POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2006-05-10
Nr.20
Vilnius
Posėdžio pirmininkas
Jonas Lionginas
Posėdžio protokolą rašė:
Danguolė Zabulėnienė
Dalyvavo:
J.Lionginas, B.Bradauskas, A.Butkevičius,
V.Galvonas, K.Glaveckas, R.Kupčinskas, L.Počikovska, R.Palaitis, R.Dagys.
Kviestieji asmenys:
Sąrašas pridedamas prie
protokolo.
Darbotvarkė:
1. Lietuvos
Europos Sąjungos 2007-2013 metų struktūrinės paramos panaudojimo strategijos
planas.
2. Audito
komiteto išvados dėl Biudžeto sandaros įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo
projekto XP-1083.
3. Vyriausybės
2004 m. ataskaita apie valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą bei
Valstybės kontrolės išvada dėl ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise
priklausantį turtą 2004 m.
4. Tarnybos
Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 15 ir 48 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XP-1135.
5. Teisės
departamento išvada dėl LR Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto
5,8,10,25,28,29,35,36,37,49,50,51,52,54,55 straipsnių pakeitimo bei papildymo
ir statuto papildymo 28(1), 53(1) ir 55(1) straipsniais įstatymo projektas XP-1012(2).
6. Išvadų
rengėjų grupių svarstymas:
- Europos
kooperatinių bendrovių įstatymo projektas XP-1301ES – kuratoriai J.Lionginas
R.Palaitis /G.Morkūnas/;
- Valstybės įmonės
Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2,6,11 straipsnių
papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XP-822 – kuratoriai B.Bradauskas
R.Dagys /A.Mikalauskas/;
- Valstybės įmonės
Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo pakeitimo
įstatymo projektas XP-822AES – kuratoriai B.Bradauskas R.Dagys /A.Mikalauskas/;
- Diplomatinės
tarnybos įstatymo 56 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-827 – kuratoriai A.Butkevičius R.Dagys
/A.Brazdilienė/;
5. Diplomatinės
tarnybos įstatymo 18 ir 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas
XP-1127 – kuratoriai A.Butkevičius R.Dagys /A.Brazdilienė/;
6. Piniginės
socialinės paramos mažas pajamas gaunančioms šeimoms (vieniems gyvenantiems
asmenims) įstatymo 6 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-922 - L.Počikovska
V.Galvonas /J.Baltrušaitienė/
Svarstyta:
1. Lietuvos
Europos Sąjungos 2007-2013 metų struktūrinės paramos panaudojimo strategijos
planas.
Stenograma
pridedama.
Nuspręsta:
Biudžeto
ir finansų komiteto išvados rengėjai siūlė siūlyti pagrindiniam komitetui iš esmės pritarti
Lietuvos 2007 – 2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo
strategijos projektui (vienas išvados
rengėjas buvo už šį pasiūlymą, kitas išvados rengėjas šiam pasiūlymui
nepritarė).
Balsavimo
rezultatai: 4 už (J.Lionginas, A.Butkevičius, L.Počikovska, B.Bradauskas), 2
prieš (R.Dagys, R.Kupčinskas), 3 susilaikė (V.Galvonas, R.Palaitis,
K.Glaveckas).
Svarstyta:
2. Audito
komiteto išvados dėl Biudžeto sandaros įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo
projekto XP-1083.
Nuspręsta:
Iš
esmės pritarti iniciatorių pateiktam ir
Komiteto patobulintam įstatymo projektui:
1)
pritarti Audito komiteto pasiūlymui;
2)
patobulinti įstatymo projekto 2 straipsnį ir nustatyti, kad įstatymas
įsigalioja nuo 2007 m. sausio 1 d.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
Svarstyta:
3. Vyriausybės
2004 m. ataskaita apie valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą bei
Valstybės kontrolės išvada dėl ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise
priklausantį turtą 2004 m.
Nuspręsta:
Konstatuoti, kad ataskaita apie valstybei
nuosavybės teise priklausantį turtą parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės
patvirtintais teisės aktais: 2001 m.
spalio 17 d. nutarimu Nr. 1226 ,,Dėl valstybei ir savivaldybės nuosavybės teise
priklausančio turto apskaitos rengimo tvarkos”, 2002 m. rugsėjo 10 d. nutarimu
Nr. 1429 ,,Dėl turto apskaitos tvarkos ataskaitai apie valstybei arba
savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą rengti patvirtinimo” ir
kt. teisės aktais. Valstybės kontrolės
nuomone, ataskaita iš esmės visais reikšmingais atžvilgiais parengta pagal
Lietuvos teisės aktų reikalavimus, nustatytus
valstybės turto ataskaitos sudarymui, joje nėra reikšmingų iškraipymų
lyginant su valstybės institucijų, įmonių finansinėmis ataskaitomis ir
duomenimis, iš kurių ji buvo sudaryta.
