
LIETUVOS
RESPUBLIKOS SEIMO
JAUNIMO IR SPORTO REIKALŲ KOMISIJA
2007 METŲ PAVASARIO SESIJOS VEIKLOS ATASKAITA
BENDRA INFORMACIJA
Lietuvos
Respublikos Seimas, vadovaudamasis Seimo statuto 71 straipsniu, 2004 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. X-58
sudarė nuolatinę Seimo Jaunimo ir sporto reikalų komisiją. Komisijoje yra 11
narių:
1) Vydas
GEDVILAS;
2) Saulius
GIRDAUSKAS;
3) Gediminas JAKAVONIS;
4) Rytas KUPČINSKAS;
5) Eligijus MASIULIS;
6) Algirdas SYSAS
7) Marija Aušrinė PAVILIONIENĖ;
8) Edmundas PUPINIS;
9) Algimantas SALAMAKINAS;
10) Artūras SKARDŽIUS;
11) Gintaras
ŠILEIKIS.
Pagrindiniai Jaunimo ir sporto reikalų komisijos
uždaviniai - rūpintis valstybės jaunimo
politikos formavimu ir įgyvendinimu; rūpintis valstybės sporto politikos
formavimu ir įgyvendinimu. Komisija, vykdydama uždavinius: nagrinėja jaunimo
švietimo, mokymo, mokslo, studijų, ugdymo, neformalaus ugdymo, savivaldybių
darbo su jaunimu, socialinius ir jaunimo sveikatos apsaugos klausimus;
nagrinėja šaukiamojo amžiaus jaunimo problemas ir kaimo jaunimo problemas;
nagrinėja narkomanijos ir kitų priklausomybės formų, nusikalstamumo prevencijos
tarp jaunimo klausimus; nagrinėja jaunimo darbo ir užimtumo, apsirūpinimo
būstu, jaunų šeimų problemas; nagrinėja prioritetines kūno kultūros ir sporto
plėtojimo kryptis, jų finansavimo galimybes ir atsakingų institucijų bei
organizacijų veiklą ir veiklos rezultatus; nagrinėja moksleivių, studentų,
karių, kitų gyventojų sluoksnių fizinio parengimo veiksmingumą, siūlo jo
gerinimo būdus; nagrinėja studentų sporto klubų, aukštųjų mokyklų sporto bazių
plėtros klausimus; teikia siūlymus kūno kultūros ir sporto specialistų rengimo,
jų kvalifikacijos tobulinimo, materialinės sporto bazės kūrimo, tarptautinio
bendradarbiavimo jaunimo ir sporto srityse ir kitais klausimais; palaiko ryšius
su kitų šalių parlamentinėmis jaunimo ir sporto reikalų institucijomis,
Lietuvos ir užsienio jaunimo ir sporto visuomeninėmis organizacijomis; teikia
pasiūlymus Seimui, Vyriausybei ir kitoms institucijoms dėl teisės aktų,
reglamentuojančių jaunimo ir sporto reikalus, priėmimo ir tobulinimo;
analizuoja jaunimo ir sporto reikalus reglamentuojančių teisės norminių aktų
būklę, taip pat ar šie aktai atitinka įstatymų reikalavimus.
PAREIŠKIMŲ, RAŠTŲ NAGRINĖJIMAS
IR RENGIMAS
Komisija išsiuntė
132 raštus, gavo 131 iš jaunimo ir
sporto visuomeninių organizacijų ir valstybės institucijų ir įstaigų.
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMAS
Komisijos posėdžiai
Per 2007 m. įvyko 5 Jaunimo ir sporto
reikalų komisijos posėdžių, 1 iš jų išvažiuojamasis.
2007-01-18
d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų
komisijos posėdis, kurio metu buvo svarstytas Lietuvos sporto objektų
2007-2013 metų plėtros strategijos projektas. Kūno kultūros ir sporto
departamento generalinis direktorius Algirdas Raslanas pristatė Lietuvos sporto
objektų 2007-2013 metų plėtros strategijos bendrąsias nuostatas ir sporto
objektų plėtros priemonių planą 2007-2013. Komisijos nariai pritarė Lietuvos
sporto objektų 2007-2013 metų plėtros strategijos projektui.
