Kaimo reikalų komitetas
posėdyje svarstė Kvotinio cukraus gamybos mokesčio ir papildomo cukraus
gamybos mokesčio įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr.XP-1007, teikia: JonasJagminas) ir
pritarė Kaimo reikalų komiteto patobulintam įstatymo projektui ir
išvadai.
Kvotinio cukraus
gamybos mokesčio ir papildomo cukraus gamybos mokesčio 2 straipsnio pakeitimo
įstatymo projekto tikslas panaikinti nuorodą į Cukraus įstatymą, kuris
Vyriausybės pateiktame projekte pripažįstamas netekusiu galios.
Komitetas svarstė Seimo nutarimo ,,Dėl Dzūkijos nacionalinio parko
konservacinio prioriteto zonos (Skroblaus gamtinio rezervato) ir Žemaitijos
nacionalinio parko konservacinio prioriteto zonos (Plokštinės gamtinio
rezervato) ribų planų patvirtinimo projektą
(Nr.XP-950).
1997 m. Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nutarimais buvo patvirtintos Dzūkijos nacionalinio parko
teritorijos (nustatant Skroblaus gamtinio rezervato ribas) ir Žemaitijos
nacionalinio parko teritorijos (nustatant Plokštinės gamtinio rezervato ribas).
Šiuose rezervatuose privatus
nekilnojamasis turtas (pastatai) pateko į rezervatų teritorijas. Kadangi žemė
rezervate yra išimtinė valstybės nuosavybė, savininkai susidūrė su pastatų
įteisinimo problema.
Seimo nutarimo projekto tikslas sudaryti
sąlygas savininkams įteisinti nekilnojamąjį turtą, tuo pačiu panaikinti tam
tikrus neapibrėžtumus.
Svarstant šį klausimą dalyvavo Aplinkos
ministerijos, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos, Nacionalinės žemės
tarnybos atstovai bei kiti suinteresuoti
asmenys. Komiteto pirmininkas Jonas Jagminas klausė, kodėl 1997 m.
į rezervatų ribas buvo įtraukti privatiems asmenims priklausantys
pastatai ir ar šiuo nutarimu iš visų rezervatų teritorijų bus išimti visi šiose teritorijose esantys namų valdos
sklypai. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos
direktorė Rūta Baškytė patikino, kad
valstybinių rezervatų žemė yra išimtinė valstybinė nuosavybė, o tokių likusių
sodybų nei viename valstybinių parkų rezervate daugiau nėra.
Komitetas pritarė
šiam Vyriausybės pateiktam Seimo nutarimo projektui.
Posėdyje
svarstytas Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo XP-284(2) projektą.
Komiteto nariai atkreipė
dėmesį į tai, kad šiame įstatymo projekte
nereglamentuojama vandens kokybė, nėra aiškios kainodaros, atsiskaitymų
tvarkos. Atsižvelgiant į išsakytas pastabas ir siūlymus, Komitetas
nusprendė pasiūlyti pagrindiniam
komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos
Teisės departamento išvadas ir Seimo nario Broniaus Paužos pasiūlymus.
Komitetas svarstė Geriamojo vandens tiekimo ir
nuotekų tvarkymo įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymoprojektą (XP-285(2) ir nusprendė
pasiūlyti pagrindiniam komitetui esant reikalui patobulinti šį įstatymo
projektą pagal galimus pakeitimus tobulinant Geriamojo vandens tiekimo ir
nuotekų tvarkymo įstatymo projektą.