Jaunimo ir sporto reikalų komisijos 2006 m. veiklos ataskaita

EN  FR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

JAUNIMO IR SPORTO REIKALŲ KOMISIJA

 

2006 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

BENDRA INFORMACIJA

Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis Seimo statuto 71 straipsniu,  2004 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. X-58 sudarė nuolatinę Seimo Jaunimo ir sporto reikalų komisiją. Komisijoje yra 11 narių:

 

1) Vydas GEDVILAS;                        

2) Saulius GIRDAUSKAS;                 

3) Gediminas JAKAVONIS;

4) Rytas KUPČINSKAS;                   

5) Eligijus MASIULIS;                        

6) Algirdas PALECKIS;                       

7) Marija Aušrinė PAVILIONIENĖ;  

8) Edmundas PUPINIS;                      

9) Algimantas SALAMAKINAS;  

10) Artūras SKARDŽIUS;      

11) Gintaras ŠILEIKIS.               

 

Pagrindiniai Jaunimo ir sporto reikalų komisijos uždaviniai -  rūpintis valstybės jaunimo politikos formavimu ir įgyvendinimu; rūpintis valstybės sporto politikos formavimu ir įgyvendinimu. Komisija, vykdydama uždavinius: nagrinėja jaunimo švietimo, mokymo, mokslo, studijų, ugdymo, neformalaus ugdymo, savivaldybių darbo su jaunimu, socialinius ir jaunimo sveikatos apsaugos klausimus; nagrinėja šaukiamojo amžiaus jaunimo problemas ir kaimo jaunimo problemas; nagrinėja narkomanijos ir kitų priklausomybės formų, nusikalstamumo prevencijos tarp jaunimo klausimus; nagrinėja jaunimo darbo ir užimtumo, apsirūpinimo būstu, jaunų šeimų problemas; nagrinėja prioritetines kūno kultūros ir sporto plėtojimo kryptis, jų finansavimo galimybes ir atsakingų institucijų bei organizacijų veiklą ir veiklos rezultatus; nagrinėja moksleivių, studentų, karių, kitų gyventojų sluoksnių fizinio parengimo veiksmingumą, siūlo jo gerinimo būdus; nagrinėja studentų sporto klubų, aukštųjų mokyklų sporto bazių plėtros klausimus; teikia siūlymus kūno kultūros ir sporto specialistų rengimo, jų kvalifikacijos tobulinimo, materialinės sporto bazės kūrimo, tarptautinio bendradarbiavimo jaunimo ir sporto srityse ir kitais klausimais; palaiko ryšius su kitų šalių parlamentinėmis jaunimo ir sporto reikalų institucijomis, Lietuvos ir užsienio jaunimo ir sporto visuomeninėmis organizacijomis; teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei ir kitoms institucijoms dėl teisės aktų, reglamentuojančių jaunimo ir sporto reikalus, priėmimo ir tobulinimo; analizuoja jaunimo ir sporto reikalus reglamentuojančių teisės norminių aktų būklę, taip pat ar šie aktai atitinka įstatymų reikalavimus.

 

PAREIŠKIMŲ, RAŠTŲ NAGRINĖJIMAS IR RENGIMAS

 

Komisija išsiuntė 46  raštus, gavo 124 , iš jų  29 iš jaunimo ir sporto visuomeninių organizacijų, 95 iš valstybės institucijų ir įstaigų.

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMAS

 

Komisijos posėdžiai

Per 2006 m. įvyko  13 Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdžių, 1 iš jų išvažiuojamasis.

 

2006 m. kovo 7 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kurio metu komisija svarstė  Lietuvos Respublikos Konstitucijos 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-793. Pagal šį projektą siūloma įtvirtinti privalomą mokslą iki 18 m. amžiaus. Projektą pristatė Švietimo ir mokslo komiteto narė A.M. Pavilionienė. Posėdžio metu išsakytos abejonės dėl realaus LR Konstitucijos pataisos įgyvendinimo, švietimo įstaigų pasiruošimo priimti tokią reformą bei galimų pasekmių.

Nuspręsta LR Konstitucijos projektui nepritarti.

 

2006 m. kovo 22 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kurio metu komisija svarstė Vilniaus lengvosios atletikos mokyklos likimo klausimą, aptarė problemas, kylančias dėl buvusio DOSAAF turto, taip pat buvo pateikti pasiūlymai Seimo Pavasario sesijai.

Posėdyje dalyvavęs Vilniaus lengvosios atletikos mokyklos direktorius R.Kalibatas išdėstė aktualias mokyklos problemas, pabrėždamas nuolatinį patalpų nuomos kainų (žiemos laikotarpiu kaina pakito nuo 17 000 Lt už 6 mėnesius iki 15 000 Lt už 1 mėn.)  kilimą. Taip pat iškelta aktuali sporto trenerių darbo krūvio paskirstymo bei apmokėjimo už darbą problema. Šiuo metu lengvosios atletikos mokyklos ateitis yra neaiški, kadangi pagal naują vienerių metų projektą, kuriam LR Vyriausybė skyrė 550 000 Lt, mokyklą žadama perduoti Lietuvos olimpiniam sporto centrui.

Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius A. Raslanas pateikė pasiūlymus panaikinti viešąją įstaigą ir turtą perduoti olimpiniam sporto centrui.

Posėdyje šiuo klausimu taip pat svarstyta maniežo eksploatacinių išlaidų problema. A. Raslanas teigė, jog nacionalinės svarbos objektai turi būti remiami savivaldybių, turi būti skiriamos papildomos lėšos.

Posėdžio dalyviai nusprendė kreiptis dėl Vilniaus lengvosios atletikos į Vilniaus miesto savivaldybę.

DOSAAF turtas, kuris šiuo metu yra perduotas apskritims patikėjimo tesisės pagrindais, nėra efektyviai naudojamas, todėl buvo pasiūlyta kreiptis į LR Vyriausybę su prašymu apsvarstyti galimybę turtą grąžinti techninio sporto draugijai; taip pat nuspręsta kreiptis į Vilniaus apskrities viršininko administraciją dėl pastato, esančio J.Basanavičiaus g.15, avarinės būklės.

Į LR Seimo Pavasario sesijos darbotvarkę nuspręsta įtraukti Valstybinės jaunimo reikalų tarybos parlamentinę kontrolę; 2006 m. žiemos olimpinių žaidynių rezultatų aptarimą; Lietuvos olimpinio sporto centro veiklos svarstymą.

 

2006 m. balandžio 5 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kurio metu komisija aptarė Žiemos olimpinių žaidynių rezultatus bei svarstė klausimą dėl tarptautinės konvencijos prieš dopingo vartojimą sporte ratifikavimo.

A.Raslanas, KKSD generalinis direktorius, apibendrino dabartinę situaciją žiemos sporte.

Rengiantis kiekvienoms olimpinėms žaidynėms, būtina išspręsti lėšų centralizavimo klausimą, parengti konkrečias programas. Svarbu politinės valios išreiškimas šioje srityje – žiemos sporto šakų svarbos akcentavimas, naujų prioritetų įtvirtinimas. Šiuo metu esanti situacija leidžia teigti, jog žiemos sporto šakos tiek pagal finansavimą, tiek pagal kitus kriterijus negali lygintis su vasaros olimpinių žaidynių sporto šakomis. Šios problemos buvo išdėstytos tiek LR Vyriausybei, tiek Lietuvos tautiniame olimpiniame komitete, Lietuvos sporto strateginių klausimų komisijoje. Galutinis situacijos svarstymas vyks LTOK vykdomajame komitete. Būtina atkreipti dėmesį į atskirų sporto šakų populiarumą,  kritiškai įvertinti jau pasiektus rezultatus, kriterijus, pagal kuriuos skiriamas finansavimas. Žiemos sporto šakos sulaukia netgi kelis kartus mažesnio finansavimo negu vasaros sporto šakos, tačiau, be abejo, reikia atsižvelgti ir į tai, jog žiemos sportas yra daug brangesnis ir aktyviai sportuojančių sportininkų šiuo metu yra tik apie 400, taip nėra didelis ir trenerių skaičius. Šiuo metu federacijos telkia dėmesį jaunus, 19-21 m. amžiaus perspektyvius sportininkus, tačiau gali būti, jog tokia orientacija nėra visiškai teisinga.

 Reikėtų skatinti savivaldybes labiau rūpintis sporto bazių atnaujinimu, ypač prasta yra Ignalinos žiemos sporto centro būklė, egzistuoja slidinėjimo trasų problema. Turi būti numatytos strateginės kryptys dėl sporto mokymo programų keitimo, moksleivių skatinimo lankyti sporto mokyklas, kadangi joms yra užtikrinamas stabilus finansavimas, numatytas tam tikras trenerių etatų skaičius, kurį ateityje reikėtų didinti. Viena iš krypčių galėtų būti geriausių sportininkų koncentravimas atskiruose miestuose, sporto bazių, orientuojantis į atskiras sporto šakas, kūrimas – pavyzdžiui, ledo ritulio plėtojimas Elektrėnuose, dailiojo čiuožimo – Kaune, kalnų slidinėjimo trasų, biatlono šaudyklos įrengimas ir pan. Tai leistų kryptingai dirbti su moksleiviais.

