Kaimo
reikalų komiteto posėdyje buvo svarstytas Notariato
įstatymo 27(1) straipsnio papildymo
įstatymo projektas.
Šis projektas svarstomas jau antrą kadenciją.
Notariato įstatymo 27(1) straipsnio papildymo įstatymo projektas parengtas, atsižvelgiant į kaimo
gyventojų skundus bei Lietuvos savivaldybių seniūnų asociacijos pageidavimą. Jo
tikslas - sudaryti galimybę kaimo gyventojams (kurių dauguma yra vyresnio
amžiaus) nevykstant į notarų kontoras įgalioti kitus asmenis tvarkyti namų
valdų, pastatų, žemės bei kito nekilnojamojo turto nuosavybės teisinės
registracijos dokumentus.
Kaimo reikalų komiteto nuomone šio įstatymo projekto priėmimas paspartintų kaimo
vietovių namų valdų ir žemės sklypų teisinės registracijos procesą bei
sumažintų gyventojų patiriamas
išlaidas
šiai procedūrai atlikti. seniūnai atlieka jiems priskirtus notarinius veiksmus
neatlygintinai, be to, kai
asmuo dėl svarbios priežasties (ligos, invalidumo) negali atvykti į seniūnijos
patalpas ir kviečia seniūną į gyvenamąją vietą, seniūnas gali atvykti į namus.
Todėl Kaimo reikalų komitetas bendru sutarimu nusprendė siūlyti Seimui
pritarti iniciatoriaus pateiktam Notariato įstatymo 271
straipsnio papildymo įstatymo projektui.
Respublikos Prezidentas grąžino Seimui iš naujo svarstyti priimtą Medžioklės
įstatymo 7, 8, 11, 13, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą, savo
dekrete motyvuodamas, kad nebuvo
įgyvendintas Konstitucinio Teismo 2005 m. gegužės 13 d. Nutarimas, be to,
Dekrete taip pat nurodoma, kad įstatymo nuostatos pažeidžia Lietuvos
Respublikos Konstitucijoje įtvirtintą nuosavybės neliečiamumo principą.
Tačiau Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad: savininko nuosavybės teisių
savaime nepažeistų toks teisinis reguliavimas, pagal kurį tai, kad privačios
žemės sklypo, esančio medžioklės plotuose, savininkas, kurio žemę ketinama
naudoti medžiojimui ir kuris tinkamai apie tai informuotas, per protingą
terminą nepareiškė savo valios dėl to, ar tame sklype gali, ar negali būti
medžiojama, yra laikoma jo sutikimu, kad tame sklype būtų medžiojama.
Kaip nurodoma Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadoje,priimtame
Medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 13, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatyme
yra nustatytas tinkamas žemės sklypo savininko informavimas apie ketinimą
medžioti jam priklausančiame žemės sklype bei įtvirtinta reali, papildomais
reikalavimais neapsunkinta, savininko galimybė bet kuriuo metu išreikšti valią
dėl to, ar tame sklype gali būti medžiojama. Be to, įstatymas suteikia teisę
savininkui nustatyti papildomas medžiojimo sąlygas, sudaryti rašytines sutartis
su medžioklės plotų naudotojais. Todėl galima daryti išvadą, kad priimtas
įstatymas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai.
Kaimo reikalų komitetas, remdamasis šiuo Seimo kanceliarijos Teisės
departamento išaiškinimu, nusprendė nepritarti
Respublikos Prezidento dekretui Dėl Seimo priimto Medžioklės įstatymo 7,
8, 11, 13, 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo grąžinimo Seimui
pakartotinai svarstyti .
Kaimo reikalų komitetas apsvarstė ir
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 59 straipsnio pripažinimo
netekusiu galios ir 221, 222, 2591 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektą.
Šis įstatymo projektas yra techninio pobūdžio. Šiuo metu galiojantis
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 59 straipsnis, nustatantis fiziniams
asmenims administracinę atsakomybę už pažeidimus projektuojant, statant ir
naudojant jiems nuosavybės teise priklausančius melioracijos statinius yra
perteklinis, todėl ir siūloma pripažinti jį netekusiu galios.