Apie Ekonomikos komiteto 2005-10-19 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2005-10-19 posėdyje:

 

1. SVARSTYTA:

            Akcinių bendrovių "Būtingės nafta", "Mažeikių nafta" ir "Naftotiekis" reorganizavimo įstatymo 1 ir 3 straipsnių papildymo įstatymo projektas XP-838.

 

NUSPRĘSTA (“už” - 9, “prieš” - 0, “susilaikė” – 2) :

1. Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.

            2.. Komiteto paskirtas pranešėjas: S.Bucevičius

 

2. SVARSTYTA:

Seimo narių J.Razmos ir E.Pupinio 2005-10-18 d. pasiūlymas Akcinės bendrovės "Mažeikių nafta" akcijų įsigijimo ir disponavimo jomis  įstatymo projektui XP-816(3).

 

NUSPRĘSTA (“už” – 5, “prieš” – 5, “susilaikė” – 1):

1.  Pasiūlymui nepritarti.

2. Prašyti LR Vyriausybės pateikti LR Seimui papildomą neviešą informaciją apie potencialius AB “Mažeikių nafta” investuotojus dėl jų siūlomos AB “Mažeikių nafta” akcijų pirkimo kainos ir kitų esminių sutartinių sąlygų (bendru sutarimu).

 

3. SVARSTYTA:

            Seimo nutarimo "Dėl Lietuvos Respublikos 2004 metų valstybės biudžeto įvykdymo apyskaitos " projektas  XP-374.

 

NUSPRĘSTA (“už” – 10, “prieš” – nėra, “susilaikė” – nėra):

1. Pritarti iniciatorių pateiktam Seimo nutarimo projektui.

2. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui:

      2.1. apsvarstyti valstybės biudžeto įvykdymo apyskaitos sudarymo iš audituotų finansinių atskaitomybių galimybę ir šios apyskaitos pateikimo (kartu su Valstybės kontrolės išvadomis  dėl valstybės biudžeto įvykdymo apyskaitos ir dėl valstybės skolos ataskaitos) Seimo rudens sesijoje tikslingumą;

 2.2. apsvarstyti vykdomosios valdžios periodinio (kas pusmetį) atsiskaitymo Seimui  dėl Europos Sąjungos paramos lėšų panaudojimo ir jo efektyvumo   nustatymo tikslingumą;

2.3. rekomenduoti Vyriausybei sustiprinti biudžetinių asignavimų panaudojimo vidaus kontrolę, asignavimų valdytojų atsakomybę už biudžetinių lėšų panaudojimą ir  atsižvelgti į kitas Valstybės kontrolės išvadose dėl 2004 metų valstybės  biudžeto įvykdymo apyskaitos ir dėl 2004 metų valstybės skolos ataskaitos pateiktas rekomendacijas.

3. Komiteto paskirtas pranešėjas:  Vaclovas Karbauskis.

 

4. SVARSTYTA:

            ES struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo lėšų įsisavinimas.

 

NUSPRĘSTA :

            1. Pasiūlyti Finansų ministerijai, kaip vadovaujančiai institucijai:

1.1. Nustatyti skaidresnes paramos procedūras, atsižvelgiant į  Specialiųjų tyrimų tarnybos 2005-08-08 rekomendacijas.

1.2. Pasinaudoti struktūrinių fondų teikiama finansine parama ir atlikti struktūrinių fondų panaudojimo efektyvumo analizę, kurios rezultatus panaudoti tobulinant finansinės paramos teikimo procedūras. Atliktą analizę pateikti Ekonomikos komitetui.

1.3. Išnagrinėti galimybę jau pateiktus ir pradėtus vertinti, bet neišnagrinėtus projektus priskirti pateiktų kategorijai ir nereikalauti juos pateikti pagal pasikeitusias reglamentavimo tvarkas iš naujo.