Lietuvos čiuožimo federacijos viceprezidentė L. Vanagienė teigė, jog reikia daugiau dėmesio skirti sporto masiškumui, kadangi šiuo metu egzistuoja problema dėl kokybiškų atrankų vykdymo – anksčiau buvo sudaromos geresnės sąlygos vaikams sportuoti, buvo lengviau suburti talentingiausius moksleivius. Reikia atsižvelgti ir į tai, jog didžiausia finansavimo našta dažnai tenka tėvams ir tai gali kliudyti atrinkti iš tikrųjų talentingus moksleivius.

Posėdžio dalyviai taip pat išsakė nuomones dėl vyresnio amžiaus sportininkų skatinimo bei rėmimo, kadangi kai kuriose sporto šakose (biatlone ir kt.) geriausių rezultatų galima pasiekti tik įgijus pakankamai patirties. Svarbu keisti ir valdžios bei visuomenės požiūrį, aktyviau propaguoti sportą spaudoje, skatinti sportininkus siekti jiems asmeniškai, o ne apskritai maksimalių rezultatų.

Išsakytos mintys ir dėl efektyvesnio valdymo grandžių paskirstymo akcentuojant federacijų vaidmenį, kadangi šiuo metu nustatytas finansavimo modelis yra pernelyg sudėtingas.

Bendru sutarimu nuspręsta pritarti tarptautinės konvencijos prieš dopingo vartojimą sporte ratifikavimui.

Posėdžio dalyviai nusprendė teikti projektą LR Vyriausybės 2007 m. investicinei programai dėl finansavimo.

 

2006 m. gegužės 10 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis.

Svarstytas klausimas dėl Lietuvos sporto renginių dalyvių vienos paros maitinimo normos padidinimo – kadangi šiuo metu galiojančios maitinimo normos nebuvo keistos nuo 1997 m. , todėl posėdžio dalyviai vieningai pritarė Seimo nario G. Šileikio pateiktam pasiūlymui padidinti maitinimo normas 50 proc., siejant šį dydį su VMDU.

Taip pat svarstytas lėšų skyrimo iš valstybės investicijų programos klausimas, aptariant Šakių savivaldybės sporto komplekso statybos bei Kauno miesto savivaldybės baseino renovacijos svarbą. Nuspręsta pritarti Šakių rajono savivaldybės prašymui skirti 300 tūkst. Lt jaunimo kūrybos ir sporto komplekso projektavimo darbams atlikti ir Kauno miesto savivaldybės prašymui dėl plaukimo baseino “Vilija” darbų.

Komisijos pirmininkas A.Salamakinas pristatė Lietuvos futbolo federacijos prašymą dėl pagalbos steigiant futbolo talentų centrą. Posėdžio dalyviai nusprendė atidėti šio klausimo svarstymą, kadangi futbolo federacija iki šiol projekto su niekuo nederino. Nutarta situaciją aptarti su Lietuvos futbolo federacijos prezidentu L.Varanavičiumi.

 

2006 m. gegužės 17 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kurio metu buvo svarstytas klausimas dėl sporto aikštynų Kauno mieste, sporto objektų finansavimas iš ES struktūrinių fondų bei papildomų lėšų Kūno kultūros ir sporto departamentui skyrimas.

Lietuvos Kūno kultūros akademijos Rektorius A. Skurvydas pritarė vieningos infrastruktūros sukūrimo bei sporto komplekso prijungimo prie LKKA idėjai. Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius

Akcentuota, jog reikėtų daugiau iniciatyvos kompleksiškai sprendžiant šias problemas, todėl projekto pateikti Europos struktūriniams fondams dėl renovacijos šiuo metu galimybių nėra. Sporto komplekso paskirtį reikėtų plėsti, sporto bazė privalo tarnauti ne tik mokiniams, studentams, bet taip pat ir miesto reikmėms. Komisija priėmė sprendimą paruošti kreipimąsi Kauno miesto savivaldybės tarybai.

Sprendžiant sporto objektų finansavimo iš ES struktūrinių fondų klausimą, Birštono vicemeras J. Aleksandravičius išreiškė nuogąstavimus dėl teikiamos paraiškos, susijusios su LKKA rekreacijos ir turizmo bazės atnaujinimu Birštono kurorte, likimo. Projektas nebuvo finansuojamas, kadangi švietimo objektams finansavimas skiriamas atsižvelgiant į tiesiogines sąsajas su studijomis ir moksliniais tyrimais. Nuspręsta kreiptis į Švietimo ir mokslo ministeriją ir Centrinę projektų valdymo agentūrą dėl LKKA rekreacijos ir turizmo bazės atnaujinimo Birštone projekto.

KKSD generalinis direktorius A. Raslanas, apžvelgęs sporto objektų finansavimo padėtį pastaruoju metu, komisijai pateikė išvadą, jog siekiant užtikrinti optimalią sporto plėtrai šiuo metu reikėtų skirti vidutiniškai 8 mln. litų per metus.  Šiuo metu vienas iš aktualiausių dalykų – rengiantis 2011 m. Europos krepšinio čempionatui formuoti nacionalinę rinktinę.

 

2006 m. gegužės 22 d. vykusio posėdžio metu komisijos nariai lankėsi nebaigtame statyti stadione ant Šeškinės kalno, Lietuvos olimpiniame sporto centre,  “Sportimoje” bei Kūno kultūros ir sporto departamente.

Komisijos nariai ir KKSD vadovai apžiūrėjo nebaigtą statyti stadioną. A.Raslanas sakė, kad Nacionalinio stadiono statybai reikės 220 mln. Lt, yra galimybė juos gauti iš ES struktūrinių fondų, lyginant su tokių stadionų statyba kitose šalyse, ten kainuoja 280-350 mln. EUR. A.Salamakinas kėlė klausimą, ar skyrus lėšas šitam objektui, nenukentės kitų sporto objektų finansavimas. Jam pritarė R.Kupčinskas ir E.Pupinis, tuo tarpu A.M.Pavilionienė palaikė Nacionalinio stadiono statybos idėją.

Lankantis Lietuvos olimpiniame sporto centre (LOSC), jo direktorius L.Tubelis pristatė LOSC tikslus ir programas (priedas Nr.1). A.Salamakinas teiravosi, kiek sporto šakų yra numatyta perspektyvoje. L.Tubelis sakė, kad 12-14. A.M.Pavilionienė domėjosi dėl genetinių tyrimų tikslingumo. L.Tubelis sakė, kad į sportininką investuojamos didelės valstybės lėšos, todėl svarbu neapsirikti atrankoje, vieni yra daugiau užprogramuoti greičiui, kiti ištvermei. R.Kupčinskas klausė, kaip atsirado problema dėl nebaigtų statinių. L.Tubelis sakė, kad buvo skirta žemė, bet nebuvo skirta investicijų. Bendrovė “Saunų rojus” žadėjo pastatyti sporto paskirties objektus, bet buvo pakeista sutartis ir pradėti statyti apartamentai. A.M.Pavilionienė klausė, iš kokių lėšų numatoma vykdyto baseino ir sporto salės statybas. M.Kačkanas sakė, kad iš VIP’o, tam planuojama, kad reikės 10 mln. Lt.

Posėdžio dalyviai taip pat apžiūrėjo “Sportimos” kompleksą, kur bus įrengtas 32 tūkst. vietų dengtas futbolo stadionas, kurio danga atitinka tarptautinius reikalavimus. Pasak A.Raslano, tai viena geriausių sporto bazių, kuri pati išsilaiko.

Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius A.Raslanas sakė, kad pagrindinės veiklos kryptys yra aukšto meistriškumo sportininkų rengimas, sporto bazės, vaikų ir jaunimo sportinis užimtumas. Pagrindinės problemos: trenerių apmokėjimo sąlygos, sportininkų maitinimo normos ir pan. Sporto bazės, pasak A.Raslano, turi būti diferencijuojamos į nacionalinės svarbos ir regionines. Lietuva netolimoje ateityje susidurs su tokiomis problemomis, kaip vaikų nutukimas, hipodinamija, socialinės atskirties. Labai svarbu plėtoti sportinį užimtumą regionuose. A.Salamakinas pabrėžė, kad pirmoji užduotis – masiškumas, o ne medaliai. Jis sakė, kad buvo šokiruotas, kai sužinojo, kad iš ES struktūrinių fondų sportui bus skirta tik 0,25 proc., t.y. apie 200 mln. Lt, tuo tarpu valdininkų mokymui – apie 4 proc., t.y. apie 4 mln. Lt. Turime pasiekti, kad sportui būtų skirta ne mažiau 1-2 proc. A.Raslanas sakė, kad reikia ieškoti ekonomiškiausių būdų, kaip paruošti olimpiečius, bet sistema jau išsemta, medalių skaičius mažėja. A.Salamakinas sakė, kad reikia užbaigti LOSC sportinę bazę, sutvarkyti žemės nuosavybės klausimus.

Posėdžio metu akcentuotos šios pagrindinės problemos: trenerių apmokėjimo sąlygos, sportininkų maitinimo normos, sportinio užimtumo plėtra regionuose, tinkamo olimpiečių paruošimo problema ir kt.

 

2006 m. birželio 7 d. buvo svarstytas 2006 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patikslinimas.

 Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius A. Raslanas pristatė komisijai prašymą dėl papildomų finansavimo problemų sprendimo Atsižvelgiant į tai, jog šiuo metu yra padidėjusios užsienio valstybių investicijos didelio meistriškumo sportininkų rengimui, aštrėja tarptautinė konkurencija, o taip pat siekiant kurti Lietuvos įvaizdį ir gerinti žmonių sveikatą, reikalingos papildomos lėšos šalies rinktinių pasirengimui olimpinėms žaidynėms, Lietuvos sportininkų dalyvavimui tarptautiniuose renginiuose, varžybose, sporto šakų federacijoms, atsakingoms už sporto varžybų sistemą bei specializuotų sporto klasių įrengimui.

      A.Raslanas taip pat pristatė projektą dėl papildomų lėšų skyrimo, tikslinant 2006 metų Valstybės biudžetą ir Valstybės investicijų programą. (priedas Nr. 7) Iš viso pagal projektą yra reikalinga 6070 tūkst. Lt. A.Raslanas pabrėžė, jog būtų geriausia, kad tai būtų tiesiogiai savivaldybėms skiriamos lėšos, o ne per Kūno kultūros ir sporto departamentą, su sąlyga, kad mažiausiai trečdaliu lėšų prisidėtų ir pačios savivaldybės.

Posėdžio metu taip pat buvo išreikšta nuomonė, jog perskirstymas turėtų būti tik dėl pačių svarbiausių objektų, juos reikėtų detalizuoti, o nauji objektai apskritai neturėtų būti įtraukiami.  Taip pat aptartas Seimo nario A.Rimo prašymas dėl 60 tūkst. lt būsimam Neįgaliųjų organizacijos sporto čempionatui Marijampolėje. Tačiau prioritetas bet kokiu atveju turi būti olimpinėms sporto šakoms.

Komisija nusprendė kitam posėdžiui pateikti prioritetų sąrašą dėl lėšų perskirstymo.

Posėdyje taip pat svarstytas Seimo nutarimo “Dėl ilgalaikės pilietinio ir tautinio ugdymo programos patvirtinimo” projektas (XP-11870).

A.Raslanas kalbėjo apie tautinės savimonės skatinimą, pilietiškumo ugdymą bei mokyklinių klubų kūrimą. Vaikui turi būti suteikta veiklos laisvė ir skatinama iniciatyva. Šiuo metu vyksta klubų kūrimo procesas, kuris yra gana sudėtingas.

Komisija pasiūlė surengti konferenciją, kurioje dalyvautų VJRT, savivaldybių sporto organizacijų atstovai.

      Svarstytas Akmenslydžio federacijos kreipimasis, kurį pristatė Lietuvos kerlingo asociacijos (LKA) prezidentas R.-G. Morkus.

2004-2005 m. laikotarpį dėl kerlingo asociacijos vyko teisminiai ginčai. 2005-11-24 VĮ registrų centras įregistravo kerlingo asociacijos prezidentą bei kitus valdymo organus. Sprendimai, kurių pagrindu atlikta registracija, yra neginčijami. Nepaisant oficialiai  įregistruotų duomenų kyla nesusipratimų dėl to, jog buvęs LKA generalinis sekretorius nenori atsisakyti posto, rašo laiškus į tarptautinę kerlingo asociaciją.

LKA generalinis sekretorius A.Vilčinskas teigė išpopuliarinęs šią sporto šaką Lietuvoje. Pasaulio kerlingo asociacijai yra parašytas raštas apie tai, jog keturi Lietuvos miestai įsipareigoja kultivuoti kerlingo sporto šaką. Dėl šių priežasčių jau yra paskirtas reikalingas inventorius. Gavus inventorių, po savaitės buvo informuota, jog įvyks susirinkimas. Pagal LKA įstatus susirinkimus vesti turėtų generalinis sekretorius. Vėliau buvo pareikšta, jog generaliniam sekretoriui pareikštas nepasitikėjimas. Įvyko konferencija, kurią teismas vėliau pripažino buvus neteisėta. Vėliau buvo kviestas p. Morkus išsamiau paaiškinti susiklosčiusią situaciją, tačiau neatvyko. Naujoje konferencijoje buvo išrinktas LKA prezidentas. Dėl organizacinių nesklandumų buvo praleisti du akmenslydžio sezonai, negali sklandžiai vykti treniruotės.

Kerlingas neturi gilių tradicijų Lietuvoje, tai nauja sporto šaka, todėl iš vienos pusės yra sveikintina iniciatyva jau dabar dalyvauti Europos ir pasaulio čempionatuose, tačiau reikia atsižvelgti ir į dabartinį komandų pajėgumą, galimybes. Šiuo  metu pagrindinis tikslas – šios sporto šakos populiarinimas. Kerlingą Lietuvoje žaidžia apie 4000 žmonių. Su Pasaulio kerlingo asociacija yra pasirašytas kontraktas, kuriame nurodyta, jog kasmet už akmenis reikia mokėti 5000 JAV dol.

LTOK turi išskirtinę teisę pripažinti Lietuvoje esančią kerlingo federaciją, tačiau šiuo metu yra  priimtas sprendimas laikinai sustabdyti atstovavimą Lietuvos olimpiniame judėjime, nutraukti finansavimą.

Posėdžio dalyviai paragino visų pirma pabandyti išspręsti vidinius federacijos konfliktus ir rasti kompromisą.

Komisija nusprendė akmenslydžio federacijai pasiūlyti per savaitę informuoti komisiją apie būsimos konferencijos datą.

 

2006 m. birželio 13 d. įvykusiame posėdyje svarstytas Šiaulių savivaldybės mero prašymas. Posėdyje dalyvavęs Šiaulių vicemeras K.Šavinis, Šiaulių miesto savivaldybės kūno kultūros ir sporto skyriaus vedėjas K. Petraitis bei savivaldybės kūno kultūros ir sporto skyriaus specialistė R. Jankūnaitė pristatė projektą dėl neolimpimių sporto šakų pasaulio žaidynių surengimo Šiaulių apskrityje 2013 m. Tokios žaidynės pasaulyje vyskta kas ketverius metus, jas organizuoja Tarptautinis olimpinis komitetas. Pirmos žaidynės buvo surengtos 1981 m., paskutinės įvyko Duisburge. Žaidynių trukmė – 10 dienų. Šiose žaidynėse dalyviams  keliami mažesni reikalavimai, tai daugiau reprezentacinio pobūdžio žaidynės.

Sporto šakų, dalyvaujančių žaidynėse, skaičius yra derinamas su vietiniais organizatoriais (Duisburge jų buvo 32). Šiuo metu, be abejo, labiausiai nerimą keliantis klausimas yra finansavimas. Duisburgo žaidynėms iš viso buvo skirta 14,8 mln. eurų.

Kitas aktualus dalykas – sportininkų apgyvendininmas. Šiuo metu Šiaulių regione veikiančiuose viešbučiuose  yra tik 1300 vietų. Dėl maitinimo problemų kilti neturėtų.

Šiauliuose per miesto dienas nuolat rengiamos kompleksinės sporto varžybos.Atskirai būdavo rengiamos olimpinių bei neolimpinių sporto šakų varžybos.

Taip pat trumpai pristatytos Pakruojo, Kelmės, Joniškio, Radviliškio rajonų sporto bazės bei jų plėtros projektai.

Komisijos nariai teiravosi apie tarptautinį tokių žaidynių populiarumą. Lyginant su Vokietijos patirtimi, šios žaidynės prilygsta, pavyzdžiui, Turino olimpinėms žaidynėms. Tai didelė atsakomybė šaliai.

Komisija bendru sutarimu pritarė pasiūlytam projektui.

Posėdyje svarstytas 2006 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patikslinimas. Komisijos pirmininkas A. Salamakinas pateikė informaciją, jog biudžeto perskirstymo metu lėšos padidėjo iki 9 mln. litų. Iš jų 6 mln. litų skiriama “Sportimos” salės priestato statybai. Perskirsčius 6 mln. litų tiems objektams, kuriems šiuo metu labiausiai reikia finansavimo, atlikus skaičiavimus dar liktų 1 mln. litų.

KKSD Sporto bazių ir investicijų skyriaus vedėjas M. Kačkanas sakė, jog šiais metais baigti darbai “Sportimos” salėje, baigti ledo rūmai, suprojektuotas daugiafunkcinis sveikatingumo kompleksas. Šio komplekso statybai iš Europos struktūrinių fondų numatyta 23 mln. litų. Šalia “Sportimos” už 500 tūkst. litų sumą bus klojama danga. Finansų ministerija sumažino finansavimą ir todėl atsirado 6 mln. litų trūkumas.

R. Kupčinskas sakė, jog pirmiausia reikia atsižvelgti į sporto įrenginių naudojimo efektyvumą. Turi būti numatyti tam tikri prioritetai skirstant lėšas, nes yra daug mokyklų, kurios apskritai neturi sporto salių.

A.M. Pavilionienė pasiūlė išskaidyti projektą ir dalį perkelti į kitus metus.

Komisija nutarė parengti dokumentą Biudžeto ir finansų komitetui dėl tikslingo lėšų panaudojimo su konkrečiais pasiūlymais.