Taip pat buvo
svarstyta dėl Sporto dienos įtraukimo į atmintinų dienų sąrašą ir nutarta
pritarti Sporto dienos idėjai bei surinkti informaciją apie tokios dienos
minėjimą kitose šalyse.
2007-04-18 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kurio metu buvo
svarstytas Seimo nutarimo "Dėl valstybės sporto
strategijos" projektas. Buvo nuspręsta bendru sutarimu iš esmės pritarti pateiktam
Seimo nutarimo projektui, atsižvelgiant į komisijos pastabas: pasiūlyti
pagrindiniam komitetui nutarimo pavadinimą
išdėstyti taip: Dėl 2008-2020 m. valstybės kūno kultūros ir sporto
strategijos rengimo, nutarimo 1 straipsnyje vietoj žodžių iki 2007 m. rugsėjo
1 d. įrašyti iki 2008 m. sausio 1 d., vietoj žodžio ilgalaikę įrašyti
2008-2020 m., vietoj valstybės sporto strategiją įrašyti valstybės kūno kultūros ir sporto strategiją ir šį straipsnį išdėstyti taip: 1 straipsnis. Pasiūlyti
Lietuvos Respublikos Vyriausybei iki 2008 m. sausio 1 d. parengti 2008-2020 m.
valstybės kūno kultūros ir sporto strategiją ir pateikti ją tvirtinti Lietuvos
Respublikos Seimui.
2007-05-23 d. įvyko Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis, kurio metu buvo
svarstyti Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 7
straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (XP-1521), Lietuvos Respublikos
neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 15 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektas (XP-1522), Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 4 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas (XP-1523), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos
įstatymo 6 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (XP-1524), Lietuvos
Respublikos azartinių lošimų mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo
projektas (XP-1525), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas (XP-1526).
NUSPRĘSTA: Pritarti pateiktam įstatymo projektui (XP-1521),
neatsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas ir neatsižvelgiant į
Vyriausybės išvadą. Pritarti pateiktam įstatymo projektui (XP-1522),
atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas ir neatsižvelgiant į
Vyriausybės išvadą. Pritarti pateiktam įstatymo projektui (XP-1523),
atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas ir neatsižvelgiant į
Vyriausybės išvadą, pasiūlyti pagrindiniam komitetui papildyti įstatymo
projekto 1 straipsnio 4 punktą žodžiais Kūno
kultūros ir ir šį punktą išdėstyti taip:
4) Kūno kultūros ir sporto statinių ar statinio dalies, tiesiogiai
naudojamos sporto reikmėms, užimama žemė. Pritarti pateiktam įstatymo
projektui (XP-1524), neatsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas ir
neatsižvelgiant į Vyriausybės išvadą. Pritarti pateiktam įstatymo projektui
(XP-1525), atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir
neatsižvelgiant į Vyriausybės išvadą, pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo
projekto 1 straipsnyje vietoj skaičiaus 2 įrašyti skaičių 0 ir šį straipsnį
išdėstyti taip: 1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
Išbraukti 5
straipsnio 1 dalyje skaičių 5 ir vietoj jo įrašyti 0 ir šią dalį išdėstyti taip: 1. Organizuojant loterijas,
loterijų ir lošimų mokesčio bazei
taikomas 0 procentų mokesčio
tarifas. Pritarti pateiktam įstatymo projektui (XP-1526), neatsižvelgiant į
Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Vyriausybės išvadą,
pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projekto 1 straipsnyje vietoj
skaičiaus 9 įrašyti skaičių 13, išbraukti žodžius 2 procentus Kūno
kultūros ir sporto rėmimo fondui ir išdėstyti šį straipsnį taip: Loterijų
organizatoriai 13 procentų nominalios išplatintų loterijos
bilietų vertės privalo skirti Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui, 2
procentus Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondui.
