Lietuvos vartotojų
institutas, įgyvendindamas projektą “Ekologinis vartotojų švietimas: informacijos ir komunikacijos
tobulinimas”, 2006 m. liepos 14 d., tarpininkaujant Seimo Kaimo reikalų
komitetui, Konstitucijos salėje organizavo apvalaus stalo diskusiją: “Kaip
pagerinti komunikaciją tarp prekybos centrų, prekiaujančių ekologiškais
produktais ir vartotojų”.
Diskusijoje dalyvavo Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas dr.
Jonas Jagminas, Komiteto narys Bronius Pauža, Žemės ūkio ministrė prof. Danutė Kazimiera
Prunskienė ir kiti Žemės ūkio ministerijos atstovai, Lietuvos vartotojų
instituto prezidentė Zita Čeponytė, Vilniaus kooperacijos kolegijos,
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Lietuvos ekologinės žemdirbystės asociacijos, VĮ
“Tatulos programa”, prekybos tinklų
atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys.
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas
dr. Jonas Jagminas savo kalboje
pažymėjo, kad ši tematika aktuali Komitetui. Šį pavasarį buvo surengtas
išvažiuojamasis Kaimo reikalų komiteto posėdis Molėtų rajone, kur buvo
aplankyti ekologiniai ūkiai ir aptartos ekologinio žemės ūkio plėtros problemos
ir perspektyvos.
Jis pažymėjo, jog Lietuva pagal ekologiškų
plotų dalį žemės ūkio naudmenose užima 26 vietą iš 120 valstybių, užsiimančių
ekologiniu žemės ūkiu. Lyg ir neblogai,
bet lyginant su Europos Sąjungos vidurkiu, mes atsiliekame beveik 2 kartus, nes
ekologiški plotai ES jau užima apie 4
proc., o Lietuvoje tik 2 proc. žemės ūkio naudmenų.
Jonas Jagminas
pabrėžė, kad tolimesnė ekologinių ūkių plėtra priklausys nuo
visos grandinės atskirų dalių – gamintojo, perdirbėjo, prekybininko, vartotojo,
be abejo, ir valdžios, tarpusavio
santykių ir bendrų pastangų. Visi turi būti vienodai suinteresuoti ir
atsakingi prieš vartotoją, kuris laukia kokybiško, saugaus ir sveiko produkto.
Ekologiškų
produktų gamintojams vis dar trūksta orientacijos į rinką, kooperacijos,
didesnių gamybos mastų ir didesnio asortimento, gi vartotojams reikia dar
didesnio “ekologiško” švietimo. Šiuo aktualiu klausimu turi būti girdimas ir
mokslininkų žodis. Iš didžiųjų prekybos centrų pusės žemdirbiai laukia didesnio
supratimo ir bendradarbiavimo, pabrėžė Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas
Jagminas.
Diskusijoje buvo aptarti
ekologiškų maisto produktų marketingo tyrimo rezultatai, ekologiškų žemės ūkio
ir maisto produktų gamybos perspektyvos Lietuvoje ir ES, aptarta ekologiškų maisto produktų rinkos priežiūra,
ekologiškų produktų tiekimas ir vartojimas prekybininkų požiūriu, ekologiškų produktų atitikties
nustatytiems reikalavimams
užtikrinimas.
Diskusijos dalyviai nusprendė, kad būtina sukurti švietimo apie
ekologiškus produktus strategiją,
kurioje atispindėtų ekologiško produkto ženklo viešinimas,
vartotojų ir verslininkų švietimas.
diskusijos dalyviai rekomendavo prekybos tinklų
atstovams prekybos tinkluose išskirti ekologiškus produktus kitų spalvų
etiketėmis negu įprastiniai produktai ar
patalpinti į ekologiškiems produktams
skirtas lentynas.