 m. biudžetą, numatant finansavimo mechanizmus, tikslinga įgyvendinti šiuos Lietuvos siekius:

1. Užtikrinti sėkmingą šalies ūkio integraciją ir Stojimo sutarties įsipareigojimų vykdymą. Siekiant šio tikslo, reikėtų:

1.1. biudžeto eilutėje 1A įvertinti Lietuvos interesus energetikos sektoriuje (trys transeuropinių energetikos tinklų programos projektai, elektros sistemų sujungimo su Vakarais projektai, Ignalinos AE uždarymo projektas ir kt.) ir ieškoti balanso tarp energetikos ir konkurencingumą skatinančių priemonių finansavimo; šios biudžeto eilutės lėšų svarba Lietuvai numatomoje finansinėje perspektyvoje turėtų didėti;

1.2. numatyti pakankamą Ignalinos AE uždarymo finansavimą, išskiriant jį atskira biudžeto eilute;

1.3. siekti Lietuvai įmanomai palankesnės metodologijos ES struktūrinės paramos skaičiavimui, taip užtikrinant kuo didesnį biudžeto eilutės 1B išnaudojimą; minėta metodologija prioritetą, skiriant paramą, turėtų užtikrinti naujosioms mažiausiai išsivysčiusioms ir sparčiai augančioms šalims;

1.4. sanglaudos politikos finansavime (per biudžeto eilutę 1B) siekti projektų energetikos sektoriuje, konkurencingumo didinimo bei turizmo srityse finansavimo užtikrinimo;

1.5. atsižvelgiant į Lietuvos transporto sektoriaus silpnybes, greta Europos Komisijos išskirtų infrastruktūros plėtros prioritetinių sričių (transeuropiniai transporto tinklai, intermodalinio transporto plėtra, informacinių paslaugų plėtra) papildomai numatyti šias prioritetines sritis - eismo saugos priemonių diegimas, vietinės reikšmės transporto infrastruktūros plėtra;

1.6. stiprinti Lietuvos ir kitų ES šalių bendradarbiavimą su trečiosiomis šalimis, ypač su naujosiomis ES kaimynėmis plėtojant infrastruktūrą bei atliekant mokslinius tyrimus.

2. Sudaryti palankias sąlygas sparčiam Lietuvos ūkio konkurencingumo didėjimui:

2.1. užtikrinti reikalingą finansavimą Ignalinos AE uždarymo socialinėms ekonominėms pasekmėms Ignalinos regione spręsti ;

2.2. užtikrinti energetikos sektoriaus plėtros finansavimą ir atsižvelgti į tai, kad Lietuva turėtų išlikti branduolinės energetikos valstybe;

2.3. užtikrinti mokslinių tyrimų, naujų technologijų, inovacijų, verslo ir mokslo bendradarbiavimo skatinimą bei stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą mokslinių tyrimų, naujų technologijų, inovacijų srityse;

2.4. užtikrinti užimtumo didėjimo, darbo produktyvumo augimo priemonių finansavimą;

2.5. sustiprinti finansinę paramą smulkiam ir vidutiniam verslui.

3. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vytas Navickas.

4. SVARSTYTA:

Pasirengimas Transporto veiklos pagrindų įstatymo 1 ir 2 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo trečiuoju skirsniu bei priedu įstatymo projekto XP – 286 svarstymui.

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Škil, J.Razmą, komiteto patarėją D.Šaltmerį.

5. SVARSTYTA:

Pasiūlymai dėl Ekonomikos komiteto pakomitečių sudarymo.

NUSPRĘSTA (“už” – 2, “prieš” – 7, “susilaikė” - 1):

1. Ekonomikos komiteto pakomitečių nesudaryti.



 
 © Seimo kanceliarija, 2008