Komitetas, vadovaudamasis 2005-04-21 d. Seimo nutarimu Nr. X-168
,,Dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio turto 2003 m. ataskaitos” nuostata, kad kol valstybės turto,
priklausančio valstybės ir savivaldybės institucijoms, apskaita ir atskaitomybė
nebus tvarkoma ir rengiama pagal viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir
atskaitomybės sistemos reformos metu patvirtintus apskaitos ir atskaitomybės
standartus, valstybei nuosavybės teise priklausančio turto metinėms ataskaitoms
pritarimo procedūros netaikyti, nesiūlo Pagrindiniam komitetui vertinti
Vyriausybės 2004 m. ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise priklausantį
turtą.
Pasiūlyti Pagrindiniam
komitetui paprašyti Vyriausybės, rengiant ataskaitas, atsižvelgti į Valstybės
kontrolės rekomendacijas bei paspartinti viešojo sektoriaus buhalterinės
apskaitos ir atskaitomybės standartų įdiegimą.
Svarstyta:
4. Tarnybos
Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 15 ir 48 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas XP-1135.
Nuspręsta:
1.
Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui.
2.
Pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui įstatymo projektą
XP-1135 svarstyti kartu su Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnio ir
įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo, Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės
pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 2, 4 straipsnių ir įstatymo priedėlio
pakeitimo įstatymo projektu XP-1042.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
Svarstyta:
5. Teisės
departamento išvada dėl LR Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto
5,8,10,25,28,29,35,36,37,49,50,51,52,54,55 straipsnių pakeitimo bei papildymo
ir statuto papildymo 28(1), 53(1) ir 55(1) straipsniais įstatymo projektas XP-1012(2).
Nuspręsta:
Nepritarti Seimo
kanceliarijos Teisės departamento išvadai.
SEIMO KANCELIARIJOS TEISĖS DEPARTAMENTO IŠVADOS
|
KOMITETO NUOMONĖ
|
Alternatyvių
projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą dėl jo atitikties
Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir juridinės technikos
taisyklėms, teikiame šias pastabas bei pasiūlymus:
1. Projekto 13 straipsniu keičiamo Statuto 51 straipsnio 9 dalį
galima būtų pasiūlyti braukti kaip perteklinę, nes blanketinio pobūdžio
nuostatos įtvirtintos šio straipsnio 8 dalyje. Taip pat atkreiptinas dėmesys
į tai, kad Statuto 51 straipsnio 9 dalies nuostatos įsigaliotų oficialiai
paskelbus šį Įstatymą leidinyje “Valstybės žinios” (žiūr. projekto 19
straipsnį). Atsižvelgiant į tai, kad Statuto 51 straipsnio 9 dalyje nurodytas
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, valstybės
saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, muitinės, Kalėjimų departamento, jam
pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių valstybinių pensijų
įstatymas nėra priimtas, kiltų teisinių kliūčių įgyvendinti šios dalies
nuostatas. Reikėtų atsižvelgti ir į tai, kad nustačius naują teisinį
reguliavimą, būtinas tam tikras laikotarpis jo įgyvendiną reguliuojančių
poįstatyminių teisės aktų parengimui bei priėmimui.
Sutinkamai su Seimo
statuto 145 straipsnio nuostatomis, jeigu įstatymui įgyvendinti reikės lėšų,
susijusių su valstybės biudžeto koregavimu, taip pat turi būti pateiktas ir
svarstomas valstybės biudžeto įstatymo pakeitimo įstatymo projektas.
Būtina atsižvelgti ir į tai, kad pakeitus
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, valstybės
saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių
įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo
pavadinimą, būtina teikti kitų įstatymų, kuriuose nurodytas keičiamas
įstatymas, įstatymų pakeitimų įstatymų projektus.
|
Nepritarti.
Statuto 51 straipsnio 8 dalies nuostata taikoma
visiems muitinės pareigūnams, tuo tarpu 9 dalies nuostata nustato socialines
garantijas tam tikrai muitinės pareigūnų grupei.
