2006-04-12 d. INFORMACIJA apie Kaimo reikalų komiteto posėdį Nr.8(48)

EN  FR

Kaimo reikalų komitetas  nusprendė Žemės įstatymo7, 10, ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto (Nr. XP-1082) svarstyme daryti pertrauką iki  papildomi komitetai pateiks savo išvadas dėl šio įstatymo projekto.

 

Posėdyje buvo svarstytas Miškųįstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Nr.XP-901).

Šiuo metu Miškų įstatymo 4 straipsnio 3 dalis nustato, kad privačių miškų valdos neskaidomos į dalis, jei valda yra arba tampa mažesnė kaip 5 ha. Įstatymo projektu siūloma šią nuostatą išbraukti (pripažinti netekusia galios).

Kaimo reikalų komitetas jau svarstė šį įstatymo projektą 2005m. lapkričio 30d. ir nusprendė daryti įstatymo projekto svarstymo Komitete pertrauką iki LR Konstitucinis Teismas priims nutarimą dėl Miškų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies atitikimo Konstitucijai.

            Konstitucinis Teismas 2006 m. kovo 14 d. nutarime pripažino, kad ši įstatymo norma neprieštarauja  Konstitucijai. Be to, jis nurodė, kad “įstatymų leidėjas, siekdamas užtikrinti miškų apsaugą, nesumažinti jų vertės, gali nustatyti minimalius miškų valdų plotus” ir, kad nėra pakankamai teisinių argumentų, kurie leistų teigti, jog šiuo metu nustatytas miško valdos plotas (5 hektarai) yra nepagrįstas ir, kad turėtų būti nustatytas kitoks  jo dydis.

            Kaimo reikalų komitetas, atsižvelgdamas į Konstitucinio teismo sprendimą (minimalus 5 ha ploto nustatymas neprieštarauja Konstitucijai) ir į tai, kad vienas iš racionalių privačių miško žemėvaldų suformavimo būdų galėtų būti miško konsolidacijos projektų vykdymas, nepritarė  šiam įstatymo projektui.

 

Kaimo reikalų komitetas svarstė ir pritarė  Vyriausybės pateiktam Genetiškai modifikuotų organizmų įstatymo 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10 straipsnių pakeitimo ir papildymo, trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimo bei papildymo 7(1), 7(2) straipsniais ir priedo pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTUI  (Nr.XP-1166) ir pasiūlė pagrindiniam  Komitetui patobulinti projektą, atsižvelgiant  į Seimo Kanceliarijos Teisės departamento išvadas.

            Šio įstatymo projekto tikslas – patikslinti bei pakoreguoti šiuo metu galiojančio Genetiškai modifikuotų organizmų įstatymo straipsnius, susijusius su sąvokomis, funkcijomis, rizikos aplinkai vertinimu, išleidimo į aplinką monitoringu, genetiškai modifikuotų organizmų ir genetiškai modifikuotų mikroorganizmų naudojimu.

            Šiuo metu galiojantis Genetiškai modifikuotų organizmų įstatymas taikomas visiems organizmams (išskyrus žmogų), gaunamiems genetinės modifikacijos metodais, tačiau siekiant jų netaikyti organizmams, gaunamiems tam tikrais genetinio modifikavimo metodais, kurie jau naudojami daugelyje taikomųjų (žemės ūkio, medicinos ir kt.) sričių ir seniai yra pripažinti saugiais, minėto įstatymo nuostatų nepakanka, todėl siūloma įstatymą papildyti funkcija dėl šiuolaikinių modifikacijos metodų nustatymo bei pakeisti 1 straipsnį, nurodant, kad šio įstatymo nuostatos neturi būti taikomos vykstant natūraliems procesams.

 

Kaimo reikalų komitetas svarstė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 19 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTĄ (Nr.XP-1091).

Šio įstatymo projekto tikslas – aiškiai nustatyti subjektus, tvarkančius kelių transporto priemonių registrą. Projekto iniciatorė - Vidaus reikalų ministerija.

            Šiuo metu motorinės transporto priemonės, priekabos ir puspriekabės registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre ir duomenis apie kelių transporto priemones registruoja ir kaupia valstybės įmonė „Regitra“, o traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registrą tvarko Žemės ūkio ministerija ir savivaldybės.

            Tačiau Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrą tvarko Vyriausybės įgaliotos institucijos, nors Vyriausybė negali įgalioti valstybės įmones vykdyti viešąjį administravimą. Vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu (3 straipsnio 1, 4 ir 13 dalys), viešojo administravimo įgaliojimai valstybės įmonėms gali būti suteikiami tik įstatymais. Todėl teikiamu įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad kelių transporto priemonių registrą tvarko vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga - Vidaus reikalų ministerija ir registro tvarkymo įstaiga – Vyriausybės paskirta valstybės įmonė ,,Regitra”.

Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas konstatavo, kad ši pataisa nėra pakankama, ji neišsprendžia traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro tvarkymo, todėl įregistravo pasiūlymą, kad šių transporto priemonių registrą tvarko ne įgaliotos Vyriausybės institucijos, o ,,vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga – Žemės ūkio ministerija ir registro tvarkymo įstaigos – valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centrasir savivaldybės.“

Jonas Jagminas siūlė prašyti pagrindinio komiteto patobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į šį pasiūlymą. Taip pat pasiūlė nepritarti Seimo nario  Antano Matulo pasiūlymui, kad motorinių transporto priemonių registrą tvarkytų ne Vidaus reikalų, o Susisiekimo ministerija.

