SPRENDIMAS Nr. 17 DĖL ĮSTATYMO PROJEKTO NEPRIKLAUSOMO EKSPERTINIO ĮVERTINIMO 2005.11.23

EN  FR

 

Komitetas, atsižvelgdamas į š.m. lapkričio 16 d. posėdyje priimtą sprendimą dėl Įstatymo “Dėl Pasaulio sveikatos organizacijos konstitucijos ir jos 7, 24, 25, 74 straipsnių pakeitimo ratifikavimo” projektą Nr. X P-722 nepriklausomo ekspertinio teisės akto projekto įvertinimo užsakymo, Seimo lapkričio 17 d. protokolinį nutarimą dėl šio vertinimo užsakymo ir vadovaudamasis Seimo valdybos patvirtinta tvarka, nutaria pateikti Seimo valdybai šiuos pasiūlymus :

 

1. Teisės akto projekto įvertinimą turėtų atlikti konstitucinės teisės ir tarptautinės teisės nepriklausomi ekspertai, turintys ne žemesnį kaip magistro laipsnio arba jam prilygstantį vienpakopį aukštąjį teisinį išsilavinimą, ne mažesnę kaip 2 metų patirtį rengiant tokio pobūdžio analitinius darbus ir atlikę per paskutinius trejus metus ne mažiau kaip 10 analitinių konstitucinės ir (ar) tarptautinės teisės  srities teisės aktų projektų vertinimų.

 

2. Ekspertinio įvertinimo mėtu ekspertams turėtų būti pateikti šie klausimai:

 

1) Ar Pasaulio sveikatos organizacijos konstitucijos ratifikavimas nesukels Lietuvos Respublikai nenumatytų imperatyvaus pobūdžio tarptautinių įsipareigojimų pagal Pasaulio sveikatos organizacijos konstitucijos 21, 22, 61, 62, 63 ir kitus straipsnius, kurie galėtų sukurti iš esmės naujas teisinio reguliavimo normas, kurių nėra Lietuvos Respublikos teisės aktuose?

2) Kokios gali būti tokių imperatyvinio pobūdžio įsipareigojimų pasekmės Lietuvos Respublikos sveikatos politikos ir su ja susijusių valstybės politikos sričių įgyvendinimui ir koks šių galimų įsipareigojimų santykis su Lietuvos Respublikos Konstitucija ir įstatymais ?

3) PSO konstitucijoje nenumatyta šalies narės pasitraukimo iš šios tarptautinės sutarties galimybė. Kokios Lietuvos Respublikos teisinės galimybės pasitraukti iš šios sutarties ir ar tokios sąlygos nebuvimas pačioje sutartyje nesukelia prieštaravimo Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir LR Tarptautinių sutarčių įstatymui ?

4)  Ar pagal Lietuvos Respublikos įstatymus PSO konstitucija būtinai turi būti ratifikuota?  Kokios galimos teisinės pasekmės, jei ši tarptautinė sutartis nebus ratifikuota ?

5) Ar, siekiant išvengti galimos kolizijos su Lietuvos Respublikos nacionaliniais teisės aktais, ratifikuojant PSO konstituciją tikslinga daryti išlygas dėl atskirų šios konstitucijos straipsnių  - 22, 61, 62, 63 ar kitų ?  Kokios šių išlygų teisinės pasekmės ?

3. Ekspertinis įvertinimas turi būti atliktas per 2 mėnesius nuo sutarties pasirašymo pateikiant visų ekspertų pasirašytą išvadą LR Seimo kanceliarijai. Įvertinimas turi būti atliktas bešališkai. Išvadoje turi būti išsamiai atsakyta į pateiktus klausimus,  pateikti motyvuoti ekspertų paaiškinimai, įvertinta JAV ir kitų šalių patirtis ratifikuojant PSO konstituciją, nurodyta kokie teisės šaltiniai ir kokia kita medžiaga buvo analizuojama rengiant išvadą, prireikus - pateiktos papildomos ekspertų pastabos ir pasiūlymai dėl šio teisės akto projekto tolesnio svarstymo.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                             D. Mikutienė

 

 

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008