 

2006 m. birželio 22 d. svarstytas klausimas dėl Kūno kultūros ir sporto įstatymo pakeitimo įstatymo darbo grupės darbo pabaigos.

LR Kūno kultūros ir sporto įstatymo pakeitimo įstatymo darbo grupė posėdžio metu aptarė galimus įstatymo projekto pakeitimus. Buvo praplėstas sąvokų sąrašas, koreguojami tam tikri sąvokų punktai, pakeisti straipsniai. Pasiūlyta stipendijas skirti tik olimpinių sporto šakų sportininkams, papildytas straipsnis dėl sportinės veiklos sutarčių sudarymo su sportininkais, taip pat pasiūlyta rentą skirti baigusiems karjerą sportininkams ir neskirti mokėjimų neolimpinių sporto šakų atstovams.

Komisija bendru sutarimu pritarė pasiūlytam projektui.

Posėdyje svarstytas klausimas dėl S.Dariaus ir S.Girėno sporto komplekso perdavimo Lietuvos Kūno kultūros akademijai.

 LKKA rektorius A.Skurvydas kalbėjo, jog Seimo palaikymas šiuo klausimu būtų didelė parama.

Sporto kompleksas anksčiau ilgą laiką priklausė LKKA. Šis kompleksas ir dabar turėtų priklausyti LKKA be jokių išimčių, kadangi tai vienintelė tokia sporto mokykla, ruošianti šios srities specialistus. Be abejo, svarbu išsaugoti komplekso vientisumą. Šiuo metu bazė išsilaiko pati, tačiau suteikus jai nacionalinį statusą, sutvarkius struktūrą, tai suteiktų naudos tiek LKKA, tiek Kauno miesto gyventojams. Šiuo klausimu nuspręsta kreiptis į Kauno miesto savivaldybę.

Posėdyje svarstyta situacija dėl Kauno Marvos sporto komplekso. R.Kupčinskas kalbėjo, jog jau buvo kreiptasi į Kauno miesto savivaldybę, tačiau sporto mokyklos materialinei bazei reikalingos milijoninės investicijos, o tokių lėšų Kauno savivaldybė neturi. 2006 m. birželio 16 d. Kauno miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą likviduoti “Marvos” sporto mokyklą. Nuspręsta kreiptis į Kauno miesto savivaldybę dėl Marvos sporto mokyklos likvidavimo sustabdymo.

 

2006 m. spalio 18 d. vyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kuriame buvo svarstomas skraidančių taikinių šaudyklos komplekso perdavimo iš Lietuvos policijos departamento  Kūno kultūros ir sporto departamento žinion klausimas.

KKSD direktorius A.Raslanas išdėstė problemą dėl sporto bazių (Vilniuje esančios šaudyklos bei Trakuose esančios irklavimo bazės) naudojimo – jomis naudojasi tiek sportininkai, tiek policininkai bei gaisrininkai per apmokymus ir tai kelia nepatogumų. Buvo išreikšta nuomonė, jog mokymo centrą reikėtų sutelkti vienoje teritorijoje. Išreikšti nuogąstavimai, kad jau KKSD buvo prarasta irklavimo bazė, buvusi Vilniuje (atiduota kitokiai veiklai vystyti), taip pat nyksta ir Trakuose propaguojamas irklavimo sportas. Pasekmė - prastėjančios lietuvių užimamos vietos tarptautinėse varžybose.

Šaudykloje esantis stadionas yra reikalingas policijos bei gaisrininkų darbuotojams apmokyti, ten yra specifiniai įrengimai. Todėl privalu tą stadioną renovuoti, išdėstyti pasiūlymai dėl bendradarbiavimo su futbolo federacija stadioną operatyviai atnaujinant.

LR Seimo narys A. Skardžius teigė, kad Trakų (buvusi Dinamo) irklavimo bazė, šiuo metu esanti Policijos žinioje, yra nualinta, išplėšta, inventorius pasenęs, nors 2002m. ten buvo rengtas pasaulio čempionatas, ir buvo skirta apie 10 milijonų litų bazės renovacijai. 2008 – 2010 metais taip pat numatyta rengti pasaulio čempionatą bei kitus renginius.

Trakuose yra sąlygos turėti bene vienintelį Europoje atviro vandens telkinio irklavimui objektą, tad į tai reikia atsižvelgti. Tuo tarpu pačiame Vilniaus mieste yra pakankamai daug nenaudingų objektų, kuriuos galima išnaudoti būtent toms reikmėms.

Išsakytos pastabos ir dėl skraidančių taikinių šaudymo bazės. Ji paskutinį kartą buvo renovuota 1995-1996 metais. Kadangi dar nėra išspręsta bazių problema, tad priklausydama VRM ši šaudykla pamažu nyksta, kartu mažėjant ir lietuvių parengimo kokybei tokioms pasaulinio lygio varžyboms. Šią problemą bandoma išspręsti dar nuo 2003 metų.

Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Kęstutis Tubis iškėlė policijos rengimo problemą dėl mokymo centrų, kad policija yra kraustoma iš vienų patalpų į kitas, darbuotojai yra nepatenkinti nepastovia darbo vieta, kenčia darbo kokybė. Gautos ES lėšos panaudotos Trakuose esančioje bazėje mokomiesiems simuliatoriams pirkti ir įrengti, tačiau jau vėl girdėti tendencijos dėl mokymo centro perkėlimo. Policija apskritai neturi savo priklausomybėje pilnavertės mokymo institucijos, rengiančios visų pakopų policininkus, parengtus, tiek teoriškai, tiek galų gale praktiškai.

Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto narė Marija Pavilionienė išreiškė nuomonę, kad policijai apskritai turėtų turėti savo mokymo instituciją ir tik savo reikmėms skirtas sporto bazes.

K. Tubis  pritarė, kad reikia įkurti vieningą policijos pareigūnų mokymo įstaigą. Šiuo metu Vidaus reikalų ministerija jau yra parengusi ir išsiuntusi į Vyriausybę, policijos sistemos plėtros programą, kuri lapkričio mėnesį turėtų pasiekti ir LR Seimą. Tam yra numatytas vieningos mokymo įstaigos sukūrimas. Jeigu LR Seimas pritartų šiai programai, tuomet būtų pastatyta aukštoji policijos pareigūnų mokymo įstaiga, tenkinanti visus Lietuvos poreikius.

 

Trakų mokymo bazė taip pat turėtų būti atiduota sportininkams, turint omeny rekreacinę zoną, privažiavimą transportu ir t.t. Tačiau tai turėtų būti padaryta tik tada, kai bus išspręsta policijos patalpų problema.

A. Skardžius teigė, kad negalima sunaikinti vienintelę, unikalią Europoje irklavimo bazę Trakuose. Kaip alternatyva policijai gali būti daugelis DOSSAF išlikusių objektų.

KKSD Sporto bazių ir investicijų skyriaus vedėjas M. Kačkanas pritarė A. Skardžiui ir sakė, kad buvo skirta daug lėšų irklavimo bazei rengti tarptautiniams čempionatams, tad dabar butų neracionalu naikinti šią bazę.

Vidaus reikalų ministerijos viešojo saugumo departamento skyriaus vedėjo pavaduotojas Igoris Bazylevas kalbėjo, kad Lietuva greičiausiai yra vienintelė šalis Europoje, neturinti viešosios policijos profesinės mokymo įstaigos. Šiuo metu žengtas rimtas žingsnis šiuo klausimu: iki lapkričio 1 dienos VRM pateiks Seimui pakoreguotą Lietuvos policijos sistemos plėtros programą, kur 15 punktas konkrečiai numato profesinės mokymo įstaigos steigimą. Tam tikslui jau yra paskirtos lėšos.

A. Raslanas sakė, kad 2008 metais Trakuose bus rengiamas irklavimo čempionatas, tad iki to laiko būtina šią problemą išspręsti.

Komisija nusprendė ieškoti galimybių atiduoti Trakų sporto bazę Kūno kultūros ir sporto departamento pavaldumui. Taip pat nuspręsta siūlyti Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui svarstyti policijos mokymo centro ir mokymo bazės problemą. Tuo laikotarpiu, kol bus įrengta mokymo bazė, nuspręsta leisti naudotis Policijos departamentui esamomis bazėmis.

 

2006 m. lapkričio 7 d. įvykusiame posėdyje buvo svarstytas S.Dariaus ir S. Girėno sporto centro statusas, 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas (Kūno kultūros ir sporto departamento 2007 metų biudžetas ir Jaunimo reikalų departamento 2007 metų  biudžetas).

Lietuvos kūno kultūros akademijos Senato pirmininkas Aleksas Stanislovaitis informavo, kad Lietuvos kūno kultūros akademija (LKKA) jau nebe pirmi metai nori susigrąžinti savo turėtą turtą, t.y. S.Dariaus ir S.Girėno sporto centrą, bet Kauno miesto savivaldybė vilkina ir neatiduoda. Be to, LKKA iš  Vyriausybės atstovo Kauno apskrityje Vasilijaus Popovo gavo raštą, kad kuo greičiau būtų išmontuotas lengvosios atletikos metimų sektorius iš greta esančio Ąžuolyno parko.  A.Stanislovaitis priminė, kad 2004 m., rengiantis 2005 metų 18-ajam Europos jaunimo  lengvosios atletikos čempionatui, valstybė skyrė 6,6 mln. litų stadiono renovacijai bei  apšilimo ir metikų treniruočių aikštėms įrengti.

