2005-07-05 Komisijos posėdis

EN  FR

2005-07-05 Nr.12

 

1. Komisijos išvadų priėmimas.

SVARSTYTA: Kokiais privačiais interesais Viktoras Uspaskichas buvo ir (ar) yra susijęs su koncernui „Vikonda“ priklausančiomis AB Krekenavos agrofirma, ŽŪKB „Krekenavos mėsa“, UAB „Kėdainių daržovės“, UAB Kėdainių konservų fabriku, AB „Kėdainių grūdai“ bei kitomis įmonėmis.

NUSPRĘSTA: Remdamasi gautais ir išanalizuotais duomenimis, Komisija daro išvadą, kad Viktoras Uspaskichas su koncernu-UAB “Vikonda” ir jam priklausančiomis įmonėmis susijęs: 1) savo turimomis šių įmonių akcijomis; 2) Viktoro Uspaskicho sutuoktinė turi šių įmonių akcijų ir dirba koncerno-UAB “Vikonda” komercijos direktore.

SVARSTYTA: Ar buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai skiriant bei panaudojant SAPARD lėšas koncernui „Vikonda“ priklausančių AB Krekenavos agrofirmos, ŽŪKB „Krekenavos mėsa“, UAB „Kėdainių daržovės“, UAB Kėdainių konservų fabriko, AB „Kėdainių grūdai“ bei kitų įmonių įgyvendintiems ar įgyvendinamiems projektams.

NUSPRĘSTA: Atsižvelgiant į tai, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba pagal Valstybės kontrolės pateiktą informaciją atlieka tarnybinį patikrinimą dėl SAPARD paramos skyrimo ir į tai, kad 2005 m. rugsėjo mėnesį bus pateikta Europos Komisijos ataskaita dėl minėtų lėšų skirstymo, Komisija išvados tuo klausimu pateikti negali.

SVARSTYTA: Kodėl Nacionalinė mokėjimo agentūra priėmė sprendimus skirti SAPARD lėšas kai kurioms koncernui „Vikonda“ priklausančioms įmonėms nepaisydama Nacionalinės mokėjimo agentūros Vidaus audito departamento bei kitų oficialių institucijų perspėjimų dėl galimo tokių sprendimų neteisėtumo.

NUSPRĘSTA: Remdamasi turimais duomenimis, Komisija darbo išvadą, kad nepavyko išsiaiškinti, kodėl Nacionalinė mokėjimų agentūra priimdama sprendimus skirti SAPARD lėšas kai kurioms koncernui “Vikonda” priklausančioms įmonėms nepaisė Nacionalinės mokėjimo agentūros Vidaus audito departamento bei kitų oficialių institucijų perspėjimų dėl galimo tokių sprendimo neteisėtumo.

SVARSTYTA: Ar sprendimų, kuriais remiantis koncernui „Vikonda“ priklausančioms AB Krekenavos agrofirmai, ŽŪKB „Krekenavos mėsa“, UAB „Kėdainių daržovės“, UAB Kėdainių konservų fabrikui, AB „Kėdainių grūdai“ bei kitoms įmonėms galėjo būti neteisėtai skirtos SAPARD lėšos, priėmimo metu Viktoras Uspaskichas nepažeidė įstatymų nustatytų draudimų, tarp jų draudimo dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą.

NUSPRĘSTA: Remdamasi turimais duomenimis ir išanalizavusi teisės aktus, susijusius su tiriamu klausimu, Komisija daro išvadą, kad buvęs Seimo narys, Ekonomikos komiteto pirmininkas, buvęs  ministras Viktoras Uspaskichas iškviesdamas buvusį Nacionalinės mokėjimų agentūros direktorių Evaldą Čijauską pas save ir kalbėdamas su juo apie grūdų pramonės srityje dirbančias įmones galėjo sukelti viešųjų ir privačių interesų konflikto situaciją.

SVARSTYTA: Ar susitikimų su oficialiais Maskvos miesto vyriausybei atstovaujančiais pareigūnais metu Viktoras Uspaskichas nepažeidė tokių susitikimų organizavimo ir vykdymo tvarkos.

NUSPRĘSTA:  Remdamasi turimais duomenimis ir išanalizavusi teisės aktus, susijusius su tiriamu klausimu, Komisija daro išvadą, kad buvęs Ūkio ministras Viktor Uspaskich  nepateigdamas ataskaitos Užsienio reikalų ministerijai apie komandiruotę Maskvoje, pažeidė Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento 158 punktą bei Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento 63 punktą.

SVARSTYTA: Ar Viktoras Uspaskichas santykiuose su Maskvos miesto vyriausybe nepažeidė pareigos vengti interesų konflikto ir kitų teisės aktų reikalavimų.

NUSPRĘSTA: Remdamasi turimais duomenimis, Komisija daro išvadą, kad Ūkio ministras Viktoras Uspaskichas, turėdamas AB “Krekenavos agrofirma” bei kitų įmonių akcijų,  aukščiau minėtais raštais siūlydamas svarstyti klausimą dėl Maskvos komercinių struktūrų dalinio dalyvavimo Lietuvos žemės ūkio pramonės įmonių valdyme, šiais savo veiksmais sukėlė viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

SVARSTYTA: Ar Viktoras Uspaskichas pats ar per jam pavaldžius valstybės tarnautojus protegavo atskirus asmenis siekdamas suteikti jiems valstybės ir savivaldybių lėšomis išlaikomų verslo informacinių centrų ir inkubatorių tinklą sudarančių viešųjų įstaigų dalininkų statusą ir ar tuo nepažeidė teisės aktų reikalavimų.

NUSPRĘSTA: Pritarti visoms Komisijos išvadoms.



 
 © Seimo kanceliarija, 2008