Apie Ekonomikos komiteto 2005-11-09 posėdį

EN  FR

Ekonomikos komiteto 2005-11-09 posėdyje:

 

1. SVARSTYTA:

            2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas XP-846.

 

NUSPRĘSTA (“už” – 9, “prieš” - , “susilaikė” - 2):

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui  (XP-846)  ir Biudžeto ir finansų komitetui pasiūlyti:

1). Atsižvelgiant į investicijų plėtros šalyje paspartinimo būtinumą, padidinti asignavimus 130 mln. Lt Investicijų skatinimo programai (investicijų paketo formavimui teikiant finansinę paramą tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo finansavimui, teisinėms, administracinėms bei informacinėms priemonėms vykdyti ir kt.), atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.

2). Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai papildomai skirti 51 tūkst. Lt (patalpų nuomai), atitinkamai  sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.

3). Ignalinos AE regionui papildomai skirti 4 435 tūkst. Lt eksploatavimo nutraukimo programos socialinių ir ekonominių priemonių vykdymui Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo (2217,5 tūkst. Lt) ir iš valstybės biudžeto (2217,5 tūkst. Lt), atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.

4). Siūlyti, kad: 

- kartu su 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu (XP-846) būtų skubos tvarka priimtas Ekonomikos komiteto narių parengtas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas,  kuriame siūloma nustatyti, kad nuo 2006 m. liepos 1 d. į Kelių priežiūros ir plėtros programos  finansavimo sąskaitą pervedama akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, dalis  padidinama nuo 60 iki 70 procentų ir

- 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte (XP-846) būtų numatytas atitinkamas asignavimų Kelių priežiūros ir plėtros programai padidinimas, atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.

5). Ekonomikos institutui (Lietuvos Mokslų akademija) papildomai skirti 100 tūkst. Lt, atitinkamai sumažinant valstybės skolos aptarnavimui skiriamus asignavimus.

6). Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos skirti 600 tūkst. Lt. Lietuvos kurortų kultūrinių renginių programos įgyvendinimui, šia suma padidinant paprastąsias išlaidas, numatytas Nacionalinės turizmo plėtros programos įgyvendinimui (pritarti Seimo narių J.Karoso ir R.Palaičio pasiūlymui).

7). Šiaulių rajono savivaldybei Turizmo informacijos centro pastato su sanitarinėmis patalpomis prie Kryžių kalno statybai skirti 1844 tūkst. Lt (pritarti 72 Seimo narių pasiūlymui).

8). Padidinti asignavimus Biodegalų gamybos plėtros paramos programai įgyvendinti 5866 tūkst. Lt (pritarti R.Baškienės, A.Butkevičiaus, V.S.Draugelio, J.Jagmino, E. Masiulio, V.Navicko, J.Oleko, B.Paužos, A.Pekeliūno, E.Pupinio, A.Rimo,V.Rinkevičiaus pasiūlymui), prašant Vyriausybės surasti finansavimo šaltinį.

9). Pasiūlyti Vyriausybei svarstyti Lietuvos pramonininkų konfederacijos (2005-11-03) pasiūlymus.

            2) Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Navickas.

 

            2. SVARSTYTA

Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl paslaugų vidaus rinkoje.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

1. Seimo Ekonomikos komitetas,

           

pasisakydamas už aiškius valstybių narių įsipareigojimus priimti pasiūlymą dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl paslaugų vidaus rinkoje (toliau – Paslaugų direktyva), kaip vieną esminių Lisabonos strategijos elementų;

 

akcentuodamas administracinio bendradarbiavimo svarbą ne tik paslaugų sektoriuje nustatyto kilmės šalies principo veikimo aspektu bei ir naujo požiūrio į vidaus rinkos kūrimą, pagrįstą partneryste ir pasitikėjimu

tarp valstybių narių formavimą; .   

 

pabrėždamas, kad administracinis supaprastinimas, ypač naujo verslo kūrimo atveju, skatina nacionalinės administracijos modernizavimą;

 

akcentuodamas tai, kad Paslaugų direktyvos įgyvendinimas skatins Lietuvos paslaugų teikėjų plėtrą ES vidaus rinkoje ir šio sektoriaus konkurencingumo augimą;

 

pažymėdamas, kad, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos užsakymu 2005 m. atliktu direktyvos dėl paslaugų ES vidaus rinkoje projekto pasekmių tyrimu, priėmus Paslaugų direktyvą prekyba paslaugomis tarp ES valstybių narių galėtų išaugti 15-30%, tarpusavio investicijos – 20-35%, Europos Sąjungos bendras vidaus produktas – 0,8-1%, užimtumas – 0,3%, o kainos atskiroms paslaugoms galėtų sumažėti iki 10%;

 

pažymėdamas, kad, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos užsakymu 2005 m. atliktu direktyvos dėl paslaugų ES vidaus rinkoje projekto pasekmių tyrimu, Paslaugų direktyvos poveikis bus teigiamas visai Lietuvos ekonomikai, o ypač statybos, turizmo, didmeninės prekybos, konsultacijų verslo ir kitiems sektoriams;

