Kaimo reikalų komitetas, siekdamas, kad būtų
įgyvendinama Žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatyme įtvirtinta nuostata teikti
valstybės paramą kaimo bendruomenių iniciatyvai skatinti, pasiūlė papildyti
2006 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymo projektą, skiriant 3 mln. Lt kaimo bendruomeninėms organizacijoms.
Seimas, atsižvelgdamas į
bendruomenių veiklos svarbą kaimo gyvybingumui stiprinti, pritarė šiam
pasiūlymui.
Žemės ūkio ministerija siūlo šios paramos
administratoriumi skirti Žemės ūkio rūmus, kuriems už kaimo bendruomenėms skirtos paramos administravimą atitektų iki
15 proc. projekto vertės. tokiu būdu skirstant lėšas, kaimo
bendruomenėms skirta parama sumažėtų apie 450 tūkst. lt.
2005 m. gruodžio 21 d. kaimo reikalų komiteto posėdyje, svarstant galimą minėtų valstybės biudžeto lėšų
skyrimo tvarką, dauguma Komiteto narių išreiškė nuomonę, kad siekiant išvengti
interesų konflikto ir atsižvelgiant į nepatenkinamą Žemės ūkio rūmų veiklą prieš keletą metų skirstant žemės ūkio
kooperatyvų paramai skirtas lėšas, siūlymas šios paramos administravimą pavesti
Žemės ūkio rūmams yra nepriimtinas. Komiteto nuomone, pavedus Nacionalinei
mokėjimo agentūrai administruoti paramos bendruomeninėms organizacijoms lėšas,
būtų išvengta bereikalingų administravimo išlaidų ir užtikrintas skaidresnis jų
paskirstymas.
Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas
Jagminas 2006 m. vasario 11 d. raštu kreipėsi į žemės ūkio ministrę, prašydamas iki 2006 m. kovo 1 d. pateikti
komitetui informaciją apie būsimą
minėtos paramos skyrimo tvarką ir sąlygas.