Ekonomikos komiteto 2005-11-09 posėdyje:
1. SVARSTYTA:
2006
metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektas XP-846.
NUSPRĘSTA (už 9, prieš - ,
susilaikė - 2):
1. Iš esmės pritarti
Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų
finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui (XP-846) ir Biudžeto ir
finansų komitetui pasiūlyti:
1). Atsižvelgiant į
investicijų plėtros šalyje paspartinimo būtinumą, padidinti asignavimus 130
mln. Lt Investicijų skatinimo programai (investicijų paketo formavimui teikiant
finansinę paramą tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo finansavimui,
teisinėms, administracinėms bei informacinėms priemonėms vykdyti ir kt.),
atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus
asignavimus.
2). Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai papildomai skirti 51 tūkst. Lt (patalpų nuomai),
atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.
3). Ignalinos AE regionui
papildomai skirti 4 435 tūkst. Lt eksploatavimo nutraukimo programos socialinių
ir ekonominių priemonių vykdymui iš Ignalinos atominės elektrinės
eksploatavimo nutraukimo fondo (2217,5 tūkst. Lt) ir iš valstybės biudžeto
(2217,5 tūkst. Lt), atitinkamai sumažinant
valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.
4). Siūlyti, kad:
- kartu su 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektu (XP-846) būtų
skubos tvarka priimtas Ekonomikos komiteto narių parengtas Kelių priežiūros ir
plėtros programos finansavimo įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektas, kuriame siūloma
nustatyti, kad nuo 2006 m. liepos 1 d. į Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo sąskaitą pervedama akcizo pajamų,
gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei energetinius produktus,
kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti
naudoti kaip variklių degalai, dalis padidinama nuo 60 iki 70 procentų ir
- 2006 metų valstybės
biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte
(XP-846) būtų numatytas atitinkamas asignavimų Kelių priežiūros ir plėtros programai padidinimas, atitinkamai sumažinant valstybės
skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.
5). Ekonomikos institutui (Lietuvos Mokslų akademija) papildomai skirti 100 tūkst. Lt, atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus
asignavimus.
6). Valstybiniam turizmo
departamentui prie Ūkio ministerijos skirti 600 tūkst. Lt. Lietuvos kurortų
kultūrinių renginių programos įgyvendinimui, šia suma padidinant paprastąsias
išlaidas, numatytas Nacionalinės turizmo plėtros programos įgyvendinimui
(pritarti Seimo narių J.Karoso ir R.Palaičio pasiūlymui).
7). Šiaulių rajono savivaldybei
Turizmo informacijos centro pastato su sanitarinėmis patalpomis prie Kryžių
kalno statybai skirti 1844 tūkst. Lt (pritarti 72 Seimo narių pasiūlymui).
8). Padidinti asignavimus Biodegalų gamybos plėtros paramos programai
įgyvendinti 5866 tūkst. Lt (pritarti R.Baškienės, A.Butkevičiaus,
V.S.Draugelio, J.Jagmino, E. Masiulio, V.Navicko, J.Oleko, B.Paužos,
A.Pekeliūno, E.Pupinio, A.Rimo,V.Rinkevičiaus pasiūlymui), prašant Vyriausybės
surasti finansavimo šaltinį.
9). Pasiūlyti Vyriausybei
svarstyti Lietuvos pramonininkų konfederacijos (2005-11-03)
pasiūlymus.
2) Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Navickas.
2. SVARSTYTA
Pasiūlymas
dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl paslaugų vidaus rinkoje.