 A.Stanislovaičio teigimu, iki to LKKA turėjo plotą P.Vileišio aikštėje, kur lengvaatlečiai galėjo vykdyti tolimuosius metimus. Kauno miesto savivaldybė pasiūlė vietoj ploto P.Vileišio  aikštėje plotą Ąžuolyno parke, esančiame šalia S.Dariaus ir S.Girėno sporto centro, įrengiant lengvosios atletikos metimų sektorius. Anot LKKA Senato pirmininko, jiems buvo paaiškinta, kad bus viskas juridiškai sutvarkyta. Tačiau metikų treniruočių aikštė buvo įrengta kaip laikinasis statinys, nors konkrečiai į šios aikštelės rengimą buvo investa 1 mln. litų iš valstybės skirtų 6,6 mln.lt.

A.Stanislovaitis apgailestavo, kad reikalaujama išardyti aikštę, nes lengvosios atletikos federacija už tai, kad puikiai surengė "EAA Permit Meeting Kaunas 2006" varžybas, gavo teisę kitais metais vėl rengti Permit Meeting varžybas. Be to Lietuvos lengvosios atletikos federacija yra tarp 3 likusių kandidatų rengti  2009 m. Europos jaunimo iki 23 metų čempionatą.

Olimpinis čempionas Virginijus Alekna atkreipė visų dėmesį, kad šiuo metu Kauno  S.Dariaus ir S.Girėno sporto centras su pagalbiniais - treniruočių ir metimų - aikštynais yra vienintelis Lietuvoj ir tik jame yra sąlygos rengti tokias aukščiausio lygio varžybas kaip  Europos čempionatas. “Jei mes sunaikinsime tą aikštyną, mes nebegalėsime pretenduoti į jokias stambesnes varžybas, nes nėra kur daryti apšilimo varžybų dalyviams”,- sakė V.Alekna. Jis atkreipė dėmesį, kad sunaikinus šį aikštyną, Kauno metikai – disko metikai, ieties metikai, - neturėtų kur treniruotis, nes metikų treniruotėms reikalingi specialūs įrenginiai, apsauginės tvoros, o tai daug kainuoja. Be to, šis aikštynas yra šalia stadiono, kas yra patogu sportininkams.

Olimpinis čempionas priminė, kad iš 4 laimėtų medalių, 3 medaliai yra laimėti būtent disko metikų, todėl ši problema būtent juos labiausiai liečia.

Komisijos narys Rytas Kupčinskas išsakė mintį, kad tikslingiasia būtų priskirti šį kompleksą LKKA.

Komisijos narys Gintaras Šileikis pasiūlė Komisijai  kreiptis į merą su prašymu paaiškinti, koks yra miesto valdžios sprendimas, ir jei nebus gautas teigiamas atsakymas, kreiptis į teisėsaugos institucijas, kad ištirtų susidariusią situaciją.

Komisijos narys Vydas Gedvilas pasiūlė sudaryti komisijos darbo grupę, kuri išsiaiškintų situaciją ir esant reikalui kreiptųsi į teisėsaugos institucijas, kad būtų atliktas tyrimas.

Komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas pasiūlė kreiptis į Ministrą Pirmininką, kad Vyriausybės atstovas Kauno apskrityje Vasilijus Popovas bent jau neleistų nugriauti tai, kas pastatyta.

Marija Aušrinė Pavilionienė pasiūlė surengti viešą akciją prie Kauno miesto savivaldybės.

Nuspręsta kreiptis į Ministrą Pirmininką su prašymu išsaugoti metikų treniruočių aikštę Ąžuolyno parke.

            Svarstant 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą (Kūno kultūros ir sporto departamento 2007 metų biudžetas ir Jaunimo reikalų departamento 2007 metų  biudžetas), komisijos nariai bendru sutarimu pritarė visiems pasiūlymams.

 

2006 m. gruodžio 6 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kuriame svarstytas Nacionalinio stadiono statybos klausimas.

A.Salamakinas akcentavo, kad pagrindinis posėdžio tikslas išsiaiškinti kokia nacionalinio stadiono vertė, kokia jo statybų kaina ir iš kokių lėšų ketinama jį statyti.

A.Nasvytis trumpai pristatė posėdžio dalyviams stadiono Ukmergės gatvėje statybos istoriją. Jis išsakė nuomonę, kad nacionalinis stadionas turėtų būti statomas su visu sporto kompleksu, tai yra lengvosios atletikos maniežu, sunkiųjų mėtymų aikštynu, sportininkų apšilimo aikštynu ir kitais pagalbiniais statiniais, ir būtent šioje Vilniaus vietoje. V.Segalis posėdžio dalyvius supažindino su stadiono projektavimo planais ir numatomomis sąmatomis. Jo nuomone, nacionalinio stadiono su sporto kompleksu bei visais reikalingais infrastruktūriniais statiniais (gatvėm, pėsčiųjų viadukais), statyba kainuotų apie 300-350 mln. litų. E.Žilevičius priminė, kad stadionas su sporto kompleksu yra paskelbtas nacionalinės svarbos objektu, o tai reiškia, kad jo statyba turi būti finansuojama iš struktūrinių fondų lėšų. Šiuo metu lėšų struktūriniuose fonduose trūksta. Projektą finansuoti iš biudžeto neįmanoma, nes skirti 200 mln. litų vienam objektui nėra galimybių, statybos truks 10-15 metų. Vyriausybės posėdyje buvo pritarta nuomonei, kad iki 2009 metų, kaip buvo planuota, stadionas tikrai nebus pastatytas, todėl Vilniaus miesto savivaldybei iš biudžeto 2007 metams buvo skirta 2 mln. litų, kad būtų pradėti projektavimo darbai. Taip pat savivaldybei buvo iškeltas uždavinys ieškoti ne tik biudžeto ir struktūrinių fondų lėšų projekto finansavimui, bet ir galimybės pritraukti privatų kapitalą. KKSD nuomone, nacionalinis stadionas su sporto kompleksu turi būti statomas etapais, kad nenukentėtų kitų nacionalinės svarbos sporto objektų finansavimas bei regioninė sporto plėtra. Pritarta nuomonei, jog nacionalinio stadiono statyba turėtų būti finansuojama iš struktūrinių fondų lėšų, pritraukiant privatų kapitalą, bet ne iš biudžeto lėšų. V.Pašakarnis informavo, kad  struktūrinės paramos lėšų viešojo turizmo infrastruktūrai 2007-2013 metams yra numatyta 500 mln. litų. Iš jų nacionalinės svarbos sporto objektams planuojama skirti tik 142 mln. litų. Todėl reikia ieškoti galimybės pritraukti privataus kapitalo lėšas koncesijų pagrindais. V.Pašakarnis pabrėžė, kad Europos komisija nepritaria sporto objektų paramai iš struktūrinių fondų.

A.Skurvydas apgailestavo, kad valstybė neturi parengtų sveikatinimo, sporto plėtros strategijų. L.Varanavičius iškėlė klausimą dėl nacionalinio stadiono su sporto kompleksu  išlaikymo, nes neaiškus stadiono apkrovimas (futbolo federacija šiame stadione galėtų rengti tik 5-6 varžybas per metus) bei kas bus objekto šeimininkas. Jo nuomone, valstybė kaip užsakovas turėtų paskelbti konkursus dėl vykdomų projektų, nurodyti sąlygas, pasakyti, kiek pati valstybė gali investuoti ir svarstyti gautus siūlymus.

Nuspręsta kreiptis į Vyriausybę su prašymu apsvarstyti susidariusią situaciją dėl Nacionalinio stadiono su sporto kompleksu Ukmergės gatvėje Vilniuje statybų ir pateikti galimus susidariusios situacijos sprendimo projektus.

   

2006 m. gruodžio 7 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kuriame svarstytas  Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo projektas Nr.XP-1777.

Nuspręsta pritarti Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo projektui Nr.XP-1777, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas.

 

PARLAMENTINĖ KONTROLĖ

 

Savo posėdžiuose komisija svarstė Kūno kultūros ir sporto departamento ir Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ministerijos parlamentinės kontrolės klausimus.

 

Pateiktos išvados dėl teisės aktų projektų

 

Komisija  pateikė 4 išvadas teisės aktų projektams.

 

Seimo Valdybos sprendimu (komisijos iniciatyva) ir komisijos sprendimu sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui

 

Jaunimo ir sporto reikalų komisijos iniciatyva 2005 m. gruodžio 23 d. Seimo Valdybos sprendimu Nr.663 buvo sudaryta darbo grupė Kūno kultūros ir sporto įstatymo pakeitimo įstatymo projektui parengti. Darbo grupė savo darbą baigė 2006 m. liepos 1 d. Kartu su Kūno kultūros ir sporto įstatymo pakeitimo įstatymo projektu darbo grupė parengė visą eilę lydinčių projektų: Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-1523), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (XP-1524), Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-1521), Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-1522), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-1526), Lietuvos Respublikos azartinių lošimų mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-1525), Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo projektą (XP-1776), Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo projektą (XP-1777), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-1778), Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (XP-2054), Lietuvos Respublikos Atmintinų dienų įstatymo 1 straipsnio papildymo įstatymo projektą ( XP-2055).