2007-05-25 d. įvyko išvažiuojamasis Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdis,
kurio metu buvo išklausyta Všį Trakų nacionalinio sporto ir sveikatingumo
centro veiklos ataskaita, svarstyta Všį Trakų nacionalinio sporto ir
sveikatingumo centro finansavimo problema ir
pasirengimas 2008 m. Pasaulio veteranų irklavimo čempionatui. Buvo
nuspręsta pasiūlyti Vyriausybei svarstyti Všį Trakų nacionalinis sporto ir
sveikatingumo centras reorganizavimo galimybę, pakeičiant jos statusą ir
užtikrinant biudžetinį finansavimą. Siūlyti akcininkams iki 2007 m. liepos 1 d.
paskirti Všį Trakų nacionalinis sporto ir sveikatingumo centras direktorių ir
informuoti apie tai Seimo Jaunimo ir sporto reikalų komisiją.
2007-06-26 d. įvyko Jaunimo ir sporto
reikalų komisijos posėdis, kurio metu buvo svarstytas darbo grupės Sporto strategijai rengti
sudarymo klausimas. A. Raslanas sakė, kad sporto strategija buvo parengta iki
2015 m., ją kuriant aktyviai dalyvavo sporto bendruomenė, tačiau pagal
dabartinę situaciją strategija yra šiek tiek pasenusi. Rengiant strategiją,
ministerijos bei atitinkamos institucijos turėtų pasiskirstyti kuruojamas
sritis, už kurias būtų atsakingos.Buvo diskutuojama apie tai, kad darbo grupė
turėtų sukurti strategiją ir, tinkamai ją apsvarsčiusi, pateiktų Vyriausybei.
Ši darbo grupė turėtų susitarti dėl pagrindinių nuostatų, principų; parengti
strategijos išplėstinį, detalų planą; sujungti atskiras strategijos dalis.
Darbo grupė turėtų siekti, kad atskiros strategijos dalys tinkamai derėtų,
kadangi įdirbis atskirose srityse jau dabar yra pasiektas. Darbo grupė, kuri
atstovautų visas suinteresuotas institucijas, turėtų būti patvirtinta Ministro
Pirmininko potvarkiu. Po to jau galėtų būti formuojamos mažesnės grupelės
detalesniam darbui. Buvo nuspręsta, kad komisijos nariai teiks pasiūlymus dėl
darbo grupės formavimo ir vadovo paskyrimo.
Komisija taip pat svarstė Alkoholio
kontrolės įstatymo 2, 7, 11, 12, 16, 17, 18, 26, 29, 33, 34 ir 35 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XP-1948(4) priėmimo pasekmes
sportui. Buvo nuspręsta bendru sutarimu kreiptis į Prezidentą dėl Alkoholio
kontrolės įstatymo pataisų, susijusių su silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama,
bei prarastų lėšų sportui kompensavimo.
PARLAMENTINĖ KONTROLĖ
Savo posėdžiuose
komisija svarstė Kūno kultūros ir sporto departamento ir Jaunimo reikalų
departamento prie Socialinės apsaugos ministerijos parlamentinės kontrolės
klausimus.
Pateiktos išvados dėl teisės aktų projektų
Komisija pateikė 7 išvadas teisės aktų projektams.
Seimo Valdybos sprendimu (komisijos iniciatyva) ir
komisijos sprendimu sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui
Jaunimo ir sporto reikalų
komisijos iniciatyva Seimo Valdybos 2007 m. vasario 21
d. sprendimu Nr. 1409 buvo sudaryta darbo grupė Nacionalinei sporto visiems plėtros programai parengti. Programos rengimo motyvai Žmogaus sveikatą, jo darbingumą lemia
įvairūs faktoriai: fizinis aktyvumas, mityba, žalingi įpročiai, psichiniai
stresai, ekologinės sąlygos ir kt. Moksliniai, sociologiniai tyrimai rodo, kad
Lietuvos gyventojai gyvenimo trukme gerokai atsilieka nuo kitų pasaulio šalių,
plačiai paplitę ligos, kurių priežastimi yra netinkamas žmonių gyvenimo būdas. Moksleivių, studentų ir kito
jaunimo fizinis pajėgumas turi tendenciją blogėti, žemos jų organizmo sistemų
funkcinės galimybės, pagerinti tai gali tik optimalus fizinis aktyvumas, tikslingi fiziniai pratimai,
tinkamas gyvenimo režimas, mityba. Svarbu yra tai, kad noras ir poreikis
užsiiminėti sportu atsirastų jauname amžiuje ir išliktų visą gyvenimą. Šiandieninėje visuomenėje, kur dėl
informacinių technologijų ir transporto priemonių plėtros žmonės negauna būtino
fizinio krūvio, reguliarūs mankštos pratimai ir judėjimas yra būtinas gyventojų
sveikatos ir darbingumo didinimui. Reikalingos sutelktos įvairių mokslo sričių
specialistų pastangos ir integruotas įvairių sveikos gyvensenos komponentų
diegimas į praktiką.