            Kaimo reikalų komitetas bendru sutarimu nusprendė pasiūlyti pagrindiniam  Komitetui patobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 19 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTĄ, atsižvelgiant į Seimo nario Jono Jagmino pasiūlymą.

 

Kaimo reikalų komitetas išklausė Žemės ūkio ministerijos informaciją apie Kaimo rėmimo programos lėšų 2005 m. ir  numatomų lėšų 2006 m. panaudojimą.

Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas pažymėjo, kad 2005 m. žemdirbių rėmimui panaudota 223, 1 mln. litų arba 99 proc. programai skirtų lėšų.

2006 metais  Specialioje kaimo rėmimo programoje pirmą kartą daugiausiai lėšų tenka gyvulių veislininkystei – 16,1 mln.lt ir padidinta parama veisliniams gyvuliams įsigyti iki 7 mln. litų, taip pat ženkli  suma  15,3 mln. litų   numatoma žemdirbių švietimui ir konsultavimui, moksliniams tyrimams, parodoms organizuoti. Be to, numatoma  nauja linų ūkių finansavimo programa, kuriai skiriama 3 mln.lt ir kooperacijai plėtoti –1 mln.lt. Dar viena svarbi naujovė, kurią įtakojo ir Kaimo reikalų komitetas, yra ta, kad programoje numatyta PVM  išlaidų kompensacija apželdinant žemę mišku bei  skirtos lėšos kaimo bendruomenėms remti – 3 mln. litų.

Pažymėtina tai, kad 2006 metų išlaidos pagal priemones sudaro 325, 8 mln. litų, arba  100 mln. litų  daugiau kaip 2005 m. Iš šios papildomos sumos daugiausiai lėšų apie 90 mln. litų bus nukreipta tiesioginių išmokų mokėjimui, kadangi didėja deklaruojamų pasėlių plotai gyvulių skaičius ir pieno kiekis. 

Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas atkreipė dėmesį į tai, kad labai svarbu užtikrinti lėšų poreikį tiesioginėms išmokoms pagal Europos Sąjungos didžiausią leistiną tiesioginių išmokų lygį t.y.  2007 m. - 70 proc., o 2008 m. – 80 proc.  ES lygio. Pirmininkas pažymėjo, kad  jei lėšos bus planuojamos mažesnės, tai perėjus 2009 metais prie vieningos išmokos, jos dydis bus skaičiuojamas nuo faktinių išmokų ir žemdirbiai gali būti nuskriausti.  Komitetas numato svarstyti Kaimo plėtros 2007-2013 metų plano projektą ir į tai bus atkreiptas dėmesys.

 

Kaimo reikalų komitetas posėdyje pritarė Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo įstatymo 1, 2, 3 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei Įstatymo papildymo priedu ir Žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo laikinojo įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalies pripažinimo netekusia galios ĮSTATYMO PROJEKTO (Nr.1260 ES) svarstymo parengiamiesiems darbams.

šis įstatymo projektasskirtas suderinti su Europos Komisija jauniesiems ūkininkams iki 40 metų pagal šį įstatymą nustatytas paramos priemones (jiems žemės sklypo kainai taikomas 0,5 koeficientas, žemės pirkimas išsimokėtinai, palūkanų mokėjimo atidėjimas (jaunieji ūkininkai, pirkdami žemę, pradeda mokėti antraisiais kalendoriniais metais), žemės pirkimas pirmumo teise be aukciono).

Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas informavo, kad Seime šiuo metu svarstomas minėto įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siūloma išbraukti šiuo metuįrašytą draudimą 5 metus perleisti arba keisti pagrindinę tikslinę lengvatinėmis sąlygomis iš valstybės įsigytos žemės ūkio paskirties žemės naudojimo paskirtį, taip pat turi būti suderintas su Europos Komisija.

Konstitucinis teismas š.m. kovo 30 d. priėmė nutarimą, kuriuo pripažino, kad siūlomo keisti įstatymo  4  straipsnio 1 dalies  1  punktas, nustatantis, kad fiziniams asmenims   leidžiamos   įsigyti   nuosavybės   teise  žemės  ūkio paskirties  žemės  plotų maksimalus dydis yra ne 2000 ha, bet 300 ha, prieštarauja   Konstitucijos   29, 46 ir 48 straipsnių kai kurioms dalims prieštarauja Konstitucijai. 

            Kaimo reikalų komitetas nusprendė Komiteto išvadų rengėjais paskirti  Seimo narius  Joną Juozapaitį, Egidijų Klumbį ir Gintautą Mykolaitį. Klausymus dėl šio įstatymo projekto numatyta rengti  2006 m. balandžio 26 d.  Išvados projektas turi būti pateiktas iki  2006 m. gegužės 2 d. Svarstymo data pagrindiniame – Kaimo reikalų komitete  - 2006 m. gegužės 3 d.

 

            Kaimo reikalų komiteto posėdyje buvo svarstyta ir pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 metų veiklos ataskaitai.

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008