 

įvertinęs Seimo Sveikatos reikalų komiteto, Biudžeto ir finansų komiteto, Teisės ir teisėtvarkos komiteto ir Socialinių reikalų ir darbo komiteto išvadas dėl Paslaugų direktyvos;

 

atsižvelgdamas į atsakingų institucijų pareikštas pozicijas;

 

pasisako už tai, kad Paslaugų direktyvoje būtų išlaikytas kilmės šalies principas;

 

ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir kitas suinteresuotas institucijas pasisakyti už aiškų Paslaugų direktyvos taikymo srities apibrėžimą ir siekti lyginant su pirminiu pasiūlymu platesnės taikymo apimties;

 

siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir kitoms suinteresuotoms institucijoms siekti, kad Paslaugų direktyvos 26 straipsnio 3 dalis išliktų papildyta nauju punktu, įtraukiant nuostatas dėl informacijos apie juridinį statusą ir formą (nuostata įtraukta į pirmininkaujančios valstybės parengtą  konsoliduotą dokumento tekstą, (26 str., 3 dalies .c) punktas);

 

ragina atsakingas valstybės institucijas toliau aktyviai ir plačiai diskutuoti su suinteresuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis bei visuomene dėl Paslaugų direktyvos nuostatų;

ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę bei kitas suinteresuotas institucijas užtikrinti pakankamą lankstumą tiek tarpinstitucinių, tiek išorinių derybų dėl Paslaugų direktyvos metu;

 

atsižvelgiant į tai, kad pirmininkaujančios valstybės konsoliduotas Paslaugų direktyvos projektas (2 str.2 dalis), lyginant su pirminiu projekto variantu, yra papildytas nuostata, kad direktyva netaikoma veiklos rūšims, kurioms taikomas Europos Bendrijos steigimo sutarties 45 straipsnis, kuriame nurodoma, kad veiklai, bet kurioje valstybėje nors ir laikinai susijusioje su viešosios valdžios funkcijų vykdymu, netaikomos nuostatos dėl įsisteigimo laisvės; taip pat į tai, kad Lietuvos Respublikoje notarai ir antstoliai yra valstybės įgalioti asmenys ir atlieka viešąsias funkcijas, siūlo patikslinti Lietuvos Respublikos poziciją ir, atsižvelgiant į išdėstytus argumentus, siekti papildyti direktyvos 2 straipsnį nuostata, kad notarų ir antstolių veiklos atžvilgiu direktyva netaikoma;

 

rekomenduoja Ūkio ministerijai kartu su Teisingumo ministerija išnagrinėti notarų ir antstolių veiklos reglamentavimo nacionalinėje teisėje problemas, atsižvelgiant į pagrindines Paslaugų  direktyvos nuostatas, ir pateikti pasiūlymus Ekonomikos komitetui dėl galimų jų sprendimo būdų;

 

rekomenduoja Lietuvos Respublikos Vyriausybei išnagrinėti ir numatyti pasiūlymo priimti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje projekte numatytą vienos kontaktinės institucijos (single contact point) įsteigimo iki 2008 m. gruodžio 31 d. įgyvendinimo mechanizmą (vienos kontaktinės institucijos(-jų) institucinę formą, pavaldumą, veiklos organizavimo ir finansavimo  bei  kitus aspektus), kadangi tai palikta kiekvienos šalies narės kompetencijai, taip pat direktyvoje numatomo principo, įgalinančio nuo 2008 m. gruodžio 31 d. visas procedūras ir formalumus (įskaitant leidimus ir licencijas) paslaugų teikėją atlikti elektroninėmis komunikacijos priemonėmis, įgyvendinimą.

           2. Prašyti iki 2005 m. lapkričio 10 d. pateikti EK šį siūlymą pagrindžiančius argumentus ir tiksliai įvardinti paslaugas, kurios gali būti teikiamos per sieną, t.y. neįsisteigus.

3. Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos (2005-09-12) pasiūlymų sprendimą formuluoti gavus LRV kanceliarijos 2005-07-31 užsakymu atliekamos ES socialinės apsaugos sistemas reglamentuojančių teisės aktų poveikio PSDF studijos išvadas.

            4. Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Navickas.

 

3. SVARSTYTA:

            Pasiūlymas dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl cheminių medžiagų registravimo, vertinimo, leidimų suteikimo ir apribojimo (REACH) ES-17.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

1. Seimo Ekonomikos komitetas,

 

akcentuodamas, kad parengtas Reglamentas užtikrintų subalansuotus cheminių medžiagų tvarkymo

reikalavimus bei būtų garantuojamas pakankamas visuomenės bei darbuotojų sveikatos saugos ir aplinkos apsaugos lygis iš vienos pusės, ir mažesni (optimalūs) pramonės kaštai įgyvendinant REACH reglamentą, iš kitos pusės,

