2006-07-14 d. Seime įvyko apvalaus stalo diskusija: “Kaip pagerinti komunikaciją tarp prekybos centrų, prekiaujančių ekologiškais produktais ir vartotojų”

EN  FR

            Lietuvos vartotojų institutas, įgyvendindamas projektą “Ekologinis vartotojų  švietimas: informacijos ir komunikacijos tobulinimas”, 2006 m. liepos 14 d., tarpininkaujant Seimo Kaimo reikalų komitetui, Konstitucijos salėje organizavo apvalaus stalo diskusiją: “Kaip pagerinti komunikaciją tarp prekybos centrų, prekiaujančių ekologiškais produktais ir vartotojų”.

            Diskusijoje dalyvavo  Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas dr. Jonas Jagminas, Komiteto narys Bronius Pauža, Žemės ūkio ministrė prof. Danutė Kazimiera Prunskienė ir kiti Žemės ūkio ministerijos atstovai,  Lietuvos vartotojų  instituto prezidentė Zita Čeponytė, Vilniaus kooperacijos kolegijos, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Lietuvos  ekologinės žemdirbystės asociacijos, VĮ “Tatulos programa”, prekybos tinklų  atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys.

Kaimo reikalų komiteto pirmininkas dr. Jonas Jagminas  savo kalboje pažymėjo, kad ši tematika aktuali Komitetui. Šį pavasarį buvo surengtas išvažiuojamasis Kaimo reikalų komiteto posėdis Molėtų rajone, kur buvo aplankyti ekologiniai ūkiai ir aptartos ekologinio žemės ūkio plėtros problemos ir perspektyvos.

            Jis pažymėjo, jog Lietuva pagal ekologiškų plotų dalį žemės ūkio naudmenose užima 26 vietą iš 120 valstybių, užsiimančių ekologiniu žemės ūkiu.  Lyg ir neblogai, bet lyginant su Europos Sąjungos vidurkiu, mes atsiliekame beveik 2 kartus, nes ekologiški  plotai ES jau užima apie 4 proc., o Lietuvoje tik 2 proc. žemės ūkio naudmenų.

Jonas Jagminas  pabrėžė, kad tolimesnė ekologinių ūkių plėtra priklausys nuo visos grandinės atskirų dalių – gamintojo, perdirbėjo, prekybininko, vartotojo, be abejo, ir valdžios, tarpusavio  santykių ir bendrų pastangų. Visi turi būti vienodai suinteresuoti ir atsakingi prieš vartotoją, kuris laukia kokybiško, saugaus ir sveiko produkto.

Ekologiškų produktų gamintojams vis dar trūksta orientacijos į rinką, kooperacijos, didesnių gamybos mastų ir didesnio asortimento, gi vartotojams reikia dar didesnio “ekologiško” švietimo. Šiuo aktualiu klausimu turi būti girdimas ir mokslininkų žodis. Iš didžiųjų prekybos centrų pusės žemdirbiai laukia didesnio supratimo ir bendradarbiavimo, pabrėžė Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Jonas Jagminas.

            Diskusijoje buvo aptarti ekologiškų maisto produktų marketingo tyrimo rezultatai, ekologiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybos perspektyvos Lietuvoje ir ES, aptarta  ekologiškų maisto produktų rinkos priežiūra, ekologiškų produktų tiekimas ir vartojimas prekybininkų  požiūriu, ekologiškų produktų atitikties nustatytiems  reikalavimams užtikrinimas. 

Diskusijos dalyviai nusprendė,   kad būtina sukurti švietimo apie ekologiškus  produktus strategiją, kurioje  atispindėtų  ekologiško produkto ženklo viešinimas, vartotojų ir verslininkų švietimas. 

diskusijos dalyviai rekomendavo prekybos tinklų atstovams prekybos tinkluose išskirti ekologiškus produktus kitų spalvų etiketėmis negu įprastiniai produktai ar  patalpinti į ekologiškiems produktams  skirtas lentynas.

 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008