 

KOMISIJOS ORGANIZUOTI RENGINIAI

 

Komisijos organizuotos konferencijos, seminarai, diskusijos, pasitarimai

 

2006 m. sausio 19 d. dieną Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto, Jaunimo ir sporto komisijos ir Seimo Pirmininko pavaduotojo V. Gedvilo iniciatyva Seime vyko pasitarimas, kuriame dalyvavo Seimo nariai, Prezidentūros, Vidaus reikalų, Švietimo ir mokslo, Sveikatos apsaugos, Krašto apsaugos, Socialinių reikalų ir darbo ministerijų, Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Lietuvos kūno kultūros akademijos, Lietuvos kariuomenės atstovai. Pasitarime buvo aptarti vaikų ir jaunimo užimtumo sportu ir sveikatinimo klausimai. Pasitarimo dalyviai pritarė nuomonei, kad Lietuvos profesionalusis sportas yra gerai žinomas ir pripažįstamas pasaulyje, tačiau atkreipė dėmesį į keliantį rūpestį faktą, kad vaikų ir jaunimo fizinis aktyvumas yra menkas, jų sveikata prastėja, ugdymo planuose numatytos 3 kūno kultūros pamokos mokykloje neišnaudojamos, nes trūksta salių, aukštosiose mokyklose studentų sporto salių nebėra arba jos privatizuotos, studentai mažai sportuoja. Mokslo tyrimai patvirtina prastą vaikų ir jaunimo fizinę būklę. Buvo nutarta:

1. Siūlyti Vyriausybei tobulinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimą Nr.315 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004-2008 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 40-1290) ir į šią programą įtraukti priemonę – „Parengti ir patvirtinti vidaus reikalų, švietimo ir mokslo, sveikatos apsaugos, krašto apsaugos, socialinių reikalų ir darbo ministrų, Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus įsakymu Vaikų ir jaunimo sportinio užimtumo ir sveikatinimo programą“. Nustatyti, kad ši programa turi būti parengta iki 2006 metų rugsėjo 1 d.

2. Siūlyti Vyriausybei Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžete ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte numatyti asignavimų šiai programai įgyvendinti.

3. Siūlyti atitinkamų ministerijų ministrams parengti, suderinti ir iki 2006 m. lapkričio 1 d. patvirtinti šios programos įgyvendinimo priemonių planą.

 

2006 rugsėjo 15 d. įvyko pasitarimas dėl sportininkų veteranų padalinio steigimo Prienų senelių globos namuose. Pasitarime dalyvavo Prienų senelių globos namų direktorė Angelė Griškevičienė, Kauno apskrities viršininko administracijos atstovas Jonas Kurlavičius, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių ir socialinės integracijos departamento direktorius Alfredas Nazarovas, Sporto muziejaus vadovas Pranas Majauskas, Kūno kultūros ir sporto departamento direktoriaus pavaduotojas Evaldas Skyrius. P.Majauskas sakė, kad, rekonstravus sudegusį pastatą Prienų senelių globos namuose, lapkričio mėn. planuojama atidaryti sportininkų veteranų slaugos ir globos padalinį, tačiau šių metų biudžete nėra numatytos lėšos papildomai steigiamų vietų finansavimui.            Angelė Griškevičienė sakė, kad vadovaujantis LR Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 “Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004-2008 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo” 462 punktu, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos nuostatomis, kurios įsigalios nuo 2007 m. sausio 1 d., vienos paros stacionarių paslaugų vidutinė kaina vienam asmeniui sudaro 55,9 Lt. Prienų senelių globos namų direktorė kreipėsi į Kūno kultūros ir sporto departamento ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovus su prašymu numatyti finansavimą reikiamam vietų skaičiui sportininkams veteranams 2006 m. lapkričio, gruodžio mėnesiams ir 2007 metams. J.Kurlavičius siūlė aptarti ir nuspręsti, kokiais kriterijais vadovaujantis bus rekomenduojami asmenys stacionariai globai, kaip savivaldybių apgyvendinimo stacionariose globos įstaigose komisijos gaus dokumentus apie sportininkus veteranus, kuriems reikalingos minėtos paslaugos. A.Nazarovas sakė, kad problema yra su tais žmonėmis, kuriems nebus nustatytas poreikis pagal Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodiką, išeitis galėtų būti tokių vietų finansavimas iš Kūno kultūros ir sporto departamento lėšų pagal atskirą programą, nes iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos tokios vietos negali būti finansuojamos. E.Skyrius sakė, kad KKSD tokios specialios programos kol kas neturi. A.Nazarovas sakė, kad kita išeitis – skirti lėšas iš savivaldybių biudžetų. A.Salamakinas sakė, kad Kauno apskrities viršininko administracija turi pateikti paraišką Kūno kultūros ir sporto departamentui dėl socialinių paslaugų teikimo nusipelniusiems sportininkams.

 

2006 m. rugsėjo 28 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos iniciatyva įvyko išplėstinis pasitarimas dėl vaikų ir jaunimo sportinio užimtumo ir sveikatinimo, kuriame buvo svarstyta  Vaikų ir jaunimo sportinio užimtumo ir sveikatinimo programos rengimas ir bendros jaunimo reikalų koordinatorių savivaldybėse ir sporto skyrių vadovų konferencijos rengimo galimybės. Pasitarimo metu buvo pritarta tokios programos ir konferencijos reikalingumui, išsakyta nuomonė, kad rengiamos programos situacijos analizę reiktų papildyti Jaunimo reikalų departamento prie SADM užsakymu atlikto Jaunimo situacijos tyrimo rezultatais, buvo pasiūlyta pasižiūrėti, kaip būsima programa galėtų koreliuoti su mokinių olimpiniu judėjimu, Socialinės apsaugos ministerijos vykdoma vaikų dienos centrų programa ir esamomis sveikatinimo programomis, taip pat įvertinti gerai veikiančius sporto klubus ir skleisti gerąją patirtį. Pasitarimo metu buvo akcentuotas tarpžinybinis programos kūrimo aspektas ir bendradarbiavimas su nevyriausybinėmis organizacijomis, sporto infrastruktūros kūrimo skatinimas, esamų programų lėšų inventorizavimas, vaikų užimtumo sistemos kūrimas. Pasitarimo metu buvo išsakyta sveikintina iniciatyva kurti Lietuvos jaunimo sporto sąjungą, kuri galėtų būti didžiausia nevyriausybinė jaunimo sporto organizacija Lietuvoje, vienijanti nacionalines jaunimo sporto organizacijas ir atstovaujanti jaunimo sporto interesus, taip kaip Lietuvoje veikia Lietuvos jaunimo organizacijų taryba. Siūlomos kurti Lietuvos jaunimo sporto sąjungos veiklos kryptys galėtų būti: vaikų  ir jaunimo  sveikatinimo per sportą organizavimas, užimtumo programų vykdymas; sporto visiems projektų informacinis plėtojimas, švietėjiška veikla; metodinė ir organizacinė pagalba mokymo, sporto ir kitoms organizacijoms; neįgaliųjų vaikų ir jaunimo integracija per sportą; ypatingas dėmesys jaunimo nusikalstamumo stabdymui, alkoholio, tabako ir narkotinių medžiagų vartojimo prevencijai ir užimtumo problemoms spręsti; jaunų  žmonių dalyvavimo sporto klubų veikloje inicijavimas; narių atstovavimas valstybės ir vietos savivaldos institucijose bei įstaigose; bendradarbiavimas su kitų valstybių sportinėmis ir kitomis organizacijomis; dalyvavimas respublikiniuose ir tarptautiniuose projektuose, konkursuose. Pagal savo pavadinimą ir numatomos veiklos pobūdį Lietuvos jaunimo sporto sąjunga turėtų būti kuriama kaip asociacija pagal šiuo metu galiojantį Asociacijų įstatymą, t.y. “iš apačios” ir negali būti steigiama valstybinių institucijų “iš viršaus”. Taip pat nemažai abejonių kelia bet kokia privaloma veikla jaunimo sportinio užimtumo srityje, nes tai prieštarautų Jaunimo politikos pagrindų įstatyme įtvirtintiems savanoriškumo, savarankiškumo ir savivaldos principams, tuo tarpu tame pačiame įstatyme yra įtvirtinta nuostata sudaryti sąlygas kiekvienam jaunam žmogui visapusiškai ugdytis ir realizuoti save, taip pat pasirinkti jam priimtiniausią dalyvavimo visuomenėje formą.

 

Kiti renginiai

 

2006 m. vasario 24 d. Jaunimo ir sporto komisijos pirmininkas dalyvavo Lietuvos moksleivių kūno kultūros ir sporto centro 50-mečio minėjime ir 2005 metų geriausių Lietuvos mokinių sportininkų bei jų trenerių pagerbime.

 

2006 m. balandžio 13 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisija kartu su Lietuvos moksleivių kūno kultūros ir sporto centru organizavo Seimo narių ir moksleivių draugiškas šachmatų varžybas Seimo I rūmų fojė, prieš tai geriausius Lietuvos moksleivius šachmatininkus pasveikino Seimo vicepirmininkas Č.Juršėnas ir Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas A.Salamakinas.