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1. Seimo Ekonomikos komitetas,
pasisakydamas už aiškius valstybių narių įsipareigojimus
priimti pasiūlymą dėl Europos
Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl paslaugų vidaus rinkoje (toliau Paslaugų
direktyva), kaip vieną esminių Lisabonos strategijos elementų;
akcentuodamas administracinio bendradarbiavimo svarbą ne tik
paslaugų sektoriuje nustatyto kilmės šalies principo veikimo aspektu bei ir
naujo požiūrio į vidaus rinkos kūrimą, pagrįstą partneryste ir pasitikėjimu
tarp valstybių narių formavimą; .
pabrėždamas, kad administracinis supaprastinimas, ypač naujo
verslo kūrimo atveju, skatina nacionalinės administracijos modernizavimą;
akcentuodamas tai, kad
Paslaugų direktyvos įgyvendinimas skatins Lietuvos paslaugų teikėjų plėtrą ES
vidaus rinkoje ir šio sektoriaus konkurencingumo augimą;
pažymėdamas, kad, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės
kanceliarijos užsakymu 2005 m. atliktu direktyvos dėl paslaugų ES vidaus
rinkoje projekto pasekmių tyrimu, priėmus Paslaugų direktyvą prekyba
paslaugomis tarp ES valstybių narių galėtų išaugti 15-30%, tarpusavio
investicijos 20-35%, Europos Sąjungos bendras vidaus produktas 0,8-1%,
užimtumas 0,3%, o kainos atskiroms paslaugoms galėtų sumažėti iki 10%;
pažymėdamas, kad, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės
kanceliarijos užsakymu 2005 m. atliktu direktyvos dėl paslaugų ES vidaus
rinkoje projekto pasekmių tyrimu, Paslaugų direktyvos poveikis bus teigiamas
visai Lietuvos ekonomikai, o ypač statybos, turizmo, didmeninės prekybos,
konsultacijų verslo ir kitiems sektoriams;
įvertinęs Seimo Sveikatos reikalų komiteto, Biudžeto ir
finansų komiteto, Teisės ir teisėtvarkos komiteto ir Socialinių reikalų ir
darbo komiteto išvadas dėl Paslaugų direktyvos;
atsižvelgdamas į atsakingų institucijų pareikštas pozicijas;
pasisako už tai, kad
Paslaugų direktyvoje būtų išlaikytas kilmės šalies principas;
ragina Lietuvos
Respublikos Vyriausybę ir kitas suinteresuotas institucijas pasisakyti už aiškų
Paslaugų direktyvos taikymo srities apibrėžimą ir siekti lyginant su pirminiu pasiūlymu platesnės taikymo
apimties;
siūlo Lietuvos
Respublikos Vyriausybei ir kitoms suinteresuotoms institucijoms siekti, kad Paslaugų direktyvos 26
straipsnio 3 dalis išliktų papildyta nauju punktu, įtraukiant nuostatas
dėl informacijos apie juridinį statusą ir formą (nuostata įtraukta į pirmininkaujančios valstybės
parengtą konsoliduotą dokumento tekstą,
(26 str., 3 dalies .c) punktas);
ragina atsakingas valstybės institucijas
toliau aktyviai ir plačiai diskutuoti su suinteresuotomis nevyriausybinėmis
organizacijomis bei visuomene dėl Paslaugų direktyvos nuostatų;
ragina Lietuvos
Respublikos Vyriausybę bei
kitas suinteresuotas institucijas užtikrinti pakankamą lankstumą tiek
tarpinstitucinių, tiek išorinių derybų dėl Paslaugų direktyvos metu;
atsižvelgiant į tai, kad pirmininkaujančios
valstybės konsoliduotas Paslaugų
direktyvos projektas (2 str.2 dalis), lyginant su pirminiu projekto variantu,
yra papildytas nuostata, kad direktyva netaikoma veiklos rūšims, kurioms
taikomas Europos Bendrijos steigimo sutarties 45 straipsnis, kuriame nurodoma,
kad veiklai, bet kurioje valstybėje nors ir laikinai susijusioje su viešosios
valdžios funkcijų vykdymu, netaikomos nuostatos dėl įsisteigimo laisvės; taip
pat į tai, kad Lietuvos Respublikoje notarai ir antstoliai yra valstybės įgalioti asmenys
ir atlieka viešąsias funkcijas, siūlo patikslinti Lietuvos
Respublikos poziciją ir, atsižvelgiant į išdėstytus argumentus, siekti
papildyti direktyvos 2 straipsnį nuostata, kad notarų ir antstolių veiklos
atžvilgiu direktyva netaikoma;
rekomenduoja Ūkio
ministerijai kartu su Teisingumo ministerija išnagrinėti notarų ir antstolių
veiklos reglamentavimo nacionalinėje teisėje problemas, atsižvelgiant į
pagrindines Paslaugų direktyvos
nuostatas, ir pateikti pasiūlymus Ekonomikos komitetui dėl galimų jų sprendimo
būdų;
rekomenduoja Lietuvos Respublikos Vyriausybei
išnagrinėti ir numatyti pasiūlymo priimti Europos Parlamento ir Tarybos
direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje projekte numatytą vienos kontaktinės
institucijos (single contact point) įsteigimo iki 2008 m. gruodžio 31 d.