1.4. Nustatyti efektyvesnes ir spartesnes ribotos trukmės paraiškų teikimo procedūras, padidinti administracinius įgyvendinančių institucijų gebėjimus ir tuo užtikrinti verslui palankius, minimaliai trunkančius Europos Sąjungos lėšų skyrimo investicijoms terminus.

1.5. Suderinti materialaus turto nusidėvėjimo metodikas, taikomas verslo įmonėms (2001-12-20 Pelno mokesčio įstatymo 1 priedėlis „Ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai (metais)” (Žin.,2001, Nr. 110-3992) ir biudžetinėms įstaigoms (Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos 1993 m. gruodžio 17 d. raštu Nr. 21-7-3294, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 1993 m. gruodžio 22 d. raštu Nr. 95N (Žin., 1994,  Nr. 56-1104), Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos 1994 m. gegužės 23 d. raštu  Nr. 21-6-1245 bei Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 1994 m. gegužės 24 d. raštu Nr. 38N (Žin., 1994, Nr. 41-751) patvirtinti „Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalūs ir maksimalūs ekonominiai normatyvai”), kad nebūtų  skirtingo ilgalaikio turto nusidėvėjimo vertinimo verslo ir biudžetinėms  įmonėms, kadangi esamu metu  verslo įmonėms skaičiuojant ilgalaikio turto nusidėvėjimą taikomas trumpesnis nusidėvėjimo laikotarpis nei biudžetinėse įmonėse.

1.6.. Atsižvelgti į Lietuvos pramonininkų konfederacijos siūlymą ir pagrindinius Lisabonos strategijos įgyvendinimo principus, vadovaujantis Reglamento (EB)Nr.1260/1999 34 str. 3 dalies nuostatomis, nekeičiant BPD apibrėžto 3 prioriteto “Gamybos sektoriaus plėtra”, peržiūrėti paramos dydžius BPD priemonėms, didinančioms šalies ūkio konkurencingumą ir, įvertinant tai, sumažinti lėšų dydį 3.2 priemonei “Verslo aplinkos gerinimas” bei 3.4 priemonei “Viešoji turizmo infrastruktūra ir paslaugos”, šias lėšas nukreipiant 3.1 priemonei “Tiesioginė parama verslui”, skatinat įmones, kuriančias didesnę pridedamąją vertę, ir užtikrinančias šalies BVP augimą.

2. Rekomenduoti ES struktūrinės paramos tarpinėms institucijoms:

2.1. Skiriant struktūrinių fondų finansinę paramą vadovautis BPD nustatytais prioritetais.

2.2.Išnagrinėti paraiškų vertinimo kriterijus ir juos patobulinti, siekiant išvengti nepagrįstų  sprendimų (pvz., vadybos lygio vertinimas).

2.3. Iš anksto nustatyti aiškius paraiškų priėmimo, įvertinimo ir atsakymo pateikimo pareiškėjui terminus ir jų laikytis.

2.4. Užtikrinti savalaikį finansinių lėšų pervedimą paraiškų teikėjams pagal patvirtintus projektus.

2.5. Teikti projektų vykdytojams konsultacijas, rengti mokymus ir pan. didinti jų administracinius gebėjimus bei kompetenciją.

2.6. Užtikrinti efektyvų patvirtintų projektų monitoringą.

3. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

3.1. Išnagrinėti ir, esant reikalui, pateikti Seimui Viešųjų pirkimų įstatymo pataisas, eliminuojant nuostatas, trukdančias efektyvesniam struktūrinės paramos projektų įgyvendinimui.

3.2 Prieš patvirtinant Lietuvos Respublikos Vyriausybei,  pateikti Ekonomikos komiteto išvadai Lietuvos 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategijos projektą.

 

5. SVARSTYTA (Bendras posėdis su Audito komitetu):

LR Valstybės kontrolės Valstybinio audito ataskaitos Nr. 2020-12-72 “Gamtinių dujų kainos įtaka šilumos, elektros energijos savikainai bei vartotojams” santrauka

           

 NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Svarstyme daryti pertrauką.

