Kaimo reikalų komitetas
svarstė ir iš esmės pritarė Vyriausybės pateiktam 2006 metų valstybės
biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo
pakeitimo įstatymo projektui (Nr.XP-1440) bei siūlo jį papildyti skiriant
papildomus asignavimus šiems tikslams:
- Specialiajai
kaimo rėmimo programai 14 200 tūkst.
Lt, iš jų: Paramai šalutiniams gyvūniniams produktams tvarkyti 660 tūkst.
Lt.; Fizinių ir juridinių asmenų reikalavimams apmokėti už bankrutuojančių ir
bankrutavusių įmonių perdirbti supirktą žemės ūkio produkciją 1 100 tūkst.
Lt.; Paramai augalų sertifikuotai dauginamajai medžiagai įsigyti 1 440 tūkst.
Lt; Iš dalies atlyginti dėl nepalankių žiemojimo sąlygų patirtus nuostolius -
10 000 tūkst. Lt.; Kaimo bendruomeninėms organizacijoms ( kaimo bendruomeninių
organizacijų centrų įrengimui ir kitų projektų rėmimui) 1 000 tūkst. Lt;
- Specialiajai biodegalų gamybos plėtros paramos
programai 2 105 tūkst. Lt.;
- Nacionalinei mokėjimo agentūrai 1 500 tūkst.
Lt.;
- Vilniaus apskrities viršininko administracijai
1 710 tūkst. Lt.;
- Perskirstyti melioracijai skirtas specialiąsias tikslines
dotacijas valstybinėms
(perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, nekeičiant bendros 2006
metams skirtų lėšų sumos (67,5 mln. Lt): dotacijas melioracijai išlaidoms
sumažinti 221 tūkst. Lt, o valstybės investicijų programoje numatytiems
projektams finansuoti dotacijas melioracijai atitinkamai padidinti;
- Lietuvos žemdirbystės
instituto eksperimentinės bazės atnaujinimui 944 tūkst. Lt;
- Lietuvos veterinarijos akademijos
Gyvulininkystės institutui 300 tūkst. Lt
- Lietuvos sodininkystės
ir daržininkystės institutui 240 tūkst. Lt.
Svarstant 2006 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo
įstatymo projektą, Kaimo reikalų komitetas atkreipė žemės
ūkio ministerijos dėmesį į tai, kad
už žemės ūkio naudmenas (už 2006 m.) numatoma išmokėti žemdirbiams ne
65, o apie 61 procentą ES lygio tiesioginių išmokų.
Taip pat, Komitetas pritarė grupės Seimo narių
parengtam Seimo nutarimo Dėl vietos bendruomenių organizacijų veiklos
plėtros projektui (Nr.XP-1354). Šiuo projektu siekiama pavesti
Vyriausybei parengti Nacionalinę vietos bendruomenių organizacijų veiklos
plėtros strategiją.
Kaimo reikalų komitetas nepritarė iniciatorių pateiktam Elektros
energetikos įstatymo 50 straipsnio papildymo ĮSTATYMO PROJEKTUI (Nr.821).
Šio įstatymo pagrindinis tikslas, kad skirstomųjų tinklų operatoriai, prieš atlikdami jiems
priklausančio energetikos objekto, esančio kito žemės savininko teritorijoje,
remonto, techninės priežiūros, eksploatavimo ar modernizavimo darbus, turi
informuoti žemės ar kito nekilnojamojo daikto savininką ar naudotoją apie darbų
vykdymo laiką, pobūdį.
Komitetas pritarė Lietuvos Respublikos
gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio papildymo įstatymo projektui
Nr. XP-1409. Daugelyje Europos Sąjungos šalių išmokos, analogiškos
apyvartai proporcingoms išmokoms, yra neapmokestinamos. Priėmus įstatymo
projektą žemės ūkio kooperatyvų nariams tenkančios išmokos nebus apmokestinamos
gyventojų pajamų mokesčiu, todėl žemdirbių dalyvavimas kooperacijoje taps
patrauklesnis, kooperatyvų nariai bus labiau suinteresuoti parduoti pagamintą
produkciją per kooperatyvus ir naudotis jų teikiamomis paslaugomis.
Medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 13 ir 22
straipsnių pakeitimo ir papildymo ĮSTATYMO PROJEKTĄ XP-1370(2) nuspręsta svarstyti kitame Kaimo reikalų
komiteto posėdyje