2005-12-07 d. BFK posėdis

EN  FR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

 

Svarstyta:

1. Valstybės kontrolės įstatymo 2,4,8,9,10,12,13,14,15,16,17,18,21,23,41 straipsnių pakeitimo ir papildymo, V skyriaus pavadinimo pakeitimo ir 42 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas XP-902.

Nuspręsta:

Pasiūlyti pagrindiniam komitetui pritarti pateiktam įstatymo projektui Nr. XP-902, atsižvelgus į komiteto pritartas pastabas bei pasiūlymus.

Svarstyta:

2. Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-799.

Nuspręsta:

Pasiūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į Europos reikalų komiteto 2005 m. gruodžio 2 d. išvadą dėl Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr.XP-799, taip pat į Biudžeto ir finansų komiteto išvadas.

Svarstyta:

3. Baudžiamojo proceso kodekso 165 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-652(2).

Nuspręsta:

Iš esmės pritarti pateikti pateiktam įstatymo projektui bei pasiūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui įvertinti Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas.

Svarstyta:

4. Valstybinio socialinio draudimo įstatymo, Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas XP-919.

Nuspręsta:

Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reiklaų ir darbo komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas.

Svarstyta:

5. Labdaros ir paramos įstatymo 5,7,10,12 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-923.

Nuspręsta:

1. Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

2. Komitetas, atsižvelgdamas į Seimo Teisės departamento pastabas, siūlo pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą:

2.1. Teikiamo įstatymo 3 straipsnio (keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies) nuostatą ,,su politinėmis kompanijomis susijusiems skolų įsipareigojimams“ reikėtų keisti į ,,su politinėmis kompanijomis susijusiems skolos įsipareigojimams dengti”.

2.2. Komitetas mano, kad paramos gavėjo statuso panaikinimas nelaikytinas baudžiamąja sankcija, todėl siūlo įstatymo projekto 5 straipsnio (keičiamo įstatymo 15 straipsnio 3 dalies) redakciją suformuluoti analogiškai Alkoholio įstatymo 34 straipsnio 18 d. ir ją išdėstyti sekančiai:

"3. Juridinių asmenų registro tvarkytojas paramos gavėjo statusą panaikina kontrolės institucijos teikimu arba paties paramos gavėjo prašymu. Į juridinių asmenų registro tvarkytoją dėl juridiniam asmeniui suteikto paramos gavėjo statuso panaikinimo kreipiasi institucija, pagal savo kompetenciją nustačiusi, kad:

1) padarė piktybinį mokesčių įstatymų pažeidimą, nurodytą Mokesčių administravimo įstatyme asmens atžvilgiu yra įsiteisėjęs teismo nuosprendis už Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse numatytą nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

2) asmuo padarė Pinigų plovimo prevencijos įstatymo pažeidimą;

3) asmuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka neparengė šio įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje nurodytos ataskaitos per 2 mėnesius po to, kai buvo apie šį pažeidimą įspėtas;

4) nuolat pažeidinėja labdaros ir paramos teikimo, gavimo bei panaudojimo reikalavimus ir dėl to kontrolės institucijos jau panaikino jiems mokesčių lengvatas asmuo, pažeisdamas šio Įstatymo reikalavimus suteikė, gavo ar panaudojo didesnę kaip 250 minimalių gyvenimo lygių (toliau vadinama – MGL) dydžio per vienerius kalendorinius metus arba didesnę kaip 500 MGL dydžio per trejus kalendorinius metus iš eilės labdaros ar paramos lėšų sumą;

5) nesumokėjo mokestinės nepriemokos ir mokesčių administratorius Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka įgijo teisę priverstinai ją išieškoti. Ši nuostata netaikoma tais atvejais, kai Mokesčių administravimo įstatymo 110 straipsnio nustatyta tvarka mokestinės nepriemokos priverstinis išieškojimas yra sustabdytas arba nepradėtas.“.

Svarstyta:

5. Seimo narių pasiūlymai dėl Kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat valstybės garantijų ir lengvatų, numatytų Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatyme, įstatymo 7 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto XP-683A(2).

Nuspręsta:

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies nuostatomis, pasiūlyti Vyriausybei rengiant tvarką, kam gali būti naudojamos nepanaudotos socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti sumos, numatyti galimybę nuomininkams (socialiai remtiniems asmenims), iškeldinamiems iš savininkams grąžintų namų, butų, kompensuoti persikėlimo išlaidas.

Svarstyta:

6. Sudarytos išvadų rengėjų grupės:

- Akcizų įstatymo 35 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-660(2) - kuratoriai J.Lionginas V.Galvonas /A.Mikalauskas/;

- Žemės mokesčio įstatymo 6 ir 11 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XP-938 - kuratoriai J.Lionginas V.Galvonas /A.Mikalauskas/.

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008