 

2006 m. balandžio 8 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas sveikino "Ping-pong" klubo prezidentą Helmutą Lisiną sportinės veiklos 50 metų proga. Helmutas Lisinas - gerai žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, šiandien buvęs garsus žaidėjas sėkmingai treniruoja sostinės moksleivius Vilniaus stalo teniso mėgėjų-profesionalų klube "PING-PONG".

 

2006 m. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas dalyvavo Lietuvos mokinių olimpinio festivalio organizacinio komiteto veikloje. Pirmasis Lietuvos mokinių olimpinis festivalis pasibaigė birželio 3 d. Vilniuje įspūdinga švente. Festivalyje per visus metus vykusias 17 sporto šakų varžybas ir meno konkursuose mokyklose, miestuose ir rajonuose, zonose dalyvavo daugiau kaip 202 tūkst. mokinių iš 1435 Lietuvos mokyklų (darželių, pradinių, pagrindinių, vidurinių mokyklų ir gimnazijų). Baigiamoji festivalio šventė prasidėjo netradicinėmis varžybomis,
pavadintomis „Antikos sportu”, prie Baltojo tilto. Mokiniai dalyvavo šešiose rungtyse – „Palestra“, „Per kupstus, per pelkes“, „Šoklusis atletas“, „Imtynininkai“, „Taiklioji diskininkė“, „Mesk toliau, mesk taikliau“. Mokinių supratimą apie tų laikų olimpines žaidynes papildė renginio vedėjas, papasakodamas apie tų laikų papročius, tradicijas.  Vėliau šventė persikėlė į Kalnų parką. Estrados prieigose buvo surengta mokinių piešinių sporto ir olimpine tema parodėlė. Tai Lietuvos mokinių olimpinio festivalio vienos sudedamosios dalies – piešinių konkurso – rezultatas. Visus susirinkusiuosius Kalnų parke pasveikino Festivalio globėjas Lietuvos Respublikos Prezidentas Valdas Adamkus. „Jūs atgaivinote originalią Antikos laikų idėją varžytis ne tiks sporto, bet ir meno, mokslo srityse. Noriu tikėti, kad ši kilnaus varžymosi, kilnumo dvasia lydės jus visuose jūsų darbuose“, - linkėjo jaunimui šalies Prezidentas.

 

Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas buvo konferencijos „Tarpžinybinio bendradarbiavimo svarba vaikų ir jaunimo sportinio užimtumo plėtrai“, vykusios lapkričio 8 d. Vilniaus viešbutyje „Karolina“, globėjas. Konferenciją organizavo Kūno kultūros ir sporto departamentas drauge su Švietimo ir mokslo ministerija bei Jaunimo reikalų departamentu, ji buvo skirta savivaldybių jaunimo reikalų koordinatoriams ir sporto organizacijų atstovams. Savo pranešime A.Salamakinas pabrėžė, jog padėtis valstybėje, kalbant apie sritis, kuriose didelę įtaką turi būtent žmonių fizinis aktyvumas, toli gražu nėra gera – Europos Sąjungoje Lietuva pirmauja pagal sergamumą, į privalomąją karinę tarnybą pašaukiama vos 30 proc. vaikinų ir t. t. KKSD gen. direktoriaus pavaduotojas Ritas Vaiginas atkreipė dėmesį, kad iš 25 Europos Sąjungos šalių narių tik Lietuva ir Airija neturi bendros valstybinės sveikatinimo ir fizinio aktyvumo programos. „Tačiau šioje srityje labai svarbus vaidmuo tenka savivaldybėms – kiek beprikurtume įvairių programų, jos nieko nereikš, jei vaikai neturės kur sportuoti. Deja, kai kuriose savivaldybėse pažadus įrengti stadioną, pastatyti sporto objektą išgirstame tik prieš artėjančius rinkimus, po kurių šie pažadai pamirštami...“, – sakė jis. Lietuvos futbolo federacijos, vienos iš daugiausiai dėmesio skiriančios būtent vaikų užimtumui sportu, prezidentas Liutauras Varanavičius sakė, jog svarbu ne tik sporto bazės, bet ir žmonės, dirbantys su vaikais ir jaunimu: „Užmirštame žmones, vaikų ir jaunimo trenerius patys išnaikinome neduodami jiems normaliai uždirbti, negerbdami vaikų trenerio darbo. Todėl kelio į vaikų ir jaunimo sportą reikia ieškoti atsigręžiant į tuos žmones, kurie su jais dirba“. Jis taip pat pasidžiaugė, jog vaikų ir jaunimo sportui Lietuvoje skiriamas vis didesnis dėmesys: „Pamažu Lietuva ima labiau panašėti į Skandinavijos šalis, o ne į Italiją, kur sportuojama prie televizoriaus. Turi būti masiškumas, tada bus ir olimpinių medalių“. Tačiau pagal sporto klubų skaičių Lietuvai iki Skandinavijos šalių dar toli. KKSD Kūno kultūros strategijos skyriaus vedėjos Mildos Laurutėnaitės duomenimis, pvz., Suomijoje, kurioje yra per 5 mln. gyventojų, veikia 7800 sporto klubų. Vienam sporto klubui čia tenka 666 gyventojai. Lietuvoje yra 1300 sporto klubų, kurių vienam tenka 2528 gyventojai.  Konferencijos dalyviai išklausė pranešimus apie savivaldybių vaidmenį įgyvendinant jaunimo politiką, neformaliojo švietimo dabartį ir perspektyvas, neprofesionalųjį sportą kaip priemonę jaunimo laisvalaikiui ir užimtumui didinti, taip pat apie jaunimo užimtumo galimybes regionuose ir ES programas „Veiklus jaunimas“, „Tarptautinių jaunimo apdovanojimų programa“ ir kt.  Kaip sakė ŠMM Vaikų ir jaunimo socializacijos departamento direktorius Rolandas Zuoza,  ŠMM naujausių tyrimų duomenimis, popamokinėje veikloje mokyklose dalyvauja 68 proc. vaikų. Sportine veikla iš jų užsiima 28 proc., t.y. daugiausia, kiti lanko muzikos (17 proc.), choreografijos (12), dailės (11) būrelius. Neformaliojo vaikų švietimo mokyklas lanko 23 proc. visų vaikų. Sporto mokyklos čia užima antrąją vietą po meno mokyklų. M.Laurutėnaitės teigimu, net 76 proc. visų Europos Sąjungos šalių gyventojų mano, kad fiziniam lavinimui mokyklose turėtų būti skiriama daugiau dėmesio. Juolab kad žmonių sveikatą net 49–53 proc. lemia žmogaus gyvenimo būdas ir tik paskui tokie veiksniai kaip aplinka, genetika ir pan. Konferencijoje dalyvavęs šalies Prezidento patarėjas Arūnas Kučikas pažymėjo bendradarbiavimo svarbą sprendžiant vaikų ir jaunimo sportinio užimtumo klausimą, kaip ir visus kitus: „Ši konferencija – tai ženklas, jog reikia glaudesnio bendradarbiavimo. Šiandien vis garsiau kalbama ne tik apie institucijų specifinę veiklą, bet ir apie platesnį jų darbą, bendradarbiavimą sprendžiant vieną ar kitą problemą. Ši konferencija būtų sėkminga, jeigu jūs aiškiau suvoktumėte bendradarbiavimo būtinybę ir įvardytume konkrečias sritis, kuriose galėtumėte vieni kitiems padėti“. 

Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas dalyvavo Kūno kultūros ir sporto komisijos, sudarytos LR Vyriausybės 2002 m. nutarimu Nr. 666, veikloje.

 

RYŠIAI SU UŽSIENIU

 

Komisijos priimtos užsienio delegacijos

 

2006 m. kovo 28 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos nariai susitiko su Vokietijos valstybine delegacija iš Vokietijos Federalinės šeimų, senjorų, moterų ir jaunimo ministerijos:  Andreas Boehm;  Uwe Finke-Timpe;  Niels Meggers.

