Ekonomikos komiteto 2005-11-11 posėdyje:
1. SVARSTYTA (Bendras posėdis su Europos reikalų komitetu) :
Seimo išvados dėl pasiūlymo priimti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl paslaugų vidaus rinkoje svarstymas: sveikatos ir teisinės paslaugos.
NUSPRĘSTA:
Seimo Europos reikalų ir Ekonomikos komitetai siūlo pozicijos pakeitimus ir patikslinimus:
pasisakydami už aiškius valstybių narių įsipareigojimus kuo sparčiau pasiekti politinį sutarimą dėl pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl paslaugų vidaus rinkoje (toliau Paslaugų direktyva), kaip vieną esminių Lisabonos strategijos elementų;
akcentuodami tai, kad Paslaugų direktyvos įgyvendinimas skatins Lietuvos paslaugų teikėjų plėtrą ES vidaus rinkoje ir šio sektoriaus konkurencingumo augimą;
pažymėdami, kad, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos užsakymu 2005 m. atliktu direktyvos dėl paslaugų ES vidaus rinkoje projekto pasekmių tyrimu, priėmus Paslaugų direktyvą prekyba paslaugomis tarp ES valstybių narių galėtų išaugti 15-30%, tarpusavio investicijos 20-35%, Europos Sąjungos bendras vidaus produktas 0,8-1%, užimtumas 0,3%, o kainos atskiroms paslaugoms galėtų sumažėti iki 10%;
pažymėdami, kad, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos užsakymu 2005 m. atliktu direktyvos dėl paslaugų ES vidaus rinkoje projekto pasekmių tyrimu, Paslaugų direktyvos poveikis bus teigiamas visai Lietuvos ekonomikai, o ypač statybos, turizmo, didmeninės prekybos, konsultacijų verslo ir kitiems sektoriams;
pabrėždami būtinybę aktyviai ir plačiai diskutuoti su suinteresuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis bei visuomene dėl Paslaugų direktyvos nuostatų;
įvertinę Seimo specializuotų komitetų išvadas dėl Paslaugų direktyvos;
atsižvelgdami į atsakingų institucijų pareikštas pozicijas,
1. Pažymi:
1.1. Kilmės šalies principas turi būti išlaikytas, kaip esminė Paslaugų direktyvos nuostata;
1.2. Kilmės šalies principas turi būti taikomas įmanomai platesniam paslaugų sektoriui;
1.3. Paslaugų direktyvos taikymo srities apibrėžimas turi būti aiškus ir konkretus, o Paslaugų direktyvos nuostatų apimtis turi būti kuo platesnė;
1.4. Paslaugų direktyvos nuostata, kad paslaugų gavėjo prašymu paslaugų teikėjai taip pat pateiktų informaciją apie juridinį statusą ir formą turi būti išlaikyta;
1.5.Notarų ir antstolių teisinės paslaugos yra susijusios su įstatymu valstybės jiems suteiktomis viešosios valdžios funkcijomis, todėl Paslaugų direktyvoje turi būti vienareikšmiškai pasisakyta dėl jos nuostatų netaikymo notarų ir antstolių veiklai.
2. Siūlo:
2.1.Lietuvos Respublikos Vyriausybei išnagrinėti ir numatyti Paslaugų direktyvoje numatytą vienos kontaktinės institucijos (single contact point) įsteigimo įgyvendinimo mechanizmą (institucinė forma, pavaldumas, veiklos organizavimas, finansavimas ir kt.);
2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybei išnagrinėti ir numatyti Paslaugų direktyvoje numatomo principo, įgalinančio visas procedūras ir formalumus (įskaitant leidimus ir licencijas) paslaugų teikėjui atlikti elektroninėmis komunikacijos priemonėmis, įgyvendinimą.
3. Prašo Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto bei Sveikatos reikalų komiteto iki š.m. gruodžio 12 d. pakartotinai apsvarstyti ir pateikti išvadas dėl Paslaugų direktyvos.
4. Pakartotinai svarstyti Paslaugų direktyvą bendrame Seimo Ekonomikos komiteto ir Europos reikalų komiteto posėdyje gavus Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto bei Sveikatos reikalų komiteto išvadas.