Komitetas svarstė Valstybės ir savivaldybių turto
valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13,
14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22 ir 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir
Įstatymo papildymo 8(1) ir 16(1) straipsniais įstatymo projektą ir nusprendė pasiūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui
patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas.
Komiteto paskirtas pranešėjas Kazys Starkevičius.
Šio įstatymo projekto
tikslas - išspręsti valstybės
ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo praktikoje
kylančias problemas, atsižvelgiant į Seimo 2003 m. gegužės 13 d. nutarimą Nr.
IX-1522 Dėl 2001 metų ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise priklausantį
turtąir Vietos savivaldos įstatymo pakeitimo įstatymą.
Komitetas svarstė Apskrities valdymo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą ir nusprendė
pritarti Vyriausybės pateiktam
įstatymo projektui, pasiūlant
pagrindiniam komitetui įstatymo projekte aiškiai apibrėžti valstybės
nekilnojamojo turto atnaujinimo
organizatorių.
Šis įstatymo projektas yra lydintysis Valstybės ir
savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo kai kurių
straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą, todėl derinamas su jo
nuostatomis.
Kaimo reikalų komitetas išklausė Žemės ūkio ministerijos informaciją apie Žemės ūkio paskolų garantijų fondo veiklą.
Komiteto pirmininkas Jonas
Jagminas pažymėjo, kad per 8 šio fondo gyvavimo metus padidėjo ir skolinimosi
apimtys, ir bankų pasitikėjimas žemės ūkio subjektais. Tačiau didesnė dalis paskolų garantijų
suteikta vis tik ne žemės ūkio subjektams, bet Rinkos reguliavimo agentūrai.
J.Jagmino nuomone, šios Agentūros veikla, ypač iki narystės ES, tikrai galėjo būti
efektyvesnė ir be Fondo paramos.
Tam tikra dalis ūkininkų ir ateityje skolinsis
lėšas iš bankų ir naudosis Fondo paslaugomis. Todėl artėjant naujam finansiniam
laikotarpiui nuo 2007 m., o kartu ir dar didesniems pinigų srautams iš ES,
labai svarbu užtikrinti sklandžias investicijas ūkių modernizavimui ir jų
konkurencingumo didinimui.
Skolinimosi procese dalyvauja daug suinteresuotų
pusių: žemdirbiai, bankai, Žemės ūkio ministerija, pagaliau Žemės ūkio paskolų
garantijų fondas. Nuo visų jų priklauso
skolinimosi sėkmė, bet didžiausia atsakomybė - Žemės ūkio ministerijai.
Nors Fondo veiklos tvarka ir buvo tobulinama,
tačiau per mažai dėmesio buvo skiriama skolinimosi kainai, racionalesniam
biudžeto lėšų naudojimui.
neramina tokie faktai, kai esant tarpbankinių
palūkanų normai 2,5 3,0 proc., žemės ūkio subjektams paskolų norma pakyla iki
6.5 proc., kai tuo laikotarpiu paskolų procentai kitiems subjektams būdavo
gerokai mažesni. Kadangi skolinimosi apimtys auga, didėja ir palūkanų
kompensavimui skirtų biudžeto lėšų suma, kuri galėtų būti panaudota kaimo
plėtrai. Bet lėšas sėkmingai paima bankai užsienio kapitalo bendrovės.
Paanalizavus dviejų ministerijų - Ūkio ir Žemės
ūkio palūkanų kompensavimo taisykles paaiškėjo, kad požiūris į valstybės lėšų
naudojimą labai skiriasi. Jeigu ūkio ministerija 2005 m pakeitė savo
taisykles ir maksimali palūkanų norma, paėmusiems iš kredito įstaigų paskolas
su INVEGOS garantija nuo kurios kompensuojama, buvo sumažinta nuo 10 proc. iki
5 proc., tai Žemės ūkio ministerija jau eilę metų maksimalią palūkanų normą nustačiusi 8 proc. ir jos nemažina.
Jei 5 proc. dydžio maksimali palūkanų norma vietoj
8 proc. būtų taikyta ir Žemės ūkio ministerijoje, pernai būtų sutaupyta apie
308 tūkst. Lt Kaimo rėmimo programos lėšų. Šie metai tuoj įpusės, o maksimali
palūkanų norma nepakeista.
Kaimo reikalų komitetas, išklausęs ŽŪM
sekretoriaus G.Radzevičiaus informaciją, kokių žingsnių Ministerija imsis,
racionalizuodama skolinimosi procesą, išklausęs UAB Žemės ūkio paskolų
garantijų fondo direktorės nuomonę, atsižvelgdamas
į paskolų garantijų svarbą ūkių modernizavimui ir jų konkurencingumo didinimui
bei kitų verslų kaime plėtrai, nusprendė pasiūlyti Žemės ūkio ministerijai: artimiausiu metu apsvarstyti galimybę
sumažinti maksimalią kompensuojamų palūkanų normą ir nuolat analizuoti
skolinimo tendencijas, rizikos veiksnius, tobulinti projektų rizikos vertinimo
metodiką ir jų valdymo priemones, ieškoti galimybių supaprastinti žemės ūkio
paskolų garantijų suteikimo procedūras.
Į Kaimo reikalų komitetą kreipėsi Jūrinių ir
žuvininkystės reikalų komisijos pirmininkas Bronius Pauža Dėl Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos terminų ir
statybos pradžios 2008 m..
Komitetas nusprendė pritarti Jūrinių ir
žuvininkystės reikalų komisijos 2006 m. kovo 15 d. nutarimui Dėl Šventosios
valstybinio jūrų uosto statybos terminų ir statybos pradžios 2008 m.
kartu su Seimo Aplinkos komitetu
prašyti Vyriausybės papildomai
išnagrinėti Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos terminus ir statybos darbus
pradėti 2008 m.