2006-11-22 SPRENDIMAS Nr.16 ,,DĖL IŠVAŽIUOJAMOJO POSĖDŽIO PANEVĖŽIO APSKRITYJE"

EN  FR

                                                                                                   

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SVEIKATOS REIKALŲ KOMITETAS

 

                                                               SPRENDIMAS NR. 16

                      DĖL IŠVAŽIUOJAMOJO POSĖDŽIO PANEVĖŽIO APSKRITYJE

                                                                 2006 m. lapkričio 22 d.

                                                                         Vilnius

 

 

 

 

          Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetas (toliau – Komitetas), išvažiuojamojo posėdžio Panevėžio apskrityje metu apsilankęs VšĮ Panevėžio infekcinės ligoninės tuberkuliozės skyriuje, Panevėžio apskrities priklausomybės ligų centre, VšĮ Panevėžio infekcinėje ligoninėje, VšĮ Panevėžio ligoninėje, Panevėžio sporto medicinos centre, susipažinęs su šių asmens sveikatos priežiūros įstaigų nurodytomis problemomis bei išanalizavęs  Panevėžio teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK) pateiktus duomenis apie asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo tendencijas (pokyčius) 2000-2006 metais, išnagrinėjęs susitikimo su miesto gyventojais ir Panevėžio ,,Vilties” vidurinės mokyklos bendruomene bei susitikimo su Panevėžio apskrities savivaldybių merais ar jų įgaliotais atstovais ir sveikatos priežiūros įstaigų vadovais metu pateiktus pasiūlymus, problemas, pastabas ir skundus,

                                konstatuoja:

 Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas Panevėžio apskrityje  nepakankamas ir nuolat blogėjantis. Išanalizavus Panevėžio TLK pateiktus duomenis dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo 2000-2006 metais, darytina išvada, kad finansavimas kiekvienais metais ženkliai didinamas stacionarinei sveikatos priežiūrai. Įvertinus gydytojų specialistų planinių paslaugų prieinamumo duomenis, darytina išvada, kad didžiausios eilės yra laukiant šių specialistų konsultacijos: endokrinologo (60 d.), hematologo (60 d.), urologo (14-60 d.), echoskopuotojo (30 d.), o prireikus išsamesnio ligonio ištyrimo (kelių specialistų konsultacijų), paslaugos laukimo periodas gali užtrukti ir kelis mėnesius. Pagal pateiktus specialistų poreikio 2006 m. lapkričio 1 d. Panevėžio apskrities asmens sveikatos priežiūros įstaigose duomenis, iš viso šioje apskrityje trūksta 221 gydytojo.

Susipažinus su Panevėžio apskrities priklausomybės ligų centro darbu, akivaizdu, kad įstaigos veikla nėra sisteminė. Nėra aiškiai apibrėžtos centro funkcijos, blogas finansavimas, neskaidri pacientų hospitalizavimo tvarka.

Nors Panevėžio sporto medicinos centras yra išsikėlęs uždavinį ,,vykdyti Panevėžio apskrities sportuojančių asmenų sveikatos priežiūrą”, tačiau įvertinus įstaigos finansavimą ir materialinį aprūpinimą bei kt., darytina išvada, kad jis šios funkcijos tinkamai nevykdo.

Priimant sprendimus dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo, kurie gali turėti bendruomenei neigiamų pasekmių, ne visada išklausoma ir atsižvelgiama į bendruomenės interesus. Susitikimo su Panevėžio gyventojais ir ,,Vilties” mokyklos bendruomene metu buvo išreikštas nepasitenkinimas sprendimu į Panevėžio infekcinės ligoninės patalpas miesto centre perkelti tuberkuliozės skyrių. Informuota, kad su sprendimu iš anksto nebuvo supažindinta miesto bendruomenė, išklausyta gyventojų nuomonė, atlikta išsami galimo kenksmingo poveikio sveikatai analizė. Abejotina, ar šis sprendimas atitinka higienos normas.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 65 straipsnio 4 punktu, Komitetas

                                     nusprendė:

1.  Siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai:

  1.1. peržiūrėti Panevėžio apskrities asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansavimą racionalumo aspektu, skiriant didesnį dėmesį pirminei sveikatos priežiūrai, ir  kartu užtikrinant, kad būtų koncentruojamos tik aukštosiomis technologijomis paremtos sudėtingos sveikatos priežiūros paslaugos.

   1.2. atkreipti Sveikatos apsaugos ministerijos dėmesį į tai, kad vykdant sveikatos priežiūros įstaigų pertvarką, nebūtų centralizuojamos dažniausiai visuomenei reikalingos sveikatos priežiūros paslaugos (pediatrijos, chirurgijos, akušerijos-ginekologijos, terapijos, psichosomatinės, intensyvios terapijos). Šių paslaugų nefinansuoti tik tais atvejais, jeigu ženkliai sumažėja jų poreikis, ar jos tampa nesaugios visuomenei.

2. Siekiant sumažinti eiles pas gydytojus specialistus (paslaugos laukimo laiką), siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai peržiūrėti teisės aktus, reglamentuojančius receptų kompensuojamiems vaistams išrašymo tvarką bei atsisakant dalies gydytojų specialistų privalomų konsultacijų.

3. Siūlyti Panevėžio apskrities viršininko administracijai, vykdant ,,Panevėžio apskrities infekcinių, tuberkuliozės ligų paslaugų restruktūrizavimo” projektą, atsižvelgti į viešąjį interesą (bendruomenės nuomonę ir interesus) ir nekelti struktūrinio padalinio tuberkuliozės skyriaus į  VšĮ Panevėžio infekcinės ligoninės patalpas miesto centre. Rekomenduoti ateityje priimant  sprendimus atsižvelgti į viešąjį interesą.

4. Siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai kartu su Narkotikų kontrolės departamentu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei apskričių viršininkais peržiūrėti priklausomybės ligų centrų funkcijas, steigimo bei finansavimo tvarką.

5. Siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai kartu su Kūno kultūros ir sporto departamentu  prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Lietuvos Respublikos Seimo Jaunimo ir sporto reikalų komisija bei apskričių viršininkais peržiūrėti sporto medicinos centrų funkcijas, steigimo bei finansavimo tvarką.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                  Antanas Matulas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008