Kaimo reikalų
komitetas nusprendė Žemės įstatymo7, 10, ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (Nr. XP-1082) svarstyme daryti pertrauką
iki papildomi komitetai pateiks savo
išvadas dėl šio įstatymo projekto.
Posėdyje buvo svarstytas
Miškųįstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr.XP-901).
Šiuo metu Miškų įstatymo 4 straipsnio 3 dalis nustato, kad privačių miškų valdos neskaidomos į dalis, jei valda yra arba tampa mažesnė
kaip 5 ha. Įstatymo
projektu siūloma šią nuostatą išbraukti (pripažinti netekusia galios).
Kaimo reikalų komitetas jau svarstė šį įstatymo
projektą 2005m. lapkričio 30d. ir nusprendė daryti įstatymo projekto svarstymo
Komitete pertrauką iki LR Konstitucinis Teismas priims nutarimą dėl Miškų
įstatymo 4 straipsnio 3 dalies atitikimo Konstitucijai.
Konstitucinis
Teismas 2006 m. kovo 14 d. nutarime pripažino, kad ši įstatymo norma
neprieštarauja Konstitucijai. Be to,
jis nurodė, kad įstatymų leidėjas, siekdamas užtikrinti miškų apsaugą,
nesumažinti jų vertės, gali nustatyti minimalius miškų valdų plotus ir, kad
nėra pakankamai teisinių argumentų, kurie leistų teigti, jog šiuo metu
nustatytas miško valdos plotas (5 hektarai) yra nepagrįstas ir, kad turėtų būti
nustatytas kitoks jo dydis.
Kaimo reikalų komitetas,
atsižvelgdamas į Konstitucinio teismo sprendimą (minimalus 5 ha ploto
nustatymas neprieštarauja Konstitucijai) ir į tai, kad vienas iš racionalių
privačių miško žemėvaldų suformavimo būdų galėtų būti miško konsolidacijos
projektų vykdymas, nepritarė šiam įstatymo
projektui.
Kaimo reikalų komitetas
svarstė ir pritarė Vyriausybės
pateiktam Genetiškai modifikuotų organizmų įstatymo 1, 2,
4, 5, 7, 8, 9, 10 straipsnių pakeitimo ir papildymo, trečiojo skirsnio
pavadinimo pakeitimo bei papildymo 7(1), 7(2) straipsniais ir priedo pakeitimo
ĮSTATYMO PROJEKTUI (Nr.XP-1166) ir pasiūlė pagrindiniam Komitetui patobulinti projektą,
atsižvelgiant į Seimo Kanceliarijos
Teisės departamento išvadas.
Šio įstatymo projekto
tikslas patikslinti bei pakoreguoti šiuo metu galiojančio Genetiškai
modifikuotų organizmų įstatymo straipsnius, susijusius su sąvokomis,
funkcijomis, rizikos aplinkai vertinimu, išleidimo į aplinką monitoringu,
genetiškai modifikuotų organizmų ir genetiškai modifikuotų mikroorganizmų
naudojimu.
Šiuo metu galiojantis
Genetiškai modifikuotų organizmų įstatymas taikomas visiems organizmams
(išskyrus žmogų), gaunamiems genetinės modifikacijos metodais, tačiau siekiant
jų netaikyti organizmams, gaunamiems tam tikrais genetinio modifikavimo
metodais, kurie jau naudojami daugelyje taikomųjų (žemės ūkio, medicinos ir
kt.) sričių ir seniai yra pripažinti saugiais, minėto įstatymo nuostatų
nepakanka, todėl siūloma įstatymą papildyti funkcija dėl šiuolaikinių
modifikacijos metodų nustatymo bei pakeisti 1 straipsnį, nurodant, kad šio
įstatymo nuostatos neturi būti taikomos vykstant natūraliems procesams.
Kaimo reikalų komitetas
svarstė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 19
straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTĄ (Nr.XP-1091).
Šio
įstatymo projekto tikslas aiškiai nustatyti subjektus, tvarkančius kelių
transporto priemonių registrą. Projekto iniciatorė - Vidaus
reikalų ministerija.
Šiuo metu motorinės
transporto priemonės, priekabos ir puspriekabės registruojamos Lietuvos
Respublikos kelių transporto priemonių registre ir duomenis apie kelių
transporto priemones registruoja ir kaupia valstybės įmonė Regitra, o
traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registrą tvarko Žemės
ūkio ministerija ir savivaldybės.
Tačiau
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje
nustatyta, kad Lietuvos
Respublikos kelių transporto priemonių registrą tvarko Vyriausybės įgaliotos
institucijos, nors Vyriausybė negali įgalioti valstybės įmones vykdyti viešąjį
administravimą. Vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu (3 straipsnio 1,
4 ir 13 dalys), viešojo administravimo įgaliojimai valstybės įmonėms gali būti
suteikiami tik įstatymais. Todėl teikiamu
įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad kelių transporto
priemonių registrą tvarko vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga - Vidaus
reikalų ministerija ir registro tvarkymo įstaiga Vyriausybės paskirta
valstybės įmonė ,,Regitra.
Kaimo
reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas konstatavo, kad ši pataisa nėra
pakankama, ji neišsprendžia traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų
priekabų registro tvarkymo, todėl įregistravo pasiūlymą, kad šių transporto
priemonių registrą tvarko ne įgaliotos Vyriausybės institucijos, o ,,vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga Žemės ūkio ministerija ir
registro tvarkymo įstaigos valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo
verslo centrasir savivaldybės.