Programos rengėjai LR Seimo Valdybos patvirtinta darbo
grupė, programos rengime dalyvauja
ministerijos ir žinybos, nevyriausybinės organizacijos.
Programos paskirtis parengti moksliškai
pagrįstą programą, aktyviam, racionaliam ir veikliam šalies gyventojų gyvenimo
būdui veiksmingiau plėtoti. Daugiausia dėmesio programoje turi būti skiriama
sporto įrenginių bei reguliaraus sportavimo formų skaičiaus didinimui per formalųjį ir neformalųjį ugdymą. Siekiama, kad
iki 2015 m. 15-20%. padidėtų reguliariai sportuojančių žmonių.
Programos trukmė 2008-2015 metai
Preliminarinis programos įdiegimo ir plėtros planas/
etapai: (konkretūs vykdytojai nurodomi programos
priemonių plane)
-
Įstatyminės bazės parengimas, sveikos
gyvensenos plėtojimo ekonominių svertų sudarymas.
-
Informacinė-reklaminė kampanija
(sveikatingumo propagavimo komplekso plėtojimo priemonės, televizijos, radijo
laidos, žiniasklaida, gyventojų sociologinės apklausos, ir kt.);
-
Sveikatos priežiūros, medicininės
kontrolės sistemos aprobacija (medicininės kontrolės, sveikatos centrai,
adaptuotos programos, metodikos įvairiems gyventojų sluoksniams, konsultavimo paslaugos sportu
užsiiminėjantiems žmonėms ir kt.);
-
Specialistų rengimo ir jų tobulinimo
sistemos parengimas (mokytojų,
gydytojų, sporto organizatorių, trenerių ir kt. kvalifikacijos kėlimo
programos, universitetų kūno kultūros
mokymo programose turi būti skiriamas tinkamas dėmesys sportas visiems, mitybos, sveikos gyvensenos
sričiai );
-
Sporto klubų, sveikatingumo ir
reabilitacijos informacinio tinklo sukūrimas (klubų, sveikatingumo centrų teikiamų paslaugų specifikos žinynas, jų programų rėmimo sistemos sukūrimas ir
kt.);
-
Parengti savivaldos projektą, numatantį valdymo ir savivaldos
sistemos pakeitimus bei kūno kultūros proceso nuolatinį tikslinį valdymą (sporto visiems struktūros savivaldybėse,
vyriausybinis-nevyriausybinis sektorius,
sveikatingumo sporto organizatorių seniūnijose, apskrityse įvedimas,
sporto,sveikatos klubų rėmimas, (kiekviena savivaldybė parengia sveikatinimo,
sporto visiems programos modelį, tai numatyta priemonių plane.);
-
Sporto, rekreacijos įrenginių statybos
ir renovacijos plano parengimas (šalies ir
savivaldybių lygmuo), sporto objektų tinklas turi būti tankus, kad
kiekvienam žmogui būtų užtikrinta galimybė sportuoti (dviračių takai,
slidinėjimo trasos, viešbučių, kurortų sporto, laisvalaikio paslaugos, kaimo
turizmo sodybų įrenginiai skirti fiziniam aktyvumui);
-
Sportas
visiems renginių sistema (naujos sportinės veiklos formos- olimpiniai, sporto
visiems festivaliai, seniūnijų žaidynės, regionų sporto programos, organizuojant Sportas visiems veiklą, būtina didinti kasdieninių
užsiėmimų fiziniais pratimais (organizuota forma ir individualiai) apimtis;
-
Finasiniai resursai - siekti tikslinės
biudžeto dalies programos įgyvendinimui, (valstybės biudžeto, savivaldybių,
darbdavių, loterijų, rėmėjų ir kt....
lėšos).
