2006-06-14 d. INFORMACIJA apie Kaimo reikalų komiteto posėdį Nr.18(58)

EN  FR

            Kaimo reikalų komitetas svarstė ir  iš esmės pritarė  Vyriausybės pateiktam 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektui (Nr.XP-1440) bei siūlo jį papildyti skiriant papildomus asignavimus šiems tikslams:

- Specialiajai kaimo rėmimo programai  – 14 200 tūkst. Lt, iš jų: Paramai šalutiniams gyvūniniams produktams tvarkyti – 660 tūkst. Lt.; Fizinių ir juridinių asmenų reikalavimams apmokėti už bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių perdirbti supirktą žemės ūkio produkciją – 1 100 tūkst. Lt.; Paramai augalų sertifikuotai dauginamajai medžiagai įsigyti – 1 440 tūkst. Lt; Iš dalies atlyginti dėl nepalankių žiemojimo sąlygų patirtus nuostolius - 10 000 tūkst. Lt.; Kaimo bendruomeninėms organizacijoms ( kaimo bendruomeninių organizacijų centrų įrengimui ir kitų projektų rėmimui) – 1 000 tūkst. Lt;

- Specialiajai biodegalų gamybos plėtros paramos programai  – 2 105 tūkst. Lt.;

- Nacionalinei mokėjimo agentūrai – 1 500 tūkst. Lt.;

- Vilniaus apskrities viršininko administracijai – 1 710 tūkst. Lt.;

            - Perskirstyti melioracijai skirtas specialiąsias tikslines dotacijas valstybinėms

(perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, nekeičiant bendros 2006 metams skirtų lėšų sumos (67,5 mln. Lt): dotacijas melioracijai išlaidoms sumažinti 221 tūkst. Lt, o valstybės investicijų programoje numatytiems projektams finansuoti dotacijas melioracijai atitinkamai padidinti;

            - Lietuvos žemdirbystės instituto eksperimentinės bazės atnaujinimui– 944 tūkst. Lt;

- Lietuvos veterinarijos akademijos Gyvulininkystės institutui – 300 tūkst. Lt

            - Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutui – 240 tūkst. Lt.

 

Svarstant 2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, Kaimo reikalų komitetas atkreipė  žemės ūkio ministerijos dėmesį į tai, kad  už žemės ūkio naudmenas (už 2006 m.) numatoma išmokėti žemdirbiams ne 65, o apie 61 procentą ES lygio tiesioginių išmokų.

 

Taip pat, Komitetas pritarė grupės Seimo narių parengtam Seimo nutarimo “Dėl vietos bendruomenių organizacijų veiklos plėtros “ projektui (Nr.XP-1354). Šiuo projektu siekiama pavesti Vyriausybei parengti Nacionalinę vietos bendruomenių organizacijų veiklos plėtros strategiją.

 

Kaimo reikalų komitetas nepritarė  iniciatorių pateiktam Elektros energetikos įstatymo 50 straipsnio papildymo ĮSTATYMO PROJEKTUI (Nr.821). Šio įstatymo pagrindinis tikslas, kad skirstomųjų tinklų  operatoriai, prieš atlikdami jiems priklausančio energetikos objekto, esančio kito žemės savininko teritorijoje, remonto, techninės priežiūros, eksploatavimo ar modernizavimo darbus, turi informuoti žemės ar kito nekilnojamojo daikto savininką ar naudotoją apie darbų vykdymo laiką, pobūdį.

 

Komitetas pritarė Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1409. Daugelyje Europos Sąjungos šalių išmokos, analogiškos apyvartai proporcingoms išmokoms, yra neapmokestinamos. Priėmus įstatymo projektą žemės ūkio kooperatyvų nariams tenkančios išmokos nebus apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu, todėl žemdirbių dalyvavimas kooperacijoje taps patrauklesnis, kooperatyvų nariai bus labiau suinteresuoti parduoti pagamintą produkciją per kooperatyvus ir naudotis jų teikiamomis paslaugomis.

 

Medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 13 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo ĮSTATYMO PROJEKTĄ XP-1370(2) nuspręsta svarstyti kitame Kaimo reikalų komiteto posėdyje

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008