Pareigūnų valstybinių pensijų įstatymas
papildomas kartu su Tarnybos muitinėje statuto pakeitimu, todėl teisinių
kliūčių nuostatai įgyvendinti nekils.
Papildomas lėšų poreikis 2006 m. muitinės
pareigūnų pensijoms mokėti – 9,6 tūkst. Lt ir šios lėšos bus skirtos iš
bendrų Muitinės departamentui skirtų asignavimų. (2006 m. Muitinės
departamento asignavimai - 143 mln. Lt)
|
2. Projekto 15 straipsniu
teikiamame Statuto 531 straipsnyje nustatytos kompensacijos
pareigūno žūties ar sveikatos sutrikdymo atveju. Šios nuostatos įsigaliotų
oficialiai paskelbus šį Įstatymą leidinyje “Valstybės žinios” (žiūr. projekto
19 straipsnį). Reikėtų atsižvelgti į tai, kad šiame straipsnyje siūloma
nustatyti kompensacijas, kurių galiojančiame Muitinės statute nėra, todėl,
nustačius naują teisinį reguliavimą, būtinas tam tikras laikotarpis jo
įgyvendiną reguliuojančių poįstatyminių teisės aktų parengimui bei priėmimui.
Būtina atkreipti dėmesį į
tai, kad pagal šiuo metu galiojančius įstatymus, Statuto 531
straipsnyje nurodyti pareigūnai draudžiami Lietuvos Respublikos nelaimingų
atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo nustatyta tvarka.
Įvykus draudiminiam įvykiui, žala dėl pareigūno žūties ar sveikatos
sutrikdymo atlyginama iš valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto.
Pagal Statuto 531 straipsnio nuostatas, kompensacijos būtų mokamos
iš valstybės biudžeto lėšų. Sutinkamai su Seimo statuto 145 straipsnio
nuostatomis, jeigu įstatymui įgyvendinti reikės lėšų, susijusių su valstybės
biudžeto koregavimu, taip pat turi būti pateiktas ir svarstomas valstybės
biudžeto įstatymo pakeitimo įstatymo projektas.
Statuto 531
straipsnio 4 dalyje numatytos aplinkybės, kurioms esant kompensacijos
dėl sveikatos sutrikdymo nemokamos. Šios taisyklės turėtų būti
taikomos ir sprendžiant šio straipsnio 1 dalyje nustatytų kompensacijų pareigūno
žūties atveju mokėjimą.
|
Nepritarti.
Muitinės pareigūnų, išvardintų Statuto 531
straipsnyje, kompensacijos bus
mokamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
Nepritarti.
Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų
socialinio draudimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalis nustato, kad įstatymas netaikomas
asmenims, kurie įstatymų nustatyta tvarka valstybės lėšomis yra apdrausti
nelaimingų atsitikimų, susijusių su tarnyba, draudimu ir (arba) kurių
profesinę veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose numatytas kompensacijų
mokėjimas juos sužeidus arba jiems žuvus dėl tarnybos.
Nepritarti.
Valstybės saugumo departamento įstatyme
bei Specialiųjų tyrimų tarnybos įstatyme nėra nustatyti kompensacijų mokėjimo
apribojimai pareigūnų žūties atveju.
|
Svarstyta:
6. Išvadų
rengėjų grupių svarstymas:
- Europos kooperatinių
bendrovių įstatymo projektas XP-1301ES – kuratoriai J.Lionginas R.Palaitis
/G.Morkūnas/;
- Valstybės įmonės
Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2,6,11 straipsnių
papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas XP-822 – kuratoriai B.Bradauskas
R.Dagys /A.Mikalauskas/;
- Valstybės įmonės
Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo pakeitimo
įstatymo projektas XP-822AES – kuratoriai B.Bradauskas R.Dagys /A.Mikalauskas/;
- Diplomatinės
tarnybos įstatymo 56 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas XP-827 – kuratoriai A.Butkevičius R.Dagys
/A.Brazdilienė/;
5. Diplomatinės
tarnybos įstatymo 18 ir 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas
XP-1127 – kuratoriai A.Butkevičius R.Dagys /A.Brazdilienė/;
6. Piniginės
socialinės paramos mažas pajamas gaunančioms šeimoms (vieniems gyvenantiems
asmenims) įstatymo 6 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas XP-922 - L.Počikovska
V.Galvonas /J.Baltrušaitienė/
Komiteto pirmininkas J.Lionginas
Posėdžio
sekretorė D.Zabulėnienė