Ekonominis efektyvumas ir socialinė nauda Programos efektyvumą ir kokybę sunku įvertinti, nes tai procesas,
kurio rezultatai matomi ne iš karto, glaudžiai susiję su įvairiais socialiniais
procesais. Pakeisti žmonių įsitikinimams, elgesiui reikia ilgo laiko tarpo.
Pasiekti, kad žymiai daugiau gyventojų dalyvautų sportinėje veikloje yra sudėtinga užduotis, kurios sprendimas
priklauso nuo objektyvių sąlygų (sporto infrastruktūros, mokymo sistemos,
personalo kompetencijos, organizacinės sistemos, mokymo, informacinės sistemos
ir pan.) bei subjektyvių faktorių (žmonių požiūrio bei su sportine veikla
susijusių vertybių). Todėl ši programa turi būti ilgalaikė. Be to kūno kultūros
vertybes sunku tiesiogiai materializuoti, išmatuoti.
Prognozuojama,
kad įgyvendinus programą didės visuomenės informuotumas sveikos gyvensenos
klausimais, o tai keis žmonių
įsitikinimus, elgesį, skatins didinti fizinį aktyvumą, sveikiau gyventi.
Padidėjus fiziniam aktyvumui laukiami visų amžiaus grupių fizinio darbingumo,
pajėgumo teigiami pokyčiai: mažės sergamumas
ir mirtingumas nuo širdies kraujagyslių
ligų, bus sutaupytos lėšos ligoniams
gydyti.
Programos vykdytojai- Už
šios programos įgyvendinimo kontrolę atsakingi:
- Vyriausybė, ministerijos: Švietimo ir mokslo
ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Vidaus reikalų
ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Ūkio
ministerija, Finansų ministerija;
- Lietuvos
nacionalinis radijas ir televizija;
- Departamentai:
Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės,
Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos
Vyriausybės, Tautinių mažumų ir išeivijos departamentas prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės, Valstybinis turizmo departamentas prie ūkio
ministerijos,
- Apskričių
administracijos, savivaldybės
- Mokymo įstaigos,
-
Nevyriausybinės organizacijos.
Programos monitoringas:
Monitoringo (priežiūros) sistemą sudaro Programos įgyvendinimo kiekybinių ir kokybinių pokyčių
stebėjimo(statistika, apklausos, ataskaitos susijusios su fiziniu aktyvumuų ir
pan.) ir kontrolės, įdiegtų priemonių poveikio vertinimo ir pasiūlymų dėl
Programos įgyvendinimo procesai. Vertinimas
atliekamas fiksuojant stebėsenos rodiklių pokyčius laiko atžvilgiu, t. y.
rodikliai vertinami fiksuojant rodiklių neigiamą ar teigiamą pokyčius,
išreikštus žodine ar skaitine reikšmėmis (procentai, skaičius, rodiklio reikšmė
padidėjo ar sumažėjo, pasikeitė ar nepasikeitė, finansuojama ar nefinansuojama,
vykdoma ar įvykdyta ir pan.);
Ministerijos,
apskritys, savivaldybės, sporto organizacijos, privatus sektorius ir kitos
institucijos atsakingos už programos vykdymą, vertinimo
rezultatus kasmet iki vasario 1 d. teikia Kūno kultūros
ir sporto departamentui prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės, kuris rengia kasmetines ataskaitas iki kovo 1 d. ir
teikia Lietuvos Respublikos
Vyriausybei, o Vyriausybė informuoja
Seimą apie Programos įgyvendinimą.
Tarpinius
programos vertinimus pagal atskirą planą gali/ atlieka atskiros ministerijos
žinybos, LRS Jaunimo ir sporto reikalų
komisija.