Jonas Jagminas siūlė prašyti pagrindinio komiteto
patobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į šį pasiūlymą. Taip pat pasiūlė
nepritarti Seimo nario Antano Matulo pasiūlymui, kad motorinių transporto
priemonių registrą tvarkytų ne Vidaus reikalų, o Susisiekimo ministerija.
Kaimo reikalų komitetas
bendru sutarimu nusprendė pasiūlyti pagrindiniam Komitetui patobulinti Saugaus
eismo automobilių keliais įstatymo 19 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTĄ,
atsižvelgiant į Seimo nario Jono Jagmino pasiūlymą.
Kaimo reikalų komitetas išklausė Žemės ūkio
ministerijos informaciją apie Kaimo rėmimo programos lėšų 2005 m.
ir numatomų lėšų 2006 m. panaudojimą.
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas pažymėjo, kad 2005 m.
žemdirbių rėmimui panaudota 223, 1 mln. litų arba 99 proc. programai skirtų
lėšų.
2006 metais
Specialioje kaimo rėmimo programoje pirmą kartą daugiausiai lėšų tenka
gyvulių veislininkystei 16,1 mln.lt ir padidinta parama veisliniams gyvuliams
įsigyti iki 7 mln. litų, taip pat ženkli
suma 15,3 mln. litų numatoma žemdirbių švietimui ir
konsultavimui, moksliniams tyrimams, parodoms organizuoti. Be to, numatoma nauja linų ūkių finansavimo programa, kuriai
skiriama 3 mln.lt ir kooperacijai plėtoti 1 mln.lt. Dar viena svarbi naujovė,
kurią įtakojo ir Kaimo reikalų komitetas, yra ta, kad programoje numatyta
PVM išlaidų kompensacija apželdinant
žemę mišku bei skirtos lėšos kaimo
bendruomenėms remti 3 mln. litų.
Pažymėtina tai, kad 2006 metų išlaidos pagal
priemones sudaro 325, 8 mln. litų, arba
100 mln. litų daugiau kaip 2005
m. Iš šios papildomos sumos daugiausiai lėšų apie 90 mln. litų bus nukreipta
tiesioginių išmokų mokėjimui, kadangi didėja deklaruojamų pasėlių plotai
gyvulių skaičius ir pieno kiekis.
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas
atkreipė dėmesį į tai, kad labai svarbu užtikrinti lėšų poreikį tiesioginėms
išmokoms pagal Europos Sąjungos didžiausią leistiną tiesioginių išmokų lygį
t.y. 2007 m. - 70 proc., o 2008 m. 80
proc. ES lygio. Pirmininkas pažymėjo,
kad jei lėšos bus planuojamos mažesnės,
tai perėjus 2009 metais prie vieningos išmokos, jos dydis bus skaičiuojamas nuo
faktinių išmokų ir žemdirbiai gali būti nuskriausti. Komitetas numato svarstyti Kaimo plėtros 2007-2013 metų plano
projektą ir į tai bus atkreiptas dėmesys.
Kaimo reikalų komitetas posėdyje pritarė Žemės
ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo įstatymo 1, 2, 3 straipsnių pakeitimo
ir papildymo bei Įstatymo papildymo priedu ir Žemės ūkio paskirties žemės
įsigijimo laikinojo įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalies
pripažinimo netekusia galios ĮSTATYMO PROJEKTO (Nr.1260 ES) svarstymo parengiamiesiems darbams.
šis įstatymo projektasskirtas suderinti
su Europos Komisija jauniesiems ūkininkams iki 40 metų pagal šį įstatymą
nustatytas paramos priemones (jiems žemės sklypo kainai taikomas 0,5
koeficientas, žemės pirkimas išsimokėtinai, palūkanų mokėjimo atidėjimas (jaunieji
ūkininkai, pirkdami žemę, pradeda mokėti antraisiais kalendoriniais metais),
žemės pirkimas pirmumo teise be aukciono).
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas
informavo, kad Seime šiuo metu svarstomas minėto įstatymo pakeitimo įstatymo
projektas, kuriuo siūloma išbraukti šiuo metuįrašytą draudimą 5 metus perleisti arba keisti
pagrindinę tikslinę lengvatinėmis sąlygomis iš valstybės įsigytos žemės ūkio
paskirties žemės naudojimo paskirtį, taip pat turi būti suderintas su Europos
Komisija.
Konstitucinis teismas š.m. kovo 30 d. priėmė
nutarimą, kuriuo pripažino, kad siūlomo keisti įstatymo 4
straipsnio 1 dalies 1 punktas, nustatantis, kad fiziniams
asmenims leidžiamos įsigyti
nuosavybės teise žemės
ūkio paskirties žemės plotų maksimalus dydis yra ne 2000 ha, bet
300 ha, prieštarauja
Konstitucijos 29, 46 ir 48
straipsnių kai kurioms dalims prieštarauja Konstitucijai.
Kaimo
reikalų komitetas nusprendė Komiteto išvadų rengėjais paskirti Seimo narius Joną Juozapaitį, Egidijų Klumbį ir Gintautą Mykolaitį. Klausymus
dėl šio įstatymo projekto numatyta rengti
2006 m. balandžio 26 d. Išvados
projektas turi būti pateiktas iki 2006
m. gegužės 2 d. Svarstymo data pagrindiniame Kaimo reikalų komitete -
2006 m. gegužės 3 d.
Kaimo
reikalų komiteto posėdyje buvo svarstyta ir pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 metų veiklos
ataskaitai.