2005-02-09 d. SPRENDIMAS dėl Europos Sąjungos lėšų įsisavinimo

EN  FR

Seimo Kaimo reikalų komitetas pritaria Žemės ūkio ministerijos veiksmams, tobulinant ES paramos administravimo sistemą ir įsisavinimo tvarką bei sąlygas,  tačiau atsižvelgdamas į šios paramos svarbą žemės ūkio ir kaimo plėtrai, taip pat siekdamas užtikrinti efektyvų ir skaidrų ES lėšų įsisavinimą,

n u s p r e n d ž i a:

1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1.1. Keičiant 2005 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, užtikrinti, kad:

1.1.1 2005 metais būtų išmokėtos visos papildomos tiesioginės išmokos už kvotinio pieno toną bei skirti papildomi asignavimai tiesioginėms išmokoms už žemės ūkio naudmenų plotus; 

1.1.2 Dar šiais metais būtų padidinti savivaldybėms skiriami finansiniai ištekliai ES bendrajai žemės ūkio ir kaimo plėtros politikai ir kitoms žemės ūkio funkcijoms įgyvendinti;

1.1.3 Nuo 2005 m. liepos 1 d. būtų numatytas finansavimas žemės ūkio specialistų seniūnijose etatams, įsteigti;

1.1.4 Padidinus Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – NMA) finansavimą, būtų pasiektas paramos administravimui reikalingas darbuotojų skaičius.

1.2. Tobulinti ES struktūrinių fondų administravimą reglamentuojančius dokumentus, supaprastinant paramos administravimo taisykles, panaikinant prieštaravimus tą pačią sritį reglamentuojančiuose dokumentuose; nenustatyti griežtesnių reikalavimų paramai gauti, nei tą nustato ES teisės aktai.

1.3. Siekiant sklandaus ir konstruktyvaus ES struktūrinių fondų administravimą reglamentuojančių dokumentų rengimo, derinimo ir jų tobulinimo, užtikrinti glaudų bendradarbiavimą tarp valstybės institucijų, atsakingų už ES struktūrinių fondų įgyvendinimą.

1.4  Įgyvendinti konkrečias priemones, kad ūkininkams ir kitiems žemės ūkio bei verslo kaime subjektams būtų sudarytos palankesnės sąlygos kompiuterių įsigijimui, taip pat galimybės naudotis naujausiomis informacijos technologijomis ir telekomunikacijomis bei plėsti komunikavimą su valstybės ir savivaldybių institucijomis.  

2. Pasiūlyti  Žemės ūkio   ministerijai:

2.1. Siekiant išvengti žemės matavimo netikslumų, dvigubo pasėlių deklaravimo ir kitų 2004 m. pasitaikiusių klaidų, tobulinti tiesioginių išmokų mokėjimo sistemą:

2.1.1. Užtikrinti teisingą išankstinių duomenų pateikimą pasėlių deklaravimo dokumentuose, spręsti kadastrinius matavimus atliekančių asmenų atsakomybės už matavimo tikslumą klausimą, reikalui esant parengti reikalingus teisės aktus; 

2.1.2 Parengti žemės reformos metu preliminariai išmatuotų žemės sklypų, kurių matavimo tikslumas neatitinka nustatytų reikalavimų, ribų tikslinimo tvarką ir spręsti šių darbų finansavimą.

2.2 Užtikrinti tinkamą veiksmų koordinavimątarp Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM ir NMA bei kitų institucijų, dalyvaujančių tiesioginių išmokų administravime.

2.3 Iš anksto nustatyti galutinius ir aiškius paraiškų teikimo 2005 metais bei paramos administravimo terminus, operatyviau atlikti pakeitimus Gairėse pareiškėjams, teikiantiems projektus paramai gauti, taip pat paspartinti projektų vertinimą.

2.4 Siekiant efektyviai ir laiku informuoti paramos gavėjus, parengti priemones dėl konsultavimo paslaugų kokybės didinimo ir plėtros, ypatingą dėmesį skiriant smulkiųjų ūkininkų konsultavimui, pagerinti kitų kaimo gyventojų konsultavimo, švietimo ir mokymo institucijų veiklos koordinavimą, tobulinti konsultantų darbo rezultatų vertinimo tvarką.

2.5 Nuolat analizuoti  ES struktūrinių fondų panaudojimo  procesą, rengiant ir svarstant 2007 – 2013 metų ES finansinę perspektyvą, aiškiai nustatyti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros prioritetus, atlikti daugiau užsakomųjų mokslinių tyrimų dėl žemės ūkio ir kaimo plėtros tendencijų.

2.6 Stiprinti NMA administracinius gebėjimus, nustatant atitinkamus kvalifikacinius reikalavimus naujai priimamiems darbuotojams ir keliant jų kvalifikaciją, taip pat priskirtų funkcijų vykdymo ir racionalaus finansinių bei materialinių išteklių naudojimo kontrolę.

2.7 Išnagrinėti galimybę tobulinti žemės ūkio valdymo ir NMA struktūrą bei jos funkcijas dėl paraiškų priėmimo, projektų nagrinėjimo, kontrolės ir audito, stiprinant rajoninę grandį.

2.8 Parengti konkretų ir išsamų pasirengimo pereiti nuo supaprastintos tiesioginių išmokų schemos prie bendros išmokos ūkiui priemonių planą. 

3. Apie šio sprendimo įgyvendinimo eigą informuoti Seimo Kaimo reikalų komitetą iki 2005 m. birželio 1 dienos.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                       Jonas Jagminas



 
 © Seimo kanceliarija, 2008