KOMISIJOS ORGANIZUOTI RENGINIAI
Komisijos organizuotos konferencijos, seminarai, diskusijos,
pasitarimai
Vasario 12 d. Seimo Jaunimo ir sporto
reikalų komisija, atsižvelgdama į Birštono savivaldybės skiriamą didelį
dėmesį sportui, kūno kultūrai ir reabilitacijai, Birštone organizavo susitikimą
su olimpinių sporto šakų federacijų prezidentais ir generaliniais sekretoriais,
susitikime dalyvavo Lietuvos olimpinio
sporto centro vadovas Linas Tubelis bei Lietuvos sporto federacijų sąjungos
generalinis sekretorius Valentinas Paketūras.
Balandžio 17 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisija kartu su Lietuvos moksleivių kūno kultūros ir sporto centru
organizavo tradicines Seimo narių ir Lietuvos mokinių olimpinio festivalio
šaškių ir šachmatų varžybų nugalėtojų draugiškas varžybas Seimo I rūmų fojė,
prieš tai geriausius Lietuvos moksleivius šachmatininkus pasveikino Jaunimo ir
sporto reikalų komisijos pirmininkas A.Salamakinas.
Birželio 7 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisija
kartu su Jaunimo reikalų departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos ir Lietuvos jaunimo organizacijų taryba, organizavo apskritojo
stalo diskusiją Jaunimo galimybių plėtra
panaudojant Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą. Diskusijoje
dalyvavo LR Prezidentūros atstovai, LR Seimo jaunimo ir sporto reikalų
komisijos nariai, Socialinės apsaugos ir darbo, Švietimo ir mokslo, Vidaus
reikalų ministerijų atstovai, Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos atstovai,
NVO reikalų komisijos prie LR Vyriausybės atstovai, Jaunimo reikalų tarybos
prie Jaunimo reikalų departamento nariai.
Kiti renginiai
Birželio 5 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas dalyvavo Jaunimo politikos 10-mečio minėjime, kur
pasveikino šventės dalyvius.
Birželio 8 d.
Jaunimo ir sporto reikalų komisijos nariai dalyvavo
Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros organizuotame ES programos
Veiklus jaunimas forume, skirtame Europos jaunimo savaitei. Sveikinimo
žodžius forumo dalyviams tarė Seimo pirmininko pavaduotojas, Švietimo, mokslo
ir kultūros komiteto, Europos reikalų komiteto ir Jaunimo ir sporto reikalų
komisijos narys Vydas Gedvilas ir Seimo Audito komiteto bei Jaunimo ir sporto
reikalų komisijos narys Edmundas Pupinis. Forumo tikslas pristatyti šiemet
prasidėjusią ES programą Veiklus jaunimas, jos siekius, vertybes, struktūrą.
Forumo metu dalyviai turėjo galimybę pristatyti savo organizacijų veiklą,
įgyvendintus projektus, rasti bendraminčių bei partnerių naujiems projektams
įgyvendinti, dirbti ir dalintis patirtimi darbo grupėse. Renginį užbaigė
jaunimo muzikos koncertas.
Birželio
13 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininko pavaduotojas S.Girdauskas dalyvavo Kauno Granito vyrų rankinio
komandos 20-ies metų Europos taurės laimėjimo paminėjime Kauno Karininkų
Ramovėje.
Birželio
24 d.
Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas dalyvavo Lietuvos futbolo akademijos atidarymo iškilmėse Kaune.
Jaunimo ir sporto
reikalų komisijos pirmininkas dalyvavo Kūno kultūros ir sporto komisijos, sudarytos LR
Vyriausybės 2002 m. nutarimu Nr. 666, veikloje.
RYŠIAI
SU UŽSIENIU
Komisijos priimtos užsienio delegacijos
Š. m. balandžio 5 d. Jaunimo ir sporto reikalų komisijos nariai susitiko su Azerbaidžano Respublikos Jaunimo ir sporto ministerijos
delegacijos nariais: Intigam Babayev - Azerbaidžano Respublikos jaunimo ir
sporto ministro pavaduotoju, Anar Baghirov - Azerbaidžano Respublikos jaunimo
ir sporto ministerijos Tarptautinių ryšių departamento Dvišalių ryšių skyriaus
vedėju, Anar Taghiyev Azerbaidžano Respublikos jaunimo ir sporto ministerijos
Jaunimo reikalų departamento patarėju, Leyla Ibrahimova Baku slaviškojo
universiteto studentų atstovybės pirmininko pavaduotoja, Shahin Seyidzade
Pilietinės visuomenės debatų klubo direktore. Svečiai pasidalino mintimis apie
jaunimo politikos aktualijas bei perspektyvas, Intigam Babayev sakė, kad 2007
m. paskelbti jaunimo metais Azerbaidžane, šiemet ten vyks Europos jaunimo
forumas.