 

2006 m. balandžio 11 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas susitiko su Armėnijos Valstybinio kūno kultūros ir sporto komiteto prie Armėnijos Respublikos Vyriausybės delegacija:  Harutyun Yavryan, Valstybinio kūno kultūros ir sporto komiteto prie Armėnijos Respublikos Vyriausybės (toliau − Komitetas) vicepirmininku, Lyova Hovhannesyan, Komiteto Olimpinio departamento direktoriumi, Artavazd Nersisyan, Komiteto Tarptautiniu santykių departamento direktoriumi. Svečių vizito tikslas buvo susipažinti su Lietuvos sporto sistema ir programomis bei aptarti dvišalio bendradarbavimo tarp šalių vyriausybinių ir nevyriausybinių sporto organizacijų galimybes. Abiejų šalių ketinimus įtvirtinti protokole dėl bendradarbavimo. Svečiai susipažino su Lietuvos sporto struktūra, funkcijų pasiskirstymu tarp vyriausybinių ir nevyriausybinių sporto organizacijų, programomis ir jų finansavimu, Sporto strategija ir varžybų sistema, Kūno kultūros strategija ir programomis, Sporto bazėmis ir investicijomis, Sporto informacijos sistema. Kaip sakė Komiteto vicepirmininkas Harutyunas Yavryanas, kūno kultūros ir sporto plėtra Armėnijoje, pradedant 1988 m., kai įvyko galingas žemės drebėjimas, buvo sustojusi. Ją stabdė ir vėlesni įvairūs politiniai kataklizmai, ir tik 2000 m. sportas vėl prisimintas. „Per penkiolika Armėnijos nepriklausomybės metų mūsų sportiniai rezultatai menko – olimpinėse žaidynėse iškovodavome vis mažiau medalių, o štai Atėnuose jų buvo nulis. Todėl norime Europos šalių padedami padaryti tai, ką praradome per tuos metus. Užtat pernai į Armėniją pasikvietėme ET ekspertus, tarp kurių buvo ir KKSD gen. direktorius Algirdas Raslanas. Šiandien čia ieškome tiesioginių kontaktų su jumis“, – sakė  svečias iš Armėnijos. Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius Algirdas Raslanas ir Valstybinio kūno kultūros ir sporto komiteto prie Armėnijos Respublikos Vyriausybės vicepirmininkas Harutyunas Yavryanas balandžio 13 d. Kūno kultūros ir sporto departamente pasirašė protokolą dėl bendradarbiavimo. Pasirašytas protokolas numato tarp abiejų šalių valstybinių institucijų, taip pat sporto šakų federacijų tiesioginį bendradarbiavimą. Protokole numatytos galimybės organizuoti draugiškas rungtynes tarp Lietuvos ir Armėnijos rinktinių, rengti stovyklas, abiejų šalių sportininkams dalyvauti draugiškose rungtynėse, rengiamose vienoje ar kitoje valstybėje. Tobulinant sporto specialistų kvalifikaciją, numatomos galimybės sudaryti sąlygas studijuoti aukštosiose mokyklose, dalyvauti rengiamuose seminaruose. Ketinama bendradarbiauti ir  sporto mokslo, medicinos, sporto informacijos srityse.

 

2006 m. balandžio 27 d.  Jaunimo ir sporto reikalų komisijos nariai susitiko su Vokietijos didžiausios jaunimo sporto organizacijos Vokietijos jaunimo sporto sąjunga (Sportjugend) delegacija, kurios vizito tikslas – užmegzti ryšius su Lietuvos vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis jaunimo ir sporto organizacijomis, klubais, aptarti bendradarbiavimo galimybes. Vokietijos atstovai padarė pranešimą apie jaunimo ir sporto padėtį Vokietijoje. Anot svečių, lietuviai ir vokiečiai galėtų gražiai bendradarbiauti rengdami konkrečius projektus – seminarus, festivalius, o galbūt, kaip, pvz., Vokietijoje, įtraukti į šią veiklą ir kt. struktūras – policininkus ir pan. Vokietijos delegacija susitiko su Lietuvos moksleivių sporto asociacija, asociacijos „Sportas visiems“ vadovais, apsilankė Š.Marčiulionio krepšinio akademijoje. Per kitas vizito Lietuvoje dienas jie lankėsi Radviliškio ir Šiaulių bendrojo lavinimo mokymo įstaigų sporto klubuose, Lietuvos kūno kultūros akademijoje Kaune. KKSD buvo surengta kontaktų užmezgimo „birža“, kurioje vokiečiai ir įvairių Lietuvos sporto organizacijų atstovai aptarė konkrečias bendradarbiavimo galimybes.

 

2006 m. gegužės 11 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos nariai susitiko su Vokietijos  delegacija iš Vokietijos Reinhald-Pfalz žemės parlamento. Valstybinė jaunimo reikalų taryba, atsiliepdama į Vokietijos Federacinės Respublikos Rheinland žemės Jaunimo tarybos kreipimąsi, 2006 m. gegužės 10-13 d. organizavo pažintinį vizitą Lietuvoje. Pažintinio vizito tikslas – užmegzti kontaktus su jaunimo politiką Lietuvoje įgyvendinančiomis organizacijomis, užtikrinti glaudesnį bendradarbiavimą tarp abiejų šalių. Siekiama plėtoti dviejų Vokietijos ir Lietuvos miestų (Kiolnas – Kaunas) bendradarbiavimą jaunimo politikos srityje. Susitikime dalyvavo 19 atstovų iš Vokietijos: 9 politikai ir 10 jaunimo organizacijų atstovų.

 

2006 m. birželio 15 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas susitiko su Vokietijos Federacinės Respublikos Vidaus Reikalų Ministerijos Sporto Departamento ES ir tarptautinių reikalų skyriaus vedėju Peter Glass. Vizito tikslas – aptarti dvišalio bendradarbiavimo perspektyvas. 2007 metų I pusmetį Vokietija pirmininkaus Europos Sąjungoje. P. Glasso įsitikinimu, būtina siekti, kad būtų atgaivintas procesas Europos Sąjungos Konstitucijoje ratifikuoti teisės normos, reguliuojančios sporto teisinius santykius. P. Glassas supažindino su Vokietijos sporto sistema. Vokietijos Parlamente yra atskiras Sporto komitetas, su kuriuo glaudžius ryšius palaiko šalies Sporto departamentas, priklausantis Vidaus reikalų ministerijai. Kadangi šalį sudaro 15 žemių, kiekviena žemė yra savarankiška, turi savo Sporto ministeriją. Būtent dėl šios priežasties šalyje nėra Federalinės sporto ministerijos.  Sporto departamento pagrindinis rūpestis – didelio meistriškumo sporto valdymas tiesiogiai finansuojant sporto šakų federacijas ir 15 olimpinių sporto centrų. Vokietijoje iš biudžeto remiamos 56 federacijos. Tuo tarpu Lietuvoje yra 115 sporto šakų federacijų, ir visos jos pretenduoja gauti Valstybės biudžeto lėšų. Vokietijoje, kad patektum į valstybės biudžeto finansuojamų sporto šakų sąrašą, reikia atitikti keletą kriterijų. Visų pirma sporto šaka turi būti įsitvirtinusi visose 15 žemių. Federacijų pageidaujamas finansavimas paprastai visada būna gerokai didesnis. Vyksta derybos, kurių metu įvertinami sporto šakos laimėjimai, atsižvelgiama į tai, kiek federacija skiria lėšų kovai su dopingu ir naujų talentų paieškai. Sporto departamento skirtos lėšos patenkina 40–60 proc. federacijų poreikio. Golfas, futbolas, motociklų sportas, tenisas iš biudžeto pinigų apskritai negauna, nes užsidirba patys. Olimpine rinktine rūpinosi Vokietijos nacionalinis olimpinis komitetas, kuris šių metų gegužės 21 dieną susijungė su Vokietijos sporto konfederacija ir pasivadino Olimpine sporto konfederacija. Sportininkai rengiami olimpiniuose sporto centruose. Sportininkų pasirengimą 100 proc. finansuoja Sporto departamentas, taip pat  departamentas skiria lėšų olimpiečių kelionėms, sportinei aprangai. Pastaruoju metu galvojama mažinti finansuojamų sporto šakų federacijų skaičių, kadangi netenkina Atėnų olimpinėse žaidynėse Vokietijos sportininkų pasiekti rezultatai. Taip pat mąstoma, ar tikslinga finansuoti visus olimpinius sporto centrus. Susijungus Rytų ir Vakarų Vokietijai olimpinių centrų buvo net 47. Sporto departamentas perėmė du sporto mokslo centrus, kurie aprūpina sportininkų rengimo institucijas sporto mokslo žiniomis, pagal poreikius užsako mokslinius tyrimus Vokietijos aukštosiose mokyklose. Žemių sporto ministerijos pinigus skiria sporto visiems sąjūdžiui, vaikų sportui, sporto mokslui, sporto įrenginiams, varžyboms. Savivaldybės atsakingos už sporto bazių statybą, renovaciją ir išlaikymą. Jeigu šalyje organizuojami svarbūs tarptautiniai renginiai ir iškyla būtinybė rekonstruoti statinius, Sporto departamentas tam skiria lėšų. Vokietijoje yra apie 75 tūkst. sporto klubų, kurie finansuojami iš žemių ir savivaldybių biudžeto. 33 proc. vokiečių moka klubų nario mokestį, t. y. 27 mln. žmonių. Vokietijoje skatinamas sporto rėmimas. Organizacijoms, remiančioms sportą, įstatymu numatyta mažinti mokesčius. Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius A. Raslanas supažindino svečią su Lietuvos sporto politika ir apdovanojo P. Glassas Sporto garbės kryžiumi. Svečio nuomone, Lietuvoje sporto mokymo įstaigos yra labiau suinteresuotos ieškoti talentingų sportininkų negu kai kurie Vokietijos sporto klubai.

 

Surengtos Komisijos delegacijų išvykos į užsienį

 

2006 m. lapkričio 5 - 10 d.d. komisijos narys Edmundas Pupinis dalyvavo seminare “Ilgalaikės pagalbos jaunimui užtikrinimas vietos ir regioniniame lygmenyse” Vokietijoje.

 

 

 

 

 

 

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                           Algimantas Salamakinas



 
 © Seimo kanceliarija, 2008