įgyvendinimo mechanizmą (vienos kontaktinės institucijos(-jų) institucinę
formą, pavaldumą, veiklos organizavimo ir finansavimo bei kitus aspektus),
kadangi tai palikta kiekvienos šalies narės kompetencijai, taip pat direktyvoje
numatomo principo, įgalinančio nuo 2008 m. gruodžio 31 d. visas procedūras ir
formalumus (įskaitant leidimus ir licencijas) paslaugų teikėją atlikti
elektroninėmis komunikacijos priemonėmis, įgyvendinimą.
3. Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos
(2005-09-12) pasiūlymų sprendimą formuluoti gavus LRV kanceliarijos 2005-07-31
užsakymu atliekamos ES socialinės apsaugos sistemas reglamentuojančių teisės
aktų poveikio PSDF studijos išvadas.
4. Komiteto paskirtas
pranešėjas: V.Navickas.
3. SVARSTYTA:
Pasiūlymas dėl
Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl cheminių medžiagų registravimo,
vertinimo, leidimų suteikimo ir apribojimo (REACH) ES-17.
NUSPRĘSTA
(bendru sutarimu):
1. Seimo Ekonomikos komitetas,
akcentuodamas, kad parengtas
Reglamentas užtikrintų subalansuotus cheminių medžiagų tvarkymo
reikalavimus bei būtų
garantuojamas pakankamas visuomenės bei darbuotojų sveikatos saugos ir aplinkos
apsaugos lygis iš vienos pusės, ir mažesni (optimalūs) pramonės kaštai
įgyvendinant REACH reglamentą, iš kitos pusės,
pabrėždamas, kad siūlomo REACH
reglamento taikymo sritis yra labai plati, ir jo įgyvendinimas didžiausią įtaką
turės šioms ūkio sritims:pramonei ir verslui; visuomenės sveikatai; aplinkos
apsaugai;
akcentuodamas
REACH sistemos poveikio chemijos ir kitoms susijusioms
pramonės šakoms (cheminių medžiagų gamintojams, importuotojams, naudotojams ir
ypač mažoms ir vidutinėms įmonėms įtaką;
pažymi kiekvieno
alternatyvaus pasiūlymo pirminiam Europos Komisijos pasiūlymo pakeitimui
papildomų kaštų - naudos analizės svarbą, ir ypač tokioms jautrioms nuostatoms,
kaip informacijos reikalavimai mažais kiekiais gaminamų (importuojamų) cheminių
medžiagų registracijai, cheminių medžiagų gaminiuose registracija ir
pranešimai, tyrimų duomenų ir kaštų pasidalijimo mechanizmai ir pan.;
pasisako už OSOR principo sistemą (pasiūlymas vienai cheminei medžiagai taikyti vieną
registraciją (one substance one registration
(OSOR));
ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir kitas suinteresuotas institucijas
pasisakyti:
- už tikslinį informacijos surinkimo būdą (targeted approach),
registruojant chemines medžiagas, kurių gaminama/importuojama nuo 1 iki 10 tonų
per metus,
- už cheminių medžiagų, kurių
gaminama/importuojama daugiau negu 10 tonų per metus, registracijai teiktinos
informacijos reikalavimų sumažinimą,, t.y, REACH Reglamento VI priede nustatyti
tik vieną toksiškumo reprodukcijai bandymą vietoje Europos Komisijos pirminiame
pasiūlyme reikalaujamų dviejų tokių