 

pabrėždamas, kad siūlomo REACH reglamento taikymo sritis yra labai plati, ir jo įgyvendinimas didžiausią įtaką turės šioms ūkio sritims:pramonei ir verslui; visuomenės sveikatai; aplinkos apsaugai;

 

akcentuodamas REACH sistemos poveikio chemijos ir kitoms susijusioms pramonės šakoms (cheminių medžiagų gamintojams, importuotojams, naudotojams ir ypač mažoms ir vidutinėms įmonėms įtaką;

 

pažymi kiekvieno alternatyvaus pasiūlymo pirminiam Europos Komisijos pasiūlymo pakeitimui papildomų kaštų - naudos analizės svarbą, ir ypač tokioms jautrioms nuostatoms, kaip informacijos reikalavimai mažais kiekiais gaminamų (importuojamų) cheminių medžiagų registracijai, cheminių medžiagų gaminiuose registracija ir pranešimai, tyrimų duomenų ir kaštų pasidalijimo mechanizmai ir pan.;

 

 pasisakoOSOR principo sistemą (pasiūlymas vienai cheminei medžiagai taikyti vieną registraciją (one substance – one registration (OSOR));

  

ragina Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir kitas suinteresuotas institucijas pasisakyti:

- už tikslinį informacijos surinkimo būdą (targeted approach), registruojant chemines medžiagas, kurių gaminama/importuojama nuo 1 iki 10 tonų per metus,

- už cheminių medžiagų, kurių gaminama/importuojama daugiau negu 10 tonų per metus, registracijai teiktinos informacijos reikalavimų sumažinimą,, t.y, REACH Reglamento VI priede nustatyti tik vieną toksiškumo reprodukcijai bandymą vietoje Europos Komisijos pirminiame pasiūlyme reikalaujamų  dviejų tokių bandymų;

- už nuostatą - technologijos procesuose bei kitaip naudojamas didelį susirūpinimą keliančias medžiagas keisti medžiagomis, keliančiomis mažesnį pavojų žmonių sveikatai ir aplinkai, tuo pačiu skatinant inovacijas bei užtikrinant Lietuvos chemijos pramonės konkurencingumą globalios konkurencijos sąlygomis;

 

siūlo siekti, kad lengvinant Registracijos reikalavimus, nesumažėtų pagrindinių REACH tikslų – surinkti reikalingą informaciją apie cheminių medžiagų poveikį žmonių sveikatai ir aplinkai - užtikrinimo galimybės;

 

ragina atsakingas valstybės institucijas toliau aktyviai ir plačiai diskutuoti su suinteresuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis bei visuomene dėl REACH nuostatų;

 

rekomenduoja Lietuvos Respublikos Vyriausybei atlikti išsamų REACH reglamento (galutinio kompromisinio dokumento redakcijos)  poveikio tyrimą šioms ūkio sritims: pramonei ir verslui; visuomenės sveikatai; aplinkos apsaugai, kadangi minėtoms sritims REACH įgyvendinimo poveikis didžiausias.

2. Komiteto paskirtas pranešėja: B.Vėsaitė.

 

4. SVARSTYTA:

          Bendras posėdis su Europos reikalų komitetu dėl Pasienio geležinkelio stočių tolesnio vystymo

 

NUSPRĘSTA:

            1. Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiksmams siekti Vaidotų geležinkelio stotį pripažinti tinkamu Europos Sąjungos muitinės, veterinariniu ir fitosanitariniu pasienio patikros postu;

            2. Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiksmams Stasylų pasienio geležinkelio stotį plėsti, siekiant užtikrinti tik keleivių pasienio ir muitinės bei prekinių traukinių pasienio kontrolę;

3. Protokolinis sprendimas:

kreiptis į Lietuvos Respublikoje išrinktus Europos Parlamento narius politinės paramos siekiant Vaidotų geležinkelio stotį pripažinti Europos Sąjungos reikalavimus atitinkančiu muitinės, veterinarinės ir fitosanitarinės patikros postu.

 

5. SVARSTYTA:

            Pasirengimas Kelių transporto kodekso 14, 16 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XP-864 svarstymui.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

1. Komiteto išvadų rengėjais paskirti V.Škil, E.Pupinį, komiteto patarėją D.Šaltmerį.

 

6. SVARSTYTA:

            Dėl R.Garbaravičiaus komandiruotės į Taliną (Estijos Respublika) dalyvauti išvažiuojamojo posėdžio Europos atomo forumo (Foratom) seminare “Požiūris į energetikos ateitį Baltijos šalyse”.

 

NUSPRĘSTA (bendru sutarimu):

1. Pasiūlyti Seimo valdybai pritarti Ekonomikos komiteto nario R.Garbaravičiaus komandiruotei į Taliną (Estijos respublika) 2005 m. gruodžio mėn. 1-2 dienomis dalyvauti išvažiuojamojo posėdžio Europos atomo forumo (Foratom) seminare “Požiūris į energetikos ateitį Baltijos šalyse” ir apmokėti šias komandiruotės išlaidas: a) kompleksinio kelionės draudimo, b) savo transportu vykimo išlaidas.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008