Kazokiškės regioniniam sąvartynui netinkama vieta

EN  FR

LR Seimo sveikatos reikalų komiteto pirmininkė D.Mikutienė reiškia didelį susirūpinimą, kad Aplinkos apsaugos ministerija ignoruoja ne tik Lietuvos įstatymus, bet ir ES direktyvas.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. sausio 27d. įsakymu Nr. V-63 sudaryta darbo grupė konstatavo, kad planuojamo įrengti Vilniaus apskrities regioninio komunalinių atliekų sąvartyno poveikio gyventojų sveikatai vertinimas atliktas neišsamiai ir buvo būtina papildomai atlikti sąvartyno aplinkos veiksnių poveikio visuomenės sveikatai įvertinimą pagal SAM Pažymoje išdėstytus trūkumus. Aplinkos apsaugos ministerija iki šiol ignoruoja ne tik Lietuvos įstatymus, bet ir ES direktyvas, nes pagal galiojančius teisės aktus būtinas išsamus ir visapusiškas poveikio visuomenės sveikatai vertinimas.

Aplinkos ministerija teigia ,kad regioninis sąvartynas Kazokiškėse iš dalies yra finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, todėl privalu laikytis ir ES direktyvų. Kelia abejonių informacija, kad UAB “VAATC” yra gavusi reikalingus leidimus: LR Aplinkos apsaugos įstatymo 19 str. 1 d. nustato privalomą leidimo gavimo procedūrą prieš pradedant eksploatuoti ūkinės veiklos objektus ir prieš vykdant ūkinę veiklą. Yra žinoma, kad UAB “VAATC” yra veiklos vykdytojas ir jau pradėjo vykdyti ūkinę veiklą – prasidėjo Kazokiškių sąvartyno projektavimo ir parengiamieji statybos darbai. Šiuo atveju, UAB “VAATC” privalėjo gauti iš Regioninės aplinkos apsaugos departamento (RAAD) integruotos taršos prevencijos leidimą, kaip to reikalauja EST direktyva 96/61/EC “Dėl taršos integruotos prevencijos kontrolės”. Be to, remiantis LR Aplinkos apsaugos ministro 2002-02-27 įsakymu Nr.80 patvirtintomis Taršos integruotos prevencijos kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklėmis (TIPK)  , RAAD, kuri tiesiogiai atsako už taršos integruotos prevencijos kontrolę regionuose, privalėjo organizuoti visuomenės informavimą bei dalyvavimą šio  leidimo išdavimo procedūroje.

 LR Finansų ministerijos ir Europos Komisijos pasirašytame finansavimo memorandume 2002/LT/16/P/PE/012 nurodoma (7.2 straipsnio 1 priede), kad finansuojamoms priemonėms yra taikomos direktyvos 75/442/EEC, 91/689/EEC, 91/31/EC, 94/62/EC, 259/93/EC ir 96/61/EC. Visiškai akivaizdu, kad UAB ”VAATC” leidimas turėjo būti išduotas dar iki Finansinio memorandumo pasirašymo. Todėl, išanalizavus Aplinkos apsaugos ministerijos veiksmų atitikimą teisės aktams, darytina prielaida, kad Kazokiškių sąvartyne numatoma naudoti technologija neatitinka nei Europos Sąjungos direktyvose nustatytosios, nei jau minėtų TIPK taisyklių 5 p. pateikto geriausios technologijos ir geriausio prieinamo gamybos būdo (GPGB) sampratos.

Šio konflikto pasekmė - Kazokiškių bendruomenė buvo priversta savo viešąjį interesą bei teises ginti kreipdamasi į ES Komisiją.

Tikiuosi, kad UNESCO pasaulio paveldo sertifikato įteikimas Kernavės kultūriniam rezervatui bei Prezidento V.Adamkaus išsakyta pozicija - “turime tvarkytis taip, kad nebūtų gėda priimti iš viso pasaulio pasigrožėti Kernave atvykstančius svečius” – bus svari priežastis Aplinkos apsaugos ministerijai  atsisakyti Vilniaus regioninio atliekų sąvartyno steigimo Kazokiškėse. 

 



 
 © Seimo kanceliarija, 2008