bandymų;
- už nuostatą -
technologijos procesuose bei kitaip naudojamas didelį
susirūpinimą keliančias medžiagas keisti
medžiagomis, keliančiomis mažesnį pavojų žmonių sveikatai ir aplinkai, tuo
pačiu skatinant inovacijas bei užtikrinant Lietuvos chemijos pramonės
konkurencingumą globalios konkurencijos sąlygomis;
siūlo siekti, kad lengvinant Registracijos reikalavimus,
nesumažėtų pagrindinių REACH tikslų surinkti reikalingą informaciją apie
cheminių medžiagų poveikį žmonių sveikatai ir aplinkai - užtikrinimo galimybės;
ragina atsakingas
valstybės institucijas toliau aktyviai ir plačiai diskutuoti su suinteresuotomis
nevyriausybinėmis organizacijomis bei visuomene dėl REACH nuostatų;
rekomenduoja Lietuvos
Respublikos Vyriausybei atlikti išsamų REACH reglamento (galutinio kompromisinio
dokumento redakcijos) poveikio tyrimą šioms ūkio sritims:
pramonei ir verslui; visuomenės sveikatai; aplinkos apsaugai, kadangi minėtoms
sritims REACH įgyvendinimo poveikis didžiausias.
2. Komiteto paskirtas pranešėja: B.Vėsaitė.
4. SVARSTYTA:
Bendras
posėdis su Europos reikalų komitetu dėl Pasienio geležinkelio stočių tolesnio vystymo
NUSPRĘSTA:
1. Pritarti Lietuvos Respublikos
Vyriausybės veiksmams siekti Vaidotų geležinkelio stotį pripažinti tinkamu
Europos Sąjungos muitinės, veterinariniu ir fitosanitariniu pasienio patikros
postu;
2. Pritarti Lietuvos Respublikos
Vyriausybės veiksmams Stasylų pasienio geležinkelio stotį plėsti, siekiant
užtikrinti tik keleivių pasienio ir muitinės bei prekinių traukinių pasienio
kontrolę;
3. Protokolinis sprendimas:
kreiptis į Lietuvos Respublikoje išrinktus Europos
Parlamento narius politinės paramos siekiant Vaidotų geležinkelio stotį
pripažinti Europos Sąjungos reikalavimus atitinkančiu muitinės, veterinarinės
ir fitosanitarinės patikros postu.
5. SVARSTYTA:
Pasirengimas Kelių transporto kodekso 14, 16 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo
projekto XP-864 svarstymui.
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1. Komiteto išvadų rengėjais
paskirti V.Škil, E.Pupinį, komiteto patarėją D.Šaltmerį.
6. SVARSTYTA:
Dėl R.Garbaravičiaus
komandiruotės į Taliną (Estijos Respublika) dalyvauti išvažiuojamojo posėdžio
Europos atomo forumo (Foratom) seminare Požiūris į energetikos ateitį Baltijos
šalyse.
NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):
1. Pasiūlyti Seimo valdybai
pritarti Ekonomikos komiteto nario R.Garbaravičiaus komandiruotei į
Taliną (Estijos respublika) 2005 m. gruodžio mėn. 1-2 dienomis dalyvauti
išvažiuojamojo posėdžio Europos atomo forumo (Foratom) seminare Požiūris į
energetikos ateitį Baltijos šalyse ir apmokėti šias komandiruotės išlaidas: a)
kompleksinio kelionės draudimo, b) savo transportu vykimo išlaidas.