            2. Prašyti LR Valstybės kontrolės pateikti papildomą informaciją.

           

6. SVARSTYTA:

 Bendro posėdžio su Audito komitetu vykusio 2005-10-02d. dėl LR Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitos “Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų naudojimas” sprendimo projektas

 

NUSPRĘSTA:

 1. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1.1. išnagrinėti įstatymus ir kitus teisės aktus susijusius su Valstybės kontrolės audito rekomendacijų įgyvendinimu ir, esant reikalui, teikti Seimui pasiūlymus dėl jų pakeitimo ar papildymo;

1.2. atsižvelgiant į Valstybės kontrolės rekomendacijas, papildyti LR Vyriausybės 2002 m. balandžio 17 d. nutarimu Nr.536 patvirtintus VĮ Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo nuostatus, nustatant jo funkcijas, atskaitomybę ir atsakomybę;

1.3. spręsti Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo (toliau – Fondo) administratoriaus paskyrimo klausimą, apibrėžti jo teises ir pareigas ir užtikrinti efektyvų Fondo administravimą;

1.4. įvertinti asmenų, atsakingų už Fondo lėšų valdymą, naudojimą, apskaitą ir kontrolę, veiksmus ir spręsti jų atsakomybės klausimą;

1.5. išnagrinėti galimybę peržiūrėti 2001 m. balandžio 5 d. Lietuvos Respublikos ir Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko bendrąją sutartį dėl tarptautinio Ignalinos eksploatavimo nutraukimo rėmimo fondo veiklos Lietuvoje, kad šio fondo lėšų administravimo funkcija iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko būtų perduota Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai;

1.6. iki 2005 m. gruodžio 1 d. informuoti Seimo Audito ir Ekonomikos komitetus apie šių siūlymų įgyvendinimą.

2. Pasiūlyti Valstybės kontrolei:

2.1. kontroliuoti, kaip įgyvendinamos valstybinio audito ataskaitoje pateiktos rekomendacijos;

2.2. apie rekomendacijų įgyvendinimą iki 2005 m. gruodžio 31 d. informuoti Seimo Audito ir Ekonomikos komitetus.

 

7. SVARSTYTA:

            Žalioji knyga "Dėl ES investicinių fondų sistemos pagerinimo".

 

NUSPRĘSTA(bendru sutarimu):

1. Pritarti LR finansų ministerijos ir LR draudimo priežiūros komisijos pastaboms bei LR vertybinių popierių komisijos nuomonei dėl Europos Komisijos Žaliojoje knygoje ,,Dėl ES investicinių fondų sistemos pagerinimo“ iškeltų problemų.

2.Pasiūlyti Seimo Europos reikalų komitetui pateikti Europos Komisijai LR vertybinių popierių komisijos nuomonėje dėl Europos Komisijos Žaliojoje knygoje ,,Dėl ES investicinių fondų sistemos pagerinimo“ išdėstytas pastabas ir pasiūlymus.

3. Komiteto paskirtas pranešėjas:  Julius Veselka.

 

8. SVARSTYTA:

LR Seimo narių D.Mikutienės, A.Matulo, V.Bogušio, V.M.Čigriejienės, J.Oleko, V.Vertelienės, M.Žymanto 2005-10-18 d. pasiūlymas Tabako kontrolės įstatymo 2, 4, 5, 6, 8, 14, 17, 18 ir 26 straipsnių pakeitimo  įstatymo projektui XP-759

 

NUSPRĘSTA (“už” – 1, “prieš” – 6, “susilaikė” – 4):

   1. Pasiūlymui nepritarti.

 

9. SVARSTYTA:

Pasirengimas Akcizų įstatymo 25 straipsnio  pakeitimo įstatymo projekto XP – 831 svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti S.Girdauską, J.Razmą, komiteto patarėją G.Pajuodienę.

 

10. SVARSTYTA:

Pasirengimas 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto XP–846 svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

            1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Navicką, E.Masiulį, komiteto patarėją G.Pajuodienę.

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008