Vizito metu svečiai susipažino su Lietuvos
nacionalinės bei regioninės jaunimo politikos struktūra ir šios politikos
įgyvendinimo priemonėmis, nacionalinių ir regioninių jaunimo bei su jaunimu
dirbančių organizacijų veikla. Taip pat buvo aptariami tolesni veiksmai dėl
pasirašyto Gerų ketinimų protokolo tarp Azerbaidžano Respublikos Jaunimo ir
sporto ministerijos ir Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos. Šiuo susitarimu šalys įsipareigoja pradėti tarpinstitucinio
bendradarbiavimo susitarimo rengimą ir derinimą. Numatoma, kad susitarimo
derinimas bus baigtas šių metų pabaigoje, tada įvyks susitarimo ir jo
įgyvendinimo veiksmų plano pasirašymas.
Kovo 23 d. Jaunimo
ir sporto reikalų komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas susitiko su
Gruzijos sporto delegacija Gruzijos jaunimo ir sporto departamento direktoriumi
Davidu Namgalauri ir Kultūros, paminklų apsaugos ir sporto ministro patarėju
Tamazas Tevzadė. Į susitikimą taip pat atvyko ir Gruzijos Respublikos
nepaprastasis ir įgaliotasis ambasadorius Lietuvoje Davidas Aptsiauris. Jaunimo
ir sporto reikalų komisijos pirmininkas pristatė parengtą naują Kūno kultūros
ir sporto įstatymo pakeitimo įstatymo projektą ir jį lydinčius projektus.
Pasakodamas
apie sporto padėtį Gruzijoje, Jaunimo ir sporto departamento direktorius
Davidas Namgalauris pažymėjo, jog sportas vienas iš Gruzijos valstybės
prioritetų. Prieš porą metų sporto reformą nusprendėme pradėti nuo to, kad
mūsų vaikai turėtų tokias sąlygas, kuriomis gali užaugti sportininkai. 2005 m.
Gruzijos Vyriausybė pradėjo įgyvendinti sporto bazių statybų ir renovacijos
programą ir tam skiria didžiausią finansavimą. Šiandien gruzinai įvairiose
šalies vietovėse jau turi įrengę 300 dirbtinės dangos aikštelių, vieną
geriausių Europoje stadionų centrinį Tbilisio stadioną. Bazių statybos ir
renovacijos programą Gruzijos Vyriausybė žada pabaigti įgyvendinti 2008 m.
Tikimės, kad tada daugiau lėšų bus skiriama sporto renginiams finansuoti,
sakė Gruzijos sporto vadovas, pripažinęs kad kol kas šiai sričiai finansavimo
stinga. Gruzijoje, kaip ir Lietuvoje, veikia per šimtą sporto šakų federacijų.
Nusprendėme, kad iš valstybės biudžeto šimtu procentų finansuosime tų sporto
šakų federacijas, kurių sportininkai turi galimybių Pekino olimpinėse žaidynėse
patekti į stipriausiųjų trejetą, sakė svečias. Taigi visiškai valstybės
finansuojama Gruzijoje 14 olimpinių sporto šakų, tarp kurių imtynės, sunkioji
atletika, dziudo ir kt. Be to, šimtaprocentinį finansavimą gauna ir dvi
neolimpinės sporto šakos senas tradicijas Gruzijoje turintis šachmatų sportas
ir į pasaulio čempionatą patekę regbininkai.
Surengtos Komisijos delegacijų išvykos į
užsienį
Komisijų
sekretoriato patarėja dalyvavo ES Kongrese Nepalankiose sąlygose gyvenantys
vaikai ir jaunimas naujos sanglaudos strategijos Vokietijoje.
Komisijos
pirmininkas Algimantas
Salamakinas